Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Παρασκευή 26 Απριλίου σήμερα . .....

Πέμπτη 29 Μαρτίου 2018

ΚΑΛΗΜΕΡΑ .....Παραδοσιακό Κάρπαθου - ΑΝΟΙΞΕ ΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ - Θεοδώρα Μπάκα - Παντελής Παυλίδης


Πες μου σημάδια του κορμιού ν' ανοίξω να μπεις μέσα.
Έχεις ελιά στο μάγουλο και μια στην αμασχάλη
κι ανάμεσα στα δυό, κι ανάμεσα στα στήθια σου, 
τα στήθια το φεγγάρι..




ΑΝΟΙΞΕ ΠΟΡΤΑ ΤΗΣ ΞΑΝΘΗΣ Παραδοσιακό τραγούδι από την Κάρπαθο Ερμηνεία : Θεοδώρα Μπάκα Μουσικό σχήμα, Myrtate: Θύμιος Ατζακάς: Ούτι Bijan Chemirani: Κρουστά Θεοδώρα Μπάκα: Ερμηνεία Παντελής Παυλίδης: Λύρα Ηθογραφώντας αυτά τα τραγούδια ένοιωσα παρόμοια χαρά μ’εκείνη που νιώθει κανείς όταν επιστρέφει έπειτα από καιρό στο σπίτι των παιδικών του χρόνων κι εκτός από τις οικίες κι αγαπημένες γωνιές ανακαλύπτει και κάποιες που - ειδωμένες πλέον με μια άλλη ματιά - του αποκαλύπτουν απροσδόκητες ομορφιές... Θεοδώρα Μπάκα Άνοιξε πόρτα της ξανθής, πόρτα της μαυρομάτας, πόρτα της γαϊτανόφρυδης και της παιγνιομάτας. Ποιος είσαι συ και πως σε λεν’, ν’ ανοίξω να μπεις μέσα; Εγώ ήμουν που σου τα ’φερνα τα ρόδα στο μαντήλι, τα ρόδα τα τριαντάφυλλα και το φιλί στα χείλη. Κι αυτό ξένον που ξεύρεις το, η γειτονιά σου το ’πε. Πες μου σημάδια του σπιτιού ν’ ανοίξω να μπεις μέσα. Χρυσό καντήλι κρέμεται στη μέση του σπιτιού, φεγγίσου και γυμνώνεσαι και κάμεις το σταυρό σου. Κι αυτό ξένον που ξεύρεις το, η γειτονιά σου το ’πε. Πες μου σημάδια του κορμιού ν' ανοίξω να μπεις μέσα. Έχεις ελιά στο μάγουλο και μια στην αμασχάλη κι ανάμεσα στα δυό, κι ανάμεσα στα στήθια σου, τα στήθια το φεγγάρι...

Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου