Σήμερα μπορεί κανείς να οργανώσει ένα ολόκληρο ταξίδι στο εξωτερικό, χωρίς να έρθει σε επαφή ούτε με έναν υπάλληλο.
Από τη στιγμή της σύλληψης της ιδέας ενός προορισμού μέχρι την άφιξη στο ξενοδοχείο, .....ο ταξιδιώτης μπορεί να περάσει από όλα τα στάδια της διαδικασίας, μέσω μηχανημάτων, χωρίς ανθρώπινη επαφή. Αλλοι υποστηρίζουν ότι αυτό αποτελεί εξέλιξη, άλλοι ότι το ταξίδι έχει χάσει μεγάλο μέρος της απόλαυσης, που είναι η ανθρώπινη επαφή. Οπως και να ’χει, πλέον μπορεί κανείς να μεταβεί σε άλλα μέρη μόνο με το πάτημα λίγων κουμπιών. Ισχύει, όμως, το ίδιο και για απλούστερες, συντομότερες μετακινήσεις, όπως είναι με τα τρένα του ΟΣΕ εντός της χώρας ή τις αστικές συγκοινωνίες εντός της πρωτεύουσας;
Παρά την καθυστερημένη μετάβαση στην ψηφιακή εποχή των συγκοινωνιών –αστικών και υπεραστικών– της χώρας, η μετακίνηση με το πάτημα ενός κουμπιού είναι γεγονός.
Νέος «παίκτης» στην ψηφιακή εξυπηρέτηση είναι η ΤΡΑΙΝΟΣΕ, η οποία παρέχει πλέον τη δυνατότητα έκδοσης εισιτηρίων μέσω κινητού τηλεφώνου ή άλλης φορητής συσκευής (π.χ. τάμπλετ). Μέχρι πρότινος η πιο σίγουρη οδός για την αγορά σιδηροδρομικού εισιτηρίου ήταν τα εκδοτήρια του ΟΣΕ στο κέντρο της Αθήνας, ή οι κατά τόπους σιδηροδρομικοί σταθμοί. Υπήρχε πάντα ο περιορισμός του ωραρίου λειτουργίας των εκδοτηρίων του ΟΣΕ, ενώ οι σιδηροδρομικοί σταθμοί ιδιαίτερα σε απομακρυσμένες περιοχές ήταν λίγες ώρες την εβδομάδα ανοικτοί. Σε αυτές τις περιπτώσεις, μάλιστα, οι επιβάτες ήταν όμηροι της ώρας διέλευσης κάποιου συρμού, ο οποίος σηματοδοτούσε το άνοιγμα του σιδηροδρομικού σταθμού.
Η μετάβαση της ΤΡΑΙΝΟΣΕ σε ιταλικά χέρια αποτελεί την απαρχή παροχής νέων υπηρεσιών, η προετοιμασία των οποίων αποδίδεται στην ΤΡΑΙΝΟΣΕ.
Πλέον, οι επιβάτες της ΤΡΑΙΝΟΣΕ θα μπορούν, όπως γίνεται σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη, να προχωρούν σε κράτηση θέσης και έκδοση εισιτηρίου μέσω κινητού τηλεφώνου. Η έκδοση εισιτηρίου μπορεί να γίνει οποιαδήποτε στιγμή της ημέρας, όπου και αν βρίσκεται ο επιβάτης. Η νέα εφαρμογή προσφέρει προνόμια και εκπτώσεις στους συχνούς επιβάτες, τα οποία θα εμφανίζονται στην οθόνη με την ενεργοποίηση της εφαρμογής (https://play.google.com/store/apps/details?id=gr.trainose.passenger).
Παρέχει, επίσης, τη δυνατότητα στους επιβάτες να αποθηκεύουν τα εισιτήριά τους σε εφαρμογές πορτοφολιού έχοντάς τα διαθέσιμα ακόμη και όταν βρίσκονται εκτός σύνδεσης (offline). Σήμερα διατίθεται μόνο για κατόχους συσκευών Android, ενώ από τον επόμενο μήνα θα μπορούν να την «κατεβάσουν» και οι χρήστες κινητών τηλεφώνων με λογισμικό IOS.
Ο έλεγχος των εισιτηρίων στον άξονα Αθήνα - Θεσσαλονίκη θα γίνεται με νέες συσκευές που θα έχει στη διάθεσή του το προσωπικό της ΤΡΑΙΝΟΣΕ, ηλεκτρονικά πάνω στην αμαξοστοιχία.
Στις μικρότερες διαδρομές, η είσοδος της τηλεματικής και η σταδιακή εφαρμογή του συστήματος ηλεκτρονικού εισιτηρίου φέρνουν και τις αστικές συγκοινωνίες της πρωτεύουσας ένα βήμα πιο κοντά στην ψηφιακή εποχή. Ωστόσο, υπάρχει ακόμα μία δυνατότητα που παρέχεται εδώ και καιρό στους επιβάτες και αυτή προβλέπει επίσης την αγορά εισιτηρίων μέσω κινητού τηλεφώνου. Πρόκειται για την εφαρμογή «TfA tickets», μέσω της οποίας μπορεί κανείς να προμηθευτεί όποιον τύπο χάρτινου εισιτηρίου επιθυμεί, ενώ μπορεί να αγοράσει περισσότερα από ένα εισιτήρια.
Τα εισιτήρια ενεργοποιούνται από τον επιβάτη χρησιμοποιώντας την εφαρμογή και θα είναι έγκυρα επικυρωμένα μετά την πάροδο δύο λεπτών από την ενεργοποίησή τους. Στην περίπτωση των λεωφορείων και των τρόλεϊ πρέπει να ενεργοποιείται το εισιτήριο οποιαδήποτε στιγμή πριν από την είσοδο στο όχημα. Αν το εισιτήριο βρίσκεται στη φάση των δύο λεπτών καθυστέρησης από την επικύρωση, οι επιβάτες πρέπει να εισέλθουν στο όχημα μόνο από την μπροστινή πόρτα και να επιδείξουν το κινητό τους τηλέφωνο με το εισιτήριο στον οδηγό.
Στην περίπτωση του μετρό, το εισιτήριο πρέπει να επικυρώνεται περίπου 3 λεπτά πριν από την είσοδο του σταθμού.
Τα «κινητά» εισιτήρια παραμένουν ενεργά καθ’ όλη την ονομαστική διάρκειά τους. Το προσεχές διάστημα αναμένεται ο ΟΑΣΑ να ενημερώσει για την αντίστοιχη δυνατότητα προμήθειας του «έξυπνου» εισιτηρίου, μέσω εφαρμογών ή Διαδικτύου.
kathimerini.gr
Κύριοι,
ΑπάντησηΔιαγραφήεπιτρέψτε μου να παρατηρήσω ότι ο συντάκτης του άρθρου (Καθημερινή) έχει πολλά χρόνια, μάλλον από την εποχή του ¨μουτζούρη¨, να μπει στα τραίνα του πρώην;; ΟΣΕ.
Τα τελευταία χρόνια ο υπογράφων αλλά και πολλοί συνπολίτες μας, όπως επίσης και η πλειονότητα των φοιτητών της Λαμίας !!, ταξίδευαν με εισιτήρια που "έκλειναν" και αγόραζαν από τον προσωπικό τους υπολογιστή (PC), πληρώνοντας το αντίτιμο ON LINE με την πιστωτική-χρεωστική κάρτα τους !!
Είχαν επίσης και σοβαρή έκπτωση, πέραν της φοιτητικής, στην τιμή του εισιτηρίου, λόγω ακριβώς της ηλεκτρονικής τους αγοράς.
Μάλιστα οι υποψήφιοι αγοραστές είχαν τη δυνατότητα να επιλέξουν !! στην οθόνη τους και συγκεκριμένη θέση, από τις ελεύθερες, στο σχεδιάγραμμα του βαγονιού !!!
Ως εκ τούτου η συγκεκριμένη υπηρεσία ΔΕΝ είναι νέα, ούτε μπορεί να αποδοθεί σε Ιταλικά χέρια.
Πιστεύω ότι το marketing της νέας ΤΡΑΙΝΟΣΕ μπορεί να προβάλλει πολλά άλλα θέματα, αλλά όχι αυτό που επαναδημοσιεύετε, χωρίς σχόλια μάλιστα, στην ιστοσελίδα σας.
Φιλικά
Α.Γαλανάκης