Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Δευτέρα, 25 Νοεμβρίου σήμερα, η Ορθόδοξη Εκκλησία τιμά την Αγία Αικατερίνη τη Μεγαλομάρτυρα.....

Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

Το debate των υποψηφίων Δημάρχων Δελφών στο Amfissaface



Λίγα 24ωρα πριν οι ψηφοφόροι του Δήμου Δελφών λάβουν την οριστική τους απόφαση για την εκλογική τους συμπεριφορά....
το Amfissaface, σε συνέχεια των προσωπικών- αποκλειστικών συνεντεύξεων με τους υποψηφίους για το δημαρχιακό θώκο, προχωρά και σε μια κοινή συνέντευξη-debate μαζί τους
με σκοπό την πληρέστερη δυνατή ενημέρωση των πολιτών για τις θέσεις, τα προγράμματα και τον τρόπο σκέψης εκείνων που διεκδικούν την ψήφο μας την Κυριακή στις 18 Μαίου.
Δυστυχώς, από αυτή τη "συνάντηση-αναμέτρηση" των υποψηφίων Δημάρχων Δελφών απουσιάζει ο επικεφαής της "Λαϊκής Συσπείρωσης" (ΚΚΕ), κ. Γ. Ιωσηφίδης. Η απουσία αυτή οφείλεται εν πρώτοις σε ασυννενοησία για το mail που προέκυψε μεταξύ ημών και του κ. Ιωσηφίδη, κάτι που εξηγεί και τη μη παρουσία του στο πλαίσιο των προσωπικών συνεντεύξεων που διενέργησε το Αmfissaface αυτές τις μέρες και, παράλληλα, στον προεκλογικό φόρτο του κ. Ιωσηφίδη. Σας ζητάμε συγνώμη και την κατανόησή σας, σε μια περίοδο απαιτητική τόσο για τους επικεφαλής των συνδυασμών όσο και για μας...
Η διαδικασία: Τo Amfissaface εκπόνησε 5 ερωτήματα, κοινά για όλους τους υποψηφίους Δημάρχους και τα έθεσε σε αυτούς. Οι απαντήσεις αναφέρονται με βάση την αλφαβητκή σειρά του επωνύμου του καθενός υποψηφίου. Τα ερωτήματα έθεσαν οι διαχειριστές της ιστοσελίδας, Γιώργος Σκόκας και Ηλίας Τσίγκας. Εμείς να ευχαριστήσουμε τους υποψηφίους για την ανταπόκρισή τους και με την ελπίδα ότι προσθέσαμε κάτι επιπλέον στη σφαιρική πληροφόρησή σας, παρουσιάζουμε αυτή τη "μονομαχία":

- Χρέος Δήμου Δελφών: α) Σε τι ποσό ανέρχεται; β) Ποιός ή τι ευθύνεται για τη δημιουργία του; γ) Πώς θα περιοριστεί; και δ) Περιορίζει την δυνατότητα υλοποίησης του προγράμματος σας;
Π. Μέγκος: Η δημοτική κίνηση ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ, από την πρώτη στιγμή που βρεθήκαμε στο δημοτικό συμβούλιο, ζητήσαμε διαχειριστικό έλεγχο από ανεξάρτητη αρχή των οικονομικών του νέου Καλλικρατικού Δήμου, προκειμένου να ξέρουν οι πολίτες τι πραγματικά γίνεται. Η πρόταση αυτή, απορρίφθηκε από ΟΛΕΣ τις πτέρυγες συμπολίτευσης και αντιπολίτευσης μετά πολλών επαίνων. Η ίδια πρόταση με τα ίδια δυστυχώς αποτελέσματα γινόταν κάθε φορά στο δημοτικό συμβούλιο το οποίο συζητούσε τον προϋπολογισμό του Δήμου. 
ΑΡΑΓΕ ΠΟΣΟ ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΧΡΕΟΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΔΕΛΦΩΝ;
Οι υπολογισμοί μας το ανεβάζουν σε πάνω από 9 εκατομμύρια ευρώ. 
Ποσό τεράστιο για τα δεδομένα των εσόδων, και της οικονομικής κατάστασης.
► Πρώτα απ’ όλα σύμφωνα με όσα γνωρίζουμε από τη Διαύγεια ο Δήμος Δελφών αντιμετωπίζει τεράστιο πρόβλημα ρευστότητας αφού αναγκάστηκε στο πεντάμηνο Δεκέμβριος 2013-Απρίλιος 2014 να ζητήσει και να πάρει από το ΥΠΕΣ 790.000,00€ προκαταβολές από τους ΚΑΠ που βέβαια θα κρατηθούν στη συνέχεια από τα αποδιδόμενα και 
►Θα στερήσουν από το Δήμο την απαραίτητη ταμειακή ευχέρεια μέχρι το τέλος της χρονιάς και θα δεσμεύσουν την επόμενη δημοτική αρχή από 1/9/2014 και μετά .
► Προσθέστε σε αυτά, τα παραπάνω από 4.000.000,00€ ανείσπρακτα έσοδα που δυναμιτίζουν τη συνέχεια της λειτουργίας του Δήμου.
►Υπολογίζεται επίσης ότι οφείλει προς προμηθευτές και τρίτους από 1/1/2012 μέχρι σήμερα τιμολογημένες και μη υποχρεώσεις πάνω από 1.500.000,00€.
► Επιπλέον τονίζουμε ότι οι εκκαθαρισμένες πλέον δημοτικές επιχειρήσεις του αλήστου μνήμης παρελθόντος της ρεμούλας, σύμφωνα με τις αποφάσεις του Δημοτικού Συμβουλίου, έχουν φορτώσει το Δήμο Δελφών με υποχρεώσεις πάνω από 3.500.000,00€ σε εργαζόμενους, ασφαλιστικά ταμεία, προμηθευτές και τρίτους καθώς 
και φόρους και πρόστιμα προς το Ελληνικό Δημόσιο, το μεγαλύτερο μέρος των οποίων προέρχεται από την Αναπτυξιακή Δεσφίνας και το μικρότερο (περί τα 1.000.000,00€) από την Κοινωφελή Δημοτική Επιχείρηση.
► Τέλος παραμένουν, ρυθμισμένες μεν αλλά υπάρχουσες, οι δανειακές υποχρεώσεις προς το ΤΠΔ και τις ιδιωτικές τράπεζες από τις φαύλες διαχειρίσεις των καποδιστριακών δήμων μέχρι τις 31/12/2010 που ξεπερνούν τα 4.000.000,00€.
►Το σίγουρο είναι ότι αυτοί που δημιούργησαν τα προβλήματα και φόρτωσαν το Δήμο με τα βαρίδια που σας προανέφερα δεν είναι, δεν μπορεί να είναι, αυτοί που θα δώσουν λύσεις προς όφελος των δημοτών.
Η παράταξή μας ΠΟΛΙΤΕΣ ΣΤΟ ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ που δεν « χρωστάει» σε κανέναν είναι η μόνη που θα επιβάλλει λύσεις, μέσα από αυτά που έχουμε ανακοινώσει και δεσμευτεί, και σε κάθε περίπτωση θα βάλει κάθε κατεργάρη στον πάγκο του.
Κ. Μπακογιάννης: Η απάντηση δίνεται από τον ψηφισμένο προϋπολογισμό του Δήμου Δελφών ο οποίος είναι ελλειμματικός. Για την αιτία πρέπει να ελεγχθεί η οικονομική κατάσταση των Καπποδιστρικών Δήμων που συνενώθηκαν στον Καλλικρατικό Δήμο Δελφών και τα ετήσια ελλείμματα των επιμέρους οκτώ (8) Δημοτικών Ενοτήτων. Προφανώς θα περιοριστεί με σώφρονα και συνετή διαχείριση περιορίζοντας κάθε λογής σπατάλες.
Θ. Παναγιωτόπουλος:  Δε γνωρίζω σήμερα το ακριβές ύψος του χρέους του Δήμου μας. Πρώτη ενέργεια της νέας δημοτικής μας αρχής θα είναι, όπως υποχρεούμαστε άλλωστε, να καταγράψουμε με απόλυτη ακρίβεια την οικονομική κατάσταση (δείκτες, μεγέθη κλπ), την οποία θα παραλάβουμε. Εμείς, λόγω της προσωπικής μου εμπειρίας, αλλά κυρίως της εξαιρετικής στελέχωσης που διαθέτουμε σε ανθρώπους που γνωρίζουν καλά οικονομικά, έχουμε καθαρή εικόνα τόσο για τα δυσχερή οικονομικά δεδομένα σήμερα στο Δήμο μας, όσο και για τις ουσιαστικές δυνατότητες συμμαζέματος… 
Το χρέος άλλοτε είναι παραγωγικό (όταν κατευθύνεται σε αναπτυξιακές υποδομές ή έργα, που είναι απαραίτητα και αποσβένουν το κόστος τους σε βάθος χρόνου) και άλλοτε (συνήθως) είναι μη παραγωγικό, όταν λ.χ. προκύπτει από λανθασμένη πολιτική προσλήψεων, από λογική προεκλογικών παροχών και πανηγυριών ή από εσφαλμένη αξιοποίηση των δυνατοτήτων και των μέσων του Δήμου. Ο συνδυασμός διαφόρων εκ των ανωτέρω εκδοχών από αρκετούς νυν και πρώην αυτοδιοικητικούς του τόπου μας δίνει την εξήγηση για την ύπαρξη του χρέους στο Δήμο Δελφών.
Το χρέος, που οπωσδήποτε αποτελεί πρόβλημα για κάθε προγραμματισμό, θα περιοριστεί, όταν αρχίσουμε να λειτουργούμε μ’ ένα σύγχρονο και διαφανές διοικητικό σύστημα του Δήμου, όπως αυτό που εμείς προτείνουμε, καθώς σαφώς υπάρχουν πολλές δυνατότητες πιο ορθολογικής διαχείρισης των μέσων και του προσωπικού του Δήμου με ταυτόχρονη αναβάθμιση των παρεχομένων υπηρεσιών.
Π. Ταγκαλής: Οικονομικές υποχρεώσεις που έχουν δημιουργηθεί από το παρελθόν, είναι οι προερχόμενες από τη σύναψη δανειακών συμβάσεων και τιμολογημένων υποχρεώσεων. Οι δανειακές συμβάσεις των πρώην Καποδιστριακών Δήμων ρυθμίστηκαν και εξοφλούνται κανονικά, ενώ οι τιμολογημένες υποχρεώσεις καταστήκαν ληξιπρόθεσμες και αποπληρώνονται από το Υπουργείο Οικονομικών. Η διαχείριση των Οικονομικών ήταν μια αρμοδιότητα η οποία δεν ανήκε σε εμένα και δυστυχώς ο περιορισμένος χρόνος που υπάρχει δεν μας παρέχει τη δυνατότητα παροχής ακριβώς στοιχείων.
Γνωρίζω ότι συνολικά έχουν αποπληρωθεί ληξιπρόθεσμες οφειλές μέχρι και 31.12.2011 που ανέρχονται στο ποσό των 2.159.000 ευρώ περίπου.
Είναι πρώτη προτεραιότητάς μας, η πλήρης καταγραφή των υποχρεώσεων του Δήμου και
η σύνταξη ενός πλήρους σχεδίου εξορθολογισμού των βαρών και η είσπραξη των οφειλομένων στο πλαίσιο της ίσης αντιμετώπισης όλων των Πολιτών, προκειμένου να έχουμε τη δυνατότητα ανάλογων - ανταποδοτικών παροχών. 
Το πρόγραμμα και οι δεσμεύσεις που έχουμε είναι ανεξάρτητες από τα οικονομικά του Δήμου. 
Οι στόχοι μας, όμως, είναι άμεσα εξαρτώμενοι από τα οικονομικά και τις χρηματοδοτήσεις που θα έχουμε την επόμενη πενταετία και γι’ αυτό το λόγο είμαστε φειδωλοί.

- Μαρίνα-λιμάνι Ιτέας: Συζητείται έντονα τελευταία ο χαρακτήρας του λιμένα Ιτέας -τουριστικός, εμπορικός, βιομηχανικός. Ποια η δική σας άποψη και ποιες οι δεσμεύσεις σας σχετικά με την αξιοποίησή του;
Π. Μέγκος: Ποια παράταξη ενδιαφέρθηκε για το λιμάνι της Ιτέας; Ποιοι εκτός από την κίνηση μας έφεραν επανειλημμένα το θέμα στο δημοτικό συμβούλιο; Πόσες φορές μαζέψαμε πολίτες για ενημέρωση για ενέργειες προς κάθε κατεύθυνση; Ακόμη και η επερώτηση στην βουλή που δημοσιοποίησε και ουσιαστικά ανέτρεψε το κλίμα μετά από δική μας προσπάθεια έγινε. Όσον αφορά την μαρίνα Ιτέας σαν κίνηση προσφύγαμε στο συμβούλιο επικρατείας κατά του ξεπουλήματος στο ΤΑΙΠΕΔ. Η πρόταση μας είναι 
Συνολική και δεμένη με τις προοπτικές ανάπτυξης της περιοχής
Κ. Μπακογιάννης: Το Λιμάνι της Ιτέας θα παραμείνει «Τουριστικός Λιμήν» και θα προγραμματίσουμε την κατασκευή εμπορικού Λιμένος στην περιοχή «Γαλλικών Μώλων» όπου παλαιότερα είχε ζητηθεί και παραχωρηθεί από την Κτηματική Υπηρεσία του Δημοσίου έκταση 48 στρεμμάτων στην Κοινότητα Ιτέας που όμως δεν αξιοποιήθηκαν. Την Μαρίνα Ιτέας θα την εξαιρέσουμε από το ΤΑΙΠΕΔ και θα την εκμεταλλευτεί ο Δήμος Δελφών δημιουργώντας κατάλληλο φορέα.
Θ. Παναγιωτόπουλος: Όπως αναλυτικά αναφέρουμε και στις προγραμματικές μας θέσεις για την Ιτέα, η μαρίνα (που έχει αμιγώς τουριστική χρήση) πέρασε από το 2012 στη διαχείριση του ΤΑΙΠΕΔ. Η συγκεκριμένη παραχώρηση αποτέλεσε σημαντικό πλήγμα για την περιοχή και πολιτικό ατόπημα, πέραν τούτου όμως σήμερα το ΤΑΙΠΕΔ χρονοτριβεί χαρακτηριστικά στη δημοπράτηση της μαρίνας προκειμένου αυτή να λειτουργήσει και να γίνουν οι απαιτούμενες συμπληρωματικές εργασίες από τον ανάδοχο, καθώς έχει καθορίσει χαμηλά στις προτεραιότητές του την αξιοποίηση της συγκεκριμένης εγκατάστασης. Οφείλει ο Δήμος μας να απαιτήσει την άμεση δημοπράτηση και λειτουργία της μαρίνας, καθώς αυτή αποτελεί όραμα δεκαετιών για την Ιτέα και την περιοχή μας και δε μπορεί να εμπαίζεται ανέξοδα μια ολόκληρη τοπική κοινωνία. 
Είμαστε ξεκάθαρα υπέρ της πρόταξης της τουριστικής χρήσης και δη της κρουαζιέρας έναντι της εμπορικής χρήσης του λιμανιού. Αυτό θα ήταν χρήσιμο να κατοχυρωθεί και θεσμικά (θέμα που πρέπει να εξεταστεί και κατά την ετοιμασία του master-plan για το λιμάνι, που εκπονεί σήμερα το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας και στο οποίο θα πρέπει να συμμετάσχει ενεργά και ουσιαστικά ο Δήμος μας), μια προσπάθεια στην οποία δεσμευόμαστε, ωστόσο δεν πρέπει να αποκλειστεί η εμπορική χρήση του λιμανιού που είναι πολύ χρήσιμη, αρκεί αυτή να γίνεται με τις κατάλληλες προϋποθέσεις (μη όχληση των κρουαζιερόπλοιων, όχι μακροχρόνια παραμονή - παροπλισμός των εμπορικών πλοίων κλπ).
Ο Δήμος μας οφείλει να δώσει μεγάλο αγώνα, όπως αναφέρουμε και στις βασικές μας προγραμματικές θέσεις, για την άρση των τεχνητών περιορισμών που έχουν επιβληθεί από τον κανονισμό της γέφυρας Ρίου – Αντιρρίου, οι οποίοι δεν ανταποκρίνονται σε πραγματικούς λόγους ασφαλείας, αλλά σε συμφέροντα ανταγωνιστικών προορισμών. Οι ρυθμίσεις αυτές στερούν από την Ιτέα και γενικότερα από το Δήμο μας από την προσέλευση πολλών μεγάλων κρουαζιερόπλοιων. Είναι ένας αγώνας που μπορεί να δοθεί και να κερδηθεί, συμμαχώντας και με άλλες πόλεις και Δήμους του Κορινθιακού Κόλπου.
Θα πρέπει επίσης να εμπλακούμε ενεργά σε θέματα όπως η παροχή κινήτρων για μεγαλύτερη προσέλευση κρουαζιερόπλοιων και μακρύτερη παραμονή αυτών στο λιμάνι και να αναβαθμίσουμε την τουριστική παρουσία της πόλης της Ιτέας και του Δήμου μας ακριβώς μέσα στο λιμένα (ειδικά έντυπα, τουριστικοί χάρτες κλπ). Στον τομέα αυτόν και για την ευπρόσωπη παρουσία του Δήμου μας στους επισκέπτες από κρουαζιερόπλοια και στους διερχόμενους, προτείνουμε τη μετατροπή του αχρησιμοποίητου σήμερα κτίσματος του τελωνείου στο μώλο της Ιτέας σε περίπτερο διάθεσης πληροφοριακού υλικού, πιθανόν με τη λειτουργία συνεταιριστικής επιχείρησης του κλάδου της κοινωνικής επιχειρηματικότητας.
Επιπλέον ο Δήμος πρέπει να συμμετάσχει πολύ ενεργά στην εκπόνηση του στρατηγικού σχεδίου για το λιμάνι της Ιτέας, που έχει αναλάβει το Λιμενικό Ταμείο Φωκίδας, όπως αναφέρουμε πιο πάνω, και πρέπει να ολοκληρωθεί τους επόμενους μήνες, ώστε να δώσει την κατεύθυνση που απαιτείται για την ωφελιμότερη αξιοποίηση του λιμένα.
Είναι γνωστό βέβαια ότι κεντρικό στόχο, εντασσόμενο στο διεκδικητικό πλαίσιο του συνδυασμού μας, αποτελεί η μεταφορά των αρμοδιοτήτων του Λιμενικού Ταμείου στο Δήμο μας με τη συγκρότηση ενός κεντρικού Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου στην Ιτέα. Ωστόσο, μέχρι να ευοδωθεί αυτή η προσπάθεια, θα πρέπει να εδραιωθεί μια σχέση καλής συνεργασίας με την αμοιβαία τήρηση δικαιωμάτων και υποχρεώσεων μεταξύ Δήμου Δελφών και Λιμενικού Ταμείου Φωκίδας.
Π. Ταγκαλής: Το λιμάνι της Ιτέας ανήκει στους Λιμένες Μείζονος Ενδιαφέροντος.
Η πόλη της Ιτέας είναι Τουριστική και στο λιμάνι της ελλιμενίζονται θαλαμηγοί και κρουαζιερόπλοια με προορισμό κυρίως τον Αρχαιολογικό Τουρισμό αλλά και για λόγους περιηγητικούς, εμπορικούς κ.λ.π.
Επομένως ο χαρακτήρας του εκτός από εμπορικός διαπεριφερειακής εμβέλειας είναι και Τουριστικός, χωρίς το ένα να απαγορεύει το άλλο, ούτε το ένα να λειτουργεί εις βάρος του άλλου.
Επίσης το λιμάνι της Ιτέας, σε ότι αφορά την περιοχή ‘Λαρνάκι’ έχει και βιομηχανικό χαρακτήρα, όπου ελλιμενίζονται πλοία για φόρτωση βωξίτη.
Είναι μια βιομηχανική δραστηριότητα απαραίτητη για την οικονομική ευρωστία της περιοχής μας, η οποία όμως δραστηριότητα εφ’ όσον συνυπάρχει με τις άλλες της Τουριστικής βιομηχανίας, οφείλει να τηρεί αυστηρά όλους τους περιορισμούς και τους περιβαλλοντικούς κανόνες που υπαγορεύει η κείμενη Νομοθεσία. Είναι ζήτημα για το οποίο ως Νέα Δημοτική Αρχή θα το παρακολουθήσουμε από κοντά και θα είμαστε αρωγοί στην προστασία του περιβάλλοντος. Πιστεύουμε, ότι όπως τόσα χρόνια έτσι και στο μέλλον πρέπει με κατανόηση και σεβασμό να συνυπάρχουν Τουρισμός και επιχειρηματικότητα για το καλό όλων μας.
Με αυτές τις δεσμεύσεις θα προχωρήσουμε και θα αξιοποιήσουμε όλα τα πλεονεκτήματα που διαθέτει η περιοχή μας προς όφελος των συνδημοτών μας. 
Προκειμένου ο Δήμος μας να αποτελέσει προορισμό κρουαζιέρας θα επιδιωχθεί η ένταξη στο νέο ΕΣΠΑ (που προβλέπει «υλοποίηση τερματικών εγκαταστάσεων κρουαζιέρας») του λιμένα της Ιτέας. Επίσης θα πρέπει να γίνουν συστηματικές επαφές με τις εταιρίες κρουαζιέρας που δραστηριοποιούνται στις ελληνικές θάλασσες. 
Σχετικά με τη Μαρίνα Ιτέας, θα κάνουμε όλες τις απαιτούμενες σε συνεργασία με τους συναρμόδιους φορείς για τη δημοπράτησης της μαρίνας η οποία έχει περιέλθει στην κυριότητα του ΤΑΙΠΕΔ και η οποία έχει καθυστερήσει.

- Στην Άμφισσα μειώνονται συνεχώς οι ελεύθεροι χώροι και το αστικό πράσινο με αποτέλεσμα να γίνεται απωθητική για τους κατοίκους της και τους επισκέπτες της. Πώς μπορείτε να αλλάξετε αυτή την κατάσταση;
Π.Μέγκος: Σας παραπέμπω στην ολοκληρωμένη πρόταση Στεφοπούλου την οποία παρουσιάσαμε στην Άμφισσα πρόσφατα και φυσικά η ιστοσελίδα σας φιλοξένησε με τον πιο άρτιο τρόπο. Επίσης στην πρόταση των υποψηφίων μας στην Άμφισσα σχετική με την προσπάθεια μεταφοράς του γηπέδου και δημιουργία πάρκου.
Κ.Μπακογιάννης: Με υπόγειο πάρκινγκ σε κατάλληλο χώρο που θα εξυπηρετεί τη διακίνηση των επισκεπτών, της πόλης, τη λειτουργία των Δικαστηρίων της Άμφισσας και των υπολοίπων υπηρεσιών.
Θ. Παναγιωτόπουλος: Η κυρίαρχη λογική των πλακοστρώσεων πρέπει να αντικατασταθεί στο εξής από τη λογική της κατά προτεραιότητα κάλυψης με πράσινο (γρασίδι, υψηλά δέντρα κλπ). Απαιτείται συνεπώς βελτίωση στον τομέα του πρασίνου και αύξηση της φύτευσης με τη μελετημένη παρέμβαση σε πλατείες, πεζοδρόμια, προαύλια σχολείων κλπ, ώστε αφενός μεν να αυξηθεί το ποσοστό πρασίνου, αφετέρου δε να αναβαθμιστεί ποιοτικά αυτό με σκοπό να βελτιωθεί η εικόνα της πόλης. Επιπλέον, Τα ανοιχτά κέντρα εμπορίου, που προτείνει ο συνδυασμός μας, είναι μια κοινή πρακτική σε προηγμένες χώρες της Ευρώπης. Πρόκειται στην ουσία για μια στρατηγική εναρμόνισης δράσεων στα εμπορικά κέντρα των πόλεων σε συνεργασία της δημοτικής αρχής με τους εμπορικούς συλλόγους και τα Επιμελητήρια. Το εμπορικό κέντρο της Άμφισσας με κάποιες πρωτοποριακές ενέργειες (λ.χ. τακτικές εβδομαδιαίες δράσεις στον τομέα του πολιτισμού, συνεχή λειτουργία ηχητικής εγκατάστασης για μουσική – ενημερώσεις, συνεργασία με φορείς της εκπαίδευσης σε ειδικά προγράμματα των σχολείων με επισκέψεις στην αγορά κλπ) μπορεί να αναβαθμίσει ουσιαστικά την εικόνα και τη λειτουργία του και να προσελκύσει περισσότερους καταναλωτές και επισκέπτες. Τέλος, Έχει ήδη εκπονηθεί από τον επικεφαλής του Συνδυασμού μας ένας πλήρης και εφαρμόσιμος Κανονισμός λειτουργίας κοινοχρήστων χώρων για το Δήμο μας. Ο Κανονισμός αυτός (που ενώ εγκρίθηκε ήδη από το 2011 από την Επιτροπή Διαβούλευσης, ατυχώς ουδέποτε εισήχθη προς ψήφιση στο Δημοτικό Συμβούλιο) θα επιλύσει τα σημαντικότερα θέματα λειτουργίας των πλατειών, των πεζοδρόμων, των πεζοδρομίων και εν γένει των κοινόχρηστων χώρων, η καλή λειτουργία των οποίων αποτελεί βασικό δείκτη ποιότητας ζωής και σεβασμού στον πολίτη.
Σε κάθε περίπτωση οφείλουμε να προστατεύσουμε άμεσα και αποτελεσματικά τους χώρους που απολαμβάνουν οι πεζοί (πλατείες, πεζοδρόμους, πάρκα κλπ) από παρανόμως διερχόμενα οχήματα και άλλες αυθαίρετες συμπεριφορές, προβαίνοντας σε απλές και κατά κανόνα οικονομικές παρεμβάσεις στα σημεία αυτά, ενώ ταυτόχρονα οφείλουμε να βελτιώσουμε την προσβασιμότητα των Α.Μ.Ε.Α. στους χώρους αυτούς και εν γένει να δώσουμε δυνατότητα κίνησης στους ανθρώπους με δυσκολία κίνησης μέσα στην πόλη.
Π. Ταγκαλής: Δεν συμφωνώ με την άποψη ότι μειώνονται οι ελεύθεροι χώροι και το αστικό πράσινο. Θεωρώ ότι χρειάζεται περισσότερο αστικό πράσινο το οποίο μπορούμε να εξασφαλίσουμε μέσα από ανάλογες αναπλάσεις και φυσικά δενδροφυτεύσεις, με μελέτη και συνολικό σχεδιασμό.
- Είστε ικανοποιημένος από το μοντέλο αξιοποίησης των ΑΠΕ στον Δήμο Δελφών;
Π.Μέγκος: Ο τρόπος, το μέγεθος και η όλη άναρχη αντιμετώπιση του θέματος να είσαστε σίγουροι ότι θα καταλήξει σε ζημιά και του περιβάλλοντος και των μικροεπενδυτών. Η πρόταση μας διατυπώθηκε με σαφήνεια και ολοκληρωμένα μετά και την εκδήλωση στο Γαλαξίδι με τον καθηγητή πανεπιστημίου Τέλη Τύμπα.
Κ. Μπακογιάννης: Προφανώς όχι!! Η αξιοποίηση οποιασδήποτε μορφής ανανεωσίμου ενεργείας (αιολική, ηλιακή) προϋποθέτει τον εντοπισμό με διερευνητικές μετρήσεις των περιοχών «μεγίστης εντάσεως» και εν συνεχεία την χωροθέτηση των αναγκαίων μονάδων. Η μη προγραμματισμένη ως άνω χωροθέτηση αποτελεί ευκαιριακή και λαθεμένη αξιοποίηση χωρίς μάλιστα την έρευνα εάν είναι «συμβατή» με τις λοιπές δραστηριότητες και τα χαρακτηριστικά της περιοχής όπως : ύπαρξη αρχαιοτήτων, περιοχές ιδιαιτέρου φυσικού κάλλους, αισθητική υποβάθμιση κλπ.
Θ. Παναγιωτόπουλος: Πρέπει να αναπτυχθούν πρωτοβουλίες για την αξιοποίηση νέων ενεργειακών τεχνολογιών ανανεώσιμων πηγών ενέργειας, με αυστηρό όμως σεβασμό στις περιοχές αποκλεισμού και ζώνες ασυμβατότητας για την χωροθέτηση τέτοιων εγκαταστάσεων.
Ταυτόχρονα απαιτείται ισχυρή δέσμευση του Δήμου στην τακτική είσπραξη σύμφωνα με τις ισχύουσες συμβάσεις, των ανταποδοτικών τελών από τις εταιρίες παραγωγής αιολικής και ηλιακής ενέργειας. Τα εισπραττόμενα τέλη επιβάλλεται να κατανέμονται σύννομα στις Κοινότητες και να χρηματοδοτούν τις προϋπολογισμένες γι’ αυτόν το σκοπό δαπάνες, πάντα όμως με αναπτυξιακή λογική για την κάθε ωφελούμενη Κοινότητα.
Το θέμα αυτό είναι φλέγον τόσο για το Γαλαξίδι, όσο και για τις υπόλοιπες Κοινότητες της Δημοτικής Ενότητας (Άγιους Πάντες, Βουνιχώρα, Πεντεόρια) και από τη δική μας δημοτική αρχή θα υπάρξει πλήρης εφαρμογή της νομοθεσίας και διαφάνεια.
Π.Ταγκαλής: Θεωρώ ότι είναι ένας τομέας που θα πρέπει να εξετασθεί προσεκτικά, να αξιολογηθεί αναλόγως προκειμένου να έχουμε ακριβή εικόνα για τη θέση την οποία πρέπει να κρατήσουμε.

- Ένα από τα πιο θλιβερά στοιχεία που παρατηρούνται στον Δήμο είναι η διαρκής πληθυσμιακή συρρίκνωση και ειδικά στο δυναμικότερο κομμάτι, τους νέους. Ποιοί κατά την γνώμη σας ευθύνονται γι αυτό διαχρονικά και πώς εσείς μπορείτε να το αναστρέψετε;
Π.Μέγκος: Η οικονομία της αρπαχτής έφτασε στο τέλος της. Η λογική του δανείζομαι και πουλώ αέρα το ίδιο. Το μοντέλο πάνω στο οποίο στηρίχθηκε η χώρα τα τελευταία χρόνια απέτυχε παταγωδώς. Η το αλλάζουμε η βουλιάζουμε. Άλλη λύση δεν υπάρχει. Τους ανατρέπουμε . Αλλάζουμε τον Δήμο. Αλλάζουμε την Περιφέρεια. Ενισχύουμε την δημοκρατία τον δημοκρατικό έλεγχο. Ανάπτυξη από την κοινωνία για την κοινωνία .
Κ. Μπακογιάννης: Το δημογραφικό πρόβλημα αφορά όχι μόνο το Δήμο Δελφών αλλά ολόκληρη την χώρα μας και οφείλεται στη «στρεβλή» ανάπτυξη της Χώρας μας μετά την απελευθέρωση. Τότε μπορούσε να γίνει συγκέντρωση του πληθυσμού σε μικρότερα ή μεγαλύτερα αστικά κέντρα με αντίστοιχες πολιτισμικές υπηρεσίες (σχολεία, θέατρα κλπ).
Με την διασπορά του πληθυσμού σε μικρούς οικισμούς και έχοντας ήδη δαπανήσει το κράτος τεράστια κεφάλαια σε έργα υποδομής (δίκτυα ηλεκτροφωτισμού, υδρεύσεως, ασφαλτοστρωμένο οδικό δίκτυο κλπ) είναι δύσκολη «η αναστροφή».
Σήμερα το μόνο που πρέπει να επιδιώξουμε είναι να δώσουμε εργασία στους νέους ώστε να μπορούν να δημιουργήσουν οικογένεια .Η ενίσχυση των νέων νοικοκυριών από το κεντρικό κράτος είναι αναγκαία προϋπόθεση.
Θ. Παναγιωτόπουλος: Παρά τα αληθινά πλεονεκτήματα και δυνατότητες που διαθέτει η περιοχή μας, είναι μάλλον κοινή η διαπίστωση ότι ακόμη και σήμερα τα προτερήματα αυτά δεν έχουν αξιοποιηθεί επαρκώς, με αποτέλεσμα η τοπική κοινωνία να αντιλαμβάνεται το ρόλο της σε περιφερειακό και εθνικό επίπεδο μάλλον ως υποβαθμισμένο και δευτερεύοντα. Αυτό που απαιτείται για να υλοποιήσουμε το όραμά μας, είναι ένα μέσο-μακροπρόθεσμο στρατηγικό σχέδιο με στόχο μια περιοχή, η οποία θα διαθέτει πολύ ισχυρά ποιοτικά χαρακτηριστικά και θα βασίζει την ευημερία των κατοίκων της πάνω σε γερές παραγωγικές βάσεις.
Π.Ταγκαλής: Προφανώς αναφέρεσθε στη μείωση των νέων που παραμένουν στην περιοχή μας. Ο κύριος παράγοντας είναι η δυσκολία εύρεσης εργασίας, η ανεργία. Αυτή είναι που τους οδηγεί στη μετανάστευση, είτε σε άλλα μέρη εκτός Δήμου, είτε στο εξωτερικό. Οι ευθύνες βαραίνουν τις κυβερνήσεις , λόγω έλλειψης κεντρικού σχεδιασμού, διαχρονικά και φυσικά την κρίση. 
Δηλαδή, απαξιώθηκε ο πρωτογενής τομέας. Δεν δόθηκαν διέξοδοι στο δευτερογενή τομέα ειδικά στην περιοχή της Άμφισσας-Ιτέας-Δελφών λόγω καθυστέρησης υλοποίησης του ΒΙΟΠΑ και των δεσμεύσεων της Ζώνης Προστασίας του Αρχαιολογικού χώρου των Δελφών. Οδηγήθηκαν οι νέοι μαζικά σε Πανεπιστημιακά και Τεχνολογικά Ιδρύματα χωρίς διασύνδεση με την παραγωγικότητα, απαξιώνοντας τις τέχνες. Δεν στηρίχθηκε επαρκώς η καινοτομία και η έρευνα , και δεν δόθηκαν κίνητρα επαρκή για τη νεανική επιχειρηματικότητα, αφού βασική στόχευση του παρελθόντος ήταν το Δημόσιο. Επίσης σημαντικός παράγοντας είναι η έλλειψη κεντρικού σχεδιασμού για τον Τουρισμό, τη βαριά βιομηχανία της χώρας μας. Είναι ένα μεγάλο θέμα που χρίζει περαιτέρω ανάλυσης. 
Η συμμετοχή μας στην αναστροφή περιγράφεται σύντομα στα παρακάτω. 
Τον καθορισμό των όρων και των προϋποθέσεων σε όλο το Δήμο, για την ανάπτυξη της επιχειρηματικότητας διαμέσου του Πολεοδομικού και κυρίως του Χωροταξικού σχεδιασμού, η απουσία του οποίου κατά το παρελθόν υπήρξε καταλυτική.
Στο τομέα του τουρισμού θα συνεχίσουμε να κινούμαστε με σχεδιασμό και στρατηγική, για να χτίσουμε μεθοδικά και με προσοχή ένα νέο τουριστικό οικοδόμημα, που θα μπορέσει να σηκώσει όλα όσα ο ευλογημένος τόπος του Δήμου Δελφών μπορεί να αναδείξει στο τομέα του τουρισμού. Στο σημαντικό τομέα του τουριστικής προβολής μας θα προχωρήσουμε στη ουσιαστική ολοκλήρωση της επικοινωνιακής υποδομής μας συμπεριλαμβανομένης της ανάπτυξης μιας ελκυστικής ταυτότητας για τους Δελφούς. 
Η αξιοποίηση των Δελφών, που αποτελούν πύλη εισόδου για το 80% των τουριστών μας και έχει καταγραφεί στην 5άδα των «ισχυρότερων ταξιδιωτικών αναμνήσεων-εμπειριών» των ξένων τουριστών της Ελλάδας είναι η μεγάλη πρόκληση.
Η συνέχιση της ολοκληρωμένης στρατηγικής για τη τουριστική ανάπτυξη και προβολή που έχει επεξεργασθεί ο Δήμος μας σε συνεργασία με ειδικούς είναι απαραίτητη.
Την αξιοποίηση των δυνατοτήτων της Νέας Προγραμματικής Περιόδου που θα έχουν σχέση με την απασχόληση και θα αφορούν την Τοπική Αυτοδιοίκηση
http://amfissaface.gr/

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.