Ο ΠΑΝΤΟΚΡΑΤΩΡ.
Η οροφογραφία αυτή, ο Χριστός Παντοκράτωρ, είναι αχρονολόγητη. Υπάρχει, ατελής και ατυχής, νεώτερη επεμβατική απόπειρα, αλλά ευτυχώς τεχνικές και καλλιτεχνικές δυσκολίες, εμπόδισαν τήν αλλοίωση, τής αρχικής εικόνας......
Οι εικόνες, τών τεσσάρων Ευαγγελιστών σε μετάλλια, με ξύλινα πλαίσια, πού ήσαν πλασμένες, από τον ίδιο αγιογράφο, σε καμβά, έχουν αφαιρεθεί και αντικατασταθεί, με νεώτερες.
Ενδιαφέρον παρουσιάζουν, τα δύο σμήνη τών Αγγέλων, Ουρανίων Δυνάμεων, στα αρχιτεκτονικά τρίγωνα τών ημιθολίων , με τήν ανισοκατανομή, τών Αγγελικών μορφών, πού έχουν ενταχθεί στήν σύνθεση, η οποία εξ αντικειμένου, είναι και τεχνικά δύσκολη και απαιτεί, άρτια καλλιτεχνική καί τεχνική κατάρτηση, λόγω ύψους, ικριωμάτων και σωματικής αντοχής.
Η απεικόνιση, σε θόλο τρούλου, ήταν πάντα δύσκολο εγχείρημα, άσκηση σωματική και πνευματική, για τον λόγο αυτόν, η πλέον ακριβή, γιατί έπρεπε να μετρηθεί καλώς, άλλως η καμπύλη επιφάνεια, σε απόσταση, παρουσίαζε, παραμορφώσεις πεδίου. Όθεν θεωρείται και εξ αυτού, αξιόλογο δείγμα καλλιτεχνήματος, τής εποχής του.
Ο ναός και η εν αυτώ σκευοθήκη και τα αφιερώματα, ευσεβών ενοριτών τής Ελατείας, προστατεύονται με τον νόμο περί Νεωτέρων Μνημείων.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.