Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα, Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, τιμάται η μνήμη των: Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου . .....

Τρίτη 12 Φεβρουαρίου 2019

Μάνος Χατζιδάκις - ΧΟΡΟΣ ΜΕ ΤΗΝ ΣΚΙΑ ΜΟΥ - Δήμητρα Γαλάνη

Γιώργος Βιδάκης
Στους δρόμους σύντροφο γυρεύω
μια μπάντα παίζει το ρυθμό,
σκίζω τους τοίχους και χορεύω
να βρω τον άγνωστο αριθμό.....


Ο Μάνος Χατζιδάκις αποφασίζει το 1987 να γράψει στίχους για μερικά από τα τραγούδια του δίσκου «Το Χαμόγελο Της Τζοκόντας» που είχε ηχογραφηθεί στη Νέα Υόρκη, τον Απρίλιο του 1965. Ο Ν. Γκάτσος δε θέλει να επέμβει σε ένα έργο που το θεωρεί ολοκληρωμένο και έτσι το μόνο τραγούδι που αποκτά στίχους (από τον ίδιο το συνθέτη) είναι ο "Χορός με τη σκιά μου". Το τραγούδι κυκλοφορεί στον ομώνυμο δίσκο της Δήμητρας Γαλάνη με ζωντανές ηχογραφήσεις από το Σείριο του Μ. Χατζιδάκι. Ο Μάνος Χατζιδάκις είχε γράψει στίχους και για την «Προσωπογραφία της μητέρας μου» που παίχτηκε στο πρόγραμμα του Σείριου, όμως, θεωρώντας ότι το τραγούδι δεν ήταν ολοκληρωμένο, δεν προχώρησε στην έκδοσή του. Γιώργος Θεοφανόπουλος - Χατζιδάκις (περιοδικό "Δίφωνο", τχ. 42, Μάρτιος 1999, σελ. 158) Στίχοι-Μουσική: Μάνος Χατζιδάκις Ερμηνεία : Δήμητρα Γαλάνη Από την μουσική Παράσταση του Μάνου Χατζιδάκι, "Στον Σείριο υπάρχουνε παιδιά" Πρωτοχρονιά του 1988 στην ΕΤ1 Το βράδυ σπίτι μου γυρίζω κυνηγημένη σαν πουλί, μες στα σεντόνια μου αντικρίζω το θάνατο που με καλεί. Κρύβω στα χέρια την καρδιά παίρνω απ’ τις πόρτες τα κλειδιά, και προσπαθώ να του ξεφύγω κρυφά σαν τα μικρά παιδιά. Κυλώ σαν δάκρυ στη σιωπή, μέσα στου κόσμου τη ντροπή, και σαν τα ρούχα μου ξεσκίζω γυμνή μ’ αρπάζει η αστραπή. Στους δρόμους σύντροφο γυρεύω μια μπάντα παίζει το ρυθμό, σκίζω τους τοίχους και χορεύω να βρω τον άγνωστο αριθμό. Κοιτάω μ’ ελπίδα μια φωτιά που ανάβει έν’ άστρο στο νοτιά, άραγε να ’ναι ’κει το φως μου, το φως ή η ατέλειωτη ερημιά. Φοβάμαι του όχλου τη χολή ένας τυφώνας με καλεί, η αγάπη χάνεται στη μνήμη κι εγώ χορεύω σαν τρελή. Παίζουν οι Μουσικοί: Παναγιώτης Δράκος:Φλάουτο Νίκος Γκίνος: Κλαρίνο Σωκράτης Ανθης: Τρομπέτα Βαγγέλης Σκούρας: Κόρνο Δημήτρης Βράσκος: Βιολί Γιώργος Κινδύνης: Βιόλα Στέλιος Ταχιάτης:Βιολοντσέλο Θόδωρος Κοτεπάνος: Πιάνο Στέλλα Κυπραίου: Κιθάρα Βασίλης Παπαβασιλείου: Κόντρα Μπάσο Νίκος Καραγιάνης: Βιολί Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου