Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Πέμπτη 28 Μαρτίου σήμερα.....

Τρίτη 16 Ιανουαρίου 2018

ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΜΕ ....Eλένη Καραϊνδρου - Η ΑΡΙΑ ΤΗΣ ΡΟΖΑΣ - Angélique Ionatos


Γιώργος Βιδάκης

Δεν ανήκω πια σ’ αυτόν τον κόσμο.
Τ’ όνομά μου είναι Ρόζα.....
«Η νίκη του σοσιαλισμού είναι δεμένη στους ορειχάλκινους νόμους
της ιστορίας, στις χίλιες βαθμίδες μια προγενέστερης εξέλιξης γεμάτης
βάσανα και πολλές φορές πολύ οργής. Αλλά αυτή δεν μπορεί ποτέ
να πραγματοποιηθεί εάν, από όλη αυτή τη μάζα των συσσωρευμένων
από την ιστορία υλικών συνθηκών, δεν αναπηδήσει ο σπινθήρας που
είναι η συνειδητή θέληση των μεγάλων μαζών».
ΡΟΖΑ ΛΟΥΞΕΜΠΟΥΡΓΚ
99 χρόνια συμπληρώθηκαν από τη 15η Ιανουαρίου του 1919, όταν η Ρόζα Λούξεμπουργκ και ο Καρλ Λίμπκνεχτ, έπεφταν νεκροί στο Λάντβερ Κανάλ του Βερολίνου, άγρια δολοφονημένοι από τους δεξιούς εθνικιστές των «Freikorps»


Από την ταινία του Χριστόφορου Χριστοφή "ΡΟΖΑ" 1982 Μια γυναίκα της οποίας το όνομα, οι πολιτικές απόψεις και η συμπεριφορά παραπέμπει μεταφορικά στη Ρόζα Λούξεμπουργκ, μετά την σύλληψη του συζύγου της στην Αθήνα από το δικτατορικό καθεστώς, καταλήγει στην Τεργέστη στην προσπάθειά της να τον βοηθήσει. Εκεί θα καταλύσει σε μια πανσιόν όπου συνωθούνται πολιτικοί πρόσφυγες από διάφορες χώρες Ανατολής και Δύσης. Η δράση ορίζεται στη διάρκεια της ελληνικής στρατιωτικής δικτατορίας (1967 - 1974), με σαφή αναφορά στο 1919 και στην επίσκεψη της Ρόζας Λούξεμπουργκ στην πανσιόν για να συναντήσει το νεαρό επαναστάτη εραστή της. Μουσική : Eλένη Καραϊνδρου Στίχοι : Χριστόφορος Χριστοφής Ερμηνεία : Angélique Ionatos Τ’ όνομά μου είναι Ρόζα. Είμαι το τραγούδι της ψυχής πάνω από τις στέγες των σπιτιών, πέρ’ από τον άνεμο. Θέλησα ν’ αλλάξω τον κόσμο. Κι έγινα το τραγούδι, για να σώσω τ’ όνειρο, πέρ’ από τον άνεμο. Ο πατέρας μου έλεγε: '’ Ρόζα, είσαι η θύελλα!''. Η μητέρα μου έλεγε: '’ Ρόζα, είσαι το σύννεφο!''. Τ’ αδέρφια μου φώναζαν: '’ Ρόζα, είσαι η Επανάσταση!''. Κι έγινα η Ρόζα, για να σώσω τ’ όνειρο. Κι αγάπησα πολύ, πίστεψα πολύ. Δεν ανήκω πια σ’ αυτόν τον κόσμο. Τ’ όνομά μου είναι Ρόζα. Τ’ όνομά μου είναι Ρόζα. Michael Nick : violon, Cesar Stroscio : bandonéon, Bruno Sansalone : clarinette, Eric Chalan : contrebasse, Henri Agnel : guitare et arrangement. Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου