Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα, Δευτέρα 18 Μαρτίου, σύμφωνα με το Εορτολόγιο, γιορτάζουμε την Καθαρά Δευτέρα ....Ανοιχτό το Χιονοδρομικό Κέντρο Παρνασσού....

Δευτέρα 14 Οκτωβρίου 2019

Μιχάλης Τερζής - ΦΟΡΑΔΙΤΣΑ ΘΡΑΚΟΠΟΥΛΑ - Νίκος Λόλης


ΚΑΛΗΜΕΡΑ ΚΑΛΗ ΕΒΔΟΜΑΔΑ !!!
Φοραδίτσα Θρακοπούλα, με κοιτάς και φεύγεις.
Άπραγο μην με νομίζεις και δεν με προσέχεις.
Μάθε, πως μπορώ, αν θέλω να σου βάλω χαλινάρι,
και τα γκέμια σου κρατώντας να σε πάω στο φεγγάρι.....

Ποίηση : Ανακρέων, Μετάφραση, Άκος Δασκαλόπουλος
Μουσική: Μιχάλης Τερζής
Ερμηνεία : Νίκος Λόλης

"Αρχαία λυρικά"  1982

Φοραδίτσα Θρακοπούλα, με κοιτάς και φεύγεις.
Άπραγο μην με νομίζεις και δεν με προσέχεις.
Μάθε, πως μπορώ, αν θέλω να σου βάλω χαλινάρι,
και τα γκέμια σου κρατώντας να σε πάω στο φεγγάρι.

Τώρα στους λειμώνες παίζεις, λεύτερη γυρίζεις,
τι δεν έχεις καβαλάρη ξύπνιο να σ ορίζει.
Μάθε, πως μπορώ, αν θέλω να σου βάλω χαλινάρι,
και τα γκέμια σου κρατώντας να σε πάω στο φεγγάρι.

Στο ποίημα δίνεται η ευκαιρία, να δούμε, με ποιον τρόπο αντιλαμβάνεται ο ποιητής τη νεαρή γυναίκα, το αντικείμενο της ερωτικής επιθυμίας που είναι ατίθαση και απρόσιτη.
Ο άνδρας, ως επιδέξιος ερα­στής θα την χαλιναγωγήσει και θα τη μυήσει ερωτικά. Η γυναίκα παρουσιάζεται ως θήρα­μα-αντικείμενο του ανδρικού πόθου και την ίδια στιγμή ο άνδρας γίνεται ο κυνηγός-θύ­της που έχει ένα και μοναδικό στόχο, το θήραμά του και την ικανοποίηση της ερωτικής του διάθεσης.
 Η δίωξις ή αρπαγή είναι ένα συνηθισμένο θέμα της αρχαιοελληνικής απεικονιστικής τέχνης ιδιαίτερα για τους ζωγράφους του 5ου π.Χ. αι., ενώ η εικόνα-μεταφορά της γυναίκας ως ανυπότακτου ζώου, τόσο στην ποίηση του Ανακρέοντα όσο και του Σημωνίδη, αντλεί την πανάρχαια καταγωγή της από τις κυνηγετικές κοινωνίες της 7ης χιλιετίας π.Χ.
Τούτη την αντίληψη του ανυπότακτου ζώου διατηρεί η ελληνική κοινωνία και στην κλασική εποχή, λίγο πριν την περί­­οδο της παρακμής της πόλης-κράτους οπότε αλλάζει αναγκαστικά το κοινωνικό status της γυναίκας.

ΑΝΑΚΡΕΩΝ  563-478 Π.Χ.

Γεννήθηκε στην Ιωνία της Μ. Ασίας, στην πόλη Τέω, όπου και έζησε αμέριμνα τα πρώτα χρόνια της ζωής του. Μετά, όμως, η πατρίδα του καταλήφθηκε από τους Πέρσες και οι κάτοικοι της αναγκάσθηκαν να την εγκαταλείψουν. Έτσι και ο Ανακρέοντας, φεύγοντας από εκεί, πήγε αρχικά στα βδηρα της Θράκης και στη συνέχεια στη Σάμο, όπου φιλοξενήθηκε από τον τύραννό της Πολυκράτη. Τέλος δε ήρθε στην Αθήνα, όπου εγκαταστάθηκε.
Τα έργα του περιλαμβάνουν ποιήματα: ερωτικά, συμποτικά, ύμνους προς τους Θεούς, ιάμβους, ελεγεία κ.λπ. Από αυτά έχουν διασωθεί μόνο περί τα 100 ακρωτηριασμένα αποσπάσματά τους, στα οποία ο ποιητής, με έντεχνη απλότητα κι έξοχη χάρη, εξυμνεί το κάλλος και τη γυναικεία γοητεία, όντας ο ίδιος λάτρης του έρωτα, του οίνου και των κάθε λογής διασκεδάσεων και απολαύσεων.
Η παράδοση μας λέει ότι πέθανε από πνιγμονή, που του προκάλεσε μία ρόγα σταφυλιού.
Οι Αθηναίοι καθώς αναφέρει σχετικά ο Παυσανίας, του έστησαν ανδριάντα στην Ακρόπολη, η δε πατρίδα του, η Τέως, έβαλε την προσωπογραφία του επάνω σε νομίσματά της.


Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων.
Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου