Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα Πέμπτη 21 Νοεμβρίου....Η Εκκλησία γιορτάζει τα Εισόδια της Θεοτόκου.....

Πέμπτη 23 Νοεμβρίου 2017

Νότα Κυμοθόη "ΑΡΧAΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΑΤΕΙΑΣ"

Παλιό Δημοτικό Σχολείο Ελάτειας Λοκρίδος, Φθιωτιδος, νυν Αρχαιολογικό Μουσείο Ελάτειας-Φωκίδα(;)
Photography and writer Nota Kymothoe© Nota Kimothoi


Νότα Κυμοθόη "ΑΡΧΑΙΟΛΟΓΙΚΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΕΛΑΤΕΙΑΣ"
1η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ              
Αν υπάρχουν Μακεδονικά ευρήματα ή όχι, στην περιοχή οπού κατοικούσαν οι αρχαίοι Λοκροί, δεν αποτελεί "μυστικό" για τους ερευνητές της Ιστορικής αλήθειας. .....Μυστικό δεν είναι μήτε το Ιστορικό Λ το οποίο υπήρχε επάνω στα Μακεδονικά νομίσματα που είχαν ως προέλευση την αρχαία Αμφίπολη. Τι σχέση έχει το όλο θέμα με την αρχαία περιοχή, όπου κατοικούσαν οι αρχαίοι Λοκροί;
Παραμονές των εκλογών του 2014, λεηλάτησαν αρχαιοκάπηλοι στην αρχαία Ελάτεια, περιοχή  πλάι στο δρόμο, κι ανοίγοντας με σκαπτικά εργαλεία στον αρχαιολογικό χώρο, βρήκαν Μακεδονικούς τάφους!!! Τι έγιναν τα ευρήματα; Υπήρχαν; Ήταν άδειοι; Είχαν ανοιχτεί πάλι, παλιότερα απ΄όσους γνώριζαν καλά την περιοχή;
Τι σχέση έχει το Λ των Λοκρών (αρχαίων κατοίκων στην αρχαία Ελάτεια, περιοχή Φθιώτιδα, κι όχι Φωκίδα, όπως θέλουν να την τοποθετούν οι "σημερινοί αρχαιολόγοι από συμφέρον"), με τους Λάκωνες της αρχαίας Σπάρτης που μιλάνε για το "Λ" της ασπίδας τους; Τι σχέση έχει αυτός ο συμβολισμός με τον Λεωνίδα που πολέμησε στις Θερμοπύλες;
Ερωτήματα πολλά και αναπάντητα, αλλά οι δρόμοι της ιστορικής έρευνας έχουν απαντήσεις πολλές!!!
(συνεχίζεται)
2η ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ
Υπάρχει "συμφέρον και κερδοσκοπία" στο χώρο της αρχαιολογίας ΝΑΙ ή ΟΧΙ;

Στην περιοχή της Ελάτειας Λοκρίδος (παλιότερα), που ανήκει στο νομό Φθιώτιδας και τώρα με τον Καλλικράτη ανήκει στο Δήμο Αμφίκλεια- Ελάτεια με έδρα Τιθορέα στη Φθιώτιδα (πιάσε το αυγό και κούρευτο δηλαδή, για να βγάλει άκρη κάποιος μη ντόπιος με το όνομα του δημοτικού διαμερίσματος).
Το 1989, μετά από τις ανασκαφές που έγιναν στην περιοχή, κι όσες παράνομες ανασκαφές είχαν γίνει παλιότερα κι όσες παράνομες έγιναν στο κατόπι κι ότι έχει επακολουθήσει σε αυτήν την περιοχή, μέχρι των ημερών μας, θέλει τόμους πολλούς για να γραφεί. 
Όμως, τα γεγονότα τα ιστορικά έρχονται να σκεπαστούν με σχέδιο, στο οποίο μπλέκονται πολλοί φορείς και παράγοντες που έχουν σχέση με "αρχαιοκαπηλία", με πολεοδομία, με Μουσεία, με αρχαιολόγους και ...παράνομη εξαγωγή αρχαιοτήτων, αλλά και με φορείς άλλων Μουσείων στο εξωτερικό, που θέλουν για λόγους οπού τους "συμφέρει" να γράφουν την Ιστορία, όπως "βολεύει" κι "εξυπηρετεί" τα συμφέροντά τους.

ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΛΟΙΠΟΝ Η ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΑΤΕΙΑ;

Photography and writer Nota Kymothoe© Nota Kimothoi

Έχω κάνει και παλιότερα δημοσιεύσεις, οι οποίες ενόχλησαν κάποιους και έφτασαν στο σημείο να με απειλήσουν...καταστρέφοντας όλο μου το αρχείο και στέλνοντας στον "τάφο" αγαπημένα μου πρόσωπα της οικογένειάς μου, τα οποία γνώριζαν το όλο θέμα...
Οι ερωτήσεις μου είναι;
1)Η αρχαία Ελάτεια ήταν Φωκική πόλη; 
2)Πότε χτίστηκε η αρχαία Ελάτεια;
3)Ο Παυσανίας είναι πηγή αλήθειας, ενώ τα αρχαία ευρήματα όχι;
4)Η αρχαία Ελάτεια και όλα τα αρχαία της ευρήματα ανήκουν στους Λοκρούς Ναι ή Οχι;
5)Κατοικούσαν Λοκροί στην περιοχή Ναι ή Όχι;
6)Ποια σημερινά συμφέροντα σκεπάζουν και πολτοποιούν την αλήθεια και ποιοι είναι πίσω από  όλη αυτή την πραγματικότητα;
7)Γνωρίζει το Υπ.Πο. αλλά και το Υπ. Εσωτερικών τι γίνεται με τις αρχαιότητες;

Θα επισυνάψω εδώ δημοσιεύσεις από επίσημες σελίδες αρχαιολόγων.
Photography and writer Nota Kymothoe© Nota Kimothoi

ΕΠΙΣΥΝΑΨΗ 1η
{Η Αρχαιολογική Συλλογή της Ελάτειας περιλαμβάνει ευρήματα της δυτικής Λοκρίδας - κατά την αρχαιότητα βορειοανατολική Φωκίδα - στην οποία ανήκαν στην περιοχή του Κηφισού δεκατρείς πόλεις, ο Ερωχός, η Χαράδρα, η Λιλαία, το Τεθρώνιον, η Δρυμαία, η Αμφίκλεια, οι Τριτείς, οι Πεδιείς, ο Νεώνας, η Τιθορέα, η Ελάτεια, ο Λέδων και οι Παραποτάμιοι. Ανατολικά στα σύνορα με την Οπουντία Λοκρίδα υπήρχαν η Υάμπολις και οι Αβές, ενώ στα σύνορα με την Βοιωτία η Δαύλεια, ο Πανοπεύς και η Άμβροσσος. Από όλες τις πόλεις της Φωκίδας, η Ελάτεια φαίνεται να έπαιξε διαχρονικά κυρίαρχο ρόλο, λόγω της γεωγραφικής θέσης μεταξύ της βόρειας και νότιας Ελλάδας και του ελέγχου που ασκούσε στον οδικό άξονα Θερμοπυλών - Χαιρώνειας. Λιγοστά είναι τα στοιχεία που διαθέτουμε για την γεωμετρική και αρχαϊκή περίοδο, ενώ η ακμή της πόλης τοποθετείται κατά τους ελληνιστικούς και ρωμαϊκούς χρόνους.

Στον προθάλαμο της Συλλογής εκτίθενται επιτύμβιες στήλες, επιγραφές, τμήματα γλυπτών και αρχιτεκτονικά μέλη, τα οποία προέρχονται κυρίως από την Ελάτεια και το Ιερό της Αθηνάς Κραναίας. Η μεγάλη αίθουσα περιλαμβάνει ευρήματα που κλιμακώνονται χρονολογικά από την Ανώτερη Παλαιολιθική έως και την Υπομυκηναϊκή περίοδο και τα οποία προέρχονται από διάφορες θέσεις της δυτικής Λοκρίδας. Στόχος της παρουσίασης είναι η άμεση επαφή του επισκέπτη με τα αντικείμενα ενταγμένα στο λειτουργικό τους χώρο, σκεύη, εργαλεία, ειδώλια, κοσμήματα. Στην αίθουσα αναπαρίσταται τμήμα κάτοψης νεολιθικού σπιτιού και κάτοψη μυκηναϊκού θαλαμωτού τάφου με ανθρώπινο σκελετικό υλικό και κτερίσματα από τις ανασκαφές των νεκροταφείων στην περιοχή.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζουν τα τετραποδικά αγγεία από την Ελάτεια, ζεύγος χάλκινων εγχειριδίων από την Αγία Μαρίνα, νεολιθικής εποχής, πρωτοελλαδική πρόχους από την Αγία Μαρίνα και ένα κλειστό αγγείο με αμαυρόχρωμη διακόσμηση, το οποίο τοποθετήθηκε ως σήμα στον μεσοελλαδικό τύμβο της Ελάτειας. Η κεντρική αίθουσα περιλαμβάνει ευρήματα ιστορικών χρόνων. Προθήκη Ι περιλαμβάνει χειροποίητα και τροχήλατα αγγεία, χάλκινα κοσμήματα της πρώιμης εποχής του Σιδήρου από νεκροταφεία της Ελάτειας, της Παναγίτσας και του Μοδίου. Προθήκη ΙΙ και ΙΙΙ περιέχουν αντιπροσωπευτική κεραμική αρχαϊκής και κλασικής περιόδου, κυρίως βοιωτικής παραγωγής, τα οποία προέρχονται από τα νεκροταφεία των Αβών, της Ελάτειας και της Παναγίτσας. Προθήκη IV αντιπροσωπευτικοί τύποι πήλινων ειδωλίων αρχαϊκών έως και των ελληνιστικών χρόνων, κυρίως βοιωτικής παραγωγής, από τα νεκροταφεία των Αβών. Προθήκη V ευρήματα από τις παλιές και νέες ανασκαφές στο Ιερό της Αθηνάς Κραναίας, όπως πήλινες σίμες, ακροκέραμα, σιδερένια και χάλκινα αναθήματα, τμήματα μαρμάρινων αγαλματιδίων. Προθήκη VI πήλινες γυναικείες προτομές και θεατρικές μάσκες από τα νεκροταφεία των Αβών, της Ελάτειας και της Τιθορέας. Προθήκη VII αντιπροσωπευτική κεραμική ελληνιστικής και ρωμαϊκής εποχής από διάφορες θέσεις της δυτικής Λοκρίδας, κυρίως από τα νεκροταφεία των Αβών και της Ελάτειας. Ξεχωρίζει αρυβαλλοειδές ληκύθιο με παράσταση Έρωτα και Αφροδίτης. Στην αίθουσα αναπαρίσταται πρωτογεωμετρικός πίθος και πώρινη λάρνακα κλασικών χρόνων με τους νεκρούς και τα κτερίσματα ενταγμένα στο ταφικό τους περιβάλλον ενώ εκτίθενται ελεύθερα στο χώρο πήλινα αρχιτεκτονικά μέλη διαφόρων χρονικών περιόδων από τα Ιερά της Αθηνάς Κραναίας στην Ελάτεια και του Απόλλωνος στο Καλαπόδι.

Συντάκτης
Ελένη Ζάχου, αρχαιολόγος}

ΕΠΙΣΥΝΑΨΗ 2η
{Τα μέχρι σήμερα αρχαιολογικά ευρήματα δείχνουν η περιοχή της Ελάτειας κατοικείται από την 6η χιλιετία π.Χ. Στην περιοχή αυτή της λεκάνης του Βοιωτικού Κηφισού έχουν εντοπισθεί μερικές από τις αρχαιότερες θέσεις της νεολιθικής εποχής. Στις θέσεις αυτές αποκαλύφθηκαν νεολιθικοί οικισμοί, τους οποίους ερεύνησαν οι Σωτηριάδης και Weinberg. Κοντά στην Ελάτεια βρίσκεται η ακρόπολη της αρχαίαςπόλης. Σε μικρή απόσταση έχει αποκαλυφθεί σημαντικό μυκηναϊκό νεκροταφείο θαλαμωτών τάφων.

Ακρόπολη Αρχαίας Ελάτειας

Η ακρόπολης της Αρχαίας Ελάτειας βρίσκεται στην τοποθεσία Αλωνάκι. Σώζονται μόνον ελάχιστα λείψανα των τειχών. Στο χώρο της ακρόπολης, όπως και στο χώρο γύρω από αυτήν υπάρχουν ορατά διάσπαρτα λείψανα κτιρίων της αρχαίας πόλης.

Μυκηναϊκό Νεκροταφείο

Το Μυκηναϊκό Νεκροταφείο είναι εκτεταμένο και βρίσκεται στο Αλωνάκι-λιβάδι Ελάτειας. H ανασκαφή του ξεκίνησε ως σωστική το 1985 για την προστασία του από συχνή αρχαιοκαπηλική δραστηριότητα. Επειδή τα ευρήματα ήταν ιδιαίτερα σημαντικά η ανασκαφή συνεχίστηκε με συνεργασία της ΙΔ' Εφορείας Προϊστορικών & Κλασικών Αρχαιοτήτων με το Πανεπιστήμιο του Salzburg Αυστρίας. Οι τάφοι περιέχουν πολλαπλές ταφές και έχουν πλούσια κτερίσματα Οι νεκροί ήταν σε στάση συνεσταλμένη και δίπλα τους εντοπίσθηκαν δείγματα θυσιών και καύσεων.

Το νεκροταφείο χρησιμοποιήθηκε από τον 14ο αι. π.Χ. έως την πρωτογεωμετρική εποχή (10ος αι. π.Χ.). Παρουσιάζει μια πλήρη εικόνα συνέχειας και μαρτυρεί την επέκταση του μυκηναϊκού πολιτισμού σε περιφερειακές ζώνες, καθώς και την επιβίωσή του μετά την παρακμή των μεγάλων μυκηναϊκών κέντρων. Δέκα από τους καλύτερα διατηρημένους τάφους έχουν στεγαστεί και είναι επισκέψιμοι.

Ναός Κραναίας Αθηνάς

Τα ερείπια του ναού της Κραναίας Αθηνάς σώζονται στην κορυφή ενός λόφου, βόρεια της πόλης, προς το μέρος του Ζελίου (περιοχή Τσούκα). Εκεί εντοπίσθηκαν λείψανα ενός περιπτέρου ναού δωρικό ρυθμού, 6x13μ. Ανασκαφές που έγιναν από την Γαλλική Αρχαιολογική Σχολή το 1886 έφεραν στο φως πήλινα ειδώλια θεοτήτων και επιγραφές που συνηγορούν στην ταύτιση του κτιρίου με το ναό της Kραναίας Aθηνάς.

Τα ευρήματα των ανασκαφών στην περιοχή της Ελάτειας φιλοξενούνται στην Αρχαιολογική Συλλογή Ελάτειας και στο Αρχαιολογικό Μουσείο Χαιρώνειας.

Αρχαιολογική Συλλογή Ελάτειας

Η Αρχαιολογική Συλλογή Ελάτειας στεγάζεται στο όμορφο παραδοσιακό κτίριο του παλαιού δημοτικού σχολείου που βρίσκεται στο κέντρο της πόλης. Το κτίριο επισκευάσθηκε από τον δήμο της Ελάτειας και ακολούθως παραχωρήθηκε στο Υπουργείο Πολιτισμού για την στέγαση των αρχαιοτήτων της περιοχής.Η συλλογή εκτίθεται στις δύο αίθουσες του κτηρίου και περιλαμβάνει ευρήματα όλων των περιόδων της αρχαιότητας από την περιοχή της κοιλάδας του Βοιωτικού Κηφισσού και της Ανατολικής αρχαίας Φωκίδας (σημερινή περιοχή Ελάτειας), βαριά λίθινα μέλη, επιτύμβιες στήλες και ψηφίσματα. Στην πρώτη αίθουσα εκτίθενται ευρήματα της προϊστορικής περιόδου από θέσεις της κοιλάδας του Βοιωτικού Κηφισού και από θέσεις της αρχαίας Φωκίδας (Ελάτεια, Καλαπόδι, Ζέλι, Μόδι, Έξαρχος), όπως χαρακτηριστικά όστρακα και λίθινα εργαλεία (πελέκεις, τριπτήρες, τριβεία, κλπ.). Στη δεύτερη αίθουσα εκτίθενται χαρακτηριστικά ευρήματα από την Πρωτογεωμετρική περίοδο έως και τα Ρωμαϊκά χρόνια, προερχόμενα κυρίως από ανασκαφές νεκροταφείων της περιοχής. Στο νότιο τοίχο της αίθουσας εκτίθενται είδη τάφων, όπως κιβωτιόσχημοι, λάρνακες και ταφικοί πίθοι. Στον προαύλιο χώρο εκτίθενται διάφορα αρχιτεκτονικά μέλη.

Κείμενο:

Ντιάνα Δήμου, φιλόλογος
Έργο Ε.Ε. «Δρόμοι του Παυσανία», Πανεπιστήμιο Πατρών}

ΟΙ ΦΩΚΕΙΣ
Οι Φωκείς ήταν ανύπαρκτοι την εποχή, όπου η αρχαία Ελάτεια είχε αναπτύξει πολιτισμό. 
Οι Φωκείς άρχισαν να ξεπροβάλλουν στην ιστορία γύρω στο 590 π.Χ., όταν ενώθηκαν για ν΄ αντιμετωπίσουν τους Θεσσαλούς και δημιούργησαν τη λεγόμενη "Φωκική Συμπολιτεία". Τότε οργανώθηκαν στρατιωτικά και τα στρατόπεδά τους, αργότερα αποτέλεσαν "πόλεις" μικρές. Μετά την ήττα των Φωκέων στον Α' ιερό πόλεμο το 591 π.Χ. οι Φωκείς πέρασαν στον έλεγχο των Θεσσαλών. Η μακροχρόνια υποδούλωσή τους στους Θεσσαλούς, ενίσχυσε τους δεσμούς μεταξύ τους και κατάφεραν τελικά να απελευθερωθούν το 510 π.Χ. αντιμετωπίζοντας το Θεσσαλικό στρατό, στην μάχη της Υάμπολης. Πόλη των Λοκρών, ανατολικά της αρχαίας Ελάτειας. Μετά την απελευθέρωση τους, δημιούργησαν μια σειρά από καταστροφές στους θησαυρούς των Δελφών, αλλά και στους θησαυρούς που είχαν στην περιοχή του σημερινού Χρυσού (κωμόπολη κοντά στους Δελφούς). Κατέστρεψαν ολοσχερών το Ιερό των Δελφών και κατέκλεψαν τους θησαυρούς του. Ποιοί ήταν λοιπόν αυτοί οι "λήσταρχοι" Φωκείς; Τι ήταν; ΑΠό που είχαν έρθει στην περιοχή; Τι σχέση είχαν με τους Δαυλείς και τι σχέση είχαν με τους Δαδιότες;
Ποια είναι η ευθύνη τους για την καταστροφή της αρχαίας Κορίνθου και τι σ΄χεση είχαν με τον Κορινθιακό πόλεμο το 39 5π.Χ;

Καταληστεύοντας τα αρχαία ελληνικά ιερά, οι Φωκείς και απέκτησαν τον έλεγχο του μαντείου των Δελφών μέχρι την Νικίειο ειρήνη το 421 π.Χ. Κατά τον 4ο π.Χ. αιώνα όταν κυριάρχησε στον τότε Ελλαδικό χώρο η αρχαία Θήβα, η Φωκίδα υποχρεώθηκε να συμμαχίσει με τους Θηβαίους. Οι Φωκείς ευθύνονται για τους Ιερούς πολέμους μεταξύ των αρχαίων Ιερών και  στον Γ΄ωιερό πόλεμο (356-346π.Χ.), στον Δ΄ιερό πόλεμο (339 π.Χ.) για τον έλεγχο του Μαντείου των Δελφών αλλά και στον Λαμιακό πόλεμο (323-322 π.Χ.) εξασθένησαν. Το 301 π.Χ. συμμάχησαν με την Αιτωλική Συμπολιτεία που απέκτησε τον έλεγχο του Μαντείου των Δελφών σε αυτό το διάστημα, ενώ κατάφερε να αντιμετωπίσει μαζί με τους Θεσσαλούς την γαλατική επιδρομή του 279 π.Χ.

ΜΠΟΡΕΙ ΛΟΙΠΟΝ η αρχαιολογική Υπηρεσία της Φωκίδας, με την Υ/Η Σοφία Δημάκη, να υπογράφει το επίσημο φυλλάδιο του αρχαιολογικού Μουσείου Ελάτειας, να μας απαντήσει επισήμως, για την ανωτέρω απάτη και σε τι αποσκοπεί η όλη αυτή κίνηση;
Γιατί, αν θέλει να εξαφανίσει την Ιστορία, η ίδια, όπως "γνωστοί-άγνωστοι" εξαφανίζουν τα αρχαία από την αρχαία Ελάτεια, ας μας πει μαζί με τους Υπεύθυνους των Μουσείων, που ανήκει αρχαιολογικά η περιοχή της αρχαίας Ελάτειας. Στη Φωκίδα ανήκει ή στη Λοκρίδα παλιότερα που σήμερα ανήκει στο δημοτικό διαμέρισμα Ελατεια-Αμφίκλεια με έδρα την Τιθορέα του νομού Φθιώτιδας; Και γιατί παρακαλώ με πείσμα, θέλουν τους Λοκρούς να τους εξαφανίσουν, από κατοίκους της περιοχής;


Nota Kimothoi <kimothoinota@gmail.com>

3 σχόλια:

  1. Αστεία θέματα. Στη Φωκίδα ανήκε. Συμμετείχε και στο "Φωκικό" (πεδιάδα της Δαύλειας). Υπέστη και αυτή τις συνέπειες μετά τον Γ ιερό πόλεμο, όπως όλες οι Φωκικές πόλεις. Και αυτά δεν τα λέει ο Παυσανίας (μόνο). Επίσης, ως γνωστόν, η σύγκρουση με τους Μακεδόνες είχε τη "ρίζα" της στην παλιά έχθρα Φωκίδας-Θεσσαλίας. Άλλωστε οι ΦΩΚΕΙΣ με τον Ονόμαρχος έκαναν εκστρατείες στη Θεσσαλία, νίκησαν 2 φορές τον Φίλιππο αλλά καταστράφηκαν στην τρίτη μάχη, κοντά στον Αλμυρό. Ο Φίλιππος κατέλαβε την Ελάτεια (για την ακρίβεια ο Περδίκκας με τον Αλέξανδρο) ακριβώς επειδή ήταν Φωκική πόλη και μάλιστα πρωτεύουσα. Άλλωστε, η Ελάτεια συμμετείχε στους πολέμους ΚΑΤΑ των Λοκρών, όπου σημειωτέον έδειξαν αγριότητα, αν και γείτονες και πόλεις με στενές επαφές. Φωκικές πόλεις ήταν και η Υάμπολη και οι Άβες. Πάντως, η σχέση των αρχαίων με τους σημερινούς κατοίκους είναι η μέρα με την νύχτα. Σήμερα στην περιοχή κατοικούν πολλοί βλάχοι, σαρακατσάνοι, αρβανίτες και πάει λέγοντας. Το "άσχετον" μεταξύ των αρχαίων κατοίκων και των μεταγενέστερων είναι εμφανές και στο ότι δεν μπορούσαν να προφέρουν ούτε το όνομα της πόλης "τους" σωστά, εξού και η ονομασία "Λεύτα" (παραφθορά της παλιάς ονομασίας "ΕλάΦτεια").

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Το να απαντάς σε δημοσιευμένο άρθρο ως "ανώνυμος" φανερώνει:1) Την ασχετοσύνη σου με το όλο θέμα και την εμμονή σου σε αυτό, για το οποίο καταστρέφεις, δηλαδή την αλήθεια της Ιστορίας. 2) Φοβάσαι να αποκαλύψεις ποιος είσαι. Απλά σου λέω,ξαναδιάβασε το όλο άρθρο μου από την αρχή και συνειδητοποίησε πως η Ιστορία της αρχαίας Ελάτειας, δε ξεκινάει από το 590 π. Χ., που εμφανίζονται οι Φωκείς. Στη δε περιοχή, της αρχαίας Ελάτειας,κατοικούν αργότερα.

      Διαγραφή
    2. Αγαπητέ μου,από ευγένεια απαντώ, αν και δε σου πρέπει, διότι παραβαίνεις τους κανόνες δημοσίευσης σχολίου του παρόντος Ιστολογίου. Διάβασε πάλι το άρθρο μου και ίσως μάθεις κάτι από την Ιστορία, γιατί είσαι τελείως άσχετος με το όλο θέμα, ενώ σε βρίσκω "σχετικό" και πλήρως κατατοπισμένο σε θέματα καταστροφολογίας της όλης αλήθειας, μεθοδευμένα και με "ανωνυμία". Οι Φωκείς κι όποιος κόπτεται πολύ για τον Ονόμαρχο, παρουσιάζονται στην Ιστορία το 590 π. Χ., ενώ οι αρχαίοι κάτοικοι της αρχαίας Ελάτειας έχουν πολύ μεγάλη Ιστορία και παλαιότερη. Στην περιοχή υπάρχουν ευρήματα σκόρπια σε πολλά αρχαιολογικά Μουσεία...Η καλή γνώση ωφελεί και δεν έβλαψε ποτέ κανέναν. Παρακαλώ πολύ να απαντήσεις επωνύμως.

      Διαγραφή

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.