Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Πέμπτη 28 Νοεμβρίου σήμερα.....

Κυριακή 29 Μαρτίου 2020

ΓΕΦΥΡΙΑ ΑΠΟ ΕΛΑΤΕΙΑΣ ΑΧΡΙ (ΜΕΧΡΙ) ΕΘΝΙΚΗΣ ΟΔΟΥ. Του Παναγιώτη Δημάκη


Η σχηματοποίηση τού Νέου Ελληνικού Κράτους, από τού 1835 περίπου, δημιούργησε με τούς Νομούς, τις Επαρχίες και Δήμους,.....


 τις διοικητικές διαιρέσεις, ώστε τών Ελλήνων οι Κοινότητες, να διοικηθούν, να αποκτήσουν τις κατάλληλες δομές και εργαλεία και κοινωνική ζωή, συνοχή και οργάνωση παραγωγής και τοπικής οικονομίας.
Από τα πρώτα διστακτικά, οργανωτικά βήματα, τα πιο αναγκαία ήσαν η Υγεία, η Παιδεία και το κυριότερο, η αποκατάσταση, τών Μεταφορών- επικοινωνιών , τής αρχαίας οδού τού Αλατιού, πού μετέφερε στο εσωτερικό τής κοιλάδας του Κηφισού, εμπορεύματα αλλά και ιδέες νέες σε πολλά πεδία.
Ο G. EICHTHAL περιέτρεξε, τήν Φθιώτιδα, όπως και άλλοι περιηγητές, πριν και μετά το 1830, διέσχισε και περιέγραψε ακροθιγώς, τήν άλλοτε εύφορη κοιλάδα τού Κηφισού, με τον σκανδαλιζοντα πλούτο, όπως επανειλημμένως έχω αναρτήσει, και, έχει σημειώσει τήν άθλια κατάσταση, τών μισογκρεμισμένων γεφυριών, τήν εκθεμελίωση τού καταστρώματος τής βασικής αρχαίας οδικής, αρτηρίας Β. Ν. Τής λεγόμενης Βασιλικής οδού Φαλάρων- Θερμοπυλών- Ελατείας- Θηβών.
Ο G. Eichthal εκ τών Σαινσιμονιστων, ενός προδρόμου σοσιαλιστικού σχήματος, είχε διοριστεί, ώς οικονομικός σύμβουλος, αλλά απετάχθη, επί Αρμανσμπεργκ.
Η δημιουργία τού μεγαλύτερου Δήμου στήν Δ. Λοκρίδα, με πρωτεύουσα το Δραχμάνι, στο κεντρικό σταυροδρόμι, δημιούργησε νέα δεδομένα και πεπραγμένα, με τήν φωτεινή καθοδήγηση τού άξιου Δημάρχου Κοτοπούλη, πού ήδη είχε καταστήσει κέντρο εξελίξεων, το πλινθόκτιστο λασποχώρι τού Κάμπου, με το Β.Δ.Σχεδίου Πόλεως, απο τα πρώτα εν Ελλάδι, πού θεμελίωνε και πολλές άλλες λειτουργίες και δομές.
Με το παρατιθέμενο ΦΕΚ 144 τής 25ης Οκτ 1882 σελ.925/6112 και κατασκευής οχετών και γεφυρίων αριθμ 6117 προκηρύσσεται, συντήρησις τής Εθνικής οδού από Αταλάντης μέχρι Κηφισού ποταμού. Εν Ελατεία η κατασκευή δύο γεφυρίων ανοίγματος δύο μέτρων, ανοιξις τής κοίτης του χειμάρρου, τού διασχίζοντος τήν κωμόπολιν Ελατείας προς εξασφάλισιν τής συνδεού σης επαρχιακής οδού Λεβαδείας- Αταλάντης...όπερ και εγένετο,
.
Τα πέτρινα αυτά γεφύρια, υπήρξαν επί ένα αιώνα, σημεία αναφοράς, αλλά σήμερα δεν υπάρχουν για να μάς θυμίζουν, τήν οικονομική, πολιτιστική και αισθητική όψη, πού η μικρή μας Πόλη κέρδισε σκαλί σκαλί ανεβαίνοντας.....




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.