Του Γιάννη Σουλιώτη
Άγνωστες πτυχές της επιχείρησης σύλληψης των Αλβανών δραπετών της
φυλακής Τρικάλων τα τελευταία εικοσιτετράωρα πριν από τη δολοφονία στο
Δίστομο του 37χρονου υπαρχιφύλακα Γιώργου Ανδριτσόπουλου περιλαμβάνει η
δικογραφία της Ασφάλειας Λιβαδειάς, που συνέταξε στις 7 Ιουλίου ο τέως
διοικητής της υπηρεσίας κ. Μιχάλης Τσάτσης. Μάλιστα, τα δικαστικά
έγγραφα που έχει στη διάθεσή της η «Κ» αποκαλύπτουν πτυχές της έρευνας
που ανατρέπουν εν μέρει την επίσημη εκδοχή για τα γεγονότα εκείνων των
ημερών. Το πιο χαρακτηριστικό αφορά τη συμμετοχή «ομάδας υποστήριξης»
των τεσσάρων δραπετών στα δρώμενα εκείνων των ημερών, στοιχείο που,
σύμφωνα με μια εκδοχή, δεν γνώριζαν αστυνομικοί της Λιβαδειάς που πήραν
μέρος στη «μοιραία» επιχείρηση της 17ης Ιουνίου.
Ενδεικτικά, τη
νύχτα της 15ης προς 16η Ιουνίου, είκοσι τέσσερις δηλαδή ώρες πριν από τη
φονική συμπλοκή στο Δίστομο, αστυνομικοί της (Β΄ ΟΠΚΕ) Βοιωτίας είχαν
έρθει πρόσωπο με πρόσωπο με τους δραπέτες στη διασταύρωση του παλαιού
«Λεβέντη». Εκτός από την παρουσία στο σημείο ενός κλεμμένου LADA
(SAMARA), οι επιβάτες του οποίου άνοιξαν πυρ εναντίον των αστυνομικών,
αποκαλύπτεται η εμπλοκή ενός ακόμα οχήματος Citroen SAXO, χρώματος
ασημί, στο οποίο επέβαιναν άγνωστοι συνεργοί των δραπετών. «Από
αστυνομικό της Α.Δ. Βοιωτίας εντοπίστηκε στην Παλαιά Εθνική Οδό Λαμίας -
Λιβαδειάς το κλεμμένο LADA να κινείται με κατεύθυνση προς Λιβαδειά. Σ’
αυτό επέβαιναν τέσσερα άτομα και ακολουθούνταν από ένα αυτοκίνητο
Citroen SAXO, χρώματος ασημί. Ο αστυνομικός τα ακολούθησε διακριτικά και
ενημέρωσε άμεσα το κέντρο της Αστυνομικής Διεύθυνσης Φθιώτιδας»
αναφέρεται στη δικογραφία.
Από την παρακολούθηση των δύο οχημάτων
προέκυψε ότι «στη διασταύρωση του παλαιού Λεβέντη δύο από τους
επιβαίνοντες στο LADA αποβιβάστηκαν από αυτό και επιβιβάστηκαν άμεσα στο
ασημί SAXO που τους ακολουθούσε». Tο μυστηριώδες ασημί Citroen
κατευθύνθηκε προς Λιβαδειά, ενώ οι επιβάτες του κλεμμένου LADA «έπεσαν
πάνω» σε μπλόκο της ΕΛ.ΑΣ., από όπου κατάφεραν να ξεφύγουν ανοίγοντας
πυρ κατά των αστυνομικών. Αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ. που μετείχαν στην
επιχείρηση υποστήριξαν μιλώντας στην «Κ» ότι το Citroen θεωρήθηκε μεν
ύποπτο, ωστόσο, δεν προέκυψε με βεβαιότητα ότι χρησιμοποιείτο από
συνεργούς των δραπετών.
Όλα τα παραπάνω θα μπορούσαν να
χαρακτηριστούν «λεπτομέρειες», εάν τη νύχτα του θανάσιμου τραυματισμού
του 37χρονου υπαρχιφύλακα Γιώργου Ανδριτσόπουλου δεν συμμετείχε στα
γεγονότα ένα Citroen SAXO, ασημί χρώματος. Συγκεκριμένα, για τα γεγονότα
της νύχτας της 16ης προς 17η Ιουνίου η δικογραφία του τμήματος
Ασφαλείας Λιβαδειάς (ολοκληρώθηκε την 7η Ιουλίου) αποκαλύπτει: «Στη
διασταύρωση Διστόμου - Δεσφίνας είχε διαταχθεί ως παρατηρητής
υπαρχιφύλακας και περί ώρα 00.30 παρατήρησε ένα Ι.Χ. μάρκας Citroen
SAXO, χρώματος ασημί, να κινείται ύποπτα με κατεύθυνση από Δεσφίνα προς
Δίστομο και, αφού εισήλθε στη συγκεκριμένη διασταύρωση, παρέμεινε στο
σημείο για ένα περίπου λεπτό και στη συνέχεια πραγματοποίησε αναστροφή,
κινούμενο προς Δεσφίνα. Πιθανότατα επρόκειτο για προπομπό των
κατηγορουμένων. Τη 1.30 περίπου, πέντε από τα μέλη της εγκληματικής
ομάδας προσέγγισαν και εισήλθαν πεζή στην πόλη του Διστόμου από την ίδια
κατεύθυνση που προσέγγισε το Citroen SAXO και εισήλθαν στο Δίστομο...».
Όσα
ακολούθησαν έχουν γίνει λίγο πολύ γνωστά. Τρεις από τους αστυνομικούς
που πήγαν στο σημείο αφοπλίστηκαν από τους Αλβανούς δραπέτες, ενώ από τα
πυρά καλάσνικοφ του Μαριάν Κόλα τραυματίστηκε θανάσιμα ο 37χρονος
υπαρχιφύλακας Γιώργος Ανδριτσόπουλος.
Σύμφωνα με μία εκδοχή, οι
αστυνομικοί της Ασφάλειας Λιβαδειάς αγνοούσαν ότι το ασημί Citroen
σχετιζόταν με τους δραπέτες και άρα δεν ήταν σε θέση να αξιολογήσουν την
κρισιμότητα της κατάστασης και προσέγγισαν το σημείο απροετοίμαστοι.
Αντίθετα, αρμόδιοι αξιωματικοί τονίζουν με έμφαση ότι «όλοι οι
αστυνομικοί που εκείνο το βράδυ μετείχαν στην επιχείρηση ενημερώνονταν
μέσω του κέντρου επιχειρήσεων της ΕΛ.ΑΣ. που συντόνιζε τις έρευνες».
Προσθέτουν επίσης ότι «ουδέποτε προέκυψε με βεβαιότητα ότι το ασημί SAXO
στο Δίστομο ήταν το ίδιο με εκείνο που είχε εντοπιστεί στον παλαιό
«Λεβέντη».
Στη δικογραφία αναφέρεται τέλος ότι σε ύψωμα
(«ανάχωμα») στο σημείο της συμπλοκής υπήρχε συνεργός των δραπετών που
λειτουργούσε ως παρατηρητής - ελεύθερος σκοπευτής ειδοποιώντας τους
πέντε δράστες για τις κινήσεις των αστυνομικών.
Μερικές ημέρες
μετά την υποβολή της δικογραφίας ο υπογράφων διοικητής, μέχρι τότε, του
τμήματος Ασφαλείας Λιβαδειάς μετακινήθηκε αρχικά στο Α.Τ. της περιοχής
και έπειτα από ένστασή του στο επιτελείο της Αστυνομικής Διεύθυνσης
Βοιωτίας. Σύμφωνα με πηγή του αρχηγείου της ΕΛ.ΑΣ., η μετακίνησή του δεν
αποτέλεσε «δυσμενή μετάθεση», αλλά έγινε για λόγους προσωπικής
διευκόλυνσης και συναισθηματικής αποφόρτισής του, μετά τον θάνατο του
υφισταμένου του, Γιώργου Ανδριτσόπουλου. |
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.