Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Τρίτη 26 Νοεμβρίου σήμερα,γιορτάζουν τα ονόματα: Στυλιανός, Στέργιος, Στέλιος, Στεργιανή, Στυλιανή, Στέλλα, Νίκων.....Η κηδεία του Θανάση Περέτη σήμερα την Τρίτη 26 Νοεμβρίου, στις 12:00 το μεσημέρι, στον Ιερό Ναό Αγίου Βλασίου στην Αμφίκλεια.....

Σάββατο 7 Δεκεμβρίου 2019

ΓΙΑ ΝΑ ΞΑΝΑ ΣΦΥΡΙΞΕΙ ΤΟ ΤΡΕΝΟ…….ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ


 ΓΙΑ  ΝΑ  ΞΑΝΑ  ΣΦΥΡΙΞΕΙ  ΤΟ ΤΡΕΝΟ…….
          Όσο μικρή κι αν είναι μια τοπική  κοινωνία, θεωρώ ,  πώς χρήσιμο θα της ήταν εάν υπήρχαν και ακούγονταν  δημόσια και μερικές έστω κάπως αιρετικές φωνές, διαφοροποιημένες απ` το σύνηθες κοινώς αποδεκτό......

Γιατί τι αξία θα είχε άραγε μια ακόμη συγκατάβαση σε ένα κάποιο θέμα? Ενώ ίσως η διατύπωση μιας άλλης, διαφορετικής, γνώμης να έδινε την ευκαιρία να ξανασκεφτούμε και να επανατοποθετηθούμε στα πράγματα.
Αυτή την μικρή εισαγωγή την έκκρινα απαραίτητη ( γιατί αποτελεί  εδραία πεποίθησή μου ) πριν αναπτύξω τη σκέψη μου σχετικά με ένα θέμα των ημερών που ενέσκηψε εσχάτως και αντιμετωπίζεται στο Δήμο μας ως μεγίστη συμφορά!!  Πρόκειται για την διακοπή, ουσιαστικά  ενός δρομολογίου της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μιας και εδώ και αρκετό  καιρό η εταιρία δεν συμπεριλαμβάνει στις ανταποκρίσεις - σταθμεύσεις της τον σιδηροδρομικό σταθμό της  Τιθορέας.
Το να περιορίζεται βέβαια η δυνατότητα και το εύρος των επιλογών σου, γενικώς και ειδικώς, πολύ  δε περισσότερο  αν κάτι που στερείσαι το θεωρείς καλώς ή κακώς ως αναφαίρετο δικαίωμά σου και προνόμιό σου, είναι  οπωσδήποτε όχι ευχάριστο συναίσθημα αφού αφορά κατά την άποψή σου απώλεια κεκτημένου……
Απ` το σημείο αυτό όμως, έως την απλοϊκή ερμηνεία κάποιων αποφάσεων και πράξεων τρίτων ( εν προκειμένω της ΤΡΑΙΝΟΣΕ ) που ασφαλώς δεν έχουν μόνο να κάνουν με ύποπτες αντιλαϊκές και κερδοσκοπικές αντιλήψεις ( όπως αναφέρεται ), αλλά ασφαλώς με πολύ περισσότερο σύνθετα ζητήματα και ρεαλιστικά δεδομένα,  η απόσταση είναι μεγάλη. Επικεντρώνομαι κατ ` αρχάς  στις ανακοινώσεις που είδαν το φως της δημοσιότητας και καλούν τον κόσμο της περιοχής σε εκδήλωση διαμαρτυρίας στο Σταθμό Τιθορέας για την  διαφοροποίηση ενός δρομολογίου τρένου.
Ωραία, ας δούμε τώρα προσεκτικά τι αναφέρουν οι ανακοινώσεις αυτές. πεύδω  βεβαίως  να πω πώς δεν  νομίζω και ΔΕΝ θα ήθελα φυσικά, να είναι γραμμένες απ` την ίδια την κυρία Δήμαρχο ης οποίας  τη λογική, την γνώση αλλά και την επάρκεια εμπιστεύομαι, αλλά υποψιάζομαι πως απλώς υπογράφονται απ` εκείνη όπως συνήθως συμβαίνει σε τέτοιες περιπτώσεις.
Αναφέρεται λοιπόν σ` αυτές τις ανακοινώσεις? –προσκλήσεις? – δελτία τύπου? ως  περίπου  «ανεπίτρεπτο» το γεγονός της απώλειας ενός δρομολογίου, γιατί  ο σταθμός Τιθορέας αποτελεί τάχα ένα «στολίδι» και μάλιστα για την ευρύτερη περιοχή!! και  γιαυτόν ξοδεύτηκαν κάποια  εκατομμύρια ευρώ σχετικά πρόσφατα !!!  Είναι δηλαδή νομίζετε? αρκετός αυτός ο λόγος για να σταματούν εκεί κάποια τρένα μόνο και μόνο επειδή ο συγκεκριμένος σταθμός μπορεί να ‘φαντάζει’ σε κάποιους μεν από εμάς «στολίδι» ( που δεν είναι κιόλας )  και σε κάποιους δε άλλους «εκατομμυριούχος»?? 
Στη συνέχεια προβάλλεται ως άλλο επιχείρημα, η ξαφνική λέει και απροειδοποίητη διακοπή της στάσης του τρένου !!  Δηλαδή εάν είχε προηγηθεί ενημέρωση και προειδοποίηση ΔΕΝ θα υπήρχε πρόβλημα? Το ζήτημα είναι μόνο τυπικού χαρακτήρα και θέμα καλών τρόπων  ίσως? ή είναι πραγματικό και ουσιαστικό??
Η απόφαση αυτή της ΤΡΑΙΝΟΣΕ μιας ιδιωτικής δηλ. εταιρίας, προφανώς και ΔΕΝ είναι λογικό, ή επί τω ακριβέστερω είναι εντελώς παράλογο, να πιστεύει κανείς  πως μπορεί να υπαγορεύτηκε από σκοτεινούς κύκλους, σκοπιμότητες και εχθρικά συναισθήματα απέναντι στο Δήμο μας και τους πολίτες του. Αλλά, παρά μόνο από καθαρά οικονομοτεχνικές και εκσυγχρονιστικού χαρακτήρα παραμέτρους που μπορούμε θεωρώ όλοι λίγο ως πολύ να αντιληφτούμε  ακόμη και όσοι από `μας  δεν  είναι  Αϊνστάιν…. Λίγο πιο κάτω  γράφεται: πως πρέπει να διεκδικηθεί η “ισότιμη χρήση”!! του τρένου απ` τους Δημότες μας. Την παρεμποδίζει άραγε κανείς? Δεν αντιλαμβάνομαι πως μπορεί να καταστρατηγείτε η  ισοτιμία στη χρήση του σιδηροδρόμου απo μια πιθανή και από πολλούς και διαφόρους λόγους επιβαλλόμενη  αυξομείωση των δρομολογίων?? Πραγματικά δεν καταλαβαίνω. Αλλά εάν θελήσω να υποθέσω τι μπορεί να υπονοεί ο «ποιητής» τότε και σε αυτή την περίπτωση, ποια γνώμη περί ισοτιμίας χρήσης των μέσων σταθερής τροχιάς νομίζετε πως έπρεπε να έχουν τα εκατομμύρια  Έλληνες συμπολίτες μας ανά την Ελλάδα, που δεν είχαν και δεν θα έχουν ποτέ την ευκαιρία και τη δυνατότητα όχι μόνο μετακίνησης αλλά ούτε καν οπτικής  επαφής με τα μέσα σταθερής τροχιάς ?? Είμαστε  προνομιούχοι και δεν το ξέρουμε. Ως γνωστό το σιδηροδρομικό δίκτυο ούτε το 20% της χώρας δεν καλύπτει.
Λίγο ποιο κάτω λέει ο συντάκτης μιας απ` τις  ανακοινώσεις αυτές, ότι η περιοχή μας «δυστυχώς μένει  έτσι  αποκομμένη…». Έχω την εντύπωση πως πάλι είμαστε μάλλον ανακριβείς και υπερβολικοί λέγοντας κάτι τέτοιο. Καθότι όπως όλοι ξέρουμε η περιοχή μας έχει το προνόμιο να διαθέτει εξαιρετικά αναπτυγμένο και  καλοσυντηρημένο οδικό δίκτυο, εναλλακτικές  συγκοινωνιακές επιλογές, να βρίσκεται σε πεδινό και πάντως ομαλό γεωφυσικό ανάγλυφο και βεβαίως πάρα πολύ κοντά σε μεγάλα αστικά κέντρα και κυρίως στην πρωτεύουσα χωρίς να απαιτούνται ολύωρες και κουραστικές μετακινήσεις. Με ελαφρώς ιλαρή διάθεση, διαβάζω επίσης  πιο κάτω τα επαναλαμβανόμενα βέβαια  περί «σταθμού στολιδιού» και τα σχετικά εύηχα, αλλά και την επισήμανση, ότι «μας δεσμεύτηκαν για την  λειτουργιά προαστιακού»!!                                                                      Φαντάζομαι ότι η αναφορά γίνεται για τις προεκλογικές  προ πενταετίας περίπου μεγαλόστομες «γελοιότητες»  Χρυσοχο’ι’δη, Υπουργού της τότε κυβέρνησης…. και σημερινού ! ). Το θέμα για μένα δεν είναι τι είπε ο Χρυσοχοιδης τότε, αλλά το τι αφελώς πίστεψαν οι τότε Δήμαρχοι  ου ανέχτηκαν τις εν λόγω ανόητες και πέραν  πάσης τεχνοκρατικής αντίληψης υποσχέσεις του Υπουργού. Ο οποίος αντί να δει πως θα αντιμετώπιζε το ζήτημα της συνεχούς νυχθημερόν επικίνδυνης διέλευσης των φορτηγών ΤΙR από την άνευ σχετικών προδιαγραφών παλιά Εθνική οδό ( γιατί αυτό ήταν το θέμα της επίσκεψης των τότε Δημάρχων στο Υπουργείο του ), αυτός  προτίμησε ως πολιτικάντης πονηρός και πολιτικός υποσχεσίας παλιάς κοπής, να «στρίψει» απ` το μείζων και επείγων, τάζοντας προαστιακό μέχρι την Αμφίκλεια!! ( όπως χαρακτηριστικά είχε πει ). Και ευκόλως  το έπραξε αφού προφανώς θεώρησε πως οι ενώπιών του ευρισκόμενοι εκπρόσωποι της Αυτοδιοίκησης θα το κατανάλωναν ευχαρίστως το σχετικό «τάισμα» ξεχνώντας  το σκοπό της επισκέψεώς τους. Δυστυχώς αυτό έγινε τότε !!! 
«Εμείς που Διατυμπανίζουμε την αστικοποίηση» και με άλλα τέτοια ωραία! συνεχίζει η ανακοίνωση …..  Όμως  είναι προφανές ότι εμείς εάν την αστικοποίηση!! διατυμπανίζουμε, τότε λάθος σκοπούς και προσανατολισμούς έχουμε κυρίες και κύριοι αυτοδιοικητικοί μας. Μάλλον την πολυθρύλητη  αποαστικοποίηση πρέπει να επιδιώκουμε κι εμείς κι ολόκληρη η Ελληνική Επαρχία για έτσι μονάχα θα μπορεί να ελπίζει σε κάτι καλύτερο μελλοντικά. Και ασφαλώς  αυτό θα ήθελε να υπονοήσει και ο συντάκτης της ανακοίνωσης αρκεί να το είχε διατυπώσει με το σωστό τρόπο!! Ο τρόπος που συντάσσει κανείς τα Δελτία τύπου και τις Ανακοινώσεις του Δήμου κυρία Δήμαρχε, θα πρέπει  να είναι υπεύθυνος, η γραφή κατανοητή τα νοήματα μεστά. Κι αυτό προϋποθέτει επάρκεια κυρία Δήμαρχε. Το γραφείο τύπου είναι ο καθρέφτης αι ο ντελάλης της δουλειάς σας. Επομένως ο ρόλος του σημαντικός  και χρήσιμος. Γιαυτό τώρα που ήσαστε ακόμη στο ξεκίνημά σας, με προσοχή  ξαναεπιλέξτε ενδεχομένως τους ανθρώπους που θα εμπιστευτείτε το γραφείο τύπου σας, την επικοινωνία και την ενημέρωση των συμπολιτών μας. Συγχωρέστε με, αλλά αυτή είναι η γνώμη μου, που με καλή διάθεση,  με εκτίμηση  και σεβασμό σας καταθέτω.
Αν  σε όλα τα παραπάνω προσθέσω και την αναφορά σε 22.000 εισιτήρια τα οποία τώρα έχουν μειωθεί σε 15.000 κλπ …. τότε το πράγμα ξεφεύγει εντελώς!!  Είναι δυνατόν να πιστεύει κάποιος σώφρων άνθρωπος και να το γράφει κιόλας, ότι μετακινούνται καθημερινά περίπου 800!! επιβάτες απ` το σταθμό Τιθορέας? Γιατί μόνο έτσι  βγαίνουν οι αριθμοί ως προς το σύνολο της μηνιαίας  μετακίνησης που αναφέρεται στην ανακοίνωση.
Επίσης για να έχουμε μειωμένα κατά 7.000 τα εισιτήρια τώρα ( η διαφορά από 22000 σε 15000 ) εξ αιτίας κυρίως ενός μόνο δρομολογίου που δεν εκτελείται πλέον, αυτό σημαίνει ότι μόνο του αυτό το δρομολόγιο  εξυπηρετούσε  επιβατικό κοινό  της τάξεως των  260 επιβατών την ημέρα !! Μα είμαστε σοβαροί??
Πρόκειται  περί καραμπινάτου σφάλματος. Προφανώς τα  22.000 και τα 15.000 που αναφέρονται, είναι  η οικονομική αξία των εισιτήριων σε ευρώ  και όχι αριθμός εισιτήριων δηλαδή επιβατών. Του λοιπού λίγη προσοχή παραπάνω σε ότι λέμε ή γράφουμε  θεωρώ πως επιβάλλεται. Εάν εγώ κάνω λάθος σας παρακαλώ  διορθώστε με. Διαφορετικά διορθώστε εσείς την ανακοίνωσή σας παρακαλώ.
Τούτων δεδομένων  προκύπτει πως η μηνιαία μετακίνηση   επιβατών με εισιτήρια αξίας 8 και 21ευρω ( αυτές είναι οι σημερινές τιμές ) δεν είναι παραπάνω από 20 κατά μέσο όρο άτομα ανά κατεύθυνση σε καθημερινή βάση. Εάν δε,  λάβουμε υπόψη πως το Σαββατοκύριακο ( που δεν έγινε μείωση δρομολογίων ) συμβαίνει και η μεγαλύτερη χρήση του σιδηροδρόμου ( φοιτητές, νέοι κλπ ), τότε ευκόλως συνάγεται το συμπέρασμα ότι τις καθημερινές η μετακίνηση επιβατών είναι ελάχιστη και κάποιες μέρες, ίσως ο αριθμός των μετακινούμενων να είναι μετά βίας ιψήφιος !!  Προς τι λοιπόν ο κλαυθμός, ο οδυρμός και ο τριγμός των οδόντων? Ας είμαστε ρεαλιστές. Παντού στον κόσμο το τρένο αποτελεί μέσο ασφαλούς γρήγορης μετακίνησης και χρησιμοποιείται κυρίως για μεγάλες και πολύ μεγάλες αποστάσεις από νέους και ανθρώπους της τρίτης ηλικίας. Τα κέρδη των εταιριών εκμετάλλευσης δημιουργούνται με τις εμπορευματικές μεταφορές και επικουρικά με τις επιβατικές. Όταν αξιώνουμε  περισσότερα δρομολόγια και μάλιστα άνευ αντικείμενου, αυτό πρέπει να γίνεται πάντοτε με σοβαρά επιχειρήματα και οπωσδήποτε με καλή πρόθεση συνεννόησης με τον ίδιο το φορέα υλοποίησης του επιβατικού έργου που εν προκειμένω είναι μια ιδιωτική πλέον επιχείρηση, η ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Οι Κυβερνήσεις δεν έχουν κανένα λόγο, ή ελάχιστη δυνατότητα παρέμβασης.  Και θα πρέπει ωστόσο να γνωρίζουμε πως κάθε πιθανή αποτελεσματική κυβερνητική παρέμβαση ( πολιτικάντικη  δηλαδή ) θα έχει το αναλογούν οικονομικό κόστος. Που, ή θα επιμεριστεί σε ολόκληρο τον Ελληνικό Λαό υπό μορφή επιδότησης της εταιρίας ( πράγμα άδικο ), ή θα επιβαρύνει την σημερινή αξία του εισιτηρίου πράγμα που θα πληρώσετε εσείς. ΑΛΛΗ  ΠΕΡΙΠΤΩΣΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ!
Αντιλαμβάνομαι πλήρως ότι  θα ήταν χρήσιμη μια ακόμη  μεσημεριανή ανταπόκριση  παρ` ότι τα νούμερα δεν ευνοούν. Εκείνο όμως που δεν αντιλαμβάνομαι είναι ο  τρόπος διεκδίκησης του συγκεκριμένου αιτήματος. Λαϊκές  Διαμαρτυρίες σε Σταθμούς, φωνές, απειλές και υπερβολές δεν είναι ούτε σύγχρονος ούτε ευφυής ούτε πολιτισμένος  τρόπος. Χρειάζεται επιχείρημα και πειθώ. Και όλα αυτά προς τη σωστή μεριά κι όχι στην κρατική πλευρά που είναι η λάθος, γιατί έτσι έχουμε μάθει χρόνια ολόκληρα να διεκδικούμε και να απαιτούμε δικαίως- αδίκως την παρέμβαση του κράτους για το οτιδήποτε.
Χρειαζόμαστε ίσως αυτό το τρένο  κατά τις μεσημεριανές ώρες. Ωραία, αλλά τι μας χρειάζεται πχ το τρένο στις 3 και 20 τα ξημερώματα?? Ας προτείνουμε λοιπόν να γίνει αντικατάσταση των δρομολογίων με ανταπόκριση στο σταθμό Τιθορέας. Αντί για το τρένο πχ των 3.20 τα μαύρα μεσάνυχτα, να σταματά το  μεσημεριανό τρένο. `Η και κάποιες άλλες παρόμοιου τύπου αλλαγές που θα διευκόλυναν τα πράγματα και θα διατηρούσαν όμως το ισοζύγιο που προφανώς είναι η πολιτική της εταιρίας. Και επειδή το μεσημεριανό  intercity  έχει εισιτήριο πανάκριβο 21-22? ευρώ, μήπως θα ήταν καλύτερο να σταματά κάποιο άλλο τρένο ενδεχομένως λίγο πιο αργό αλλά με εισιτήριο στο 1/3 της τιμής του intercity δηλαδή στα 7-8 ευρώ και στις ώρες μεταξύ 12ης μεσημβρινής και  3 μμ? Αν και νομίζω ότι σ`αυτή την περίπτωση θα ήταν χρησιμότερο να είναι τρένο που διέρχεται την παλιά σιδηροδρομική γραμμή, αφού τον ίδιο σκοπό θα επιτελεί και επιπλέον ΔΕΝ θα υποβάλλονται και οι τυχών επιβάτες από Αποστολιά, Καστέλια, Γραβιά Πολύδροσο, Αγόργιανες, Μαργιολάτα, Σκαμνό,  Μπράλο,  Παλιοχώρι,  Δρυμαία, Τιθρώνιο, Ξυλικούς, Αμφικλεια κλπ, στο επί πλέον κόστος μετακίνησής τους από και προς  το σταθμό Τιθορέας. Έτσι δυο τα ωφελήματα. Ένα απ` το  φτηνό εισιτήριο στα 8 ευρώ και ένα δεύτερο απ` το κόστος  της μη χρειαζούμενης πια μετακίνησης από και προς  Τιθορέα.Φίλοι συμπατριώτες .
Πολλές φορές οι διαμαρτυρίες αυτού του τύπου  αποδείχτηκαν αναποτελεσματικές, άκαιρες,  υπερβολικές και άδικες. Γιαυτό και διαφοροποιούμαι  ως προς τον τρόπο της διαμαρτυρίας που αλλοιώνει κατά τη γνώμη μου την ουσία και τα χαρακτηριστικά του δίκαιου ίσως κατά τα άλλα αυτού αιτήματος. Για παράδειγμα, όλοι θα θυμόμαστε εκείνες τις ανούσιες και άνευ σοβαρού λόγου δυναμικές κινητοποιήσεις προ πενταετίας - εξαετίας περίπου, με αιτιολογία το επικείμενο  τάχα κλείσιμο του  Κέντρου Υγείας Αμφίκλειας !!! Είχαν νόημα?, απέφεραν κάτι? Θα μου πείτε τις υπέβαλαν τότε άλλου τύπου σκοπιμότητες και τυχοδιωκτισμοί. Ο χρόνος όμως κατέδειξε πόσο υπερβολικές υπήρξαν.  Γιαυτό έχω τη γνώμη, αυτή τη φορά να είμαστε συνετοί και ρεαλιστές. Οι καλοί και πολιτισμένοι τρόποι και τα σωστά και ευφυή επιχειρήματα που τους ενισχύουν, είναι τα ‘μέσα’ που φέρνουν τα επιθυμητά αποτελέσματα. Οι άλλοι, είναι μόνο για εντυπώσεις. Ας επιλέξουμε με ωριμότητα κι όχι παρορμητικά και άσκεπτα. 
Ο….  αιρετικός 
6-12- 2019
ΘΑΝΑΣΗΣ    ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.