Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Πέμπτη 28 Μαρτίου σήμερα.....

Τρίτη 13 Φεβρουαρίου 2018

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΕ .....Τερψιχόρη Παπαστεφάνου - ΜΙΑ ΜΥΓΔΑΛΙΑ - Δανάη Μπαραμπούτη & Χορωδία Τρικάλων


Γιώργος Βιδάκης

Κάτι πιστεύουν οι μυγδαλιές που άνθισαν μέσα στο χιόνι..... 

Γ. Σεφέρης

Μιὰ μυγδαλιὰ καὶ δίπλα της,
ἐσύ. Μὰ πότε ἀνθίσατε;
Στέκομαι στὸ παράθυρο
καὶ σᾶς κοιτῶ καὶ κλαίω.....




Πίνακας : J. W. Waterhouse, Μαζεύοντας άνθη αμυγδαλιάς. 1916. Iδιωτική Συλλογή.

Είπα στη μυγδαλιά… «Αδελφή μίλησέ μου για τον Θεό κι η μυγδαλιά άνθησε» Νίκος Καζαντζάκης : «Ο Φτωχούλης του Θεού» Κάτι πιστεύουν οι μυγδαλιές που άνθισαν μέσα στο χιόνι..... Γ. ΣΕΦΕΡΗΣ. Στίχοι: Νικηφόρος Βρεττάκος Μουσική : Τερψιχόρη Παπαστεφάνου Ερμηνεία : Δανάη Μπαραμπούτη & Χορωδία Τρικάλων Σόλο μπουζούκι: Στέλιος Ζαφειρίου Από τον δίσκο "Ελεύθεροι πολιορκημένοι" " LP olympic SBL 1074" 1971 Μιὰ μυγδαλιὰ καὶ δίπλα της, ἐσύ. Μὰ πότε ἀνθίσατε; Στέκομαι στὸ παράθυρο καὶ σᾶς κοιτῶ καὶ κλαίω. Τόση χαρὰ δὲν τὴν μποροῦν τὰ μάτια. Δός μου, Θεέ μου, ὅλες τὶς στέρνες τ' οὐρανοῦ νὰ στὶς γιομίσω. Ὁ Νικηφόρος Βρεττάκος εννήθηκε τὸ 1913 στὶς Κροκεὲς τῆς Λακωνίας. Ἐγκατέλειψε τὴν Νομικὴ σχολὴ γιὰ νὰ ἀφιερωθεῖ ὁλοκληρωτικά στὴν λογοτεχνία. Ἐξέδωσε περισσότερες ἀπὸ 15 ποιητικὲς συλλογὲς καὶ ἀρκετὰ πεζὰ ἔργα. Στὰ ἔργα του ἐξυμνεῖ ὅσο λίγοι τὴν ἀγάπη, τὴν εἰρήνη, τὸν ἀνθρωπισμὸ καὶ τὸ ἑλληνικὸ πνεῦμα. Τιμήθηκε μεταξύ ἄλλων, τρεῖς φορὲς μὲ τὸ Πρῶτο Κρατικὸ Βραβεῖο Ποίησης, καθώς καὶ μὲ τὸ Ἀριστεῖο Γραμμάτων ἀπὸ τὴν Ἀκαδημία Ἀθηνῶν (1982), τῆς ὁποίας ἔγινε μέλος τὸ 1989. Πέθανε στὴν Ἀθήνα τὸ 1991. Εἶναι «Ποιητὴς τῆς ἐλεύθερης φαντασίας, ἀφήνεται σὲ λυρικὲς ὀνειροπολήσεις, ἄλλοτε στοὺς κανόνες τῆς μετρικῆς καί, συχνότερα, σὲ ρυθμικὴ διαδοχὴ στίχων. Ἰδιοσυγκρασία εὐαίσθητη, φύση συναισθηματικὴ καὶ γνησίως λυρική, τυλίγει τὰ γραπτά του μὲ μιὰ διάχυση τρυφερότητας, δινοντὰς τοὺς τὸ ἅπλωμα, τὸ γύρισμα καὶ τὴν ἐλαστικότητα τῆς φαντασίας του». Μιχαὴλ Περάνθης Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου