Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα Παρασκευή, 19 Απριλίου, η Εκκλησία γιορτάζει τον Ακάθιστο ύμνο......

Δευτέρα 22 Ιουνίου 2015

Μένουμε Ευρώπη;! Της Έφης Θάνου

Γράφει η Έφη Θάνου 
Συνοικία το όνειρο
Δε ξέρω αν έτυχε ποτέ να σου μιλήσω για μένα, για κείνους, για μας...
Ναι, για κείνη τη γενιά που κάποτε ήταν οπλισμένη με όνειρα για το μέλλον της, για κείνη τη γενιά που ήλπιζε πως κάτι θα άλλαζε, πως τίποτε δε θα θύμιζε αυτή τη σαπίλα του παρελθόντος, πως τίποτα δε θα την εμπόδιζε να εξελιχθεί αλλά και να πραγματοποιήσει όλους εκείνους τους στόχους που είχε θέσει κάποτε.Ναι, για κείνη την γενιά θέλω να σου μιλήσω σήμερα. Εκείνη την γενιά που έχει μείνει άνεργη, για κείνη την γενιά που ζει ακόμη με τους γονείς της αλλά και που συντηρείται από αυτούς, για κείνη τη γενιά που περιμένει στις ουρές του ΟΑΕΔ, για κάποιο πεντάμηνο κοινωφελές πρόγραμμα, για κείνη τη γενιά που έχει νιώσει την μαύρη εργασία πολύ καλά στο πετσί της, για κείνη τη γενιά που μένει απλήρωτη μήνες ολόκληρους,για κείνη τη γενιά που έχει μάθει να είναι απασχολούμενη και όχι εργαζόμενη, αλλά και για κείνη τη γενιά που πίνει νερό στο όνομα του εθελοντισμού. Είναι εκείνη η γενιά που βιώνει καθημερινά την απόρριψη αλλά και την ματαίωση. Εκείνη η γενιά που νιώθει θλίψη,απόγνωση  αλλά και που φλερτάρει επικίνδυνα με την κατάθλιψη...
 Ξέρεις, πολλοί έφυγαν και βρήκαν τις τύχες τους έξω, έγιναν ας πούμε μετανάστες με πτυχία, άλλοι πάλι δεν στάθηκαν και τόσο τυχεροί και μάζεψαν ξανά τις βαλίτσες τους για εδώ, βλέπεις τίποτα δεν είναι όπως φαίνεται...Η Ανεργία μαστίζει σε πολλές χώρες του κόσμου ενώ τα Mini jobs(Εργασία με 400euro, όπως τα κοινωφελή) καλά κρατούν στις περισσότερες πόλης της Γερμανίας. Άξιο αναφοράς δε, είναι το πολύ καλό σύστημα υγείας στις Βόρειες χώρες αγνοώντας όμως κανείς τα υψηλά ποσοστά αυτοκτονιών στις χώρες αυτές. Όπως αντιλαμβάνεται κανείς, κανένας δρόμος δεν είναι στρωμένος με ροδοπέταλα. Χρειάζεται συνεχής και διαρκής αγώνας για να μπορέσουμε να διεκδικήσουμε μια ζωή με αξιοπρέπεια σε όποιον τόπο και αν βρεθούμε...Ξέρεις, εμένα αυτός εδώ είναι ο τόπος μου.Να, αναμνήσεις, άνθρωποι, μνήμες, το παρελθόν μου αλλά και το μέλλον όλα εδώ. Εδώ, από όπου άρχισαν όλα...
Αλήθεια όμως, σε ποια Ευρώπη  θέλουμε να μείνουμε; Σε κείνη την Ευρώπη που εξευτελίζει κάθε μέρα τις ζωές μας; Σε κείνη την Ευρώπη που περιμένει να σκύψουμε το κεφάλι και να ακολουθήσουμε με τυφλή υποταγή το κάθε τι; Σε κείνη την Ευρώπη που θέλει τον φτωχό φτωχότερο και τον πλούσιο πλουσιότερο;Σε κείνη την Ευρώπη που έχει ως στόχο τις ομαδικές απολύσεις, τις ιδιωτικοποιήσεις, αλλά και την μείωση των μισθών και των συντάξεων; Η μήπως σε κείνη την Ευρώπη που εφαρμόζει απάνθρωπες πολιτικές για τους Μετανάστες και του Πρόσφυγες και που γεννά πολέμους ; Ξέρεις, καμία συμφωνία δεν είναι έντιμη, όπως και κανένας συμβιβασμός. Λένε, πως από το χειρότερο και το λιγότερο κακό πρέπει να επιλέγεις πάντα το λιγότερο κακό. Εγώ αυτό που ξέρω και πάντα θα το λέω περίτρανα είναι πως η δική μου η γενιά δεν θα συμβιβαστεί με τίποτε λιγότερο από τα πάντα. Ας κάνουμε ρήξη με το παρελθόν για να μπορέσουμε να χτίσουμε το μέλλον αλλά και για να μπορέσουμε να φτιάξουμε ένα κόσμο στο μπόι των ονείρων και των ανθρώπων.
Το ξέρω, διστάζεις, σου παν θα χάσεις τα πάντα αν κάνεις πίσω τώρα και δεν υποταχθείς αλλά ξέρεις κάτι; Αν δεν καώ εγώ, αν δεν καείς εσύ,αν δεν καούμε εμείς, πώς θα γεννούν τα σκοτάδια λάμψη;!

Καλή συνέχεια.!
Το κλείσιμο του κειμένου μου είναι από το ποίημα " Όπως ο Κερέμ" του Ναζίμ Χικμέτ



ΠΗΓΗ : hlektrikosthiseas.blogspot.gr/

6 σχόλια:

  1. Πάλι έβαλε τα γυαλιά η Έφη στους εκλεκτούς στο ''Πολύδροσος Παρνασσού'' αρθρογράφους τὐπου βολεμένου και καλοπληρωμένου απο δυνατά εκδοτικά συγκροτήματσ Στάθη και της πρώην μνημονιακής του ΣΚΑΙ Κατερίνας Ακριβοπούλου, όπως και του μετανοημένου πρώην σκληρού κουμουνιστή και νυν κολαούζου του Χατζηνικολάου. Μπογιόπουλου. Με απλά και μεστά λόγια η Έφη περιγράφει την κατάσταση απο τη σκοπιά των νέων ανθρώπων, δεν στέκεται σε διχαστικές μικροπολιτικές και υποδεικνύει το δρόμο στους μεγαλύτερους....''Πολύδροσε Παρνασσέ'' ψάξε καλύτερα τις διαφορές στις επαναλαμβανόμενες συγκεντρώσεις στο Σύνταγμα και ξεκόλα απο το αναμάσημα άρθρων των παραπάνω....Διάβασε με περισσότερη προσοχή την Έφη......Πιστεύω να το δημοσιεύσεις το κείμενό μου γιατί μέχρι τώρα δεν έχουμε παράπονο για λογοκρισίες.....Ευχαριστώ
    Γιάννης Αθ. Λαγός
    Υ.Γ. Να μη φοβούνται μερικοί για εμφύλιο...Τις εμφυλιοπολεμικές συνθήκες τις δημιουργούν κάτι εμετικά άρθρα τύπου ''Αγαπητά ζώα'' που είχε δημοσιευτεί τις προηγούμενες μέρες στο blog.....

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΕΣΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΤΑ ΔΙΚΑ ΣΟΥ ΑΛΛΑ ΔΕΝ ΔΙΑΒΑΣΕΣ ΣΩΣΤΑ ΤΑ ΓΡΑΦΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΚΥΡΙΑΣ Η ΔΕΣΠΟΝΙΔΑΣ(? ) ΘΑΝΟΥ. ΚΟΙΤΑΞΕ ΤΟ ΠΑΛΙ ΣΕ ΠΑΡΑΚΑΛΩ ... ΚΑΙ ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΕΤΑ ΠΆΛΙ ΠΡΟΣΕΚΤΙΚΑ ΟΜΩΣ.....
    ΕΓΩ ΛΕΩ ΝΑ ΜΑΣ ΠΕΙΣ ΤΙ ΓΝΩΜΗ ΣΟΥ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΔΙΚΟΥΣ ΣΑΣ ΕΝΝΟΩ ΤΗΣ ΣΟΣΙΑΛΔΕΞΙΑΣ ΝΕΝΕΚΟΥΣ ΚΑΙ ΣΦΟΓΚΟΚΟΛΑΡΙΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΑΝΑΛΑΒΕΙ ΕΡΓΟΛΑΒΙΚΑ ΤΟ ΘΑΨΙΜΟ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΑΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΕΛΛΗΝΩΝ .ΑΡΓΕΙ ΒΛΕΠΕΙΣ ΝΑ ΔΗΜΟΣΙΕΥΤΕΙ ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΗ Η ΛΙΣΤΑ ΜΕ ΤΟΥΣ ΚΑΛΟΠΛΗΡΩΜΕΝΟΥΣ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΥΣ ΜΕ ΤΑ ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ Δ.Ν.Τ......ΑΝ ΒΓΕΙ ΠΙΣΤΕΥΩ ΘΑ ΓΕΛΑΣΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΠΑΡΔΑΛΟ ΚΑΤΣΙΚΙ !
    ΟΠΩΣ Π.Χ ΟΙ ΦΙΛΟΙ ΣΑΣ ΓΙΑΝΝΗΣ ΠΡΕΤΕΝΤΕΡΗΣ, Ο ΚΑΡΑΜΠΟΥΖΟΥΚΛΗΣ ΚΥΡΙΟΣ ΜΠΑΜΠΗΣ, ΤΡΕΜΗΙ Η ΟΛΓΑ ΤΡΕΜΗ ,Ο ΚΥΡΙΟΣ ΘΑΝΟΣ Ο ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ Ο "ΚΟΜΙΣΤΗΣ ΝΤΕ" , Ο ΠΡΩΤΟΣΑΛΤΕ ,Ο ΧΑΤΖΗΣ ΚΑΙ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΤΕΛΟΣ........
    ΟΣΟ ΓΙΑ ΕΜΦΥΛΙΟ ΜΗΝ ΦΟΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΜΗΝ ΣΤΕΝΑΧΩΡΙΕΣΤΕ ....ΕΧΟΥΝ ΓΝΩΣΗ ΟΙ ΦΥΛΑΚΕΣ...
    ΚΑΘΗΣΤΕ ΤΩΡΑ ΣΤΗΝ ΑΠΕΞΩ 4+4 ΧΡΟΝΙΑ ,ΥΠΟΜΟΝΗ ΚΑΙ ΒΛΕΠΟΥΜΕ...
    ΑΛΗΘΕΙΑ ΕΣΕΝΑ ΣΕ ΚΟΒΩ ΟΤΙ ΕΙΣΑΙ ΤΟΥ ...ΕΥΡΩΠΑΙΚΟΥ ΤΟΞΟΥ ? ΔΗΛΑΔΗ ΣΑΜΑΡΟΒΕΝΙΖΕΛΟΓΕΝΗΜΑΤΟΘΟΔΩΡΑΚΗΣ? ΜΕ ΑΥΤΟΥΣ ΜΩΡΕ ΠΟΥ ΚΑΤΕΒΑΖΟΥΝ ΤΙΣ ΚΥΡΙΕΣ ΑΠΟ ΤΗ ΒΑΡΚΙΖΑ ΤΟ ΚΟΛΩΝΑΚΙ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΚΑΛΗ ΜΕ ΤΙΣ ΚΑΤΣΑΡΟΛΕΣ ΣΤΟ ΣΥΝΤΑΓΜΑ ΤΙΣ ΤΕΛΕΥΤΑΙΕΣ ΜΕΡΕΣ ΕΤΣΙ ΕΙΝΑΙ Η ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ?
    ΥΠΟΜΟΝΗ ...8 ΧΡΟΝΙΑ ΕΙΝΑΙ ΘΑ ΠΕΡΑΣΟΥΝ...
    Σ.Β

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Γιάννη
    Προβληματίστηκα αρκετά για το αν θα έπρεπε να σου απαντήσω στο σχόλιο.
    Το θεωρώ άκομψο όμως να μου υποδεικνύεις τι πρέπει και τι δεν πρέπει να δημοσιεύω.
    Θεωρώ γενικότερα άκομψο τον τρόπο που μου επιτίθεσαι και ακόμη πιο πολύ να μου σημειώνεις να διαβάσω με περισσότερη προσοχή την Έφη.
    Έχω την άποψη ότι εγώ το έκανα και με μεγάλη προσοχή.
    Δεν θα σχολιάσω εγώ Γιάννη την κατάσταση γενικότερα για το ποιος κυβερνούσε 40 χρόνια την πατρίδα μας και το καλύτερο αύριο για τα παιδιά μας έγινε κατάμαυρο και αβέβαιο σήμερα για όλους μας, αυτό το διαπιστώσαμε για τα καλά και κυρίως η νεολαία.
    Δεν θα μπω στην διαδικασία για το ποιος είναι ο Μπογιόπουλος, ο Στάθης και η Ακριβοπούλου.
    Θέλω όμως να σε πληροφορήσω ότι θα έπρεπε να σκεφτείς και τους: Πρετεντέρη, Θέμο, Παπαδημητρίου, Ευαγγελάτο, Πορτοσάλτε και τόσους άλλους για τους οποίους αναμένουμε στο ακουστικό μας για τα …..σεμινάρια της προπαγάνδας.
    Και κάτι άλλο τελευταίο.
    Δεν θα πήγαινα στο σύνταγμα παρέα με τον Γεωργιάδη, τον Βορίδη, Τον Γέρο Μητσοτάκη, να διαμαρτυρηθώ.
    Άραγε τι???????? Μαζί τους
    Θα προτιμούσα να τα συζητήσουμε όλα αυτά από κοντά και όχι μέσα από το άρθρο, μιας Σουβαλιώτισας νέας επιστημόνισας και με πολλές ανησυχίες για το μέλλον της και όχι μόνο.
    Χρήστος Μουτσιανάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Πάντως το μύνημα SOS που εκπέμπει το άρθο της Έφης είναι ξεκάθαρο και δεν χωράει παρερμηνείες........
    Ας σταματήσουμε τις κοκορομαχίες και ας ανοίξουμε τ' αυτιά μας και να ακούσουμε τα μυνήματα που μας στέλνει η γενιά της Έφης...... Εκείνη την γενιά που έχει μείνει άνεργη, για κείνη την γενιά που ζει ακόμη με τους γονείς της αλλά και που συντηρείται από αυτούς, για κείνη τη γενιά που περιμένει στις ουρές του ΟΑΕΔ, για κάποιο πεντάμηνο κοινωφελές πρόγραμμα, για κείνη τη γενιά που έχει νιώσει την μαύρη εργασία πολύ καλά στο πετσί της, για κείνη τη γενιά που μένει απλήρωτη μήνες ολόκληρους,για κείνη τη γενιά που έχει μάθει να είναι απασχολούμενη και όχι εργαζόμενη, αλλά και για κείνη τη γενιά που πίνει νερό στο όνομα του εθελοντισμού. Είναι εκείνη η γενιά που βιώνει καθημερινά την απόρριψη αλλά και την ματαίωση. .......

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Αυτό και τέλος....Δεν είμαι εγώ απολογητής ούτε υπερασπιστής των Πρετεντέρηδων και των Τρέμηδων...Τους έχω χεσμένους.....Εκείνο που θέλω να πω, είναι ότι δεν ανέχομαι να διαβάζω τις δικαιολογίες των ανανηψάντων Μπογιόπουλων για την νέα Βάρκιζα...Γιατί, Χρήστο, περί νέας Βάρκιζας πρόκειται κι ας σου φαίνεται βαρύ...Όσο για τον φίλο Γ.Β. των 8.04 έχω να πω ότι ούτε στο τόξο που λέει ανήκω αλλά ούτε και στο τόξο των Μητροπουλομιχελογιαννάκηδοφωτόπουλων που τους ξέρουμε πολύ καλά απο χρόνια τώρα κι αν έχει αντίρρηση το συζητάμε.Ο διάλογος καλός είναι και το blog αυτό, μας δίνει τη δυνατότητα...
      Γιάννης Αθ. Λαγός
      Υ.Γ. Και πάλι συνιστώ να διαβαστεί σωστά η Έφη.....Καμμιά συμφωνία δεν είναι έντιμη....

      Διαγραφή
  5. ΕΦΗ ΘΑΝΟΥ."Θα πάω για αυτά και για ακόμη περισσότερα. Όσο για σένα, να θυμάσαι πως έρχεται εκείνη η στιγμή που πρέπει να αποφασίσεις με ποιους θα πας και ποιους θα αφήσεις. Εγώ ξέρω με ποια πλευρά είμαι.Εσύ;"24 Ιουνίου 2015 στις 10:09 π.μ.

    Φίλε Γιάννη λέω να παρέμβω και εγώ και μια και αρέσουν τοσο πολύ και σε σένα ,όπως και σε εμάς τα κάθε φορά γραφόμενα από την Έφη μας ,σου αφιερώνω το παρακάτω .Μόνο που αυτή τη φορά σε παρακαλώ να το διαβάσεις ιδιαίτερα προσεκτικά......Πιστεύω ειλικρινά και φιλικά ότι θα ωφελήσει!
    Γράφτηκε στις 15 Μαίου του 2014.
    Γ.Θ(Κ)

    Εγώ θα πάω.!

    Ναι,Εγώ θα πάω. Είναι μονόδρομος. Το βλέπεις και συ έτσι δεν είναι; Δε γίνεται να μην το βλέπεις. Δε γίνεται να μην το νιώθεις. Έτσι δεν είναι; Εγώ το βλέπω και η αλήθεια είναι πως κουράστηκα. Ναι, κουράστηκα να βλέπω να διαιωνίζεται συνεχώς αυτή η οικονομική και ανθρωπιστική κρίση, κουράστηκα να βλέπω τους αστέγους να αυξάνονται, τους ανέργους και τους απολυμένους να αυξάνονται. Πόσες δικλίδες ασφαλείας να δημιουργήσω ακόμη; Πόσο υπομονή να κάνω ακόμη; Πόσο ακόμη θα δέχομαι τη σιωπή και τη συνενοχή σου; Αλλά το κυριότερο, για πόσο ακόμη θα βρίσκω τη δύναμη να σε δικαιολογώ;.
    Εγώ πάντως θα πάω. Ναι, θα πάω για εκείνη την αξιοπρέπεια, θα πάω για το μέλλον αλλά και για τη ζωή που μου χρωστάνε. Θα πάω γιατί αυτή είναι η πόλη μου, αυτή είναι η χώρα μου.Γιατί εδώ έχω μεγαλώσει, εδώ έχω ζήσει, εδώ έχω γίνει αυτό που είμαι σήμερα. Θα πάω για την γειτονιά μου, για τις δομές που κλείνουν, για τους δασκάλους που δεν διδάσκουν πια, για τους γιατρούς που εργάζονται στα κοινωνικά παντοπωλεία αφιλοκερδώς, για εκείνους που βρίσκονται ακόμη στις λίστες διαθεσίμοτητας αλλά και για εκείνη τη φωνή της Ερτ που σίγησε.
    Για την Ιερισσό, για τον Παύλο, για όλα εκείνα τα μαγκάλια που καίνε ακόμη, για εκείνο το βιτριόλι που άφησε τα σημάδια του στο πρόσωπο της Κωνσταντίνας, για τους κυνηγημένους μετανάστες, για τους μετανάστες εκείνους που τους ξέβρασε η θάλασσα, για τα παιδιά εκείνων που δεν άντεξαν και που δεν είναι πια μαζί μας.Ναι για όλους αυτούς θα πάω. Ακόμη θα πάω για εκείνα τα σημάδια που έχουν οι φίλοι μου, οι γνωστοί μου αλλά και εκείνα τα παιδιά που γνώρισα σε μία διαδήλωση. Τα σημάδια δεν φεύγουν.Είναι μέσα μας λένε.Είναι σαν τις πληγές που κουβαλάς πάντα μαζί σου. Είναι εκείνα τα σημάδια που σε στοιχειώνουν τις νύχτες.
    Θα πάω γιατί οι σόλες των παπουτσιών μου έλιωσαν, γιατί η ελπίδα έχει αρχίσει να στερεύει, γιατί τα όνειρα δε κρατάνε για πάντα, γιατί αν θέλουμε την Ουτοπία πρέπει να την δημιουργήσουμε.Θα πάω γιατί στο τέλος του δρόμου, υπάρχει μόνο το Αδιέξοδο.Θα πάω για αυτά και για ακόμη περισσότερα.
    Όσο για σένα, να θυμάσαι πως έρχεται εκείνη η στιγμή που πρέπει να αποφασίσεις με ποιους θα πας και ποιους θα αφήσεις. Εγώ ξέρω με ποια πλευρά είμαι.Εσύ;
    Καλή συνέχεια.!

    Υ.γ : Η Αποχή δεν είναι η λύση, ελευθέρωσε το μυαλό σου και Σκέψου.!

    Αναρτήθηκε από Underground με στρας στις Πέμπτη, Μαΐου 15, 2014

    ΑπάντησηΔιαγραφή