Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα Παρασκευή, 19 Απριλίου, η Εκκλησία γιορτάζει τον Ακάθιστο ύμνο......

Τετάρτη 27 Φεβρουαρίου 2019

Παραδοσιακό Στερεάς Ελλάδας - ΤΟΥ ΚΙΤΣΟΥ Η ΜΑΝΑ - Δόμνα Σαμίου

Γιώργος Βιδάκης
Ο πλούσιος έχει τα φλωριά, έχει ο φτωχός τα γλέντια. Άλλοι παινάνε τον πασά και άλλοι το βεζίρη, μα γω παινάω το σπαθί το τουρκοματωμένο, το 'χει καμάρι η λεβεντιά, κι ο κλέφτης περηφάνια......


«Κλέφτικο. 20», Ν. Γ. Πολίτη, Δημοτικά τραγούδια
Στίχοι - Μουσική : Παραδοσιακοί
Ερμηνεία : Δόμνα Σαμίου

ΦΛΟΓΕΡΑ: Θοδωρής Γεωργόπουλος
ΛΑΟΥΤΟ: Σωκράτης Σινόπουλος
ΝΤΑΟΥΛΙ: Ανδρέας Παππάς
Από τον δίσκο "Ιστορικά και κλέφτικα"
Για το Θάνατο του Κίτσου Μπότσαρη

Μωρέ, του Kίτσου η μά μωρέ η μάνα κάθουνταν
στην άκρη στο ποτάμι,
με το ποτά μωρέ ποτάμι μάλωνε.

Με το ποτάμι μάλωνε και το πετροβολούσε.
Ποτάμι για λιγόστεψε, ποτάμι στρίψε πίσω
για να περάσω αντίπερα, πέρα στα κλεφτοχώρια
πο ’χουν οι κλέφτες σύναξη κι ούλ’ οι καπεταναίοι.

Tον Kίτσο τόνε πιάσανε και παν να τον κρεμάσουν,
χίλιοι τον παν από μπροστά και δυο χιλιάδες πίσω
κι ολοξοπίσω πήγαινε η μαύρη του μανούλα.
Μοιρολογούσε κι έλεγε, μοιρολογά και λέει,
Kίτσο, πού είναι τ’ άρματα, τα έρημα τσαπράζια; *

Mάνα λωλή, μάνα τρελή, μάνα ξεμυαλισμένη
δεν κλαις τα μαύρα νιάτα μου και την παλικαριά μου,
μόν’ κλαις τα ’ρημα τ’ άρματα, τα έρημα τσαπράζια
μάνα λωλή, μάνα τρελή.


*τσαπράζια: αρματωσιά

Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων.
Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου