Μας το έστειλε τακτικός επισκέπτης του χωριού μας αλλά και φίλος του blog με την παράκληση να το δημοσιεύσουμε.
Αξίζει να το διαβάσετε.
νά τελεῖτε ἀνελλιπῶς τίς καθημερινές Ἱ. Ἀκολουθίες. Αὐτός εἶναι ὁ βασικός σκοπός τῆς ἱερωσύνης. Ὁ καλός ἱερεύς ὀφείλει νά ἱερουργεῖ καί νά ἁγιάζει τούς πιστούς πρωτίστως καί κατόπιν νά διαποιμαίνει μετ᾿ ἐπιστήμης τά λογικά πρόβατα τῆς μάνδρας τοῦ Χριστοῦ. Νά διδάσκει τόν λαόν, νά τόν προφυλάσσει ἀπό κινδύνους καί παγίδες, νά τόν φροντίζει, νά τόν καταρτίζει πνευματικά. Νά τόν ὁδηγεῖ εἰς τελείωσιν διά Ἰησοῦ Χριστοῦ. Νά προσεύχεται διά τήν ἐνορία του. Πολλοί αὐτά τά λησμονοῦν καί συμπεριφέρονται ὄχι ὡς γνήσιοι ποιμένες, ἀλλ᾿ ὡς μισθωτοί: «Ὁ μισθωτός δέ καί οὐκ ὤν ποιμήν, οὗ οὐκ εἰσί τά πρόβατα ἴδια, θεωρεῖ τόν λύκον ἐρχόμενον καί ἀφίησι τά πρόβατα καί φεύγει, καί ὁ λύκος ἁρπάζει αὐτά καί σκορπίζει τά πρόβατα» (Ἰω. 10,12 ).
Ἀκούσατε πῶς ὁμιλεῖ περί τούτων ὁ μέγας καθηγητής τῆς ἱερᾶς ἐπιστήμης τῆς ἱερωσύνης, ὁ ἱερός Χρυσόστομος «Οὐ γάρ διά τοῦτό σε ἐπέστησεν ὁ Θεός αὐτοῖς, ἵνα σύ πλείονος ἀπολαύσῃς θεραπείας, ἀλλ᾿ ἵνα τά σά μέν ἀμελῆται, πάντα δέ τά ἐκείνων οἰκοδομῆται. Τοῦτό ἐστι διδασκάλου» (Ὁμιλία εἰς Ἐφεσίους 8η, παργρ. 1). Σέ ἄλλη δέ ὁμιλία του προσθέτει: «Τό γάρ πράττοντα ταῦτα μάλιστα δείκνυσι τό προνοεῖν τῶν ὑπηκόων, τό κήδεσθαι καί φροντίζειν». Διό καί ὁ Χριστός ἔλεγεν «ὁ ποιμήν ὁ καλός, οὐκ εἶπε τιμᾶται καί θεραπεύεται, ἀλλά τήν ψυχήν αὐτοῦ τίθησιν ὑπέρ τῶν προβάτων. Τοῦτο ἀρχή, τοῦτο ποιμαντική ἐπιστήμη, τό τά αὐτοῦ παρορᾶν καί τά τῶν ἀρχομένων μεριμνᾶν». (Ὁμιλία εἰς τόν 113 ψαλμόν, παργρ. 1, 2). Καί ὁ Ἅγιος Γρηγόριος ὁ Θεολόγος τονίζει μέ ἔμφαση «Ὁ ἱερεύς οὐ ζητεῖ τά ἑαυτοῦ, ζητεῖ δέ τά τῶν τέκνων, οὕς ἐν Χριστῷ διά τοῦ Εὐαγγελίου ἐγέννησε. Οὗτος ὅρος πάσης ποιμαντικῆς προστασίας, πανταχοῦ τό καθ᾿ ἑαυτόν παρορᾶν πρός τό τῶν ἄλλων συμφέρον» (Ἀπολογητικός τῆς εἰς Πόντον φυγῆς, παργρ. 54 ).
Ἐκ τούτων καί ἐξ ἄλλων πολλῶν γίνεται σαφές ὅτι πρωταρχικόν μέλημα τοῦ κληρικοῦ εἶναι ἡ καθημερινή μέριμνα διαποιμάνσεως τοῦ λογικοῦ ποιμνίου. Διό, Ἀδελφοί, λειτουργεῖτε, διδάσκετε, ἀγρυπνεῖτε, φροντίζετε συνεχῶς τό ποίμνιόν σας. Μετά τοῦ Ἀποστόλου Πέτρου σᾶς ἀπευθύνω κι ἐγώ τήν παρακέλευσιν: «Ποιμάνατε τό ἐν ὑμῖν ποίμνιον τοῦ Θεοῦ, ἐπισκοποῦντες μή ἀναγκαστικῶς ἀλλ᾿ ἑκουσίως, μηδέ αἰσχροκερδῶς ἀλλά προθύμως, μηδ᾿ ὡς κατακυριεύοντες τῶν κλήρων, ἀλλά τύποι γινόμενοι τοῦ ποιμνίου». (Α´ Πέτρου 5, 2-3).
Ἡ ἄψογος τέλεση τῆς Θ. Λατρείας ἐξαρτᾶται ἀπό πολλούς παράγοντας, τούς ὁποίους μνημονεύω ἀκολούθως:
Τό πρώτιστον εἶναι ἡ ἱεροπρέπεια, δηλ. ἡ εὐλαβής στάσις καί ἡ καθόλου συνειδητή συμμετοχή τοῦ λειτουργοῦ εἰς τά τελούμενα. Περί αὐτῆς διελάβαμε τά δέοντα εἰς τήν προηγηθεῖσαν ὑπ᾿ ἀριθμ. Α´ Ἐγκύκλιόν μας.
Ἀκολουθεῖ ἡ πιστή τήρησις τῶν κανόνων τελέσεως τῆς Θ. Λατρείας, ὅπως αὐτοί ἀναγράφονται εἰς τό Τυπικόν ἤ τίς λειτουργικές δέλτους. Δέν ἐπιτρέπεται οὔτε βιασύνη, οὔτε νωχελική ἀπόδοσις τῶν τελουμένων. Τίς Ἱ. Ἀκολουθίες τελοῦμε παρόντος τοῦ Κυρίου. Ἑπομένως πῶς θά παρακάμψωμε κάποιο τμῆμα πρός ἐξοικονόμησιν χρόνου; Καί διατί τάχα πρέπει νά σπεύσωμε νά τελειώσωμε γρήγορα; Ὑπάρχει ἄλλη ἀπασχόλησις ἱερωτέρα καί πολυτιμοτέρα τῆς λατρείας; Διαβάζετε τίς εὐχές ὅλες ἀπό τήν Φυλλάδα καί μή ἐπιχειρεῖτε νά τίς λέγετε ἀπό στήθους. Διότι θά κινδυνεύσετε νά κάνετε εἴτε προσθῆκες εἴτε ἀφαιρέσεις, καί κάποτε θά ἐκτεθεῖτε, ὅταν ἡ μνήμη δέν θά σᾶς βοηθᾶ πλέον.
Ἡ ἐκφορά τοῦ λόγου παίζει μεγάλο ρόλο στήν οἰκείωση ὑπό τῶν πιστῶν τῶν λεγομένων. Παρατηροῦμε ὅτι ἡ ὁμιλία εἰς διάφορες περιοχές ἔχει ἰδιωματισμούς. Ὑποβαθμίζεται ἡ λατρεία, ὅταν οἱ ἱερεῖς ἤ οἱ ἱεροψάλτες δέν προσέχουν νά ὁμιλοῦν σωστά. Πρέπει τό «ο» νά ἀκούεται ὡς «ο» καί ὄχι ὡς «α» οὔτε ὡς «ου». Τό «ε» νά ἀκούεται «ε», οὔτε «ι» οὔτε «ιε». Προσοχή λοιπόν. Ἐδῶ ἀνήκει καί τό χρέος σας νά διαβάζετε σωστά, μέ ἔννοιαν, τηροῦντες τούς κανόνες τῆς στίξεως. Ὅσοι παρουσιάζετε δυσκολίες καλῆς ἀναγνώσεως τῶν κειμένων ἀσκηθῆτε, διαβάζοντες τίς Εὐχές στό σπίτι, καί ὅσοι τίς ἔχετε πολυσυνηθίσει ὥστε νά «μασάτε» τά λόγια σας, φροντίσατε νά λέγετε τίς εὐχές ἀργά, ὥστε νά ὑπερνικήσετε τό ἐλάττωμά σας. Σᾶς ἀρέσει ὁ τίτλος τοῦ «παπατρέχα»;
Ὁ συγχρονισμός ὅλων τῶν παραγόντων τῆς Θ. Λατρείας συνιστᾶ προϋπόθεσιν ἐπιτυχίας. Ὁ ἱερεύς, ὁ διάκονος, ὁ ἱεροψάλτης, οἱ ἱερόπαιδες κ.λ.π. εἶναι παράγοντες τῆς Θ. Λατρείας. Ὅλους τούς συγχρονίζει ὁ λειτουργός, ὡς ὑπεύθυνος τῆς καλῆς διεξαγωγῆς οἱασδήποτε Ἱ. Ἀκολουθίας. Ὁ συγχρονισμός ἐξασφαλίζει τήν καλή συνεργασία ὅλων, ὥστε νά μή ἀγνοεῖ ὁ ἕνας τόν ἄλλον καί δημιουργεῖται ἀταξία. Περιττόν νά τονίσω ὅτι εἶναι ἀπόβλητες οἱ τυχόν «κόντρες» ἤ παρατηρήσεις καί μάλιστα δημοσίᾳ, πού συνιστοῦν ἀπρέπεια καί ἀπάδουν στόν ἱ. χαρακτῆρα τῆς λατρείας.
Ὁ τρόπος τῆς ἐκ μέρους σας ψαλμωδίας εἶναι σημαντικός παράγων ἐπιτυχίας στήν προσφορά τῆς Θ. Λατρείας. Ἀτυχῶς ὡρισμένοι ἱερεῖς εἶναι παντελῶς ἄμουσοι καί δέν ἔχουν τήν ἱκανότητα νά ἐκφωνοῦν στόν ἦχο πού χρησιμοποιεῖ ὁ ψάλτης, οὐδέ κἄν στήν ἴδια βάση. Δέν ἐφρόντισαν ὅταν ἦτο καιρός νά μάθουν ἔστω καί στοιχειώδη τινά ἀπό τήν Βυζαντινήν Μουσικήν. Ἄλλοι πάλιν δέν ἔχουν διόλου καλήν φωνήν. Ἔτσι ψάλλουν πολύ ἄσχημα καί θέτουν σέ δοκιμασία καί τό ἐκκλησίασμα, πού δέν χρωστᾶ νά ἀκούει παραφωνίες καί λάθη. Τί δέον γενέσθαι; Τό πρόβλημα διορθώνεται μέ τόν καιρό, ὅταν ὁ ἔχων αὐτό τό ἐλάττωμα τό ἀναγνωρίζει καί καταβάλλει κάποιες προσπάθειες νά τό ὑπερβῆ. Ἡ συνήθεια εἶναι μεγάλη δύναμις. Ὅσοι πάλιν μποροῦν, ἔστω καί τώρα, νά μάθουν κάποια στοιχεῖα ἔστω Βυζαντινῆς Μουσικῆς πρέπει νά τό κάνουν. Ἡ τελετουργική ἐπιβάλλει μέν τήν σεμνότητα κατά τήν τέλεσιν τῶν Ἱ. Ἀκολουθιῶν, ἀλλά τοῦτο δέν σημαίνει οὔτε ὅτι οἱ παραφωνίες συνιστοῦν σεμνότητα, οὔτε ὅτι οἱ ἄτακτες βοές, τίς ὁποῖες χρησιμοποιοῦν μερικοί πού δέν ξέρουν νά ψάλλουν, εἶναι εὐπρόσδεκτες.
Ἡ λογική χρῆσις τῶν μικροφώνων καί ἡ ἀποφυγή τοῦ ἐνοχλητικοῦ θορύβου πού δημιουργεῖται, ὅταν τά μεγάφωνα εἶναι ἀνοικτά εἰς τήν διαπασῶν, θεωρεῖται σημαντική συμβολή στήν καλή διεξαγωγή τῆς Θ. Λατρείας. Μάθετε νά χρησιμοποιεῖτε σωστά τά ἠλεκτρονικά αὐτά μέσα καί μή βάζετε τά μικρόφωνα μέσα στό στόμα σας, οὔτε νά τά μετακινεῖτε ἐδῶ κι ἐκεῖ κάνοντας θόρυβο.Σέ πολλούς Ναούς ἡ μικροφωνική ἐγκατάστασις δέν εἶναι καλή καί ἡ ἀπόδοσις τῶν μεγαφώνων ὑστερεῖ. Ἀξίζει τόν κόπο νά ἐγκαταστήσετε μεγαφωνικό σύστημα ὕστερα ἀπό τεχνική μελέτη. Θά δαπανήσετε μεγάλο ποσόν, ἀλλά θά λύσετε ἅπαξ καί διά παντός τό δύσκολο αὐτό πρόβλημα. Ὅπου δέν ὑπάρχει καλή ρύθμισις, ἐκεῖ τά μεγάφωνα «μικροφωνίζουν», δηλ. «τσιρίζουν» ἐκκωφαντικά. Σκοπός τῶν μεγαφώνων δέν εἶναι νά ταλαιπωροῦν τό ἐκκλησίασμα. Καί μέ τήν εὐκαιρία σᾶς ἐπαναλαμβάνω παλαιότερη ἐντολή μου νά μή ἀνοίγετε τά ἐξωτερικά μεγάφωνα τῆς ἐκκλησίας σας, ὅταν δέν ὑπάρχει λόγος. Διότι ἐνοχλεῖτε τούς γείτονες. Τά ἐξωτερικά μεγάφωνα εἶναι χρήσιμα κατά τήν πανήγυριν τοῦ Ναοῦ καί κατά τήν Μεγ. Παρασκευήν, πού ὁ κόσμος γεμίζει καί τό προαύλιο. Ὅλες τίς ἄλλες ἡμέρες τά ἐξωτερικά μεγάφωνα κάνουν κακό.
Οἱ ἱεροψάλτες καί ὁ τρόπος πού ψάλλουν εἶναι σημαντικός παράγων ἐπιτυχίας τῆς Θ. Λατρείας. Εἰς αὐτούς θά ἀφιερώσω μίαν τῶν προσεχῶν Ἐγκυκλίων μου γιά νά διαπραγματευθῶ ζητήματα πού τούς ἀφοροῦν. Ἐδῶ μόνον τοῦτο λέγω, ὅτι ὁ καλός ἱεροψάλτης συνεργάζεται ἀγαστῶς μέ τόν ἱερέα καί συμβάλλει μέ τόν τρόπο του στήν ἐπιτυχία τῆς λατρείας. Ὅπως κάθε ἱερεύς ἀπαιτεῖται νά διαθέτει «μεράκι» γιά τή δουλειά του, ἔτσι καί κάθε ἱεροψάλτης μέ «μεράκι», μέ εὐλάβεια καί μέ γνώση τῆς Βυζαντινῆς Μουσικῆς μπορεῖ νά προσφέρει πολύτιμες ὑπηρεσίες στό χῶρο τῆς λατρείας.
Οἱ καλές συνθῆκες παραμονῆς τῶν πιστῶν στήν ἐκκλησία δέν εἶναι εὐκαταφρόνητες. Καλά καί ἀναπαυτικά καθίσματα, χαλιά στό ἔδαφος, θέρμανσις τόν χειμῶνα, δροσιά τό καλοκαίρι, καθαριότης τῶν χώρων, φωτισμός κατάλληλος, ἡσυχία ἀπόλυτος κ.λ.π. συνιστοῦν σημαντικά στοιχεῖα γιά μιά καλή διαμονή ἐντός τοῦ Ναοῦ τῶν προσευχομένων πιστῶν. Εὐτυχῶς στά σημεῖα αὐτά οἱ περισσότεροι Ναοί μας ἀνταποκρίνονται. Ὅπου ἄλλοι ὑστεροῦν πρέπει νά φροντίσουν γιά τήν ἐξασφάλιση τῶν ἀνέσεων, πού ζητεῖ σήμερα ὁ ἄνθρωπος.
Ἡ καλή προσφορά τῆς λατρείας ὁλοκληρώνεται μέ τήν προσπάθεια γιά συμμετοχή καί τοῦ λαοῦ στά δρώμενα. Ἔτσι ἡ διάθεσις μικρῶν φυλλαδίων μέ τή Θ. Λειτουργία σέ κάθε κάθισμα, ὅπως ἔχουμε τονίσει, διευκολύνει τούς πιστούς ἐκείνους πού θά ἤθελαν νά παρακολουθοῦν τά κείμενα. Ἡ ἀνάπτυξις στό κήρυγμα λειτουργικῶν θεμάτων προσφέρει στό λαό λειτουργική ἀγωγή. Τό ἴδιο καί στούς Κύκλους.
Ἀγαπητοί μου,
Ἄς εὐχηθοῦμε ὥστε καί ἡ Ἐγκύκλιος αὐτή ἐφαρμοζομένη νά ἀποφέρει τούς ἀναμενομένους καρπούς στήν εὐταξία καί τήν εὐπρέπεια. Ἡ προσεχής Ἐγκύκλιος θά περιλαμβάνει ἐξειδικευμένα θέματα Θ. Λατρείας.
Μετ᾿ εὐχῶν καί ἀγάπης πατρικῆς
2/2/2000
†Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ
ΠΗΓΗ. .ecclesia.gr
ΦΩΤΟ. Διαδίκτυο
ΑπάντησηΔιαγραφήΤι μου θυμίζει-τι μου θυμίζει....
Κ.Β.
ΟΜΙΛΙΑ ΤΟΥ
ΑπάντησηΔιαγραφήΜΑΚΑΡΙΩΤΑΤΟΥ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΥ ΑΘΗΝΩΝ
ΚΑΙ ΠΑΣΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ
κ.κ. ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΥ
Στο Β’ Ιερατικό Συνέδριο
της Ιεράς Αρχιεπισκοπής Αθηνών
«Ποιμαντική των οικονομικών μεταναστών»
13 & 14 Μαΐου 2003
«Θεμελιώδεις αρχές ποιμαντικής διακονίας προς τους μετανάστες και πρόσφυγες»
1. ΠΡΟΣΦΩΝΗΣΕΙΣ ΚΑΙ ΕΙΣΑΓΩΓΙΚΑ
Προσφωνήσεις
Το Θέμα που προτίθεμαι να σας εισηγηθώ σήμερα αφορά στις θεμελιώδεις Αρχές, στις οποίες οφείλει να οικοδομείται το Ποιμαντικό έργο της Εκκλησίας προς τους κάθε κατηγορίας Αλλοδαπούς αδελφούς μας, είτε πρόκειται για οικονομικούς μετανάστες, είτε πρόκειται για αιτούντες άσυλο, είτε πρόκειται για αναγνωρισμένους πρόσφυγες. Η άσκηση βεβαίως του συγκεκριμένου ποιμαντικού έργου ασφαλώς ειξιδικεύεται όχι μόνον κατά κατηγορία, αλλά και κατά εθνικότητα, φύλο και άτομο. Οι αρχές όμως, στις οποίες εδώ θα αναφερθούμε έχουν -τουλάχιστον για μάς τους Χριστιανούς και ιδιαίτερα τους Ορθοδόξους- καθολική ισχύ. Είναι δε αναγκαίο να αναφερθούν οι αρχές αυτές κατά την έναρξη των εργασιών του Συνεδρίου, διότι δια του τρόπου αυτού θα διευκολυνθούμε πιστεύω στο να κατευθύνομε τις σκέψεις μας και να διοχετεύσουμε τους προβληματισμούς μας και τις συζητήσεις μας προς ορθοδόξους –με όλες τις σημασίες της λέξεως- ατραπούς, μακράν δηλαδή στερεοτυπικών προκαταλήψεων, συναισθηματικών αντιδράσεων, ή και προσωπικών απογοητεύσεων και της πικρίας, την οποίαν ορισμένοι ενδεχομένως εδοκιμάσατε κατά την άσκησιν του ποιμαντικού και διακονικού έργου σας με τους εμπερίστατους αλλοδαπούς αδελφούς μας.
Ποίες είναι, λοιπόν, οι βασικές αυτές αρχές ποιμαντικής διακονίας προς τους ξένους:
2. ΒΑΣΙΚΕΣ ΑΞΙΕΣ ΚΑΙ ΑΡΧΕΣ ΤΗΣ ΔΙΑΚΟΝΙΑΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΑΛΛΟΔΑΠΟΥΣ
Η Ορθόδοξη Εκκλησία μας κατανοεί τον άνθρωπο ως «εικόνα Θεού» και την κοινωνία των ανθρώπων κατά το πρότυπο της κοινωνίας των προσώπων της Αγίας Τριάδος ως σχέση αγάπης. Στην αγαπητική αυτή κοινωνία των προσώπων δεν υπάρχουν περιθώρια για τους συνήθεις κοινωνικούς φραγμούς και τις δυσμενείς διακρίσεις με βάση το φύλο, την εθνική ή κοινωνική καταγωγή, την οικονομική κατάσταση και τη θρησκευτική πίστη. Ο Απόστολος Παύλος στην προς Γαλάτας Επιστολή του (γ, 28) σαφώς και κατηγορηματικώς διακηρύσσει: «ουκ ένι Ιουδαίος ουδέ Έλλην, ουκ ένι δούλος ουδέ ελεύθερος, ουκ ένι άρσεν και θήλυ· πάντες γαρ υμείς είς εστέ εν Χριστώ Ιησού». Και εις την προς Κολοσσαείς Επιστολήν του (γ’. 11) υπογραμμίζει ότι από την στιγμή που κάποιος γίνεται χριστιανός, από την στιγμήν που αποβάλλει τον «παλαιόν άνθρωπον» με όλες τις αδυναμίες και κακίες του και ενδύεται τον «νέον» «τον ανακαινούμενον εις επίγνωσιν κατ’ εικόνα του κτίσαντος αυτόν», από την στιγμήν αυτήν «ουκ ένι Έλλην και Ιουδαίος, περιτομή και ακροβυστία, βάρβαρος, Σκύθης, δούλος, ελεύθερος, αλλά τα πάντα και εν πάσι Χριστός».
Τρεις κλασσικοί για την προχριστιανική κοινωνία κοινωνικοί διαχωρισμοί και φραγμοί, τρία διαχωριστικά τείχη καταρρέουν με μίαν μόνον πρότασιν του Αποστόλου Παύλου:
το τείχος των φυλετικών και εθνικιστικών φραγμών,
το τείχος των κοινωνικών και πολιτισμικών διακρίσεων και του κοινωνικού αποκλεισμού,
και το τείχος της ανισότητος μεταξύ ανδρός και γυναικός.
Στη θέση αυτών των στάσεων και διακρίσεων ο Απόστολος Παύλος θέτει τις νέες στάσεις που διακρίνουν τους χριστιανούς, ως εκλεκτούς και ηγαπημένους του Θεού. Ποίες είναι αυτές οι νέες στάσεις: Για τον Απόστολο Παύλο οι στάσεις του αναγεννημένου χριστιανού είναι:
η φιλευσπλαγχνία,
η αγαθότητα,
η ταπεινοφροσύνη,
η πραότητα,
η μακροθυμία,
και κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία στη συνάντησή μας με τον «ξένο»: η ανοχή και η συγχώρηση (Κολοσσαείς γ’. 13).
ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ...
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ...
ΑπάντησηΔιαγραφήΕιδικότερα για μάς τους Έλληνες Ορθοδόξους η στάση μας απέναντι στον ξένο προσδιορίζεται από μια διπλή κληρονομιά: την κληρονομιά της Αρχαίας Ελλάδος και την κληρονομιά της χριστιανικής ορθόδοξης πίστης μας.
O ελληνικός πολιτισμός φημίζεται για την αντίληψή του για τον ξένο, τον ικέτη, την φιλοξενία και την ασυλία. O ξένος είναι φίλος και ο ικέτης είναι πρόσωπο ιερό. O ξένος είναι προστατευόμενος του «Ξενίου Διός», και ο ικέτης προστατευόμενος του «Ικεσίου» ή «Iκετησίου Διός». Tην ιερότητα του ξένου ενισχύει η αρχαία ελληνική πίστη ότι πολλές φορές οι θεοί περιέρχονται με την μορφή ξένου τις πόλεις, για να ελέγξουν αυτοπροσώπως σε ποιές από αυτές επικρατεί η ευνομία και η θεοσέβεια και σε ποιές υπάρχει «ύβρις» και αθεοφοβία. O νόμος προέβλεπε ακόμη και δίωξη εναντίον των πολιτών που παρέβαιναν το ιερόν καθήκον της φιλοξενίας και της ασυλίας, τις γνωστές «δίκες κακοξενίας». Είναι γνωστό τέλος ότι στην φροντίδα των ξένων συμμετείχε και αυτό που σήμερα θα λέγαμε κοινωνία των πολιτών, πρωτοβουλίες δηλαδή και συσπειρώσεις και αδελφότητες πολιτών, που είχαν ως σκοπό τους την φιλοξενία και είναι γνωστές με τα ονόματα «ξένιοι» ή «φίλοι των ξένων», διατηρούσαν δε και ειδικό κοινό ταμείο για την κάλυψη των εξόδων φιλοξενίας.........................................
.............................................
Μήπως θα έπρεπε ο Αρχιεπίσκοπος κ. Ιερώνυμος, να κοινοποιήσει την εγκύκλιο αυτή σε όλες τις μητροπόλεις
ΑπάντησηΔιαγραφήτης Ελλαδικής Εκκλησίας κι αυτές με τη σειρά τους σε κάθε παπά της μητρόπολής τους, που βάλθηκε με το ζόρι
να μας ξεκουφάνει.....
Εκτός κι αν πρέπει να αποσβεσθεί η δαπάνη των πανάκριβων μεγαφώνων μερικών εκκλησιών......
λυσσαξες με τον παππα και τα μεγαφωνα. αν δεν σου αρεσει πηγαινε στο δαδι που σου αρεσει κι'ολας!
ΔιαγραφήΔΕΝ ΞΕΡΩ ΠΟΙΟ ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΔΑΔΙ ΚΑΙ ΤΟ ΚΟΥΤΣΟΥΡΟ ΑΛΛΑ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ 12.22 ΠΡΟΣΒΑΛΕΙΣ ΤΗΝ ΜΝΗΜΗ ΤΟΥ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ !!!
ΕΜΕΙΣ ΤΟΝ ΑΓΑΠΟΥΣΑΜΕ ΤΟΝ ΣΕΒΟΜΑΣΤΕ ΚΑΙ ΘΑ ΤΟΝ ΑΓΑΠΑΜΕ ΓΙΑ ΠΑΝΤΑ !
ΚΑΙ ΕΚΕΙΝΟΣ ΕΔΩΣΕ ΣΤΗΝ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ ΤΙΣ ΕΥΛΟΓΗΜΕΝΕΣ ΟΔΗΓΙΕΣ ΠΡΟΣ ΤΟΥΣ ΛΕΙΤΟΥΡΓΟΥΣ ΤΗΣ ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΜΑΣ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΜΕΓΑΦΩΝΑ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΕΣ ΑΛΛΑ ΓΙΑ ΌΛΑ.
ΕΙΝΑΙ ΕΝΑ ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΟ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΔΙΑΧΡΟΝΙΚΟ ΚΕΙΜΕΝΟ.
ΚΑΙ ΠΑΛΙ ΝΤΡΟΠΗ ΣΟΥ !
ΚΑΙ ΞΑΝΑΔΙΑΒΑΣΤΕ ΚΑΙ ΒΑΛΤΕ ΚΑΛΑ ΣΤΟ ΜΥΑΛΟ ΣΑΣ ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΨΥΧΗ ΣΑΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΚΟΛΟΥΘΗΣΤΕ ΠΡΟΠΑΝΤΟΣ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΑΝΕΦΕΡΕ ΣΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗ ΤΟΥ Ο ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΣΤΟ Β ΙΕΡΑΤΙΚΟ ΣΥΝΕΔΡΙΟ ΤΗΣ ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΗΣ ΑΘΗΝΩΝ.......
"Στη θέση αυτών των στάσεων και διακρίσεων ο Απόστολος Παύλος θέτει τις νέες στάσεις που διακρίνουν τους χριστιανούς, ως εκλεκτούς και ηγαπημένους του Θεού. Ποίες είναι αυτές οι νέες στάσεις: Για τον Απόστολο Παύλο οι στάσεις του αναγεννημένου χριστιανού είναι:
η φιλευσπλαγχνία,
η αγαθότητα,
η ταπεινοφροσύνη,
η πραότητα,
η μακροθυμία,
και κάτι που έχει ιδιαίτερη σημασία στη συνάντησή μας με τον «ξένο»: η ανοχή και η συγχώρηση (Κολοσσαείς γ’. 13)."
ΑΝ ΤΟ ΚΑΝΕΤΕ ΣΙΓΟΥΡΑ ΘΑ ΓΙΝΕΤΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΙ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ.
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΚΑΙ ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ
ΡΕ ΦΙΛΕ ΠΟΥ ΚΟΛΛΑΝΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙΣ ΕΣΥ ΜΕ ΑΥΤΑ ΠΟΥ ΓΡΑΦΕΙ Ο 12:22; ΕΤΣΙ ΕΓΚΥΚΛΟΠΑΙΔΙΚΑ ΡΩΤΑΩ,ΜΕΡΕΣ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ.
ΔιαγραφήΠάτερ αποκαλύψου μέρες που είναι και ζήτησε συγχώρηση από το ποίμνιό σου.
ΑπάντησηΔιαγραφήΩ.Ρ.Λ
Ο ΑΡΧΙΕΠΙΣΚΟΠΟΣ ΧΡΙΣΤΟΔΟΥΛΟΣ ΗΤΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΙ ΘΑ ΠΑΡΑΜΕΙΝΕΙ ΣΤΙΣ ΚΑΡΔΙΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ ΣΑΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΚΑΙ ΣΑΝ ΠΑΤΡΙΩΤΗΣ! ΑΣ ΜΗΝ ΤΟΝ ΣΚΕΦΤΟΜΑΣΤΕ ΜΟΝΟ ΟΤΑΝ ΜΑΣ ΣΥΜΦΕΡΕΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥΣ Η ΑΛΛΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ! ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΛΟΓΟΣ ΣΥΝΑΓΩΝΙΣΜΟΥ ΚΑΠΟΙΩΝ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ ΩΣ ΤΟ ΠΟΣΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΑΘΕΝΑΣ Η ΟΧΙ! ΤΟ ΠΟΙΟΙ ΕΙΝΑΙ ΠΟΙΟΙ ΚΑΙ ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΚΑΛΟΙ ΟΙ ΚΑΚΟΙ,ΑΥΤΟ ΘΑ ΤΟ ΚΡΙΝΕΙ Ο ΘΕΟΣ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΑΥΤΟΣ. ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ! ΚΑΛΟ ΠΑΣΧΑ! ΕΥΧΟΜΑΙ ΟΛΟΙ ΑΝΘΡΩΠΟΙ ΤΗΣ ΓΗΣ ΝΑ ΕΧΟΥΝ ΥΓΕΙΑ,ΝΑ ΕΙΝΑΙ ΕΥΤΥΧΙΣΜΕΝΟΙ ΚΑΙ ΝΑ ΥΠΑΡΧΕΙ ΟΜΟΝΟΙΑ ΜΕΤΑΞΥ ΤΟΥΣ! ΚΑΛΟ ΒΡΑΔΥ!
ΑπάντησηΔιαγραφήΠΟΛΥ ΟΡΘΩΣ ΟΜΙΛΗΣΕΣ 11.34 ! ΕΓΩ ΛΕΩ ΑΦΗΣΤΕ ΤΑ ΜΙΣΗ ΚΑΙ ΠΙΑΣΤΕ ΤΟ ΓΑ...ΥΓΙΖΕΙ ΤΟ ΣΚΥΛΙ ΤΟΥ ΓΕΙΤΟΝΑ . ΤΙ ΝΑ ΕΠΑΘΕ ΑΡΑΓΕ? ΜΗΝ ΜΙΓΑ ΝΑ ΤΟ ΤΣΙΜΠΗΣΕ ΚΑΙ ΟΛΟ ΑΛΥΧΤΑΕΙ?
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΚΥΛΙ ΧΩΡΙΣ ΛΟΓΟ ΔΕΝ ΓΑΥΓΙΖΕΙ ΟΥΤΕ ΑΛΥΧΤΑΕΙ!
Διαγραφήκαλη ανασταση σε ολους.
ΑπάντησηΔιαγραφή