Η ΤE Φωκίδας του ΚΚΕ καταγγέλλει τους θρασύδειλους νεοναζί της
οργάνωσης C18 που πριν λίγα βράδια, βεβήλωσαν το μνημείο που έχει στηθεί στο
Πασχάλι Χρισσού από το Παράρτημα Φωκίδας της ΠΕΑΕΑ-ΔΣΕ....
Τόπο εκτέλεσης 18
αγωνιστών κρατουμένων στις φυλακές της Άμφισσας και της Λαμίας στις 17 Απρίλη
του 1944, ως αντίποινα των Ναζί σε επιτυχημένη επιχείρηση του ΕΛΑΣ λίγες μέρες
πριν στην ίδια περιοχή.
Ενοχλούνται οι φασίστες και οι ιδεολογικοί απόγονοι των χιτών
και ταγματασφαλιτών από τους ηρωικούς αγώνες του λαού μας ενάντια των γερμανών
κατακτητών. Θέλουν να σβήσουν από τη μνήμη του, την εποποιία της ΕΑΜικής
Αντίστασης και τη συντριβή του φασισμού από τη Σοβιετική Ένωση, τον Κόκκινο
Στρατό, από την αντιφασιστική πάλη των λαών με μπροστάρηδες τους κομμουνιστές.
Γι’ αυτό και κρυμμένοι στο σκοτάδι της νύχτας καταφεύγουν σε πράξεις
θρασύδειλες, μακριά από τα βλέμματα του λαού γιατί δεν μπορούν να τον
αντικρίσουν στα μάτια.
Δεν θα τους περάσει! Απομονώνουμε τους φασίστες! Συγκρουόμαστε
με το σύστημα που γεννά φτώχεια, ανεργία, πολέμους και δυστυχία.
Συσπειρωνόμαστε με το ΚΚΕ στο δρόμο της διεκδίκησης και της ανατροπής.
Δυναμώνουμε τα ψηφοδέλτια του ΚΚΕ στις ευρωεκλογές, της Λαϊκής Συσπείρωσης στο
Δήμο και στην Περιφέρεια.
https://www.youtube.com/watch?v=f5ae9JpbkN0
ΑπάντησηΔιαγραφήΤου Αδόλφου τα εγγόνια, η σαβούρα του ντουνιά,
κάνουνε πως δε θυμούνται του παππού τους τον νταλκά.
Του ’45 Απρίλης κι ο Αδόλφος με λυγμό:
«Ρε τι μου ‘κανε ο Στάλιν με τον Κόκκινο Στρατό,
το σφυρί έχω στο κεφάλι, το δρεπάνι στο λαιμό».
«Τσάμπα οι αστοί με σπρώχναν, να τους σβήσω τον καημό
και μπελάδες θα ‘χουν πάλι, με το Γεωργιανό».
Κι όλο έσκουζε ο Αδόλφος, μες στου Απρίλη τις φωτιές:
«Μες στο Βερολίνο μπαίνουν, μπαίνουν οι κομμουνιστές
και οι άριοι λακίζουν, αντιλόπες παρδαλές. Ωχ, Εύα μου».
Του Αδόλφου τα εγγόνια, τούτη η βρώμα του καιρού,
κάνουνε πως δε θυμούνται ποιοι του δείξαν του παππού.
Κι οι αστοί που εξουσιάζουν και τη βρώμα συντηρούν,
για την κόκκινη σημαία πα’ στο Ράιχσταγκ δε μιλούν
και ας δάγκωνε ο Αδόλφος το μουστάκι το κοντό
κι ας του φώναζε ο Γκαίρινγκ, «πα’ να φύγουμε από δω»
και ας έσκουζε ο φύρερ απ’ της Μπράουν την ποδιά:
«Ε ρε φάπα που θα πέσει απ’ του Ζούκοφ τα παιδιά».
Του Αδόλφου τα εγγόνια, η σαπίλα του ντουνιά,
ξαναμπήκαν στη μαρκίζα στων αστών τον τσαμπουκά.
Η εξουσία των λεφτάδων, δίχως τα φτιασίδια της,
πότε χίτης κι ασφαλίτης, πότε ταγματασφαλίτης,
πότε γερμανοτσολιάς, χρυσαυγίτης φωνακλάς.
Μα το δείχνει η ιστορία, σαν θελήσει ο λαός
και το φίδι το τσακίζει κι όσους κλώσησαν τ’ αυγό.
Κι όλο έσκουζε ο Αδόλφος και οι άριοι λαγοί
που τους κλείσανε το σπίτι του Βλαδίμηρου οι γιοι.
Και ξανά θα τους το κλείσουν κι ας λυσσάνε οι αστοί.
Ο.Δ.Ξ (Ο ΔΕΝ ΞΕΧΝΩ )
Ποιοι είναι οι νεοναζί «Combat 18» -
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο προφίλ και η δράση της οργάνωσης H οργάνωση πήρε το όνομά της από τον Αδόλφο Χίτλερ, καθώς το «18» αφορά στο πρώτο και το όγδοο γράμμα της γερμανικής αλφαβήτου, «Α» και «Η», δηλαδή τα αρχικά του Χίτλερ (Adolf Hitler). Το προφίλ και η δράση της οργάνωσης 9 Νεοναζί και και υμνητές του Χίτλερ είναι τα μέλη της οργάνωσης «Combat 18», μέλη της οποίας συνελήφθησαν σήμερα μετά από μεγάλη επιχείρηση στην Αττική και μια πόλη της επαρχίας. Πιο συγκεκριμένα, η ακροδεξιά εξτρεμιστική οργάνωση «Combat 18 Hellas» βρέθηκε σήμερα στο στόχαστρο της Αντιτρομοκρατικής Υπηρεσίας, και είναι το ελληνικό παρακλάδι της οργάνωσης που έχει ρίζες στο Ηνωμένο Βασίλειο. H οργάνωση πήρε το όνομά της από τον Αδόλφο Χίτλερ, καθώς το «18» αφορά στο πρώτο και το όγδοο γράμμα της γερμανικής αλφαβήτου, «Α» και «Η», δηλαδή τα αρχικά του Χίτλερ (Adolf Hitler). Ιδρύθηκε το 1992 από τον Τσάρλι Σέρτζεντ, ο οποίος εκτίει ποινή ισόβιας κάθειρξης για το φόνο ενός 28χρονου μέλους της οργάνωσης, τον «Κάτφορντ Κρις» Κάστλ.
Τη δεκαετία του 1990, η «Combat 18» συνδέθηκε με τρομοκρατικές ενέργειες, βία και εμπρηστικές επιθέσεις. Η οργάνωση συνδέεται επίσης με το δίκτυο Blood and Honour (Αίμα και Τιμή), ένα δίκτυο παραγωγής μουσικής ναζί το οποίο συστάθηκε το 1987.
Το 1992 άρχισε να εκδίδει το περιοδικό «Redwatch», το οποίο περιλαμβάνει ονόματα, φωτογραφίες και διευθύνσεις των πολιτικών της αντιπάλων. Η οργάνωση τάσσεται κατά της εκλογικής διαδικασίας. Τη διετία 1998-2000, δεκάδες μέλη της «Combat 18» συνελήφθησαν στη Μ. Βρετανία, στο πλαίσιο επιχείρησης ευρείας κλίμακας από την Σκότλαντ Γιάρντ και τη βρετανική μυστική υπηρεσία, ΜΙ5. Τα μέλη της C18 στο Ηνωμένο Βασίλειο απαγορεύεται να ενταχθούν στις βρετανικές αστυνομικές δυνάμεις ή στο προσωπικό των φυλακών. Η νεο-ναζιστική οργάνωση φέρεται να συνδέεται και με κινήματα στις ΗΠΑ, ενώ η δράση της φαίνεται να έχει εξαπλωθεί σήμερα και σε άλλες χώρες ανά τον κόσμο. Πρώην ηγετικό μέλος της C18 μίλησε στο BBC Panorama για την ανάμειξή του με την οργάνωση. Ο Ντάρεν Γουέλς ήταν μέλος από το 1994 έως το 2001, χρονιά που αποφάσισε να φύγει, μετά το θάνατο ενός φίλου του σε εσωτερική διένεξη της οργάνωσης. Η ανάμειξή του με την ακροδεξιά οργάνωση ξεκίνησε το 1994 μέσω της σχέσης του με το χουλιγκανισμό, στους Chelsea Headhunters.
Ανέφερε χαρακτηριστικά: «Ήξερα ότι είτε θα κατέληγα νεκρός, είτε στη φυλακή για το υπόλοιπο της ζωής μου. Άρχισα επίσης να συνειδητοποιώ την ηλιθιότητα σε αυτό στο οποίο είχα εμπλακεί». Περιγράφει την «Combat 18» ως «κατ' ουσίαν νεο-ναζιστική» με τις αρχές της να βασίζονται στον φασισμό. Η Combat 18 Hellas, το παρακλάδι της βρετανικής C18, είτε αυτόνομη είτε συνεργαζόμενη με την οργάνωση Ανένταχτοι Μαιάνδριοι Εθνικιστές, εμπλέκεται σε σωρεία επιθέσεων με εκρηκτικούς-εμπρηστικούς μηχανισμούς, βόμβες μολότοφ και εφόδους σε στέκια αντιεξουσιαστών και μεταναστών.
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ....
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ....
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ συγκεκριμένη οργάνωση έχει αναλάβει ευθύνη σε ιστοσελίδες του ακροδεξιού χώρου για τις επιθέσεις αυτές. Σύνθημά τους το «υπονόμευσε, τρομοκράτησε, κατάστρεψε». Ανέλαβε επίσης την ευθύνη της βεβήλωσης του μνημείου του δολοφονημένου από τον χρυσαυγίτη Ρουπακιά, Παύλου Φύσσα, στο Κερατσίνι.
Η ακροδεξιά οργάνωση δραστηριοποιείται κυρίως στην Αττική, αλλά και στην επαρχία. Επιπλέον η οργάνωση Ανένταχτοι Μαιάνδριοι Εθνικιστές (ΑΜΕ), η οποία φέρεται να έχει στενούς δεσμούς με την Combat 18 Hellas, είχε αναλάβει την ευθύνη για τις ρατσιστικές επιθέσεις που εξαπολύθηκαν το καλοκαίρι κατά των Ρομά στο Μενίδι, με αφορμή τον φόνο του 11χρονου μαθητή από αδέσποτη σφαίρα. Σύμφωνα με ρεπορτάζ του Ελεύθερου Τύπου την περίοδο της δράσης των δύο οργανώσεων στο Μενίδι, τα μέλη των ΑΜΕ ανέφεραν για την εξέλιξη της οργάνωσής τους ότι «οι δράσεις μας με τους συναγωνιστές της C18 έχουν αναβαθμιστεί το τελευταίο διάστημα αλλά σε κάθε δράση μας βγάζουμε και το ανάλογο κείμενο όπου λέμε το γιατί. Δεν ξεκινήσαμε επιθέσεις εμείς από τη μεριά μας, απλά απαντάμε στις πολλές προκλήσεις που γίνονται από κράτος και παρακράτος. Ενα από τα πολλά είναι τα αντιφασιστικά κοπάδια, δεν σταματούν να υποθάλπουν εγκληματίες, δεν σταματούν τις τυφλές επιθέσεις σε νέα παιδιά, δεν σταματούν αυτόν τον παρασιτισμό που έχουν σαν χώρος. Αν όμως δεν σταματήσουν, τότε το πράγμα θα γίνει ακόμα χειρότερο. Αυτό είναι το μόνο σίγουρο». «Φυσικά, έχουμε στρατιωτική εκπαίδευση», είπαν. «Όλοι οι άντρες έχουν στρατιωτική εκπαίδευση από το ίδιο το κράτος μόλις γίνει κάποιο αγόρι δεκαοκτώ ετών, μας έλεγαν στο στρατό ότι η εκπαίδευση και ειδικά των ειδικών δυνάμεων θα μας χρειαστεί και στην πολιτική ζωή τελικά είχαν απόλυτο δίκιο». Παράλληλα, υποστηρίζουν ότι δεν έχουν -ούτε είχαν στο παρελθόν- κάποια σχέση με τη Χρυσή Αυγή: «Στους ΑΜΕ δεν μπαίνουν άντρες που ήταν παλαιότερα σε κόμματα, άλλες οργανώσεις ή συλλόγους». Σε αντίθεση με τη Χρυσή Αυγή, που αρνείται τη ναζιστική της ιδεολογία, οι ΑΜΕ και οι Combat 18 Hellas δεν κρύβουν ότι είναι ναζιστές, ενώ μάλιστα έχουν δηλώσει ότι «Βρισκόμαστε σε αδιάκοπο πόλεμο με την Δημοκρατία και όσους την αποτελούν».
Πηγή: www.lifo.gr
Σαν σήμερα το 1941 ο Άρης ορκίζει τους πρώτους μαχητές του ΕΛΑΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΟ όρκος των μαχητών του ΕΛΑΣ που έγραψε το Άρης Βελουχιώτης και οι ελασίτικοι όρκοι που καθόρισαν αργότερα η ΚΕ του ΕΛΑΣ και της ΠΕΕΑ
Στις 21 Μαΐου 1941 στη Σπερχειάδα της Φθιώτιδας, ο Άρης Βελουχιώτης ορκίζει τους πρώτους μαχητές του ΕΛΑΣ.
Ο Ορκος της πρώτης αντάρτικης ομάδας στη Ρούμελη που έγραψε ο Αρης Βελουχιώτης και δόθηκε το 1942 στη Γραμμένη Οξιά είναι:
“Εγώ παιδί του ελληνικού λαού, ορκίζομαι να αγωνιστώ πιστά από τις τάξεις του ΕΛΑΣ, χύνοντας και την τελευταία ρανίδα του αίματός μου, σαν γνήσιος πατριώτης για το διώξιμο του εχθρού από τον τόπο μας, για τις ελευθερίες του λαού μας, κι ακόμα να είμαι πιστός και άγρυπνος φρουρός προστασίας στην περιουσία και το βιος του αγρότη. Δέχομαι προκαταβολικά την ποινή του θανάτου αν ατιμάσω την ιδιότητά μου ως πολεμιστής του Εθνους και του λαού και υπόσχομαι να δοξάσω και να τιμήσω το όπλο που κρατώ και να μην το παραδώσω αν δεν ξεσκλαβωθεί η Πατρίδα μου και δε γίνει ο λαός νοικοκύρης στον τόπο του”.
Το 1943 από την ΚΕ του ΕΛΑΣ καθορίστηκε για τους μαχητές ο παρακάτω όρκος:
“Ορκίζομαι στον ελληνικό λαό και τη συνείδησή μου, ότι θ’ αγωνιστώ έως την τελευταία σταγόνα του αίματός μου για την πλήρη απελευθέρωση της Ελλάδος από τον ξενικό ζυγό.
Οτι θ’ αγωνιστώ για την περιφρούρηση των συμφερόντων του ελληνικού λαού και την αποκατάσταση και κατοχύρωση των ελευθεριών και όλων των κυριαρχικών δικαιωμάτων του.
Για τον σκοπό αυτό θα εκτελώ ευσυνείδητα και πειθαρχικά τις εντολές και οδηγίες των ανωτέρων οργάνων και θ’ αποφεύγω κάθε πράξη που θα με ατιμάζει σαν άτομο και σαν αγωνιστή του εργαζόμενου ελληνικού λαού”.
Δημοσιεύτηκε στον “Απελευθερωτή”, όργανο της ΚΕ του ΕΛΑΣ. Αθήνα 27 Απριλίου 1943.
Ο επίσημος “Ορκος του Ελασίτη”,καθιερωμένος με απόφαση της ΠΕΕΑ (Πολιτική Επιτροπή Εθνικής Απελευθέρωσης) – “Κυβέρνησης του Βουνού”, το 1944 είναι ο εξής:
“Ορκίζομαι ότι θα αγωνιστώ έως την τελευταία σταγόνα του αίματός μου
για την πλήρη απελευθέρωση, ακεραιότητα και ανεξαρτησία της πατρίδας.
Για την περιφρούρηση των συμφερόντων του ελληνικού λαού και την αποκατάσταση και κατοχύρωση των κυριαρχικών δικαιωμάτων του.
Για τον σκοπό αυτό θα υπακούω στις πράξεις και αποφάσεις της ΠΕΕΑ και θα εκτελώ ευσυνείδητα και πειθαρχικά τις εντολές και οδηγίες των ανωτέρων μου και θα αποφεύγω κάθε πράξη που θα με ατιμάζει σαν άτομο και σαν αγωνιστή του ελληνικού λαού”.
Η ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΦΩΚΙΔΑ // ΕΑΜ - ΕΛΑΣ - ΕΠΟΝ
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΕΘΝΙΚΗ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ ΣΤΗ ΦΩΚΙΔΑ (ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ)
ΕΑΜ - ΕΛΑΣ - ΕΠΟΝ
ΓΑΤΟΣ ΓΙΩΡΓΟΣ
Παρουσίαση
"Η Εθνική Αντίσταση, το θέλουμε - δεν το θέλουμε, στάθηκε από τις λαμπρότερες και πλέον σημαντικές, τις πλέον παλλαϊκές, μαχητικές και αγωνιστικές περιόδους στη μακρά ιστορική διαδρομή της Άμφισσας και γενικότερα της Φωκίδας, από τα πελασγικά χρόνια μέχρι τα τελευταία, στις μέρες μας.
Με αυτή την έκδοση πρόθεσή μου είναι να καταγραφούν, να περισωθούν και να διασφαλιστούν, πριν να είναι αργά -από μια άποψη, είναι κιόλας αργά-, όσες πληροφορίες, μαρτυρίες και ντοκουμέντα έχουνε δει τη δημοσιότητα και έχουν αποτυπωθεί σε "χαρτί" για την περίοδο αυτή και γι' αυτόν τον συγκεκριμένο τόπο. Στόχος είναι να συλλεχθεί και να μελετηθεί το αρχικό αυτό πρωτογενές υλικό και κάποτε, με την προσθήκη και νέου -που αισιοδοξούμε να προκύψει από αρχεία, γραπτά μνημόνια και άλλες σχετικές καταγραφές-, να γίνει δυνατό να φωτιστούν ολόπλευρα και όσο γίνεται πιο αντικειμενικά οι πρόσφατες και πλέον λαμπρές, επιμένω, σελίδες ιστορίας της περιοχής και, γιατί όχι, και η πανελλαδική σημασία τους: διεξοδικά, αξιολογικά και προπαντός με στέρεες και πειστικές ερμηνείες για τα γεγονότα και τα συμβάντα, για τα πρόσωπα και τα πεπραγμένα τους -με τα λάθη, τις αντινομίες, τις αντιφάσεις και, φυσικά, και με τις εκατέρωθεν επιδιώξεις, συγκρούσεις και αμφισβητήσεις τους-, όπως ακριβώς υπήρξαν και έγιναν. Και μαζί, να καταστεί δυνατό να δοθεί στις νέες γενιές, που δεν έζησαν τα δρώμενα, ένα συνολικό, ελεγμένο και αξιολογημένο υλικό, μια συγκροτημένη καταγραφή, μια καθαρή εικόνα της ιστορίας του τόπου τους.
[...]
Όμως, το βιβλίο αυτό δεν έρχεται να ξανανοίξει πληγές και παλιούς άκριτους φανατισμούς, αλλά να προσφέρει ένα πρωτογενές υλικό για την ιστορία του τόπου, για τον ιστορικό που κάποτε θα καταπιαστεί να την καταγράψει. Άλλωστε, η όποια άποψη δεν έχει ούτε αξία ούτε υπόσταση, όταν δίνεται με τον στεγνό και στεγανό μονόλογο ενός γραπτού. Χρειάζεται τον ζωντανό διάλογο για να φυτευτεί και να αποδώσει." (Απόσπασμα από την Εισαγωγή του Γιώργου Γάτου, από την παρουσίαση στο οπισθόφυλλο του βιβλίου)
Περιεχόμενα
ΠΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ ΤΟΥ ΕΚΔΟΤΗ
ΠΡΟΛΟΓΙΚΟ ΣΗΜΕΙΩΜΑ
ΕΙΣΑΓΩΓΗ
Ο ΠΟΛΕΜΟΣ
Η ΚΑΤΟΧΗ, Α': Ο ΠΡΩΤΟΣ ΚΑΙΡΟΣ
Η ΚΑΤΟΧΗ, Β': ΜΑΡΤΥΡΙΕΣ
ΟΙ ΓΕΡΜΑΝΟΙ ΣΤΗΝ ΑΜΦΙΣΣΑ
Η ΙΤΑΛΙΚΗ ΚΑΤΟΧΗ
ΟΙ ΟΡΓΑΝΩΣΕΙΣ ΤΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ
ΠΑΡΝΑΣΣΙΔΑ: ΤΑ ΠΡΩΤΑ ΒΗΜΑΤΑ
ΑΝΤΑΡΤΕΣ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ
Η 8η ΟΜΑΔΑ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑ: ΤΑ ΜΕΤΑ ΤΗ ΡΕΚΑ
ΟΙ ΕΓΓΛΕΖΟΙ ΣΤΗΝ ΓΚΙΩΝΑ, Α'
ΟΙ ΕΓΓΛΕΖΟΙ ΣΤΗΝ ΓΚΙΩΝΑ, Β'
Ο ΓΟΡΓΟΠΟΤΑΜΟΣ
Ο ΑΡΗΣ, Α'
Ο ΑΡΗΣ, Β'
Ο ΑΡΗΣ, Γ'
1943: Η ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ, Α'
1943: Η ΑΠΟΓΕΙΩΣΗ, Β'
Ο ΕΛΑΣ: Η ΠΟΡΕΙΑ ΠΡΟΣ ΤΑΚΤΙΚΟ ΣΤΡΑΤΟ
Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΑΓΙΑ-ΘΥΜΙΑΣ: 7-4-1943
ΔΕΣΦΙΝΑ
ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΣΑΡΑΦΗΣ
ΑΝΤΙΣΤΑΣΙΑΚΗ ΔΡΑΣΗ ΚΑΙ ΑΝΑΣΧΗΜΑΤΙΣΜΟΣ ΤΗΣ Κ.Ε. ΤΟΥ ΕΛΑΣ
ΤΟ ΓΕΝΙΚΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΤΩΝ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΩΝ ΚΑΙ Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΠΑΥΛΙΑΝΗΣ
ΟΙ ΕΦΕΔΡΟΕΛΑΣΙΤΕΣ ΤΟΥ ΔΑΔΙΟΥ ΚΑΙ Ο ΠΑΠΑΦΛΕΣΣΑ ΣΤΟ ΜΑΥΡΟΛΙΘΑΡΙ
ΟΙ ΝΕΟΙ ΘΕΣΜΟΙ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗΣ: ΛΑΪΚΗ ΑΥΤΟΔΙΟΙΚΗΣΗ, ΛΑΪΚΗ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗ, ΛΑΪΚΗ ΠΑΙΔΕΙΑ
ΟΙ ΜΑΧΕΣ ΤΟΥ ΑΥΓΟΥΣΤΟΥ 1943: ΚΑΖΑ - ΧΙΛΙΟΜΕΤΡΟ 51
Ο ΕΛΑΣ ΜΠΡΟΣΤΑ ΣΤΙΣ ΕΞΕΛΙΞΕΙΣ: ΑΠΟ ΤΗΝ ΑΝΟΙΞΗ ΤΟΥ 1943 ΜΕΧΡΙ ΤΟ ΦΘΙΝΟΠΩΡΟ ΤΟΥ 1944
Η ΕΠΟΝ
Η ΣΥΝΘΗΚΟΛΟΓΗΣΗ ΚΑΙ Η ΠΑΡΑΔΟΣΗ ΤΩΝ ΙΤΑΛΩΝ ΤΗΣ ΑΡΑΧΩΒΑΣ: 13 ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΥ 1943
ΣΕΡΝΙΚΑΚΙ: ΤΑ ΠΑΡΑΛΕΙΠΟΜΕΝΑ ΤΗΣ ΜΑΧΗΣ ΣΤΗΝ ΑΡΑΧΩΒΑ ΚΑΙ Η ΜΑΧΗ ΤΗΣ ΣΚΑΛΟΥΛΑΣ
ΟΙ ΑΓΟΡΙΑΝΕΣ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ ΣΤΟΝ ΕΘΝΙΚΟΑΠΕΛΕΥΘΕΡΩΤΙΚΟ ΑΓΩΝΑ
ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΕΚΚΑΘΑΡΙΣΤΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΤΩΝ ΓΕΡΜΑΝΩΝ: 2 ΟΚΤΩΒΡΙΟΥ ΜΕ ΜΕΣΑ ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΥ 1943
Ο ΕΘΝΙΚΟΣ ΔΙΧΑΣΜΟΣ ΣΤΗΝ ΑΝΤΙΣΤΑΣΗ
ΤΑ ΣΩΜΑΤΑ ΑΣΦΑΛΕΙΑΣ ΚΑΙ Ο ΕΝΟΠΛΟΣ ΔΩΣΙΛΟΓΙΣΜΟΣ
ΑΝΤΑΡΤΗΣ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ
ΑπάντησηΔιαγραφήΑΝΤΑΡΤΗΣ ΣΤΑ ΒΟΥΝΑ ΤΗΣ ΡΟΥΜΕΛΗΣ (ΤΡΙΤΟΜΗ-ΧΑΡΤΟΔΕΤΗ ΕΚΔΟΣΗ)
ΔΗΜΗΤΡΙΟΥ Ν. ΔΗΜΗΤΡΗΣ (ΝΙΚΗΦΟΡΟΣ)
Παρουσίαση
Αθήνα, Μάιος 2015
Παρά το ότι πέρασαν δεκαετίες από την αρχική έκδοση αλλά και τις μετέπειτα επανεκδόσεις του, το βιβλίο παραμένει επίκαιρο. Και οδυνηρά αποκαλυπτικό και διδακτικό για τις νέες περιπέτειες της πατρίδας μας.
Το 1965 που πρωτοεκδόθηκε ο «ΑΝΤΑΡΤΗΣ στα Βουνά της Ρούμελης» κανείς δεν μπορούσε να φανταστεί ότι θα έφτανε μέρα να αμφιβάλουμε, από τα καφενεία μέχρι τα πανεπιστήμιά μας, αν η Αντίσταση στον κατακτητή έπρεπε ή δεν έπρεπε να γίνει, αν ήταν επωφελής ή «αντιπαραγωγική» για τον τόπο, αν ο λαός που την αιμοδότησε με κάθε τρόπο την στήριζε εθελοντικά, αν ακόμη θα πρέπει να την αποκαλούμε «Εθνική», αφού φτάσαμε στο σημείο να μην μπορούμε να κάνουμε τη διάκριση των αντίμαχων όρων «εθνικός» και «εθνικιστικός».
Μέσα απ' τις σελίδες αυτού του χρονικού της Εθνικής μας Αντίστασης εκτός από την ηρωική δράση των παλληκαριών που την στελέχωσαν δίνει βροντερό παρών ο λαός των αστικών κέντρων και ιδίως των χωριών μας, που χωρίς την συμμετοχή, τις θυσίες και την στήριξή του το Αντάρτικο δεν μπορούσε να υπάρξει.
Και δεν είναι τυχαίο ότι στις μέρες μας η από παλιά γνωστή «νέα τάξη πραγμάτων» επιχειρεί την απίσχνανση της Δημοκρατίας και την επιβολή της στην Πολιτική, με θεωρητικό εργαλείο, ανάμεσα σε άλλα, τον ιστορικό αναθεωρητισμό και βασικές στοχεύσεις την εθνοαποδόμηση και την εξαφάνιση από το προσκήνιο της ιστορίας του λαού και των ηγετικών μορφών που προβάλλουν από το σώμα του, στις κρίσιμες στιγμές της.
Η επανέκδοση του βιβλίου είναι χρέος προς τους γονείς μας και φόρος τιμής προς κάθε πατριώτη που με οποιονδήποτε τρόπο συμμετείχε στην Αντίσταση, προς όλους αυτούς που έδωσαν τη ζωή τους στον αγώνα ενάντια στον κατακτητή, εκτελέστηκαν, δολοφονήθηκαν ή διώχθηκαν λόγω της συμμετοχής τους σ' αυτήν αμέσως μετά την κατοχή. Προς όλους αυτούς που και σήμερα υφίστανται νέα δίωξη από τους παραχαράκτες της ιστορίας, γιατί το παράδειγμά τους είναι επικίνδυνο για τον εθελόδουλο υπήκοο που κατασκευάζει η παγκόσμια δικτατορία του χρηματιστηριακού κεφαλαίου.
Τα παιδιά του συγγραφέα (Από την παρουσίαση της νέας έκδοσης)
Περιεχόμενα
-ΠΡΩΤΟΣ ΤΟΜΟΣ:
ΚΡΙΤΙΚΕΣ ΓΙΑ ΤΟΝ ΑΝΤΑΡΤΗ
ΔΗΛΩΣΗ ΣΥΓΓΡΑΦΕΑ
ΑΝΕΜΕΛΕΣ ΠΛΑΝΕΡΕΣ ΜΕΡΕΣ
Ο ΠΟΛΕΜΟΣ
Η ΚΑΤΑΡΡΕΥΣΗ
Η ΑΠΟΣΥΝΘΕΣΗ
Η ΑΣΤΡΑΠΗ
Η ΠΡΩΤΗ ΑΠΟΠΕΙΡΑ
Η ΜΕΓΑΛΗ ΩΡΑ
ΚΑΙ ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΗΜΕΡΕΣ
Η ΕΠΟΠΟΙΙΑ ΑΡΧΙΖΕΙ
ΓΙΑ ΤΟ ΓΟΡΓΟΠΟΤΑΜΟ
Σημειώσεις Επιμελητών
Για τη νέα έκδοση
Για το ξεκίνημα της 8ης Ομάδας
Τοπωνύμια - Διπλές Ονομασίες
-ΔΕΥΤΕΡΟΣ ΤΟΜΟΣ:
Ο ΓΟΡΓΟΠΟΤΑΜΟΣ
Ο ΑΓΩΝΑΣ ΜΑΣ ΦΟΥΝΤΩΝΕΙ - ΠΡΩΤΟ ΣΠΕΡΜΑ ΤΗΣ ΕΜΦΥΛΙΑΣ ΔΙΧΟΝΟΙΑΣ
Η ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ
ΤΟ ΑΡΧΗΓΕΙΟ ΠΑΡΝΑΣΙΔΑΣ ΣΑ ΣΕ ΟΝΕΙΡΟ
Η ΠΡΩΤΗ ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ - ΚΑΙ ΝΕΑ ΕΜΦΥΛΙΑ ΠΕΡΙΠΕΤΕΙΑ
Ο ΛΑΟΣ ΜΑΣ ΜΑΧΕΤΑΙ
-ΤΡΙΤΟΣ ΤΟΜΟΣ:
ΕΠΙΛΟΓΟΣ ΣΕ ΘΕΣΗ ΠΡΟΛΟΓΟΥ
ΓΙΑ ΤΗΝ ΠΑΡΝΗΘΑ
Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΜΑΣ ΑΝΟΙΞΗ
Η ΑΡΧΗ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ
Η ΔΟΚΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΤΕΛΟΥΣ
Η ΜΕΓΑΛΗ ΠΡΟΣΔΟΚΙΑ
«ΛΑΕ ΜΟΥ! ΛΑΕ ΜΟΥ!»
Σημειώσεις
ΟΙ ΝΕΚΡΟΙ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ
ΜΕΡΙΚΕΣ ΕΠΙΒΑΛΛΟΜΕΝΕΣ ΔΙΕΥΚΡΙΝΙΣΕΙΣ
ΟΙ ΜΑΧΕΣ ΤΟΥ ΤΜΗΜΑΤΟΣ