Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Παρασκευή 26 Απριλίου σήμερα . .....

Παρασκευή 31 Ιανουαρίου 2020

Μίκης Θεοδωράκης - ΑΠΟ ΤΟ ΠΑΡΑΘΥΡΟ ΣΟΥ - Τζένη Καρέζη & Νίκος Κούρκουλος


Είμαι ένα παιδί της νύχτας
ένας ίσκιος μοναχός
ένα δάκρυ από φεγγάρι
της αυγής ένας καημός....

Σ’ αγαπώ μα δε θα `ρθω
να σε βρω, γιατί το ξέρω
σ’ αγαπώ μα δε θα `ρθω
το φαρμάκι θα σου φέρω.


Στίχοι:   Ιάκωβος Καμπανέλλης
Μουσική:   Μίκης Θεοδωράκης
Ερμηνεία : Τζένη Καρέζη & Νίκος Κούρκουλος

 "Η γειτονιά των αγγέλων"  1963 

Είμαι ένα παιδί της νύχτας
ένας ίσκιος μοναχός
ένα δάκρυ από φεγγάρι
της αυγής ένας καημός

Σ’ αγαπώ μα δε θα `ρθω
να σε βρω, γιατί το ξέρω
σ’ αγαπώ μα δε θα `ρθω
το φαρμάκι θα σου φέρω

Από το παράθυρο σου
πέρασε το καλοκαίρι
πέρασε κι η συννεφιά
πέρασε όλη μας η αγάπη
πέρασε όλη μας η πίκρα
πέρασε και η χαρά

Είμαι μια βροχή στον ήλιο
μια φωτιά μες στη βροχή
μια φωνή μες στον αγέρα
μια σιωπή μες στη σιωπή

Σ’ αγαπώ μα δε θα `ρθω
να σε βρω, γιατί το ξέρω
σ’ αγαπώ μα δε θα `ρθω
το φαρμάκι θα σου φέρω.

ΤΟ ΓΛΥΚΟ ΜΠΟΥΖΟΥΚΙ ΤΟΥ ΖΑΜΠΕΤΑ

[...] Το 1962, όταν έκανα τη φωνοληψία στο δίσκο Η ΓΕΙΤΟΝΙΑ ΤΟΝ ΑΓΓΕΛΩΝ, είχα στο μπουζούκι τον Γιώργο Ζαμπέτα.
Οι μουσικοί οι δικοί μου ήταν πιο κλασικοί, ο Χιώτης επίσης ήταν πιο αιχμηρός, πιο δεξιοτέχνης. Πιο «ποιητής» στο μπουζούκι ήταν ο Ζαμπέτας, ο οποίος ήταν και γλυκύτατος άνθρωπος, θυμάμαι μάλιστα ότι την ώρα που «ανακάλυψα» εγώ αυτή την εισαγωγή -πού να ήξερα ότι αυτό θα με κυνηγούσε σε όλη τη ζωή μου-, είχα πρόβα με τον Ζαμπέτα και είχα γράψει το Στρώσε το στρώμα σου για δυο για το δίσκο που θα κάναμε και για την παράσταση της Καρέζη στο θέατρο Κοτοπούλη.
Εκεί λοιπόν στο σπίτι μου κάναμε πρόβες. «Παράμ... παράμ..» εγώ το έπαιζα στο πιάνο. Τότε μπήκε ο Ζαμπέτας, εγώ δεν τον κατάλαβα. Του άρεσε αυτό που άκουσε, έβγαλε το μπουζούκι μόνος του και «παράμ... παράμ...» και μου λέει:
«Ρε, σακουλεύεσαι τι ωραίο που είναι αυτό...»
Καθόμαστε και το κάνουμε πρόβα. Αυτός το έπαιζε πρώτη φορά και κατευθείαν πήγαμε στο στούντιο και κάναμε αυτόν το μαγικό δίσκο.
Ζαμπέτα, αυτός παίζει ένα γλυκό μπουζούκι.

Μίκης Θεοδωράκης
(Από το βιβλίο του Γ. Μαλούχου ΑΞΙΟΣ ΕΣΤΙ, εκδόσεις Α.Α. Λιβάνη, Αθήνα 2003) 

Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων.
Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου