Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Πέμπτη 28 Μαρτίου σήμερα.....

Δευτέρα 22 Μαΐου 2017

"Απάνω στην τριανταφυλλιά, / μαύρα μου μάτια, / χτίζειν η πέρδικα φωλιά". ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΙ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ.


Καλημέρα  και καλή εβδομάδα με  το παραδοσιακό  τραγούδι "Απάνω  στην τριανταφυλιά". Το τραγουδούν σε δύο ξεχωριστές πράγματι εκτελέσεις  η Θεοδώρα Μπάκα  (βίντεο  Γιώργος Βιδάκης) και  η  Ξανθίπη Καραθανάση.
Μιά μέρα, οι τσουκνίδες ρώτησαν την τριανταφυλλιά: «Κυρα-τριανταφυλλιά, δε μας μαθαίνεις κι εμάς το μυστικό; Πως φτιάχνεις το τριαντάφυλλο;» Κι η τριανταφυλλιά αποκρίθηκε:.....
«Πολύ απλό ’ναι το μυστικό μου, αδερφές μου τσουκνίδες· αλάκερο το χειμώνα δουλεύω με υπομονή, μ’ εμπιστοσύνη, με αγάπη το χώμα, κι ένα μονάχα έχω στο νού μου, το τριαντάφυλλο. Με δέρνουν οι βροχές, με συρομαδούν οι ανέμοι, με πλακώνουν τα χιόνια, μα εγώ μονάχα ένα έχω στο νού μου, το τριαντάφυλλο. Αυτό ’ναι το μυστικό μου, αδερφές μου τσουκνίδες.»

Νίκος Καζαντζάκης, ΑΝΑΦΟΡΑ ΣΤΟΝ ΓΚΡΕΚΟ

"Απάνω στην τριανταφυλιά"
Παραδοσιακό




Μουσικό σχήμα, Myrtate:
Θύμιος Ατζακάς: Ούτι
Bijan Chemirani: Κρουστά
Θεοδώρα Μπάκα: Ερμηνεία
Παντελής Παυλίδης: Λύρα
Βίντεο. Γιώργος Βιδάκης.





Ηθογραφώντας αυτά τα τραγούδια ένοιωσα παρόμοια χαρά μ’εκείνη που νιώθει κανείς όταν επιστρέφει έπειτα από καιρό στο σπίτι των παιδικών του χρόνων κι εκτός από τις οικίες κι αγαπημένες γωνιές ανακαλύπτει και κάποιες που - ειδωμένες πλέον με μια άλλη ματιά - του αποκαλύπτουν απροσδόκητες ομορφιές...
Θεοδώρα Μπάκα



Απάνω στην τριανταφυλλιά,
μαύρα μου μάτια,
χτίζειν η πέρδικα φωλιά,
συμπαινοβγαίνουν τα πουλιά
και σειέται η τριανταφυλλιά
και πέφτουν τα τριαντάφυλλα μέσα
στης νύφης την ποδιά.


Και η Ξανθίπη  Καραθανάση



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου