Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Παρασκευή 26 Απριλίου σήμερα . .....

Κυριακή 21 Μαρτίου 2021

Η επιστολή του Οδυσσέα Ανδρούτσου στους Γαλαξιδιώτες στις 22 Μαρτίου 1821


 

 γαπητοί μου Γαλαξιδιται,

το θέλημα Θεο ν ρπάσωμεν τ πλα μίαν μέραν....



κα ν ριφθμεν κατ τν τυράννων μας.

Τί τν θέλομεν, δελφοί μου, τν πολυπικραμένην ζων

το δούλου; Δν βλέπετε, τι δν μς πέμεινε τίποτε; Κα

ατα α κκλησίαι μας γιναν τζαμι κα στάβλοι τν

Τούρκων. Δν εναι πρέπον ν σταυρώσωμεν τς χερας.

ς ρωτήσωμεν τν καρδίαν μας κα ,τι ποφασίσωμεν, ν τ

βάλωμεν μπρς σύντομα. ν βραδύνωμεν, θ μετανοήσωμεν

κα τότε δικα θ κτυπμεν τν κεφαλν μας.

Τν ποχν ατν Τουρκία εναι πησχολημένη ες

πολέμους. ς φεληθμεν π τν περίστασιν ατήν, τν

ποίαν μς στειλεν Θες εσακούων τα δίκαια παράπονά

μας.

Ες τ πλα, δελφοί! ν λευθερωθμεν ν



ποθάνωμεν λοι. Καλύτερον θάνατον δν μπορε ν

πιθυμήσ λλην κα χριστιανός.

γώ, καθς γνωρίζετε, μπορ ν ζήσω λαμπρ μ

π
λούτη κα τιμς κα δόξαν. ,τι κα ν ζητήσω, ο Τορκοι

προθύμως θ μο τ δώσουν, διότι φοβονται τ σπαθ το

νδρούτσου. λλ σς λέγω τν λήθειαν, δελφοί μου,

δν θέλω ν καλοπερν γ κα τ Γένος μου ν ποφέρ

ες τν δουλείαν.

π τν Πελοπόννησον μο γράφουν, τι εναι λοι

τοιμοι μ τ παλικάρια των. Θέλω μως ν εμαι βέβαιος,

τι θ μ κολουθήσετε. ν κάμετε σες ρχν π τ ν

μέρος κα γ π τ λλο, θ σηκωθ λη Ρούμελη.

Περιμένω πάντησιν μ τν κομιστν τς πιστολς μου.

Τν μπαρούτην κα τ βόλια τ λαβα κα τ μοίρασα.

22 Μαρτίου 1821

Σς χαιρετ κα σς γλυκοφιλ

γαπητός σας

δυσσες νδροτσος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου