Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Κυριακή 20 Απρλίου σήμερα.....

Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2020

Αφροδίτη Παπαθανάση: Θέματα που έρχονται, ως_καταιγίδα και θα είναι καταλυτικά και για τη Στερεά τα επόμενα χρόνια.


2020.
Τα θέματα που έρχονται ως_καταιγίδα και θα είναι καταλυτικά και για τη #Στερεά τα επόμενα χρόνια, είναι: ....

- 4η τεχνολογική επανάσταση. 
* Ποιές δουλειές θα χαθούν και ποιές θα επιβιώσουν ή θα "γεννηθούν", 
* Ανάγκη διαρκούς επιμόρφωσης του εργατικού δυναμικού, 
* Ποιοι και πώς θα έχουν πρόσβαση στις υπεραξίες, στον πλούτο, που θα δημιουργήσει η επιστημονική τεχνολογική πρόοδος, 
* Πως άνθρωποι και κοινωνίες θα εχουν καλύτερες ή οχι υπηρεσίες και δυνατότητα πρόσβασης σε Υγεία, Παιδεία, Νέα Γνώση που θα δημιουργήσει η εξέλιξη.

- Κλιματική Κρίση, Περιβαλλοντική προστασία, αναδιάρθρωση της παραγωγικής δραστηριότητας με βάση τις νέες συνθήκες.
* Ποια χωροταξικά απαντούν στις νέες συνθήκες, 
* Διαχείριση εθνικών πόρων, διαχείριση υδατικών αποθεμάτων, 
* Βιώσιμοι και περιβαλλοντικα ορθοί μέθοδοι καλλιέργειας, κτηνοτροφίας, αλιείας, 
* Τι συμβαίνει με τα δάση, τους βιότοπους, τα οικοσυστήματα, 
* Πως φτιάχνουμε πλέον δημόσιες υποδομές και έργα με βάση τις συνθήκες που διαμορφώνονται απο την κλιματική κρίση, πχ πλημμύρες, 
*  Κόστος προσαρμογής στις συνθήκες της κλιματικής κρίσης και κόστος από τις συνέπειες της, 
* Πως διαμορφώνονται συνθήκες και προτεραιότητες στο χώρο της ενέργειας, πχ. Ικανοί ή οχι υποσταθμοί, που γίνονται αιολικά και που όχι, ποιά τα νέα ολιγοπώλια που διαμορφώνονται, ποιός ο ρόλος της Αυτοδιοίκησης και ποιές οι τιμές του ρεύματος που θα διαμορφωθούν. 

- Ποιά εκπαίδευση. 
* Τι θέλει να κάνει η Στερεά; 
Ποιούς τομείς  στην τριτοβάθμια εκπαίδευση θέλει, πραγματικά και όχι στο πόδι αποφάσεις, χρειάζεται να αναπτύξει;
* Σνομπάρει ή δείχνει να κατανοεί το ρόλο της τεχνικής, επαγγελματικής, αγροτικής εκπαίδευσης;; γιατί για παράδειγμα δεν ζήτησε ποτέ Γεωργικές, Κτηνοτροφικές, Μελισσοκομικές σχολές ή τμήματα μαθητείας;; 
* Τι κάνει για την Εκπαίδευση στην Έξυπνη Γεωργία;; Πως στηρίζει την βιώσιμη αλιεία;; 
* Τι κάνει, με αρχή, μέση και τέλος για την εκπαίδευση των Ατόμων με αναπηρία;; 

- Μεταναστευτικό. 
* Όχι σε νέες φυλακές κλουβιά όπου η παραβατικότητα θα αυξάνει καθημερινά. 
* Πως θα διαχειριστεί, από σχολεία έως νοσοκομεία, από εργασιακή ένταξη έως "μαθήματα" ένταξης, την κατάσταση;; 
Το "διαφωνούμε" με κέντρα και αποφάσεις της Κυβέρνησης δεν αρκεί. 

- Πρόνοια, δράσεις έναντι της Φτώχειας και της εγκατάλειψης του Σχολείου. 
* Πως προστατεύονται οι μακροχρόνια άνεργοι, καλύτερα πως εντάσσονται ξανά σε μια επαγγελματική και κοινωνική δραστηριότητα, 
* Τι θα κάνουμε με τους μοναχικούς ανθρώπους και τους υπερήλικες που δεν εχουν τις δυνατότητες να τα βγάλουν πέρα.  Ποιές δομές και υπηρεσίες δημιουργούμε;; 
Πως τις χρηματοδότουμε;; 
Πως εξασφαλίζεται η λειτουργία Κοινωνικής Υπηρεσίας σε κάθε Δήμο;;
* Πως τα παιδιά Ρομά πάνε από νηπιαγωγείο έως Λύκειο, πως αποκτούν επαγγελματικές δεξιότητες και πως σπουδάζουν. 
Γιατί βήματα καθοριστικά δεν έχουμε. 

Όταν παρέλθει η εποχή με τις πίττες, περάσουν και οι χοροεσπερίδες της Αποκριάς και μετά οι διακοπές του Πάσχα, ας βρούμε χρόνο να συζητήσουμε και λίγο για τα παραπάνω. 

Γιατί πλέον η εποχή των "έργων" , εννοώ τα δημόσια έργα, ΔΕΝ αρκούν για ένα Περιφερειακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης.   

Ήδη και σε ότι αφορά οδικούς άξονες, ειδικά στη Φωκίδα, σε ότι αφορά πεδιάδες- αρδευτικά, ολοκλήρωση κατασκευής τους και ορθή διαχείριση τους και σε οτι αφορά τουριστικό προσανατολισμό, η Στερεά είναι πολύ πίσω.  
Αυτό μας στενοχωρεί όλους. 
Μας προβληματίζει μια διαδικασία όπου λείπουν ουσιαστικά στοιχεία δημόσιας διαβούλευσης. 
Κάποιοι μπορεί να χαίρονται με μια φιγούρα επικοινωνίας.  
Τα προβλήματα όμως είναι εδω. Και σε αυτά των προηγούμενων ετών προστίθενται καινούργια και επείγοντα σε μια κατάσταση όπου τα πάντα είναι ρευστά και ο χρόνος τρέχει με χίλια.

ΥΓ. Θα ήθελα ως Πολίτης να ξέρω για παράδειγμα τον σχεδιασμό της Στερεάς για την Κλιματική Κρίση. 
Με ποιά Πανεπιστήμια και Επιστημονικούς Φορείς συνεργάζεται.  
Ποιά μοντέλα χρησιμοποιεί στις αναλύσεις κινδύνων, επιπτώσεων, μέτρων προστασίας. 
Ποιές τεχνολογίες εφαρμογές θα χρησιμοποιηθούν, με ποιους Φορείς τα αναπτύσσει. 
Ποιοι οι κίνδυνοι για τη Στερεά και ποιά τα σενάρια προστασίας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου