Αγαπητή μου Δήμητρα,
κάποτε θα είχα και εγώ λίγο χρόνο να αφιερώσω στο «τσαντάκι της Αλφαβήτας» σου. Και να που ήρθε.....
Αυτό το μικρό στο μάτι, αλλά τόσο μεγάλο στην ουσία έργο σου σπάει την κρούστα της παρεχόμενης πρωτοβάθμιας παιδείας και είναι ένα χρήσιμο εργαλείο όχι μόνο για τους δασκάλους αλλά και για τους γονείς, που τους δίνεις τη δυνατότητα να πλησιάσουν πιο εύκολα το πεδίο μάθησης των παιδιών τους.
Σε μια εποχή σαν τη δική μας που τα προβλήματα είναι έντονα και απαιτείται προσέγγιση στο παιδί, η παρουσία τέτοιου βοηθήματος είναι υπέρ το δέον αναγκαία και χρήσιμη.
Αισθάνομαι την ανάγκη να σου σημειώσω πώς αν το παιδί του σήμερα θα έχει ένα τέτοιο βοήθημα στην πρωτομάθησή του, θα έχει λιγότερα αγκάθια στον μακρύ δρόμο του έρωτα για το βιβλίο, για τα γράμματα.
Το βιβλίο σου αυτό είναι ένα πολύτιμο βοήθημα προς τη μάθηση που έχει σαν βάση του δυο εργαλεία, που η αγάπη σου για τα παιδιά και το ανήσυχο μυαλό σου επινόησε. Τη ρίμα και την επιβράβευση.
Και για μεν την επιβράβευση δεν θα πω τίποτα, αφού και εκεί η επινόησή σου με τα αυτοκολλητάκια κουνάει το μοχλό της προσπάθειας του παιδιού.
Τεράστια όμως είναι για μένα η έμπνευση της ρίμας και των ωραίων στίχων σου για το κάθε ένα από τα γράμματα της αλφαβήτας.
Σε αυτή την ηλικία ξέρεις πολύ καλά πως η ρίμα, ο στίχος, το τραγουδάκι κάνουν πιο πολύ δουλειά από όσο δέκα δάσκαλοι μαζί, γιατί το παιδί αφομοιώνει μεν το τραγουδάκι αλλά μαζί με αυτό, αφομοιώνει και αυτό που η «πονηρή» δασκάλα θέλει να του περάσει. Την ΑΛΦΑΒΗΤΑ.
Μου θύμισες την εποχή της ψιλής και της δασείας που κάποιος εκπαιδευτικός μας παρότρυνε να κάνουμε πιο εύκολη τη μάθηση των δασεινομένων λέξεων κάνοντας ρίμα με αυτές. Μου έμεινε ακόμα και σήμερα ο «στίχος»: ; Άδης, άγιος,αβρός. Άρμα, άμαξα, αδρός. Άλυσις, αρπάζω, άρπαξ. Αοιδός, Ελένη, άπαξ.
Με αυτό μου το άνοστο αλλά χαριτωμένο για την εποχή του στιχάκι, χαιρετίζω το βιβλίο σου και σου εύχομαι καλές εμπνεύσεις και καλό κουράγιο για τα παιδιά μας, τα παιδιά όλου του κόσμου.
Με εκτίμηση
Βασίλης Τσακίρογλου
κάποτε θα είχα και εγώ λίγο χρόνο να αφιερώσω στο «τσαντάκι της Αλφαβήτας» σου. Και να που ήρθε.....
Αυτό το μικρό στο μάτι, αλλά τόσο μεγάλο στην ουσία έργο σου σπάει την κρούστα της παρεχόμενης πρωτοβάθμιας παιδείας και είναι ένα χρήσιμο εργαλείο όχι μόνο για τους δασκάλους αλλά και για τους γονείς, που τους δίνεις τη δυνατότητα να πλησιάσουν πιο εύκολα το πεδίο μάθησης των παιδιών τους.
Σε μια εποχή σαν τη δική μας που τα προβλήματα είναι έντονα και απαιτείται προσέγγιση στο παιδί, η παρουσία τέτοιου βοηθήματος είναι υπέρ το δέον αναγκαία και χρήσιμη.
Αισθάνομαι την ανάγκη να σου σημειώσω πώς αν το παιδί του σήμερα θα έχει ένα τέτοιο βοήθημα στην πρωτομάθησή του, θα έχει λιγότερα αγκάθια στον μακρύ δρόμο του έρωτα για το βιβλίο, για τα γράμματα.
Το βιβλίο σου αυτό είναι ένα πολύτιμο βοήθημα προς τη μάθηση που έχει σαν βάση του δυο εργαλεία, που η αγάπη σου για τα παιδιά και το ανήσυχο μυαλό σου επινόησε. Τη ρίμα και την επιβράβευση.
Και για μεν την επιβράβευση δεν θα πω τίποτα, αφού και εκεί η επινόησή σου με τα αυτοκολλητάκια κουνάει το μοχλό της προσπάθειας του παιδιού.
Τεράστια όμως είναι για μένα η έμπνευση της ρίμας και των ωραίων στίχων σου για το κάθε ένα από τα γράμματα της αλφαβήτας.
Σε αυτή την ηλικία ξέρεις πολύ καλά πως η ρίμα, ο στίχος, το τραγουδάκι κάνουν πιο πολύ δουλειά από όσο δέκα δάσκαλοι μαζί, γιατί το παιδί αφομοιώνει μεν το τραγουδάκι αλλά μαζί με αυτό, αφομοιώνει και αυτό που η «πονηρή» δασκάλα θέλει να του περάσει. Την ΑΛΦΑΒΗΤΑ.
Μου θύμισες την εποχή της ψιλής και της δασείας που κάποιος εκπαιδευτικός μας παρότρυνε να κάνουμε πιο εύκολη τη μάθηση των δασεινομένων λέξεων κάνοντας ρίμα με αυτές. Μου έμεινε ακόμα και σήμερα ο «στίχος»: ; Άδης, άγιος,αβρός. Άρμα, άμαξα, αδρός. Άλυσις, αρπάζω, άρπαξ. Αοιδός, Ελένη, άπαξ.
Με αυτό μου το άνοστο αλλά χαριτωμένο για την εποχή του στιχάκι, χαιρετίζω το βιβλίο σου και σου εύχομαι καλές εμπνεύσεις και καλό κουράγιο για τα παιδιά μας, τα παιδιά όλου του κόσμου.
Με εκτίμηση
Βασίλης Τσακίρογλου
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.