Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Τρίτη 26 Νοεμβρίου σήμερα,γιορτάζουν τα ονόματα: Στυλιανός, Στέργιος, Στέλιος, Στεργιανή, Στυλιανή, Στέλλα, Νίκων.....Η κηδεία του Θανάση Περέτη σήμερα την Τρίτη 26 Νοεμβρίου, στις 12:00 το μεσημέρι, στον Ιερό Ναό Αγίου Βλασίου στην Αμφίκλεια.....

Τετάρτη 5 Ιανουαρίου 2022

Ποίος για τη Φωκίδα, 2022- Του Νίκου Δρόλαπα


 Ρωτούσαμε πριν από τέσσερα χρόνια, το 2017 : « Ποίος για τη Φωκίδα ; »

     Σήμερα, παραμένει αμετακίνητο το ίδιο ερώτημα, με… θλιβερή υπόκρουση !.....

     Δεν θέλουμε να επαναλαμβανόμαστε, ή, να επιχαίρουμε από τις αστοχίες, την ανικανότητα και τα ψέματα των αιρετών μας, ακόμη κι αν επαληθευόμαστε σε όλα.

     Όταν όμως, το ένα ψέμα φέρνει το άλλο και το ακόμη μεγαλύτερο, έχουμε χρέος να σταθούμε απέναντι.  

     Μήπως αυτό δεν συνέβη και με τον αποκαλούμενο  « Διαγώνιο »,  όταν μιλούσαν διθυραμβικά, ότι … « επί τέλους, ξεκινάει ο αυτοκινητόδρομος Θερμοπυλών – Ιτέας -  Αντιρρίου, μείζον έργο υποδομής και ανάπτυξης, θα βγει η Φωκίδα από την αφάνεια και άλλα τέτοια…»  κρύβοντας την αλήθεια για να ξεγελάσουν τους Φωκείς και από τη πίσω πόρτα προετοίμαζαν την επισκευή του παλιού, εργοταξιακού δρόμου από ‘’Γραβιά έως τον ισόπεδο κόμβο των Μεταλλείων Βωξίτη ; δηλαδή, του δρόμου που θα εξακολουθήσει να είναι ένας δευτερεύων οδικός άξονας, όπως είναι σήμερα !

     Πού θα γίνουν οι σήραγγες, οι γέφυρες, οι άλλοι ισόπεδοι κόμβοι που πρέπει να περιλαμβάνονται στον αυτοκινητόδρομο από ΠΑΘΕ Αθηνών - Λαμίας έως την Ιόνια οδό ;  Υπάρχουν μελέτες σηράγγων ;  Βεβαιότατα  ΟΧΙ …!   Διασφαλίζεται το Δημόσιο Συμφέρον ;  Πώς ;  Όταν με τα εκατοντάδες δισεκατομμύρια των Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων αγνοήθηκαν έργα αυτού του επιπέδου …. 

     Παρ΄όλα αυτά και τα όσα έχουν ακουσθεί, ο Βουλευτής κ. Ι.Μπούγας, μέχρι σήμερα, δεν έχει ξεκαθαρίσει το τοπίο, αν το έργο που προκηρύχθηκε είναι ο αυτοκινητόδρομος, ή, η βελτίωση του παλιού δρόμου, του υπάρχοντος.  Εάν δεν αποσαφηνίσει τη θέση του, ή έστω δεν ανασκευάσει, θα φανεί ότι επιδιώκει να αιωρείται η εντύπωση ότι με τις επιδιορθώσεις του παλιού δρόμου κατασκευάζεται ο αυτοκινητόδρομος.  Επίσης και ο Αντιπεριφερειάρχης κ. Γ. Δελμούζος οφείλει να απαντήσει για το ίδιο θέμα και οι δύο Δήμαρχοι.

     Όσο συντηρείται και μάλιστα επίσημα αυτή η παραπληροφόρηση με το σκόπιμο μπέρδεμα, εμφανίζονται και άλλοι μνηστήρες που επιζητούν τη πατρότητα, τίνος άραγε ;  του ανύπαρκτου αυτοκινητόδρομου ;

     Έτσι, εμφανίσθηκε η Ν.Ε. ΣΥΡΙΖΑ  Φωκίδας να επικαλείται  έτοιμες μελέτες και χρηματοδοτήσεις για τον αυτοκινητόδρομο από το 2016 και να προσκαλεί τον κ. Μπούγα σε δημόσιο διάλογο και να μην εξακολουθεί να κρύβεται.  ‘Όμως, εκείνο που παρέλειψε να πει ο ΣΥΡΙΖΑ και όφειλε να αναφερθεί σε αυτό, αν έκανε κάτι όσο Κυβερνούσε από το 2016 έως το 2019 και όχι μόνο για τον αυτοκινητόδρομο, αλλά και για τα υπόλοιπα θέματα που χρόνια ταλανίζουν τη Φωκίδα.

     Στη συνέχεια, τη σκυτάλη της συμμετοχής του στο έργο πήρε το ΚΙΝΑΛ /ΠΑΣΟΚ με αναφορά στην από το 2014 συνταχθείσα μελέτη Περιβαλλοντικών όρων, που αφορούσε τη βελτίωση του υπάρχοντος οδικού άξονα και όχι τη κατασκευή του νέου αυτοκινητόδρομου, λύση που αποδέχθηκαν και οι δύο πρ. Βουλευτές κες Παπαθανάση και Μανδρέκα, όπως την αποδέχθηκαν, άμεσα ή έμμεσα, όλοι ανεξαιρέτως οι νυν και πρώην εκπρόσωποι της Φωκίδας.  

     Δεν επιθυμώ να αναλύσω περαιτέρω και για λόγους συντομίας, τρείς επισημάνσεις μου σχετικά με την δημοπράτηση του έργου :  α)  ότι καμία μελέτη δεν υπάρχει, αφού η δημοπράτηση για την ανάδειξη εργολάβου θα γίνει με το σύστημα Μελέτη – Κατασκευή, δηλαδή τη Μελέτη του έργου θα την κάνει ο εργολάβος και ο Θεός βοηθός….και  β)   ότι η Περιβαλλοντική Μελέτη του 2014 λήγει το έτος 2023 και όχι το 2029 που αναφέρει η απόφαση προκήρυξης, με ότι αυτό συνεπάγεται και  γ)   ότι δεν περιλαμβάνονται σήραγγες στο τμήμα από Μπράλο έως Άμφισσα, που αυτό και μόνο σηματοδοτεί ότι δεν συζητάμε πλέον για ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟ ! ! ! 

     Για να μην υπάρχουν περιθώρια για ένοχες σιωπές και δήθεν αμφισβητήσεις, το κείμενο αυτό συνοδεύεται από δύο χάρτες. Στον έναν φαίνεται το κενό που υπάρχει στο πλέγμα αυτοκινητοδρόμων Ελλάδας και είναι ο αυτοκινητόδρομος που χάνει η Φωκίδα και στον άλλο χάρτη, το τμήμα ΑΠΟ παράκαμψη Γραβιάς ( Β ) – κόμβο Βωξιτών ( Γ ) –  ΕΩΣ μετά τον Ελαιώνα ( Τοπόλια ) προς Άμφισσα ( Δ), που θα γίνουν οι  επιφανειακές βελτιώσεις του δευτερεύοντος υφιστάμενου δρόμου με τον ορυμαγδό των αλλεπάλληλων στροφών, οι οποίες παρακάμπτονται  ΜΌΝΟ με ΤΟΥΝΕΛ.  

    Το γεγονός ότι η Φωκίδα μένει για μια ακόμη φορά έξω απ΄ όλα,  δεν είναι τυχαίο. Ποτέ και κανένας δεν ασχολήθηκε σοβαρά και αποκλειστικά με τα θέματα που την κρατάνε δέσμια στην υπανάπτυξη και την απομόνωση. 

     Όλα βάλτωσαν, γιατί οι κατά καιρούς εκπρόσωποί της πρόταξαν το πολιτικό και προσωπικό τους συμφέρον, εγκαταλείποντας τη Φωκίδα στη …κακοτυχία της…. 

     Ποίος λοιπόν για τη Φωκίδα ;  Υπάρχει κανείς  ; ; ;



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.