Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα, Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, τιμάται η μνήμη των: Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου . .....

Τετάρτη 5 Σεπτεμβρίου 2018

Μάνος Χατζιδάκις - ΆΣΤΡΑΨΕ Τ’ ΑΨΗΛΟ ΒΟΥΝΟ - Μάνος Κατράκης

Γιώργος Βιδάκης
Άστραψε τ’ αψηλό βουνό
άστραψε κι η καρδιά μου ....


φεύγω ταξίδι μακρινό 
μέσα στο μαύρο ουρανό
κι ανοίγω τα φτερά μου .


Το 1966 τό Ελληνικό Λαϊκό Θέατρο παρουσίασε ,σέ σκηνοθεσία Μάνου Κατράκη τον ''Καπετάν Μιχάλη'' τού Νικου Καζαντζάκη.. Προσπάθεια δύσκολη γεμάτη παγίδες.. Την μουσική ανέλαβε νά γράψει ο 32ετών τότε Μάνος Χατζιδάκις μελοποιώντας αποσπάσματα τού αυθεντικού κειμένου,πού επέλεξε ο Γεράσιμος Σταύρου. Μουσικά ο Χατζιδάκις έπρεπε νά κατορθώσει νά μελοποιήσει κείμενα πού δέν ήσαν έμμετρα αλλά δέν είχαν καί τήν σαφώς ευκολότερη ''οπτική'' τών στίχων.. Ενα άλλο στοιχείο πού θά μπορούσε νά αποτελέσει μεγάλο εμπόδιο στήν μουσική τού Χατζιδάκι,ήταν ο κίνδυνος νά ακολουθήσει(μουσικά)ο συνθέτης τον συχνά πομπώδη λόγο τού σημαντικού ,κατά τά άλλα,συγγραφέα. Η ιδιοφυϊα τού Μάνου ξεπέρασε και τούς δυό αυτούς σκοπέλους και έτσι δημιουργήθηκε ένα έργο πού αυτονομήθηκε εντελώς απο τήν παράσταση καί πού σήμερα 46 χρόνια μετά αποτελεί ένα κόσμημα τής Ευρωπαϊκής καί Ελληνικής μουσικής... Πρώτη εκτέλεση και ηχογράφηση τού έργου έγινε τό 1966 μέ ενορχηστρωτή και διευθυντή ορχήστρας τον Μάνο Χατζιδάκι και ερμηνευτή τον σχεδόν έφηβο τότε Γιώργο Ρωμανό. Εδώ ένα τραγούδι που ακουγόταν στην παράσταση και δεν ηχογραφήθηκε πότε σε δίσκο. Στίχοι : Γεράσιμος Σταύρου Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις Ερμηνεία:Μάνος Κατράκης με τον θίασο Άστραψε τ’ αψηλό βουνό άστραψε κι η καρδιά μου φεύγω ταξίδι μακρινό μέσα στο μαύρο ουρανό κι ανοίγω τα φτερά μου Αφήνω μάνα κι αδερφές δυο μάτια λυπημένα σαν άστρα που σκοτείνιασαν και χάθηκαν για μένα. Πέρασα κύματα θεριά κι είχα το χάρο αντάμα δε ρίζωσα σ’ άλλη στεριά όσο να γίνει ξαστεριά του γυρισμού το θάμα! Με τ’ όνειρο τού γυρισμού τις νύχτες ξαγρυπνούσα ωχ Κρήτη αθάνατο νησί και μαυρομαντηλούσα. Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου