Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα Μεγάλη Τετάρτη, 1 Μαΐου. .....

Πέμπτη 25 Οκτωβρίου 2018

Παραδοσιακό Ιωνίας - ΔΥΟ ΗΛΙΟΙ ΔΥΟ ΦΕΓΓΑΡΙΑ - Ξανθίππη Καραθανάση

Γιώργος Βιδάκης
Εσύ στο παραθύρι
κι’ εγώ στα βάσανα
ας ήσουνε κοντά μου κι΄ ας μην ανάσα να.....




O Γκαίτε είχε πει για το δημοτικό τραγούδι ότι το βρίσκει «τόσο λαϊκό, αλλά και τόσο δραματικό, τόσο επικό και τόσο λυρικό, που αντίστοιχό του δεν υπάρχει στον κόσμο». Μάλιστα το 1815 μάζεψε στο σπίτι του ανθρώπους των τεχνών και των γραμμάτων της εποχής για να τους μιλήσει για το δημοτικό τραγούδι και τους είπε : «Οι εικόνες αυτού του τραγουδιού, του ελληνικού δημοτικού, είναι εκπληκτικές. Φανταστείτε να βάζει δυο βουνά να μαλώνουν μεταξύ τους! Φανταστείτε έναν αετό να μιλάει με το κομμένο κεφάλι του κλέφτη! Φανταστείτε ένας κλέφτης να λέει να του κόψουν το κεφάλι, για να μην το πάρουν οι Τούρκοι, αλλά και να μην το πουν στην αρραβωνιαστικιά του! Αλλά σας αφήνω τελευταίο και ένα άλλο τραγούδι, το οποίο είναι το κορυφαίο», τους είπε και τους διάβασε το μοιρολόι «Ο Χάρος με τους αποθαμένους»! Στίχοι-Μουσική: Παραδοσιακοί Ερμηνεία : Ξανθίππη Καραθανάση Δίσκος "ΤΡΑΓΟΥΔΙΑ ΚΑΙ ΣΚΟΠΟΙ ΤΗΣ ΜΑΚΕΔΟΝΙΑΣ" 1992 Το "video" είναι απόσπασμα από την ταινία του Δήμου Αβδελιώτη " Η εαρινή σύναξη των αγροφυλάκων " Μουσικοί : Nίκος Φιλιππίδης: Κλαρίνο Πέτρος Tαμπούρης: Κανονάκι Mιχάλης Kλαπάκης: Νταϊρές Χρήστος Tσιαμούλης: Φλογέρα, Ούτι Xρήστος Kωνσταντίνου: Ούτι, Ταμπουράς Kώστας Φιλλιπίδης: Λαούτο Δυο ήλιοι δυο φεγγάρια επολεμούσανε να μας χωρίσουν θέλαν μα δεν μπορούσανε. Εσύ στο παραθύρι κι’ εγώ στα βάσανα ας ήσουνε κοντά μου κι΄ ας μην ανάσα να. Ο ήλιος βασιλεύει στα παραθύρια σου κι’ εσύ διαβόλου κόρη βάφεις τα φρύδια σου. Εσύ’ σαι η αιτία που μέλλω να χαθώ και τον απάνω κόσμο να τον απαρνηθώ. Έβγα στο παραθύρι να δεις τι γίνεται το αίμα της καρδιάς μου για σένα χύνεται. Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου