Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα Τρίτη 23 Απριλίου..... η εορτή του Αγίου Γεωργίου του Τροπαιοφόρου μεταφέρεται τη Δευτέρα, 6 Μαΐου 2024.....Παγκόσμια Ημέρα Βιβλίου.....

Τρίτη 6 Μαρτίου 2018

Λαϊκή Συσπείρωση Λαμιέων


1. Τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης Λαμιέων στο Θέμα: ΣΥΖΗΤΗΣΗ - ΕΝΗΜΕΡΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΝ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΣΜΟ ΤΩΝ ΕΡΓΩΝ ΓΙΑ ΤΗΝ ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΗ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗ Α.Σ.Α. ΑΠΟ ΤΟ ΦοΔΣΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ Α.Ε. ΚΑΙ ΤΟ ΔΗΜΟ ΛΑΜΙΕΩΝ

2. Τοποθέτηση της Λαϊκής Συσπείρωσης Λαμιέων στο Θέμα: ΕΓΚΡΙΣΗ ΣΥΝΑΨΗΣ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΛΑΜΙΕΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΦοΔΣΑ ΣΤΕΡΕΑΣ ΕΛΛΑΔΑΣ ΑΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΝΑΘΕΣΗ ΤΗΣ ΠΑΡΟΧΗΣ ΥΠΟΣΤΗΡΙΚΤΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ ΑΠΟ ΤΟΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΟ ΦοΔΣΑ            ΣΤΟ ΔΗΜΟ ΛΑΜΙΕΩΝ.....




1. «Θεωρούμε πως αυτή η συζήτηση γίνεται καθυστερημένα, μια και η λειτουργία του ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας Α.Ε έχει δημιουργήσει τετελεσμένα γεγονότα, όπως άλλωστε επεδίωκαν οι υποστηρικτές της συγκεκριμένης μεθόδευσης.
Όλη αυτή η συζήτηση, γίνεται όσο διαρκεί η κουβέντα, για αλλαγές στον τρόπο λειτουργίας των ΦοΔΣΑ, που φυσικά επηρεάζει τον Εθνικό Σχεδιασμό Διαχείρισης των Απορριμμάτων, που φυσικά δεν περιμένουμε να αλλάξει την ουσία της πολιτικής της κυβέρνησης, που στα πλαίσια των κατευθύνσεων της Ε.Ε, θέλει να παραδώσει την διαχείριση των απορριμμάτων στο μεγάλο κεφάλαιο.
Η διαπάλη ανάμεσα στους Δημάρχους και την Κυβέρνηση, που αναπτύσσεται σήμερα και εκφράζεται στις συνεδριάσεις και της συσκέψεις της ΚΕΔΕ και των ΠΕΔ, έχει τη βάση της στις διαφορετικές τους απόψεις γύρω από το ποιος θα διαχειριστεί τα έργα που είναι πολλών εκατομμυρίων. Ποιος θα έχει τα οφέλη από την λειτουργία τους και ποιος θα μπορέσει να αξιοποιήσει συναλλαγές και ρουσφέτια.
Σε αυτή την αντιπαράθεση, δεν παίρνουμε το μέρος κανενός. Είμαστε αντίθετοι και με τους δύο. Και με την Κυβέρνηση και με αυτούς που νέμονται την Τοπική Διοίκηση.
Η απάντησή μας βρίσκεται στις θέσεις μας. 
Να σημειώσουμε, παράλληλα, πως η, μέχρι τώρα, έλλειψη ενημέρωσης για αυτό το θέμα από μέρους του κ. Δημάρχου μας προξενεί ιδιαίτερη εντύπωση, στο βαθμό που η εξέλιξή του αναμένεται να επιδράσει στις όποιες εξελίξεις.

Θέλουμε να ξεκαθαρίσουμε από την αρχή πως η αντίθεσή μας με το ΦοΔΣΑ δεν έχει τη βάση της στο νομοθετικό πλαίσιο, που άλλωστε η κάθε Κυβέρνηση το προσαρμόζει στις δικές της επιδιώξεις.

Θα μιλήσουμε για τις αντιρρήσεις που έχουμε για το ΦοΔΣΑ. Πριν, όμως, από αυτό, κρίνουμε σκόπιμο και αναγκαίο να αναφερθούμε στα ζητήματα, που αφορούν την πολιτική η οποία καθορίζει τη διαχείριση των στερεών αποβλήτων.

Σε κάθε περίπτωση, οι προηγούμενες κυβερνήσεις, όπως και η σημερινή, ακολουθώντας τις οδηγίες της Ε.Ε. στη διαχείριση των απορριμμάτων, προωθούν συγκεκριμένους σχεδιασμούς, προκειμένου να εξυπηρετήσουν την επιχειρηματική εκμετάλλευσή τους, σε όφελος μεγάλων μονοπωλιακών ομίλων, μιας και σε αυτά βλέπουν πως υπάρχουν περιθώρια κέρδους.

Ταυτόχρονα επιδιώκουν να φορτώσουν το κόστος της διαχείρισης των απορριμμάτων στον λαό, που ήδη υπερφορολογείται και είναι υποχρεωμένος να αγοράζει, όλες τις χρήσιμες σε αυτόν, κοινωνικές υπηρεσίες.

Δεν είναι τυχαίο ότι, χρόνια τώρα, η υπηρεσία διαχείρισης των αστικών αποβλήτων ανήκει στους Δήμους και έχει ανταποδοτικό χαρακτήρα. Πληρώνει ο ίδιος ο λαός, ενώ η διαχείριση των  βιομηχανικών αποβλήτων παραμένει ανεξέλεγκτη και κατά πώς συμφέρει το μεγάλο κεφάλαιο. 

Από τη μια αξιοποιούν, περίτεχνα, την οικολογική διάσταση του ζητήματος και τη σχέση του με την υγεία των ανθρώπων και, από την άλλη, υπερβαίνουν ακόμη και επιστημονικές αντιλήψεις χάριν της περιβόητης επιχειρηματικότητας. Χαρακτηριστικό παράδειγμα η σύνδεση της τελικής διαχείρισης των απορριμμάτων με την ενέργεια, με την μέθοδο της καύσης. Κανένας, βέβαια, δεν μπορεί να την αποσυσχετίσει από τη σοβαρή ρύπανση του περιβάλλοντος.

Σε αυτά συμφωνούσαν οι κυβερνήσεις της ΝΔ και του ΠΑΣΟΚ, όπως συμφωνεί και η σημερινή κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ.

Αυτή η λογική διαπερνά τα Εθνικά Σχέδια Διαχείρισης Απορριμμάτων, τα Περιφερειακά Επιχειρησιακά Σχέδια και τα Τοπικά Σχέδια Διαχείρισης Απορριμμάτων, που κατά καιρούς φτιάχνουν.

Αυτά, που διαφοροποιούνται στους σχεδιασμούς τους είναι :

Με ποιον τρόπο  θα βγάλει μεγαλύτερο κέρδος το κεφάλαιο από τα απορρίμματα. Με την ενέργεια που θα προκύπτει από την καύση ή από την παραγωγή λιπασμάτων και άλλων αξιοποιήσιμων υλικών.
Σε αυτή την κατεύθυνση προωθούν τις μεθοδολογίες και τους τρόπους τελικής διαχείρισης των απορριμμάτων, φροντίζοντας αυτές να ανταποκρίνονται στην τεχνογνωσία και τις δυνατότητες φιλικών μονοπωλιακών ομίλων.

Διαφοροποιείται η θέση τους και γύρω από το ποιος θα αναλάβει την κατασκευή και την συντήρηση των υποδομών που χρειάζονται, εφόσον κάθε κυβέρνηση διατηρούσε και συντηρούσε πάντα τους δικούς της εργολάβους.

Διαφοροποιείται η θέση τους ακόμα και στο ποιος θα κάνει την αποκομιδή και την μεταφορά των απορριμμάτων, για να υποστηρίξουν  επιχειρηματίες - πολιτικούς φίλους και να μειώσουν – ταυτόχρονα -  το  εργατικό κόστος, προσλαμβάνοντας φτηνούς εργάτες μέσω εργολάβων.

Συμφωνούν, όμως, όλοι οι διαχειριστές του συστήματος πως ο λαός πρέπει να πληρώνει τη διαχείριση των  απορριμμάτων, να γίνεται με ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια από Α.Ε., οι οποίες θα τιμολογούν τις υπηρεσίες τους σύμφωνα με τους επιχειρηματικούς τους στόχους.

Συμφωνούν όλοι με τον ιδιώτη στην αποκομιδή και την Α.Ε. στην τελική διαχείριση!

Στον αντίποδα αυτής της λογικής κινείται η δική μας πρόταση.

ü Η διαχείριση των απορριμμάτων να γίνεται με τον πιο σύγχρονο, επιστημονικά ενδεδειγμένο τρόπο, που θα διασφαλίζει υγιεινές και ασφαλείς συνθήκες για την διαβίωση του λαού και φυσικά το περιβάλλον.
ü Να υπάρξει ολοκληρωμένος κεντρικός σχεδιασμός για το πού και πώς θα γίνεται, σε περιφερειακό επίπεδο, η τελική διαχείριση των απορριμμάτων ( ΜΕΑ ).
Αυτές οι μονάδες να φτιαχτούν με κρατικές δαπάνες, από ενιαίο φορέα κατασκευής δημόσιων έργων, προκειμένου να μην υπάρξει εργολαβικό κέρδος.
Η λειτουργία τους να εξασφαλιστεί από δημόσιο φορέα ή διαδημοτική συνεργασία, που δεν θα επιβαρύνει τους δημότες.
ü Σε κάθε Δήμο να υπάρχει σχέδιο τοπικής διαχείρισης απορριμμάτων, που θα προβλέπει ολοκληρωμένη, επαρκώς στελεχωμένη και άρτια εξοπλισμένη δημοτική υπηρεσία καθαριότητας για την αποκομιδή των απορριμμάτων, με σταθμούς μεταφόρτωσης και τομέα ανακύκλωσης.
Η υπηρεσία αποκομιδής και διαχείρισης των απορριμμάτων, σε ένα σύστημα όπου δεν θα υπάρχει εκμετάλλευση ανθρώπου από άνθρωπο και οι κοινωνικές ανάγκες δεν θα είναι εμπόρευμα, δεν μπορεί και δεν πρέπει να έχουν ανταποδοτικό χαρακτήρα και να καταλήγουν σε τέλη.
Σήμερα, ζώντας σε καθεστώς καπιταλιστικής εκμετάλλευσης, θα κάνουμε ότι μπορούμε για την μικρότερη δυνατή επιβάρυνση των δημοτών.
ü Η ανακύκλωση να αναπτυχθεί σταδιακά και με συγκεκριμένο πρόγραμμα, χωρίς την ανάμιξη ιδιωτών. Να είναι δημοτική ή δημόσια υπηρεσία και να μην καταλήγει σε παραπέρα επιβάρυνση των δημοτών. Η χρηματοδότησή της να γίνει από τον κρατικό προϋπολογισμό.
ü Οι εργαζόμενοι, επαρκείς σε αριθμό, πρέπει να είναι μόνιμοι και να έχουν πλήρη ασφαλιστικά δικαιώματα. Να είναι εξοπλισμένοι με σύγχρονα και αποτελεσματικά μέσα προστασίας και να εργάζονται σε συνθήκες υγιεινής και ασφάλειας.

Έχοντας αυτή τη λογική, είμαστε αντίθετοι με την κυβερνητική πολιτική και τις ευρωενωσιακές Οδηγίες.

Η αντιπαράθεσή μας με τον ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας Α.Ε. και με την τακτική του Δημάρχου αναπτύσσεται :

1.     Στο ότι ο ΦοΔΣΑ είναι Α.Ε., λειτουργεί με ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια, μακριά από τον ουσιαστικό, συνεχή και συγκροτημένο έλεγχο των Δημοτικών Συμβουλίων. Καθορίζει το επιχειρησιακό του σχέδιο και την τιμολογιακή του πολιτική ανεξέλεγκτα.
2.     Στο ότι συγκέντρωσε, χωρίς προηγούμενη εκκαθάριση, τα περιουσιακά στοιχεία των Δήμων. Έτσι  πήρε τον ΧΥΤΑ, που φτιάχτηκε με τον ιδρώτα των κατοίκων της Λαμίας.
3.     Στο ότι επεκτείνει τις δραστηριότητες του ανεξέλεγκτα, επιχειρώντας να παίξει το ρόλο του εργολάβου αποκομιδής των απορριμμάτων, αλλά και του φορέα υλοποίησης κάθε σχετικού έργου.
4.     Στο ότι χρησιμοποιεί συστηματικά εργολάβους ενοικίασης προσωπικού, συμβάλλοντας έτσι στην αποσάθρωση των εργασιακών σχέσεων και στην καθιέρωση του θεσμού του νοικιαζόμενου εργαζόμενου.
5.     Στο ότι χρησιμοποίησε θεμιτά και αθέμιτα μέσα για να επιβάλλει την ύπαρξη του. Παρότι δεν εκπροσωπούσε το σύνολο των Δήμων, διαπραγματευόταν σαν εκπρόσωπος όλης της Στερεάς. Παρά τον προσωρινό χαρακτήρα της συστατικής του πράξης, που υπέγραψε η αντιπεριφερειάρχης Βοιωτίας, με την σύμφωνη γνώμη του Περιφερειάρχη, δημιούργησε τετελεσμένες καταστάσεις. Με την ανοχή της κυβέρνησης επέβαλε την παρουσία του και έχει κυρίαρχο ρόλο σε όλα τα ζητήματα διαχείρισης των απορριμμάτων. Έφτασε σε τέτοιο σημείο απόσπασης από τους Δήμους ώστε διεκδίκησε και επέτυχε να παρακρατά οφειλές – τάχα -  των Δήμων  από τα Δημοτικά τέλη που εισπράττει η ΔΕΗ ή και από τους ΚΑΠ. Έπαιξε το ρόλο απεργοσπαστικού μηχανισμού όταν οι συμβασιούχοι της καθαριότητας πάλευαν για το δικαίωμα τους στην δουλειά.

Σε αυτή τη βάση και από θέση αρχών κρίνουμε την ενημέρωση που μας κάνατε σήμερα. Για αυτό τον λόγο επιμένουμε και στις θέσεις μας.»


---------------------------------------------------------------------

2.    «Είμαστε σταθερά και αταλάντευτα προσανατολισμένοι  σε μια αποτελεσματική δημοτική υπηρεσία καθαριότητας, που θα εξυπηρετεί ολοκληρωμένα τη διαδικασία αποκομιδής απορριμμάτων και θα υποστηρίζει την εξέλιξη της ανακύκλωσης.

Σε αυτή τη βάση, επιδιώκουμε :

1.     Συμπλήρωση του προσωπικού ώστε να καλύπτει με επάρκεια τις ανάγκες του δήμου.
Σε αυτή την κατεύθυνση θεωρούμε απαραίτητο:
·        Να επαναπροσληφθούν οι απολυμένοι της καθαριότητας σε μόνιμες θέσεις, αφού έχουν εμπειρία και εξυπηρέτησαν τις ανάγκες του Δήμου σε δύσκολες συνθήκες με επάρκεια.
·        Να γίνει νέο οργανόγραμμα στον τομέα της καθαριότητας του Δήμου, που θα αποσκοπεί στην κάλυψη όλων των αναγκών στη διαδικασία της αποκομιδής των απορριμμάτων, της ανακύκλωσης και του καθαρισμού των δημοσίου ενδιαφέροντος χώρων. Θα προβλέπει τη λειτουργία σταθμού μεταφόρτωσης και πράσινου σημείου. Συνεπώς χρειάζεται απόφαση για δραστική αύξηση των θέσεων εργασίας
2.     Διαμόρφωση σχεδίου για τη συντήρηση, ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου των αυτοκινήτων και των κάθε είδους οχημάτων που χρησιμοποιούνται στον τομέα της καθαριότητας.
Σε αυτή τη λογική χρειάζεται, άμεσα, η σύνταξη οικονομοτεχνικής μελέτης, που θα επιδιώκει την ανεύρεση πόρων, χωρίς επιβάρυνση των δημοτών, μέσω κρατικών ενισχύσεων ή κοινοτικών προγραμμάτων.
Ταυτόχρονα, επιδιώκουμε τη μεταφορά του αμαξοστασίου του Δήμου στο κτήριο της Ροδίτσας, -το οποίο πρέπει να καταστεί χρηστικό- και φυσικά τη  συγκρότηση ομάδας τεχνικών για τη συντήρηση κάθε είδους οχήματος.

Με αυτή τη λογική, δεν μπορούμε να αποδεχτούμε οποιονδήποτε ρόλο του ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας Α.Ε., που έχει αμφισβητούμενη νομιμοποίηση και λειτουργεί με ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια. Εφόσον, κατά την άποψη μας, είναι φορέας ιδιωτικοποίησης, μιας και χρησιμοποιεί εργολάβους ενοικίασης προσωπικού - εργαζομένων και τεχνικών μέσων.

Με αυτό το σκεπτικό θα ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΟΥΜΕ την προγραμματική σύμβαση που προτείνεται.

Μέχρι να υλοποιηθούν οι στόχοι μας ως Δήμος Λαμιέων, μπορούμε με επάρκεια να λειτουργήσουμε την υπηρεσία καθαριότητας, αν επαναπροσλάβουμε τους απολυμένους.

Αυτό αποτελεί και την εναλλακτική μας πρόταση.»
   «Είμαστε σταθερά και αταλάντευτα προσανατολισμένοι  σε μια αποτελεσματική δημοτική υπηρεσία καθαριότητας, που θα εξυπηρετεί ολοκληρωμένα τη διαδικασία αποκομιδής απορριμμάτων και θα υποστηρίζει την εξέλιξη της ανακύκλωσης.

Σε αυτή τη βάση, επιδιώκουμε :

1.     Συμπλήρωση του προσωπικού ώστε να καλύπτει με επάρκεια τις ανάγκες του δήμου.
Σε αυτή την κατεύθυνση θεωρούμε απαραίτητο:
·        Να επαναπροσληφθούν οι απολυμένοι της καθαριότητας σε μόνιμες θέσεις, αφού έχουν εμπειρία και εξυπηρέτησαν τις ανάγκες του Δήμου σε δύσκολες συνθήκες με επάρκεια.
·        Να γίνει νέο οργανόγραμμα στον τομέα της καθαριότητας του Δήμου, που θα αποσκοπεί στην κάλυψη όλων των αναγκών στη διαδικασία της αποκομιδής των απορριμμάτων, της ανακύκλωσης και του καθαρισμού των δημοσίου ενδιαφέροντος χώρων. Θα προβλέπει τη λειτουργία σταθμού μεταφόρτωσης και πράσινου σημείου. Συνεπώς χρειάζεται απόφαση για δραστική αύξηση των θέσεων εργασίας
2.     Διαμόρφωση σχεδίου για τη συντήρηση, ανανέωση και τον εκσυγχρονισμό του στόλου των αυτοκινήτων και των κάθε είδους οχημάτων που χρησιμοποιούνται στον τομέα της καθαριότητας.
Σε αυτή τη λογική χρειάζεται, άμεσα, η σύνταξη οικονομοτεχνικής μελέτης, που θα επιδιώκει την ανεύρεση πόρων, χωρίς επιβάρυνση των δημοτών, μέσω κρατικών ενισχύσεων ή κοινοτικών προγραμμάτων.
Ταυτόχρονα, επιδιώκουμε τη μεταφορά του αμαξοστασίου του Δήμου στο κτήριο της Ροδίτσας, -το οποίο πρέπει να καταστεί χρηστικό- και φυσικά τη  συγκρότηση ομάδας τεχνικών για τη συντήρηση κάθε είδους οχήματος.

Με αυτή τη λογική, δεν μπορούμε να αποδεχτούμε οποιονδήποτε ρόλο του ΦοΔΣΑ Στερεάς Ελλάδας Α.Ε., που έχει αμφισβητούμενη νομιμοποίηση και λειτουργεί με ιδιωτικό-οικονομικά κριτήρια. Εφόσον, κατά την άποψη μας, είναι φορέας ιδιωτικοποίησης, μιας και χρησιμοποιεί εργολάβους ενοικίασης προσωπικού - εργαζομένων και τεχνικών μέσων.

Με αυτό το σκεπτικό θα ΚΑΤΑΨΗΦΙΣΟΥΜΕ την προγραμματική σύμβαση που προτείνεται.

Μέχρι να υλοποιηθούν οι στόχοι μας ως Δήμος Λαμιέων, μπορούμε με επάρκεια να λειτουργήσουμε την υπηρεσία καθαριότητας, αν επαναπροσλάβουμε τους απολυμένους.

Αυτό αποτελεί και την εναλλακτική μας πρόταση.»

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου