Αγαπητοί δάσκαλοι των παιδιών μας,
Η κυβέρνηση πίστευε πως με τη συκοφαντία "ότι αρνείστε να αξιολογηθείτε" και την τρομοκρατία των αντεργατικών νόμων που ψήφισε, θα σκύβατε το κεφάλι και θα γινόσαστε ένα πειθήνιο γρανάζι στα σχέδιά τους.....
Τα σχέδια που στερούν σήμερα τη μόρφωση από τα παιδιά μας, που σχεδιάζουν να τους στερήσουν αύριο την εργασία και μια ζωή με δικαιώματα.
Δεκαετίες τώρα με νόμους "μεταρρυθμίζουν" την εκπαίδευση και πάει απ' το κακό στο χειρότερο. Με τη βία επιβάλλουν αλλαγές, για την "αναβάθμιση" δήθεν της παιδείας, που ξεκίνησαν με το νόμο Αρσένη και συνεχίζονται σταθερά από όλες τις κυβερνήσεις.
Αυτές που επιβάλλονται από την Ευρωπαϊκή Ένωση και διεθνείς οικονομικούς οργανισμούς, για να προσαρμόσουν την εκπαίδευση στις απαιτήσεις της "αγοράς", για την κερδοφορία και την κυριαρχία της. Η "αγορά" να κανονίζει τι θα μαθαίνουν τα παιδιά μας και να κρίνει τους εκπαιδευτικούς.
Αυτή η "αγορά" των επιχειρηματικών ομίλων, που διαλύει τις οικογένειές μας με τα 10ωρα και 12άωρα ωράρια εργασίας κι αφήνει τα παιδιά μας αφρόντιστα κι απροστάτευτα στη ζούγκλα της κερδοσκοπίας.
Αν ήθελαν οι κυβερνήσεις να αναβαθμίσουν το δημόσιο σχολείο:
- Θα εξασφάλιζαν κατάλληλα σχολικά κτίρια, με βιβλιοθήκες, εργαστήρια, χώρους άθλησης, πράσινες αυλές, με τακτικές επισκευές και συντηρήσεις και προσεισμικό έλεγχο. Από τη μια μιλάνε για την 4η βιομηχανική επανάσταση και από την άλλη γέμισαν τα προαύλια με κοντέινερ κλουβιά για τα νήπια και τα παιδιά με ειδικές ανάγκες, χωρίς να ντρέπονται.
- Θα είχαν σκοπό να μαθαίνουν τα ίδια γράμματα όλα τα παιδιά της χώρας μας, αφού οι επιστήμονες βεβαιώνουν πως όλα τα παιδιά "παίρνουν τα γράμματα". Με ίδια προγράμματα και βιβλία, με μόνιμους εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων, που θα τους επιμορφώνει τακτικά το πανεπιστήμιο στην παιδαγωγική και στο επιστημονικό τους αντικείμενο. Θα εξασφάλιζε το αναγκαίο εκπαιδευτικό και ειδικό προσωπικό για τη στήριξη των παιδιών με ειδικές ανάγκες. Μόνιμο προσωπικό καθαριότητας και εξειδικευμένο προσωπικό για όλη τη λειτουργία του σχολείου.
- Θα αραίωναν τους μαθητές στα τμήματα και δεν θα στοίβαζε 27-28 μαθητές σε καιρό πανδημίας.
- Θα εξασφάλιζαν την πλήρη χρηματοδότηση της εκπαίδευσης, που τη θεωρούν βαρύ κόστος και δεν θα ξόδευαν 300 εκατομμύρια ευρώ το χρόνο για στρατό στο Αφγανιστάν και τώρα ετοιμάζονται για την Αφρική!
Σε τίποτα από όλα τα παραπάνω, δυστυχώς, δε συμβάλουν οι ρυθμίσεις του Υπουργείου Παιδείας.
Αυτό όμως που πραγματικά επιδιώκουν μέσα από τον παραπλανητικό τίτλο «αξιολόγηση», είναι να διαμορφώσουν σχολεία πολλών ταχυτήτων. Να διαχωρίσουν δηλαδή τα σχολεία σε «καλά» και «κακά», με κριτήριο το κατά πόσο θα μπορούν από μόνα τους, «αυτόνομα» να καλύπτουν τις ανάγκες τους.
Σχολεία που θα μετατρέψουν τους δασκάλους και τους γονείς σε επαίτες! Θα ζητιανεύουν από χορηγούς και δωρεές τα αναγκαία, αν θέλουν να αξιολογηθούν καλά! Ή αν το σχολείο δεν είναι "ανταγωνιστικό" θα βάζουν οι γονείς το χέρι στην τσέπη, για να μην έρθουν τα χειρότερα!
Σχολεία δηλαδή που θα λειτουργούν με όρους επιχείρησης και για τις ανάγκες της αγοράς! Και ξέρουμε πολύ καλά τι θα σημαίνει αυτό για τα σχολεία των επαρχιών, των περιοχών με χαμηλά εισοδήματα, για τα σχολεία των κοντέινερ! Κακή αξιολόγηση … συγχώνευση …υποβάθμιση!
Και το κυριότερο, επιδιώκουν να χτυπήσουν τα ίδια τα μορφωτικά δικαιώματα των μαθητών. Κάθε χρόνο πετσοκόβουν και ένα αντικείμενο που αφορά στη γενική μόρφωση.
Έτσι λείπει ή έχει μειωθεί κατά πολύ από τα αναλυτικά προγράμματα η καλλιτεχνική παιδεία, οι κοινωνικές επιστήμες, η ποίηση και η λογοτεχνία, η διδασκαλία των φυσικών επιστημών σταθερά υποβαθμίζεται! Και μετά έχουν το θράσος να μας λένε ότι νοιάζονται για την καλλιέργεια κριτικής σκέψης στα παιδιά!
Πίσω από τα μεγάλα λόγια για τα "έξυπνα", τα "μαθητοκεντρικά", τα "αναβαθμισμένα", τα "νέα" σχολεία, έρχονται περισσότερες εξετάσεις, από το Δημοτικό, από τράπεζα θεμάτων, περισσότερα φροντιστήρια, λιγότερη μόρφωση, μεγαλύτερη απόρριψη και αποκλεισμός μαθητών από τη γενική μόρφωση, μεγαλύτερο άγχος και έξοδα για την οικογένεια.
Ό,τι σώζεται ακόμα απ' αυτή την επίθεση στο δημόσιο σχολείο, και τα παιδιά μας επιμένουν στη μόρφωση και τις σπουδές, οφείλεται:
- από τη μια στη "μορφωσιομανία" των ελλήνων γονιών (έτσι μας κατηγορούν χρόνια τώρα υπουργοί και πρωθυπουργοί, πως έχουμε μανία να σπουδάσουν τα παιδιά μας, αφού κρατάμε τη συμβουλή των δικών μας γονιών που έλεγαν "να μάθεις γράμματα για να μη σκύβεις το κεφάλι σε κανένα κερατά" ).
- από την άλλη στην αξιοπρέπεια και την επιμονή των περισσότερων εκπαιδευτικών να είναι δάσκαλοι των παιδιών μας, να τα μορφώνουν και να μην συμμορφώνονται στις υποδείξεις του υπουργείου, που θεωρεί πως η εποχή μας δε χρειάζεται ολόπλευρη γενική μόρφωση, παρά μόνο ανάγνωση, γραφή κι αρίθμηση, λίγα αγγλικούλια και χρήση υπολογιστών!
Οι πολλοί να παίρνουν ένα ξεροκόμματο γνώσεων και οι λίγοι που θα τους κυβερνήσουν να εξασφαλίσουν όλη τη μορφωτική και πολιτιστική κληρονομιά της ανθρωπότητας!
Για τη συμμόρφωση σ' αυτό το στόχο θα αξιολογηθούν οι εκπαιδευτικοί. Μέσα από ένα λαβύρινθο γραφειοκρατικών διαδικασιών και ασφυκτικού ελέγχου, για να μην ξεφύγει κανείς.
Θα αξιολογηθούν και οι γονείς κατά πόσο θα στηρίξουν οικονομικά το σχολείο, θα βρουν χορηγούς, θα προσφέρουν εθελοντική εργασία, θα συμμορφώνουν τα παιδιά τους όταν θα διεκδικούν.
Η εντατική επιστράτευση της, συνήθως αργόσυρτης, δικαστικής λειτουργίας για να εμποδίσει τους αγώνες σύσσωμων των εκπαιδευτικών σωματείων, για να μην εφαρμοστεί ο αντιεκπαιδευτικός νόμος της κ. Κεραμέως, μας πείθει ακόμη περισσότερο πως κάθε άλλο παρά αναβάθμιση της εκπαίδευσης νοιάζονται να επιβάλλουν.
Γι’ αυτό και τώρα υπάρχει η ανάγκη να βρεθούμε και πάλι μαζί.
Σε κοινό αγώνα!
Η Ομάδα Γυναικών Άμφισσας Ιτέας της ΟΓΕ συντάσσεται με τον αγώνα των εκπαιδευτικών, των γονιών, των μαθητών, ενάντια στο σχολείο που θέλουν να φτιάξουν, του ανταγωνισμού, της ημιμάθειας και της ιδιωτικοοικονομικής λειτουργίας και όχι ενάντια στη λεγόμενη «αξιολόγηση», όπως παραπλανητικά ισχυρίζεται η κυβέρνηση.
Για ένα σχολείο πραγματικά ενιαίο, δημόσιο και δωρεάν, που θα αναπτύσσει το σύνολο των δυνατοτήτων του κάθε παιδιού.
Που θα καλύπτει τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των μαθητών, χωρίς την αντιδραστική αντίληψη ότι υπάρχουν παιδιά «που δεν παίρνουν τα γράμματα»!
Που η λειτουργία του θα είναι αποκλειστική ευθύνη του κράτους και θα χρηματοδοτείται γενναία από αυτό.
Με δασκάλους μόνιμους, καλοπληρωμένους, με τακτική ετήσια περιοδική επιμόρφωση, παιδαγωγική και στο επιστημονικό τους αντικείμενο από τα πανεπιστήμια.
Για να αποκτούν τη βασική γενική μόρφωση, που είναι αναγκαία για οποιαδήποτε επιλογή ζωής και επαγγέλματος, ως τα 18 τους χρόνια όλα τα παιδιά.
Γιατί όλα τα παιδιά, μπορούν και πρέπει να κατακτήσουν τη μόρφωση, να έχουν σταθερή εργασία και μια ζωή με δικαιώματα.
Να γίνουν πρωταγωνιστές και δημιουργοί μιας καλύτερης κοινωνίας και σε αυτή την υπόθεση οφείλουμε όλοι, όσοι νοιαζόμαστε για το μέλλον των παιδιών και της κοινωνίας, να καταθέσουμε όλες μας τις δυνάμεις!
Άμφισσα 11 Οκτώβρη 2021
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.