Αναγιγνώσκοντας τη διαδικασία 'Ενεργειακής αναβάθμισης' την οποία επέλεξε ο Δήμος Δελφών, προκειμένου να επιτύχει σημαντική εξοικονόμηση ενέργειας, παραθέτω τις σκέψεις - απόψεις μου, προκειμένου να μπορούν οι συνδημότες μου να διαμορφώσουν σαφέστερη άποψη.....
Σύμφωνα με το Δήμο Δελφών η εκτιμώμενη αξία για την παροχή της Ενεργειακής κατανάλωσης στη διάρκεια των 12 ετών ανέρχεται στο ποσό των 7.174.245,26 €.
Η μελέτη προβλέπει την αντικατάσταση 6.523 λαμπτήρων και 2.839 φωτιστικών.
Πώς προέκυψαν
-
διαμορφώθηκαν οι τιμές ανά μονάδα της μελέτης;
Συγκροτήθηκε Επιτροπή καθορισμού τιμών, εφόσον οι τιμές δεν υπάρχουν στα επίσημα Περιγραφικά Τιμολόγια της ΓΓΔΕ?
Είναι αντικειμενική η κοστολόγηση υλικών και εργασιών στην σύνταξη της μελέτης; Τι επενδύθηκε τα τελευταία χρόνια στον ηλεκτροφωτισμό από τις Δημοτικές αρχές; Έχουμε στατιστικά στοιχεία;
Σύμφωνα με το πρακτικό κατακύρωσης του διαγωνισμού, η μειοδότρια εταιρεία θα λάβει για την υλοποίηση του έργου 4.990.000 € για 12 χρόνια, συμπεριλαμβάνοντας τη συντήρηση, την αντικατάσταση και τη διαχείριση. Μόνο για τον Τεχνικό Σύμβουλο θα λάβει 252.960 € !
Για ποιά συντήρηση? Αφού οι λαμπτήρες έχουν εγγύηση 50.000 ώρες!
Για την αντικατάσταση? Αφού δε αντικαθίστανται
Για τη διαχείριση? .....
Υπάρχει εξοικονόμηση με την παρούσα διαχείριση; Φυσικά και υπάρχει σε ποσοστό 74 %.
Θα μπορούσε να υλοποιηθεί το έργο με χαμηλότερο κοστολόγιο;
Αδιαμφισβήτητα ναι.
Θα μπορούσε να γίνει με σταδιακή αλλαγή λαμπτήρων,φωτιστικών σωμάτων με προμήθεια από τον Δήμο με ανοιχτό μειοδοτικό διαγωνισμό ενεργειακών οικονομικών λαμπτήρων τύπου led . Μια σύντομη αναζήτηση στο διαδίκτυο, των τιμών των φωτιστικών που ζήτησε στον διαγωνισμό, ο Δήμος να αντικαταστήσει, έδειξε ότι το συνολικό κόστος φτάνει στα 430.000 € περίπου, χωρίς να συνυπολογιστεί η έκπτωση που θα μπορούσε να επιτύχει, λόγω μεγάλων ποσοτήτων.
Η αντικατάσταση θα μπορούσε να γίνει σε συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα και όχι με εκχώρηση σε ιδιώτη, αφού θα επιτύγχανε πολύ χαμηλότερο το κόστος.
Ο έλεγχος θα μπορούσε να επιτευχθεί από υπηρεσία και συνεργεία του Δήμου - άλλωστε υπάρχουν ήδη δύο καλαθοφόρα . Ο τρόπος αυτός θα έδινε τη δυνατότητα απασχόλησης προσωπικού, ηλεκτρολόγων εργατών, ενισχύοντας το κοινωνικό προφίλ του Δήμου με τη δημιουργία θέσεων εργασίας. Το κόστος τοποθέτησης των λαμπτήρων θα ήταν περίπου 50.000 ευρώ.
Με αυτό τον τρόπο το οικονομικό όφελος από την ενεργειακή αναβάθμιση παραμένει στο ταμείο του Δήμου και αποδίδεται στους δημότες ή με μείωση τελών ή με επανεπένδυση προς όφελος τους .
Το όλο εγχείρημα θα μπορούσε να υλοποιηθεί με ίδιους πόρους ή με χαμηλότοκο -διαρκείας- δανεισμό από ΤΠ & Δανείων. (π.χ. Δήμος Δωρίδας, ο οποίος κινήθηκε παράλληλα με το Δήμο Δελφών, αλλά με διαφορετικό τρόπο).
Δηλαδή συνολικά ο Δήμος θα δαπανήσει για την υλοποίηση του έργου 5.242.960 €
ενώ θα μπορούσε να δαπανήσει περίπου 500.000 € για το ίδιο αποτέλεσμα !
Η εγγύηση από την προμηθεύτρια εταιρία θα ήταν
50.000 ώρες ή 15 χρόνια αν υπολογίσει κανείς λειτουργία 9 ωρών το 24/ωρο.
Η εκχώρηση σε ιδιώτη, όταν συντελείται, θα πρέπει να γίνεται με συγκεκριμένους όρους και προϋποθέσεις, διαφορετικά οι κίνδυνοι προκύπτουν από τα αβέβαια στοιχεία σχεδιασμού !
Η Οικονομική διαχείριση της Δημοτικής Αρχής, σχετικά με τον τρόπο 'Ενεργειακής αναβάθμισης συστημάτων ηλεκτροφωτισμού κοινόχρηστων χώρων ' είναι ιδιαίτερα ζημιογόνα για το Δήμο Δελφών.
Η Οικονομική επιβάρυνση των Πολιτών θα ανέλθει σε πολλά εκατομμύρια ευρώ σε βάθος 12ετίας.
Καλούμε το Δήμαρχο εγκαίρως, να μην υπογράψει τη σύμβαση και τις παρατάξεις να λάβουν θέση.
Παναγιώτης Ταγκαλής
Υποψήφιος Δήμαρχος Δ.Δελφών
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.