Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα Παρασκευή, 19 Απριλίου, η Εκκλησία γιορτάζει τον Ακάθιστο ύμνο......

Τρίτη 29 Ιανουαρίου 2019

Σεφαραδίτικο - UNA PASTORA YO AMI-(Βοσκοπούλα) - Γ. Βεληβασάκη & Θ. Βουτσικάκης

Γιώργος Βιδάκης
Μια βοσκοπούλα αγάπησα, 
μιά ζηλεμένη κόρη
και την αγάπησα πολύ
ήμουν αλάλητο πουλί,
δέκα χρονών αγόρι.....




Ερμηνεία: Γεωργία Βεληβασάκη & Θοδωρής Βουτσικάκης Κιθάρα: Ανδρέας Ζιάκας Κρητική λύρα: Λευτέρης Ανδριώτης Από το άλμπουμ "Aleli de Creta a Buenos aires", 2015. Una pastora yo amí, Μία βοσκοπούλα αγάπησα Una hija hermoza, μια κόρην έμορφη De mi chiques yo l'adorí, Απ' τα μικράτα μου τη λάτρεψα Mas qu'ella no amí. πέρα απ' αυτήν δε γάπησα Un dia que estavamos Μια μέρα που 'μασταν En la huerta asentados, στον κήπο καθισμένοι Le dixe yo: "Por tí, mi flor, Της είπα: για σεν' ανθέ μου Me muero de amor. πεθαίνω από έρωτα En sus brazos m' apretó στα μπράτσα της με έσφιξε Con amor me bezó με στοργή με φίλησε Me respondió con dulsor: μου απάντησε με γλύκα "Sos chico para amor!" "Είσαι τσικό για αγάπη!" y la buxquí Μεγάλωσα, την έψαξα Otro tomó y la pedrí, Άλλον επήρ' την έχασα Ella si olvidó de mi Αυτή και αν εμέ ξέχασε Ma siempre yo l'amí για πάντα εγώ τη γάπησα Οι Στίχοι του Γεώργιου Ζαλοκώστα Μια βοσκοπούλα αγάπησα, μιά ζηλεμένη κόρη και την αγάπησα πολύ ήμουν αλάλητο πουλί, δέκα χρονών αγόρι. (Μια μέρα που καθόμαστε στα χόρτα τ’ ανθισμένα, Μάρω, ένα λόγο θα σου πώ, Μάρω, της είπα, σε αγαπώ, τρελαίνομαι γιά σένα.) (Από τη μέση με άρπαξε, με φίλησε στο στόμα και μού’ πε: Γιά αναστεναγμούς, γιά της αγάπης τους καημούς είσαι μικρός ακόμα.) Μεγάλωσα και την ζητώ... άλλον ζητά η καρδιά της και με ξεχνάει τ’ ορφανό... Εγώ όμως δεν το λησμονώ ποτέ το φίλημά της. Αφού εξορίστηκαν από την Ισπανία το 1492, οι ισπανοεβραίοι βρήκαν καταφύγιο σε διάφορες μεσογειακές πόλεις. Αλλά οι ελληνικές πόλεις Θεσσαλονίκη και Αθήνα, μεταξύ άλλων, υπήρξαν από τις σημαντικότερες. Όταν έφτασαν στην Ελλάδα, οι σεφαρδίτες σχημάτισαν δικές τους κοινότητες, στις οποίες μιλούσαν εβραιοϊσπανικά. Παρ’ ότι διατήρσαν τις παραδώσεις και τη γλώσσα τους, επέδειξαν μεγάλη προσαρμοστικότητα στην ελληνική κοινωνική και πολιτιστική ζωή. Οι έλληνες σεφαρδίτες δεν έχασαν την επαφή με την αγαπημένη τους Ισπανία κι αυτό ήταν εμφανές τόσο στον κοινωνικό τομέα όσο και στην λογοτεχνία τους. Γι’ αυτούς τους λόγους, η Ελλάδα είναι από τις σημαντικότερες χώρες στην πορεία της σεφαρδικής διασποράς. Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου