Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Παρασκευή 26 Απριλίου σήμερα . .....

Δευτέρα 10 Σεπτεμβρίου 2018

Ηλίας Δροσεράκης - ΣΥΡΤΟΣ ΤΗΣ ΧΑΡΑΥΓΗΣ - Κάρολος Κουκλάκης

Γιώργος Βιδάκης

Όσ' είν' ο τάφος σκοτεινός
ετσά 'ναι κι η καρδιά μου,
κι ως τρέχ' η βρύση το νερό
τρέχουν τα δάκρυά μου.....
Καρδιά μου σαν αποκαείς,
τη στάχτη θα μαζέψω,
να την ε-κάμω γιατρικό,
καρδιές να θεραπέψω.

Ο συρτός του Δροσερού, που μετέπειτα ονομάστηκε συρτός Χαραυγή. 1922 ΗΛΙΑΣ ΔΡΟΣΕΡΑΚΗΣ - ΔΡΟΣΕΡΟΣ 1878 - 1944 Παλιός τεχνίτης στο μπουλγαρί, από τον Δραπανιά Κισάμου. Ερασιτέχνης μουσικός, από τους ελάχιστους καλλιτέχνες της χανιώτικης υπαίθρου που έπαιζαν μπουλγαρί, μιας και αυτό το όργανο μέχρι και χρόνια του μεσοπολέμου το συναντούσε κανείς στα αστικά κέντρα της Κρήτης. Άλλος ένας Δραπανιανός έπαιζε μπουλγαρί, ο Παναγιώτης ο Ραϊσάκης. Ο Δροσερός όμως έμεινε στην μουσική ιστορία του τόπου για μία και μοναδική σύνθεση: Τον συρτό του Δροσερού, ή, τον Συρτό της Χαραυγής (1922) όπως ονομάστηκε κατόπιν. Είναι ο πιο αργός σε ρυθμό, κισαμίτικος συρτός, με πλούσια και όμορφη μελωδία. Έχει διασκευαστεί από πολλούς καλλιτέχνες κατά καιρούς. Στίχοι : Παραδοσιακοί Μουσική : Ηλίας Δροσεράκης Ερμηνεία : Κάρολος Κουκλάκης Όσ' είν' ο τάφος σκοτεινός ετσά 'ναι κι η καρδιά μου, κι ως τρέχ' η βρύση το νερό τρέχουν τα δάκρυά μου. Καρδιά μου σαν αποκαείς, τη στάχτη θα μαζέψω, να την ε-κάμω γιατρικό, καρδιές να θεραπέψω. Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου