Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Παρασκευή 29 Μαρτίου σήμερα..... Β Χαιρετισμοί της Παναγίας....

Τρίτη 1 Δεκεμβρίου 2020

Ο Ι.Ν. Κοιμήσεως Θεοτόκου με Φωτοζωγραφική του ΧΙΚ


 

3 σχόλια:

  1. Φίλτατε Χρήστο , με όλο το σεβασμό στο πρόσωπό σου αλλά & την τέχνη σου, κυρίως στο σκιτσάρισμα, αλλά διαφωνώ στη συγκεκριμένη σημερινή σου εικαστική παρέμβαση με θέμα "Φωτοζωγραφικής" τον ιερό ναό του χωριού μας .
    Πραγματικά αδυνατώ να αντιληφθώ, ίσως σ' αυτό να φταίει & η πενία μου στην καλλιτεχνική μου παιδεία, τη χρεία της χρησιμοποίησης ενός θρησκευτικού - λατρευτικού χώρου ως "καμβά" έκφρασης καλλιτεχνικών παρεμβάσεων .
    Και προς Θεού , μη θεωρηθεί ότι η ένστασή μου έχει θρησκειολογικό χαρακτήρα .

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αλέκο, στην παρατήρηση σου έβαλες τον ενδοιασμό "ίσως να φταίει & η πενία μου στην καλλιτεχνική μου παιδεία". Μπορεί να είναι και έτσι. Θα σου θέσω ωστόσο ένα ερώτημα : Εαν είχα ζωγραφίσει το ίδιο θέμα με "λάδι" σε καμβά, θα το θεωρούσες εξίσου απρεπές; Ή αλλιώς: Πριν ανακαλυφθεί η Νταγκεροτυπία και κατόπιν η φωτογραφία, τι έκαναν; Με την ζωγραφική δεν αποτυπώνονταν τα μνημεία! Ήταν κι αυτό απρεπές; Ή ακόμα θα θεωρούσες απρεπείς τους πίνακες που απεικονίζουν τον Ιησού με κάθε τεχνοτροπία ή θεώρηση του προσώπου του;
    Όταν ήμουν στο Δημοτικό σχολείο, ήμουν ο κορυφαίος μαθητής στα "καλλιτεχνικά" Τα περισσότερα πονήματα μου είχαν σαν κυρίαρχο θέμα Εκκλησάκια η Εξωκλήσια. Ο καθηγητής μου ήταν ενθουσιασμένος με τις επιδόσεις μου, και ουδέποτε θεώρησε ιεροσυλία η ασέβεια η αποτύπωση των ναΐσκων στο χαρτί.
    Φοβάμαι ότι η ένσταση σου παρακινήθηκε από της λατρευτικές σου καταβολές και το σέβομαι.
    Με αυτά που σημειώνω πιο πάνω σου αποδεικνύω ότι ουδεμία σχέση με ασέβεια.
    Απλώς είναι τόσο ωραία η εικόνα της εκκλησίας που την αποτύπωσα με τον τρόπο αυτό.
    Έρρωσσο και ΑΡΘΡΑ ΤΑΥΤΑ ΤΑΝ ΦΡΕΝΩΝ
    ΧΡΗΣΤΟΣ ΙΩΑΝΝΟΥ ΚΕΦΑΛΟΥΔΗΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Φίλτατε Χρήστο (και το εννοώ απολύτως) , Καλημέρα ,
      σήμερα διαπιστώνω , μετά από καλλίτερη παρατήρηση της ζωγραφικής σου επί της φωτογραφίας της εκκλησίας μας, ότι , δυστυχώς,τα στοιχεία που με παραπλάνησαν & με έκαναν να γράψω όσα έγραψα στο χθεσινό μου μήνυμα είναι αυτοί οι "δαίμονες" (κλώνοι της μουριάς & η φθοριούχος λάμπα φωτισμού προφανώς από την ταβέρνα του "Κωτσιούλα") που αποτυπώθηκαν από τον φωτογραφικό φακό & προβαλλόμενοι πάνω στην όλη εικόνα της εκκλησίας φαίνονται σαν διαβολική εικαστική παρέμβαση .
      Επιπόλαια λοιπόν η ένστασή μου , άλλωστε εδώ υπεισέρχεται & η καλλιτεχνική μου πενία .
      Όμως Χρήστο μου , στο σχόλιο μου εγώ δεν έχω χρησιμοποιήσει λέξεις & χαρακτηρισμούς όπως απρέπεια , ιεροσυλία , ασέβεια που χρησιμοποίησες εσύ στο απαντητικό σου μήνυμα για να νοηματοδοτήσεις προφανώς την πράγματι λαθεμένη μου ένσταση . Και δεν χρησιμοποίησα τέτοιους χαρακτηρισμούς για το πρόσωπό σου αλλά & το σεβαστό καλλιτεχνικό σου ταλέντο γιατί γνωρίζω καλά ότι ούτε απρεπής , ούτε ιερόσυλος ούτε ασεβής πολλώ δε μάλλον ούτε βλάσφημος είσαι .
      Σου ζητώ συγγνώμη λοιπόν για την όποια ψυχική αναστάτωση σού προκάλεσα & προτρέπω όποιους & όσους καθ΄ οιονδήποτε τρόπο παραπλανήθηκαν όπως εγώ & παρεξήγησαν ή αντέδρασαν αρνητικά στην Φωτοζωγραφισμένη εικόνα της εκκλησίας του χωριού μας να πράξουν το ίδιο ζητώντας συγγνώμη & αποκαθιστώντας το κύρος του καλλιτέχνη που ούτως ή άλλως δεν μπορεί & να τρωθεί από τις κρίσεις ή επικρίσεις μη επαϊόντων επί της τέχνης .

      ΕΡΡΩΣΟ

      " Νάφε και μέμνα απιστείν. Άρθρα ταύτα τάν φρενών"

      Διαγραφή