Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα, Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, τιμάται η μνήμη των: Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου . .....

Δευτέρα 21 Μαΐου 2018

Νίκος Ξυλούρης - ΣΕ ΨΗΛΟ ΒΟΥΝΟ ( Ο Αητός ) - Παραδοσιακό Ριζίτικο

Γιώργος Βιδάκης

Φρόνιμοι και νοικοκυραίοι
δε ζούν στον Ψηλορείτη.
Οι κουζουλοί την κάνανε
αθάνατη την Κρήτη.’’....

Νίκος Καζαντζάκης
1941 Αρχίζει η Μάχη της Κρήτης, με την κατά κύματα ρίψη Γερμανών αλεξιπτωτιστών, για την κατάληψη της Μεγαλονήσου.
(Επιχείρηση Ερμής)


Στίχοι - Μουσική: Παραδοσιακοί Ερμηνεία : Νίκος Ξυλούρης Από τον Δίσκο "ΡΙΖΙΤΙΚΑ" Μάιος του 1971. Ενορχήστρωση : Γιάννης Μαρκόπουλος Το Βίντεο είναι της Φίλης Κατερίνης, την ευχαριστώ. Σε ψηλό βουνό, σε ριζιμιό χαράκι, κάθεται έν’ αητός. Βρεμένος, χιονισμένος ο καημένος και παρακαλεί. Και παρακαλεί τον ήλιο ν’ ανατείλει. Ήλιε ανάτειλε ήλιε ανάτειλε. Ήλιε λάμψε και δώσε για να λιώσουνε χιόνια από τα φτερά μου και τα κρούσταλλα από τ’ ακράνυχά μου. Ήλιε ανάτειλε ήλιε ανάτειλε. Έπαιξαν οι μουσικοί Νίκος και Γιάννης Ξυλούρης: κρητική λύρα Κώστας Τσακαλίδης: ποντιακή λύρα Αριστείδης Βασιλάρης: θιαμπόλι Τάσος Διακογιώργης: σαντούρι Κώστας Κεκές: ασκομπαντούρα Θανάσης Αραπίδης: κλαρίνο Γιάννης Ξυλούρης και Ζαχαρίας Φασουλάς: λαούτα Παντελής Δεσποτίδης: ούτι Δήμητρης Φάμπας: κιθάρα Τώνης Αγάς: μπαγλαμάς Σωτήρης Ταχιάτης: βιολοντσέλο μονόχορδο Κώστας Κοντογιώργος: νταούλι με βίτσα Βαγγέλης Μεθυμάκης: κρουστά Λευτέρης Ψωμιάδης: ήχοι από αλυσίδα (πέτρες και σίδερο) Ανδρέας Ροδουσάκης: κόντραμπάσο Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου