Μετά την θύελλα των αντιδράσεων στη Φθιώτιδα για τα διόδια, το Γραφείο Τύπου του Υπουργείου Μεταφορών και Υποδομών εξέδωσε ένα δελτίο τύπου "μνημείο" με το οποίο προκαλεί τη νοημοσύνη των πολιτών....
Ούτε λίγο ούτε πολύ μας λένε ότι για το θέμα των διοδίων δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα, γιατί σας έχουμε "δεμένους χειροπόδαρα", απ΄όλες τις πλευρές.
Μάλιστα "καρφώνει" τους τοπικούς άρχοντες που αντιδρούν στη λειτουργία των νέων διοδίων, αφου για τον αποκλεισμό των Θερμοπυλών και της Αλαμάνας, δεν φταίνε τα διόδια, αλλά η εγκατάλειψη από τις τοπικές αρχές.
Διαβάστε παρακάτω τα όσα αναφέρει το δελτίο τύπου του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
Υπενθυμίζουμε, σχετικά με τη λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στο Μώλο και στον Μπράλο και τις δηλώσεις ή ενέργειες τοπικών παραγόντων ή κατοίκων, τα παρακάτω:
Α. Νομιμότητα και θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας
Οι συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων με παραχώρηση, στις οποίες προβλέπονται με σαφήνεια και λεπτομερώς όλες οι σχετικές ρυθμίσεις για την επιβολή διοδίων τελών, ψηφίστηκαν με μεγάλη πλειοψηφία από τη Βουλή το 2007, ενώ πρόσφατα και ειδικότερα τον Δεκέμβριο του 2013, η Βουλή ψήφισε τις αναγκαίες τροποποιήσεις των συμβάσεων αυτών προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η ολοκλήρωση των εθνικών οδικών αξόνων. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι μεταξύ των διαμαρτυρομένων υπάρχουν και ορισμένοι που ψήφισαν τις συμβάσεις αυτές!
Επιπρόσθετα η Κυβέρνηση και ειδικότερα το Υπουργείο, κατά τη συζήτηση στη Βουλή τον Δεκέμβριο του 2013, έθεσαν στη διάθεση της Εθνικής Αντιπροσωπείας, όλα τα πρόσθετα συμβατικά στοιχεία από τα οποία, μεταξύ άλλων, προκύπτουν με σαφήνεια και ο προγραμματισμός ως προς τις θέσεις λειτουργίας πλευρικών σταθμών διοδίων αλλά και ο χρόνος λειτουργίας τους. Κατά συνέπεια ούτε «βεβιασμένες» ούτε «πρόχειρες» κινήσεις έλαβαν χώρα, ούτε βέβαια πρόκειται να συμβούν στο μέλλον. Και τούτο γιατί οι συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων είναι απόλυτα διαφανείς και λεπτομερείς και έτσι επιτρέπουν στους μεν πολίτες να γνωρίζουν εκ των προτέρων τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στο δε Υπουργείο να ασκεί αποτελεσματικό έλεγχο της τήρησης των συμβατικών όρων.
Τονίζουμε επίσης πως το Συμβούλιο Επικρατείας έχει αποφανθεί τελεσίδικα και έχει απορρίψει, επικαλούμενο την προτεραιότητα του δημοσίου συμφέροντος, αιτιάσεις τοπικών παραγόντων ή κατοίκων σχετικά με τα διόδια.
Αναγνωρίζεται επίσης πως η αρχή «ο χρήστης πληρώνει» αποτρέπει από το να επιβαρύνεται το σύνολο των πολιτών για την παροχή ενός αγαθού που απολαμβάνει μέρος του συνόλου.
Κατά συνέπεια το σύνολο των εξουσιών της Ελληνικής Δημοκρατίας έχει εξετάσει, νομοθετήσει, δικάσει και τελικά εφαρμόσει τα σχετικά με τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια θέματα.
Συνιστά λοιπόν υποχρέωση και καθήκον, ιδιαίτερα των εκπροσώπων, να τηρούν και να ελέγχουν την τήρηση της νομιμότητας σε όσα προβλέπονται από νόμους του Ελληνικού Κράτους.
Β. Πραγματικά στοιχεία και γεγονότα.
Η κριτική για τον αριθμό των σταθμών διοδίων στην Φθιώτιδα, για τους πλευρικούς σταθμούς, για τις τοπικές μετακινήσεις δεν ευσταθεί. Συγκεκριμένα:
1. Η πυκνότητα των μετωπικών σταθμών διοδίων, για την οποία παραπονείται η Φθιώτιδα, όχι μόνο δεν αποβαίνει σε βάρος των χρηστών αλλά αντίθετα είναι υπέρ της αναλογικής χρέωσης και τούτο γατί το διόδιο τέλος στους σταθμούς αυτούς υπολογίζεται με μικρότερο μήκος χρέωσης.
2. Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων, επίσης είναι υπέρ της αναλογικής χρέωσης αφού σε αυτούς χρεώνεται μόνο και ακριβώς το μήκος της διανυθείσας απόστασης επί του αυτοκινητόδρομου.
3. Αντίθετα με όσα υποστηρίζονται, η λειτουργία των πλευρικών σταθμών επιδρά αποτρεπτικά στη διοχέτευση της υπερτοπικής κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στο τοπικό δίκτυο και τους παράδρομους, όπως συνηθίζεται από πολλούς γα την αποφυγή των μετωπικών σταθμών διοδίων, δηλαδή τα πλευρικά διόδια είναι εμπόδια στα τροχαία ατυχήματα των παράδρομων και ενισχύουν την οδική ασφάλεια των δρόμων.
4. Οι κάτοικοι του Μώλου, κατά την κίνησή τους προς Λαμία και από Λαμία προς Μώλο, δεν διέρχονται από πλευρικό σταθμό διοδίων, δοθέντος ότι και οι δύο πλευρικοί σταθμοί αφορούν αποκλειστικά τους εξερχόμενους από τον αυτοκινητόδρομο στην κατεύθυνση προς Λαμία και τους εισερχόμενους στον αυτοκινητόδρομο στην κατεύθυνση προς Αθήνα. Επιπλέον δεν πληρώνουν διόδια στο σταθμό της Αγίας Τριάδας κατόπιν συμφωνίας με τον παραχωρησιούχο από το 2010.
5. Καμία «εσωτερική» μετακίνηση δεν επιβαρύνεται με διόδια. Διόδια χρεώνονται μόνον για μετακινήσεις επί του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος πρωτίστως προσφέρει ασφάλεια και εξοικονόμηση χρόνου, αγαθά δηλαδή που επίσης αποτιμώνται στην τιμή του διοδίου.
6. Τα έσοδα από τα διόδια επενδύονται 100% στην κατασκευή των δρόμων που δίνουν ζωή και μέλλον σε Φθιώτιδα και Στερεά Ελλάδα συνδέοντας την με την υπόλοιπη χώρα, μειώνοντας σημαντικά χρόνους πρόσβασης και αυξάνοντας την ασφάλεια μετακίνησης. Εξάλλου η κατασκευή των δρόμων ήδη παράγει σημαντικά αποτελέσματα απασχόλησης και οικονομικής δραστηριότητας στις περιοχές.
Τελειώνουμε δηλώνοντας ξεκάθαρα πως δεν θέλουμε να δώσουμε συνέχεια σε ανακοινώσεις που ανακατεύουν την κοινή μας περηφάνια και ιστορία, την Αλαμάνα και τις Θερμοπύλες με τις τωρινές αντιπαλότητες.
Ας φροντίσουν οι τοπικοί άρχοντες για τη συντήρηση του μνημείου του Διάκου, και των άλλων εθνικών θησαυρών που έχουν στις περιοχές τους. Δεν τα αποκλείουν τα διόδια και οι δρόμοι. Από τα χορτάρια κόβεται η προσπέλαση και τα σημαδεύει η εγκατάλειψη σύμφωνα με καταγγελίες των ίδιων των κατοίκων.
LR: Μετά από αυτό κύριε Υπουργέ, μάλλον δεν θα τις γλυτώσεις τις ντομάτες στη Φθιώτιδα....
lamiareport.gr
Ούτε λίγο ούτε πολύ μας λένε ότι για το θέμα των διοδίων δεν μπορείτε να κάνετε τίποτα, γιατί σας έχουμε "δεμένους χειροπόδαρα", απ΄όλες τις πλευρές.
Μάλιστα "καρφώνει" τους τοπικούς άρχοντες που αντιδρούν στη λειτουργία των νέων διοδίων, αφου για τον αποκλεισμό των Θερμοπυλών και της Αλαμάνας, δεν φταίνε τα διόδια, αλλά η εγκατάλειψη από τις τοπικές αρχές.
Διαβάστε παρακάτω τα όσα αναφέρει το δελτίο τύπου του Υπουργείου Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.
Υπενθυμίζουμε, σχετικά με τη λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων στο Μώλο και στον Μπράλο και τις δηλώσεις ή ενέργειες τοπικών παραγόντων ή κατοίκων, τα παρακάτω:
Α. Νομιμότητα και θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας
Οι συμβάσεις των αυτοκινητοδρόμων με παραχώρηση, στις οποίες προβλέπονται με σαφήνεια και λεπτομερώς όλες οι σχετικές ρυθμίσεις για την επιβολή διοδίων τελών, ψηφίστηκαν με μεγάλη πλειοψηφία από τη Βουλή το 2007, ενώ πρόσφατα και ειδικότερα τον Δεκέμβριο του 2013, η Βουλή ψήφισε τις αναγκαίες τροποποιήσεις των συμβάσεων αυτών προκειμένου να εξασφαλιστεί η βιωσιμότητα και η ολοκλήρωση των εθνικών οδικών αξόνων. Είναι δε χαρακτηριστικό ότι μεταξύ των διαμαρτυρομένων υπάρχουν και ορισμένοι που ψήφισαν τις συμβάσεις αυτές!
Επιπρόσθετα η Κυβέρνηση και ειδικότερα το Υπουργείο, κατά τη συζήτηση στη Βουλή τον Δεκέμβριο του 2013, έθεσαν στη διάθεση της Εθνικής Αντιπροσωπείας, όλα τα πρόσθετα συμβατικά στοιχεία από τα οποία, μεταξύ άλλων, προκύπτουν με σαφήνεια και ο προγραμματισμός ως προς τις θέσεις λειτουργίας πλευρικών σταθμών διοδίων αλλά και ο χρόνος λειτουργίας τους. Κατά συνέπεια ούτε «βεβιασμένες» ούτε «πρόχειρες» κινήσεις έλαβαν χώρα, ούτε βέβαια πρόκειται να συμβούν στο μέλλον. Και τούτο γιατί οι συμβάσεις παραχώρησης των αυτοκινητοδρόμων είναι απόλυτα διαφανείς και λεπτομερείς και έτσι επιτρέπουν στους μεν πολίτες να γνωρίζουν εκ των προτέρων τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους στο δε Υπουργείο να ασκεί αποτελεσματικό έλεγχο της τήρησης των συμβατικών όρων.
Τονίζουμε επίσης πως το Συμβούλιο Επικρατείας έχει αποφανθεί τελεσίδικα και έχει απορρίψει, επικαλούμενο την προτεραιότητα του δημοσίου συμφέροντος, αιτιάσεις τοπικών παραγόντων ή κατοίκων σχετικά με τα διόδια.
Αναγνωρίζεται επίσης πως η αρχή «ο χρήστης πληρώνει» αποτρέπει από το να επιβαρύνεται το σύνολο των πολιτών για την παροχή ενός αγαθού που απολαμβάνει μέρος του συνόλου.
Κατά συνέπεια το σύνολο των εξουσιών της Ελληνικής Δημοκρατίας έχει εξετάσει, νομοθετήσει, δικάσει και τελικά εφαρμόσει τα σχετικά με τους αυτοκινητόδρομους και τα διόδια θέματα.
Συνιστά λοιπόν υποχρέωση και καθήκον, ιδιαίτερα των εκπροσώπων, να τηρούν και να ελέγχουν την τήρηση της νομιμότητας σε όσα προβλέπονται από νόμους του Ελληνικού Κράτους.
Β. Πραγματικά στοιχεία και γεγονότα.
Η κριτική για τον αριθμό των σταθμών διοδίων στην Φθιώτιδα, για τους πλευρικούς σταθμούς, για τις τοπικές μετακινήσεις δεν ευσταθεί. Συγκεκριμένα:
1. Η πυκνότητα των μετωπικών σταθμών διοδίων, για την οποία παραπονείται η Φθιώτιδα, όχι μόνο δεν αποβαίνει σε βάρος των χρηστών αλλά αντίθετα είναι υπέρ της αναλογικής χρέωσης και τούτο γατί το διόδιο τέλος στους σταθμούς αυτούς υπολογίζεται με μικρότερο μήκος χρέωσης.
2. Η λειτουργία πλευρικών σταθμών διοδίων, επίσης είναι υπέρ της αναλογικής χρέωσης αφού σε αυτούς χρεώνεται μόνο και ακριβώς το μήκος της διανυθείσας απόστασης επί του αυτοκινητόδρομου.
3. Αντίθετα με όσα υποστηρίζονται, η λειτουργία των πλευρικών σταθμών επιδρά αποτρεπτικά στη διοχέτευση της υπερτοπικής κυκλοφορίας βαρέων οχημάτων στο τοπικό δίκτυο και τους παράδρομους, όπως συνηθίζεται από πολλούς γα την αποφυγή των μετωπικών σταθμών διοδίων, δηλαδή τα πλευρικά διόδια είναι εμπόδια στα τροχαία ατυχήματα των παράδρομων και ενισχύουν την οδική ασφάλεια των δρόμων.
4. Οι κάτοικοι του Μώλου, κατά την κίνησή τους προς Λαμία και από Λαμία προς Μώλο, δεν διέρχονται από πλευρικό σταθμό διοδίων, δοθέντος ότι και οι δύο πλευρικοί σταθμοί αφορούν αποκλειστικά τους εξερχόμενους από τον αυτοκινητόδρομο στην κατεύθυνση προς Λαμία και τους εισερχόμενους στον αυτοκινητόδρομο στην κατεύθυνση προς Αθήνα. Επιπλέον δεν πληρώνουν διόδια στο σταθμό της Αγίας Τριάδας κατόπιν συμφωνίας με τον παραχωρησιούχο από το 2010.
5. Καμία «εσωτερική» μετακίνηση δεν επιβαρύνεται με διόδια. Διόδια χρεώνονται μόνον για μετακινήσεις επί του αυτοκινητόδρομου, ο οποίος πρωτίστως προσφέρει ασφάλεια και εξοικονόμηση χρόνου, αγαθά δηλαδή που επίσης αποτιμώνται στην τιμή του διοδίου.
6. Τα έσοδα από τα διόδια επενδύονται 100% στην κατασκευή των δρόμων που δίνουν ζωή και μέλλον σε Φθιώτιδα και Στερεά Ελλάδα συνδέοντας την με την υπόλοιπη χώρα, μειώνοντας σημαντικά χρόνους πρόσβασης και αυξάνοντας την ασφάλεια μετακίνησης. Εξάλλου η κατασκευή των δρόμων ήδη παράγει σημαντικά αποτελέσματα απασχόλησης και οικονομικής δραστηριότητας στις περιοχές.
Τελειώνουμε δηλώνοντας ξεκάθαρα πως δεν θέλουμε να δώσουμε συνέχεια σε ανακοινώσεις που ανακατεύουν την κοινή μας περηφάνια και ιστορία, την Αλαμάνα και τις Θερμοπύλες με τις τωρινές αντιπαλότητες.
Ας φροντίσουν οι τοπικοί άρχοντες για τη συντήρηση του μνημείου του Διάκου, και των άλλων εθνικών θησαυρών που έχουν στις περιοχές τους. Δεν τα αποκλείουν τα διόδια και οι δρόμοι. Από τα χορτάρια κόβεται η προσπέλαση και τα σημαδεύει η εγκατάλειψη σύμφωνα με καταγγελίες των ίδιων των κατοίκων.
LR: Μετά από αυτό κύριε Υπουργέ, μάλλον δεν θα τις γλυτώσεις τις ντομάτες στη Φθιώτιδα....
lamiareport.gr
Δηλαδή πρέπει να ευχαριστήσουμε τους βουλευτές μας γιατί με τις νταλίκες να περνούν μέσα από τα χωριά μας μειώθηκαν τα τροχαία ατυχήματα;
ΑπάντησηΔιαγραφή