Στη συζήτηση που διεξάγεται στην Ολομέλεια της
Βουλής για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας που αφορά την Ανώτατη
Εκπαίδευση τοποθετήθηκε ο βουλευτής Φθιώτιδας κ. Γιάννης Οικονόμου με βασικά
σημεία ομιλίας:.....
-Για να μπορεί η χώρα να ανταποκρίνεται στις
ανάγκες ενός ραγδαία μεταβαλλόμενου εγχώριου και διεθνούς περιβάλλοντος,
κεντρικός στόχος των μεταρρυθμίσεων θα πρέπει να είναι η εξασφάλιση υψηλής
ποιότητας εκπαίδευσης.
-Χρειαζόμαστε πολιτικές που θα επιτρέπουν στην
εκπαιδευτική διαδικασία να συνδέεται δυναμικά με την απασχόληση και τις
μεταβολές που την χαρακτηρίζουν, που θα παρέχει πολλαπλές επιλογές και θα
εγγυάται ευκαιρίες για όλους και ιδιαίτερα για τους πιο αδύναμους.
-Η ίδρυση της Εθνικής Αρχής Ανώτατης Εκπαίδευσης
που προβλέπει το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας έρχεται να απαντήσει
στην ανάγκη να αντιμετωπιστεί το έλλειμμα που για δεκαετίες υπάρχει στην
Ανώτατη Εκπαίδευση σε ότι αφορά το μακροπρόθεσμο σχεδιασμό, την αξιολόγηση και
την πιστοποίηση των σπουδών.
-Ένα έλλειμμα που διαμόρφωσε στην χώρα μας μεγάλη
αναντιστοιχία μεταξύ των γνωστικών πεδίων πολλών πανεπιστημιακών σχολών και των
δεξιοτήτων και γνώσεων που ζητά η αγορά εργασίας.
-Ένα έλλειμμα που είχε σαν αποτέλεσμα, το σχεδιασμό στο
πόδι πανεπιστημιακών τμημάτων, τις καταργήσεις και τις συγχωνεύσεις με κριτήρια
όπου οι συσχετισμοί εξουσίας και τα παίγνια ισχύος έπαιζαν πολύ μεγαλύτερο ρόλο
από τα αμιγώς εκπαιδευτικά και ακαδημαϊκά κριτήρια.
-Το πιο πρόσφατο και χαρακτηριστικό ίσως
παράδειγμα αυτής της λογικής ήταν ο κατακερματισμός του ΤΕΙ Στερεάς
Ελλάδας και η πρωτοφανής ακαδημαϊκή υποβάθμιση της
περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας αφού η περιφέρειας μας και συγκεκριμένα η
Λαμία είναι η μόνη από τις 13 πρωτεύουσες περιφερειών της χώρας στην οποία δεν
υπάρχει έδρα Πανεπιστημίου και ένα ενιαίο εκπαιδευτικό ίδρυμα.
-Πιστεύω ότι είναι υποχρέωση της νέας
Αρχής να επανεξετάσει το όλο θέμα, όχι απλώς για να
απαντήσει στο Γιατί των κατοίκων της Φθιώτιδας και της Στερεάς, ούτε φυσικά από
γινάτι αλλά για να αξιολογήσει με αμιγώς εκπαιδευτικά, ακαδημαϊκά και
αναπτυξιακά κριτήρια αν μια περιοχή με τον ιαματικό πλούτο, με τη μεγαλύτερη
παραγωγή επιτραπέζιας ελιάς, με ιστορικά και αρχαιολογικά μνημεία (Θερμοπύλες,
Αλαμάνα, Γοργοπόταμος), με τη γεωγραφική θέση που κατέχει, δικαιούται να
αποτελεί έδρα ενός ενιαίου και συγκροτημένου πανεπιστημιακού ιδρύματος.
-Είναι άμεση ανάγκη από τη σύσταση της η νέα Αρχή να
ασχοληθεί σοβαρά με αυτή την πρόκληση και
να εξετάσει τις δυνατότητες προκειμένου να προχωρήσουμε στην επανίδρυση
του Πανεπιστημίου Στερεάς Ελλάδος.
-Θα πρότεινα επίσης η νέα Αρχή να επεκτείνει το
πεδίο αρμοδιοτήτων της όχι μόνο στα Δημόσια Πανεπιστήμια αλλά σε κάθε δομή
μετά-λυκειακής εκπαίδευσης στην χώρα. Γιατί σε ό, τι αφορά τις μη
δημόσιες δομές η αξιολόγηση προφανώς και δεν μπορεί να συνδεθεί με την
χρηματοδότηση, κατά την άποψη μου όμως μπορεί και πρέπει να συνδεθεί με το αν
το περιεχόμενο των σπουδών, η εκπαιδευτική διαδικασία και ο τρόπος λήψης των
τίτλων είναι αυτού του επιπέδου που δικαιολογεί την ισότιμη διεκδίκηση θέσεων
εργασίας στο δημόσιο τομέα με αποφοίτους κρατικών ΑΕΙ.
-Με αυτές τις σκέψεις πιστεύω ότι το νομοσχέδιο που
συζητάμε σήμερα είναι ένα πολύ ουσιαστικό βήμα προκειμένου να γίνει η
εκπαίδευση και ιδιαίτερα η δημόσια παιδεία μια δύναμη που θα δημιουργεί
ακατάπαυστα νέους τομείς γνώσης, νέα επαγγέλματα, θα τροφοδοτεί με θέσεις
εργασίας την πραγματική οικονομία, και κυρίως μια δύναμη που θα δημιουργεί
μορφωμένους και χειραφετημένους πολίτες, περήφανους και κοσμοπολίτες Έλληνες.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.