Είναι σκόπιμη παραπλάνηση να λέμε ότι υπάρχει κίνδυνος για την βιωσιμότητα των μικρομεσαίων κ. Μπούγα; .....
Γνωρίζουμε πως είστε και ευγενής και δίκαιος.
Θα σας παρακαλούσα όμως να δείτε λίγο περισσότερο την εικόνα για το τι συμβαίνει με την μικρομεσαία επιχείρηση σήμερα και στη Φωκίδα.
Παραθέτετε στοιχεία και αριθμούς από τα Υπ. Ανάπτυξης και Οικονομικων για τη Φωκίδα.
Τα στοιχεία αυτά για να είναι σαφή και πολιτικά αξιοποιήσιμα θα έπρεπε να αναφέρουν μεταξύ άλλων και στοιχεία για:
- πόσος τζίρος έχει χαθεί την τελευταία χρόνια,
- πόσο είναι το κόστος των εμπορευμάτων που είναι αδιάθετα στα καταστήματα,
- πόσο είναι το βάρος των νέων υποχρεώσεων των μικρομεσαίων, που δημιούργησαν οι συνθήκες και οι λάθος κυβερνητικές επιλογές για τη διαχείριση της κρίσης από το καλοκαίρι και μετά,
- ποιά η κατανομή των δανείων που έδωσαν οι τράπεζες, ήταν ισόποσα δάνεια ή κάποιοι λίγοι πήραν το μεγαλύτερο ποσοστό της χρηματοδότησης;
Η εικόνα στην αγορά και στις οικογένειες των μικρομεσαίων είναι τουλάχιστον στενάχωρη, αγωνία γία το αύριο, αβεβαιότητα.
Χρειάζονται πλέον μέτρα ρευστότητας, διαγραφής ποσοστού χρεών, μείωσης τελών.
Τα μικρά εμπορικά καταστήματα έχουν αβυσσαλέο ανταγωνισμό από αλυσίδες ηλεκτρονικών πωλήσεών. Τα συνεργεία είναι ανοιχτά, ρωτήστε τους ομως αν τα φέρουν βόλτα. Η εστίαση και τα ξενοδοχεία έχουν δεχθεί τρομερό πλήγμα. Τα γυμναστήρια, οι σχολές μουσικής και τέχνης, τα φροντιστήρια το ίδιο. Ο κατάλογος είναι μακρύς γιατί η κατάσταση επηρεάζει όλους, αγρότες, κτηνοτρόφους, επαγγελματίες.
Κανείς δεν θέλει να "παραπλανήσει" κανέναν όταν γράφουμε και λέμε ότι και η Περιφέρεια και η κεντρική Κυβέρνηση πρέπει ακόμη περισσότερο να βοηθήσουν, πόσο μάλλον, όταν το lockdown συνεχίζεται.
Δείτε θέματα πολιτικής επιλογής που στοιχίζουν για τους μικρομεσαίους:
- Οι τράπεζες δανείζονται πλέον με μηδενικά επιτόκια.
Που είναι οι απαιτήσεις της κυβέρνησης για μειώσεις του κόστους δανεισμού & των τραπεζικών εξόδων;
- Τα χρηματοδοτικά εργαλεία του Υπ. Ανάπτυξης σε ποσοστό πάνω του 50% και με σαφή πολιτική επιλογή κατευθύνθηκαν σε πολύ μεγάλες επιχειρήσεις, τύπου Μυτιληναίου, κλπ
Ήταν αυτό δίκαιο για τις ανάγκες ρευστότητας των μικρομεσαίων;;
- Τα πολύ μεγάλα καταστήματα τύπου Jumbo δημιούργησαν ασφυξία στην αγορά, μέσω ελέγχου με διαφημίσεις κ ηλεκτρονικό εμπόριο.
Γιατί κανένα μέτρο προστασίας των μικρών βιβλιοπωλείων, καταστημάτων παιχνιδιών, ένδυσης κλπ απέναντι τους;;
Οι μικρομεσαίοι σήμερα δημιουργούν νέες υποχρεώσεις. Η επιστρεπτέα 1.2.3 θα επιστραφεί στο σύνολο, η επιστρεπτέα 4 και 5 σε ποσοστό 50%.
- Γιατί δεν έγινε ουσιαστική διασταύρωση στοιχείων για πλαίσιο χορηγήσεων της κυβέρνησης;;
Σε ακραία παραδείγματα, πλούσιοι μέτοχοι με χρεοκοπημένες εταιρείες, έτυχαν της ίδιας μεταχείρισης με το γενικό κανόνα χρηματοδότησης για τις επιστρεπτέες προκαταβολές.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από τον Μάρτιο- Μάιο του 2020 έδωσε οδηγίες, κατευθύνσεις, προχώρησε σε άρση κανόνων για να στηρίξει κάθε κράτος μέλος για ζητήματα:
1. Υγείας
2. Μισθολογικής στήριξης κ προσλήψεων στον τομέα της υγείας,
3. Έρευνας για την αντιμετώπιση της πανδημίας,
4. Στήριξης των μικρομεσαίων επιχειρήσεων.
Σίγουρα μπορούσαν να γίνουν πράγματα καλύτερα, πόσο μάλλον βλέποντας συγκριτικά στοιχεία και πολιτικές κάθε κράτους μέλους.
Για να κλείσουμε εδώ.
Κανείς δεν "παραπλανά" κανέναν.
Οι μικρομεσαίοι χρειάζονται βοήθεια, διαφορετικά θα έχουμε πολλαπλάσια λουκέτα και εκτίναξη αρνητικών καταστάσεων.
Η Κεντρική Κυβέρνηση και Περιφέρειες ας κάνουν το καλύτερο δυνατόν.
Υγεία να έχετε.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.