Σοβαρό ενδεχόμενο να μην έχει το δικαίωμα να είναι εκ νέου υποψήφιος δήμαρχος Θεσσαλονίκης λόγω του ότι κατείχε μέχρι πρόσφατα τη θέση του προέδρου του διοικητικού συμβουλίου του Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης ...αντιμετωπίζει ο Γιάννης Μπουτάρης. Παράλληλα, σύμφωνα με σχετικό δημοσίευμα του xalia.blogspot.gr θα πρέπει να εκπέσει άμεσα από το αξίωμά του με βάση σχετική ένσταση που αναμένεται να κατατεθεί στο Πρωτοδικείο Θεσσαλονίκης.
Σύμφωνα με το δημοσίευμα ο κ. Μπουτάρης εμπίπτει στα Κωλύματα και ασυμβίβαστα του Ν. 3852/2010 (ΦΕΚ 87/τ.Α΄/07-06-2010), δηλαδή του «Νόμου Καλλικράτη», καθώς το εδάφιο στ) της παραγράφου 1 και την παράγραφο 8 του άρθρου 14 «Κωλύματα και ασυμβίβαστα» του Νόμου ο νυν δήμαρχος για να είναι υποψήφιος θα έπρεπε να μην είναι Πρόεδρος του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης μέσα στο δεκαοκτάμηνο πριν από τη διενέργεια των δημοτικών εκλογών, ενώ παράλληλα μέχρι την παραίτησή του δεν μπορούσε να ασκεί τα καθήκοντα του δημάρχου
Κι αυτό γιατί ο Ν. 3905/2010 (ΦΕΚ 219/τ.Α΄/23-12-2010) ορίζει ότι το Φεστιβάλ εποπτεύεται από τον Υπουργό Πολιτισμού (παράγραφος 3 του άρθρου 21), ενώ ο Υπουργός διορίζει απευθείας τον Πρόεδρο του Δ.Σ. (παράγραφοι 1, 2 & 3 του άρθρου 26).
Πράγματι λοιπόν, ο Γιάννης Μπουτάρης διορίστηκε Πρόεδρος του Δ.Σ. του Φεστιβάλ με την με αριθμό ΥΠΠΟΤ/ΔΙΟΙΚ/ΤΔΠΕΦ/721/51/25-07-1011 Απόφαση του τότε Υπουργού Πολιτισμού του ΠΑΣΟΚ Παύλου Γερουλάνου (ΦΕΚ 258/τ.Υ.Ο.Δ.Δ./10-08-2011).
Μάλιστα, σύμφωνα με την υπ” αριθμό ΥΠΠΟΑ/ΓΔΔΥ/ΔΙΟΙΚ/ΤΔΠΕΦ/66054/8059/6916/364/12-03-1014 (ΦΕΚ 156/τ.Υ.Ο.Δ.Δ./26-03-2014) Απόφαση του νυν Υπουργού Πολιτισμού Πάνου Παναγιωτόπουλου, με την οποία διορίστηκε Πρόεδρος του Δ.Σ. του Φεστιβάλ ο Σκηνοθέτης κ. Σμαραγδής στη θέση του παραιτηθέντος Γιάννη Μπουτάρη, αναφέρεται ότι
με «την αριθμ. 7510/20.11.2013 επιστολή του Ιωάννη Μπουτάρη, υπέβαλε την παραίτησή του από την θέση του Προέδρου του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για προσωπικούς λόγους…». Κάτι το οποίο σημαίνει ότι η παραίτηση δεν υποβλήθηκε παρά μόνο έξι (και όχι 18) μήνες πριν τις εκλογές του Μαΐου
με «την αριθμ. 7510/20.11.2013 επιστολή του Ιωάννη Μπουτάρη, υπέβαλε την παραίτησή του από την θέση του Προέδρου του Δ.Σ. του Φεστιβάλ Κινηματογράφου Θεσσαλονίκης για προσωπικούς λόγους…». Κάτι το οποίο σημαίνει ότι η παραίτηση δεν υποβλήθηκε παρά μόνο έξι (και όχι 18) μήνες πριν τις εκλογές του Μαΐου
Ακόμη λοιπόν κι αν θεωρήσει κάποιος ως ημερομηνία παραίτησής του Γ. Μπουτάρη την 20-11-2013 και όχι την από 12-03-2014 αποδοχή της από τον Υπουργό, απομένουν έως τις εκλογές μόνο 6 μήνες. Και όχι πάνω από 18 που προβλέπει ο Νόμος Καλλικράτη» ως απαιτούμενο για να έχει δικαίωμα υποψηφιότητας ως Δήμαρχος.
Αναγνωρίζει το κώλυμα και ο ίδιος ο Μπουτάρης – Επιχείρηση ΠΑΣΟΚ για κατάθεση τροπολογίας στη Βουλή
Να σημειωθεί ότι το θέμα πήρε χθες και κοινοβουλευτικές διαστάσεις καθώς κατά τη διάρκεια της συζήτησης του ν/σ για τις αλλαγές στον Καλλικράτη, ο αναπληρωτής υπουργός Εσωτερικών και ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ Πάρις Κουκουλόπουλος. αναγνωρίζοντας το πρόβλημα, επιχείρησαν να εισηγηθούν τροπολογία προκειμένου να λυθεί το κώλυμα εκλογιμότητας του κ. Μπουτάρη. Με την τροπολογία θα προβλεπόταν ότι του κωλύματος θα εξαιρούνται στελέχη της Τοπικής Αυτοδιοίκησης, η συμμετοχή των οποίων στα Δ.Σ. Νομικών Προσώπων προβλέπεται εκ του νόμου, όπως δηλαδή ισχύει για το Φεστιβάλ Θεσσαλονίκης και τον δήμο της πόλης. Ωστόσο η τροπολογία δεν κατατέθηκε καθώς υπήρξε αντίδραση από κυβερνητικής πλευράς αλλά ασκούνται πιέσεις να κατατεθεί στο νομοσχέδιο του ΥΠΕΣ για τις ευρωεκλογές.
Μετά τα αρχικά ήξεις αφήξεις Το κώλυμα του δημάρχου Θεσσαλονίκης αναγνωρίστηκε και από τον ίδιο τον κ. Μπουτάρη, καθώς συνεργάτες του δήλωναν ότι ναι μεν θα είναι κανονικά υποψήφιος στις επικείμενες εκλογές, αλλά αναγνώριζαν ότι εφόσον επανεκλεγεί, σε περίπτωση που κατατεθεί ένσταση εναντίον του, θα αντιμετωπίσουν τότε το πρόβλημα.
aftodioikisi.gr
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.