Καλό μεσημέρι.
Έχουμε μπει ήδη στην Εβδομάδα των Παθών, προσδοκώντας την Ανάσταση του Κυρίου. Για εκατομμύρια Ορθοδόξους η εβδομάδα που βαδίζουμε είναι ίσως η πιο σημαντική του έτους και φέρει τεράστιο συμβολικό φορτίο.....
Ρυθμίσεις οφειλών
Από σήμερα -κάποιες μάλιστα από το περασμένο Σάββατο- είναι ανοιχτές όλες οι πλατφόρμες για τις ρυθμίσεις που ψηφίστηκαν πρόσφατα και δίνουν νέες δυνατότητες στους οφειλέτες που έχασαν τις φορολογικές και ασφαλιστικές ρυθμίσεις στις οποίες είχαν ενταχθεί στο παρελθόν ή σε εκείνους που, ενώ ήταν συνεπείς, δημιούργησαν καινούριες υποχρεώσεις.
Για όσους έχουν απολέσει τις φορολογικές και ασφαλιστικές ρυθμίσεις των 120 ή των 72 δόσεων ή αυτές κατέστησαν μη εξυπηρετούμενες έως την 1η Φεβρουαρίου 2023, δίνεται η δυνατότητα να τις αναβιώσουν, καταβάλλοντας δύο μηνιαίες δόσεις έως τις 31 Ιουλίου 2023, την τρέχουσα και μία επιπλέον, που θα έρθει να σβήσει κάποιες από τις παλιές τους υποχρεώσεις.
Για όσους φορολογούμενους είναι συνεπείς στις υποχρεώσεις τους ή/και είχαν ρυθμισμένες φορολογικές και ασφαλιστικές εισφορές την 1η Νοεμβρίου 2021, συνέχισαν να τις εξυπηρετούν έως σήμερα, αλλά δημιούργησαν νέες οφειλές, δημιουργείται ένα καινούργιο σχήμα. Συγκεκριμένα, οφειλές που κατέστησαν ληξιπρόθεσμες μετά την 1η Νοεμβρίου 2021 και έως την 1η Φεβρουαρίου 2023, μπορούν να ρυθμιστούν είτε σε 36 δόσεις με το επιτόκιο που ισχύει στην πάγια ρύθμιση των 12 δόσεων, είτε σε 72 δόσεις με το επιτόκιο που ισχύει στην πάγια ρύθμιση των 24 δόσεων.
Με τον τρόπο αυτό η Κυβέρνησή μας αποδεικνύει για μία ακόμη φορά ότι έχει πλήρη εικόνα των δυσχερειών που αντιμετωπίζουν και οι επιχειρήσεις, αλλά και τα νοικοκυριά από τις συνέπειες της εισαγόμενης ακρίβειας, της εισαγόμενης οικονομικής κρίσης. Για αυτό και παρεμβαίνουμε γρήγορα και άμεσα, παρέχοντας λύση στα προβλήματα της καθημερινότητας. Βασική μας αρχή είναι ο πραγματισμός και η πολιτική για εμάς, όπως πολλές φορές έχουμε πει, είναι επίλυση προβλημάτων. Όχι μεγάλα λόγια, όχι εντάσεις, όχι τοξικότητα. Το δικό μας πολιτικό οικοσύστημα μέχρι την τελευταία μέρα που θα είμαστε στη διακυβέρνηση του τόπου θα παράγει λύσεις για τους πολίτες και αυτή είναι μια μεγάλη διαφορά με το πολιτικό οικοσύστημα όλων των υπολοίπων.
Στήριξη στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις
Μείζονος σημασίας είναι το γεγονός ότι με τη συνεργασία της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας ανοίγει ο δρόμος για την πρόσβαση στον τραπεζικό δανεισμό για δεκάδες χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις οι οποίες, αν και θα μπορούσαν να δανειοδοτηθούν, δεν έχουν καταφέρει μέχρι σήμερα να πάρουν δάνειο από κάποια τράπεζα. Σήμερα ο κύκλος των επιχειρήσεων που μπορούν να δανειοδοτηθούν είναι περίπου 40.000 και με το νέο εργαλείο «Know your Customer» τους επόμενους μήνες θα έχουν πρόσβαση στο δανεισμό γύρω στις 100.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις. Η Κυβέρνησή μας είναι υπέρ της επιχειρηματικότητας σε όλα τα επίπεδα και αυτό το έχουμε αποδείξει με πράξεις. Και θα συνεχίσουμε να αναπτύσσουμε συνεχώς νέα εργαλεία, νέες πολιτικές για τη στήριξη της επιχειρηματικότητας, πρωτίστως της μικρομεσαίας επιχειρηματικότητας.
Επιπλέον :
-Σημειώνω ότι σήμερα κατατίθεται τροπολογία με την οποία προβλέπεται άμεση αύξηση 8% για τα αναπηρικά επιδόματα, ενισχύοντας έτσι σχεδόν 200.000 συμπολίτες μας με το μέρισμα που επιτρέπει η καλή πορεία της οικονομίας να δοθεί και σε αυτούς.
-Προσθέτω ότι -όπως εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης- μια νέα Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας τη νέα τετραετία θα προχωρήσει αμέσως στην πλήρη απαλλαγή των πρώην δικαιούχων του ΕΚΑΣ από την οποιαδήποτε συμμετοχή στην προμήθεια των φαρμάκων.
Συνέπεια και διαρκής προσπάθεια στα 4 χρόνια διακυβέρνησης.
Όλα αυτά και μια σειρά από άλλα αποδεικνύουν ότι στα τέσσερα χρόνια διακυβέρνησης από τη Νέα Δημοκρατία και τον Κυριάκο Μητσοτάκη, αποδείξαμε ότι είμαστε απόλυτα συνεπείς στις δεσμεύσεις μας. Ό,τι υποσχεθήκαμε προεκλογικά, το κάναμε μετεκλογικά και σε πολλές περιπτώσεις αρκετά παραπάνω. Μειώσαμε φόρους και ασφαλιστικές εισφορές. Πετύχαμε ρεκόρ στην αύξηση των επενδύσεων και των εξαγωγών. Η ανάπτυξη τρέχει με ρυθμούς πάνω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Η ανεργία μειώθηκε κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες. Οι συντάξεις αυξήθηκαν για πρώτη φορά κατά 7,75% μετά από δώδεκα χρόνια. Αυξήσαμε συνολικά κατά 20% σε σχέση με το 2019 τον κατώτατο μισθό και έφτασε στα 780 ευρώ από τα 650 ευρώ. Δώσαμε 9 δισ. για να στηρίξουμε τους λογαριασμούς του ηλεκτρικού ρεύματος και συνολικά πάνω από 13 δισ. ευρώ για τον περιορισμό των επιπτώσεων της εισαγόμενης ακρίβειας.
Δώσαμε παραπάνω από 43 δισ. ευρώ για να στηρίξουμε την κοινωνία, τις επιχειρήσεις, τα νοικοκυριά, τους αγρότες, τους ανέργους στην περίοδο της πανδημίας. Κάναμε άλμα στον ψηφιακό μετασχηματισμό του Κράτους με την ψηφιοποίηση σειράς συναλλαγών με το Δημόσιο, με τεράστια οφέλη και για το Δημόσιο και για τις επιχειρήσεις, αλλά και για τους ίδιους τους πολίτες. Θωρακίσαμε τα σύνορα και αντιμετωπίσαμε στην πράξη το μεταναστευτικό πρόβλημα. Ενισχύσαμε τις Ένοπλες Δυνάμεις μας, αναβαθμίσαμε και διευρύναμε τις στρατηγικές συμμαχίες της χώρας μας. Ξανακάναμε την Ελλάδα μια χώρα ισχυρή και αξιόπιστη στη γειτονιά μας.
Αποδείξαμε ότι -παρά τις μεγάλες, πρωτοφανείς, πρωτόγνωρες, εξωγενείς προκλήσεις- η Ελλάδα μπορεί να καταφέρνει καλύτερα από παραδοσιακά ισχυρότερες χώρες. Αποδείξαμε, ταυτόχρονα ότι θέλουμε και μπορούμε να επιστρέφουμε το πλεόνασμα της ανάπτυξης ως κεκτημένο στην ελληνική κοινωνία.
Για τα ψέματα ΣΥΡΙΖΑ
Στον αντίποδα όλων αυτών , θέλω να επισημάνω ότι ο κ. Τσίπρας, μιλώντας χθες στην Κεντρική Επιτροπή του κόμματός του, κατάφερε να επιτύχει μια πρωτοφανή για τον ίδιο, συμμετρία: κάθε φράση και ένα ψέμα. Συνόψισε τα πιο χοντρά ψέματα όλης αυτής της περιόδου και πρόσθεσε καινούρια. Επειδή η σύγκριση ανάμεσα στο επαχθές χθες του 2019 και στην Ελλάδα του 2023 είναι καταλυτικά εις βάρος του κ. Τσίπρα, προσπαθεί να καλύψει το έλλειμμα αυτό με ψέματα.
-Ψέματα για την ακρίβεια -που βεβαίως είναι υπαρκτή- αλλά η Ελλάδα χάρη και στις πολιτικές της Κυβέρνησης παρουσιάζει μεγαλύτερη ανθεκτικότητα από πολλές άλλες χώρες της Ευρώπης.
-Ψέματα για τις εργασιακές σχέσεις που όχι μόνο δεν επιδεινώθηκαν, αλλά βελτιώθηκαν κάτι που πήγε παράλληλα και με τη μείωση της ανεργίας χάρη σε εμβληματικές κυβερνητικές πρωτοβουλίες, όπως για παράδειγμα η ψηφιακή κάρτα εργασίας.
-Ψέματα για την υγεία, για την οποία η σημερινή Κυβέρνηση διαθέτει πολλά περισσότερα σε σχέση με το παρελθόν, τόσο σε οικονομικούς, όσο και σε ανθρώπινους πόρους.
-Ψέματα για το Κράτος, όπου, παρότι υπάρχουν ακόμη λίγες εστίες παθογένειας, συντελέστηκαν άλματα για τον ψηφιακό μετασχηματισμό του, όπου οι πολίτες αποκτούν πιστοποιητικά με ένα κλικ στο κινητό τους, έχουν άυλη συνταγογράφηση, παίρνουν τη σύνταξή τους μέσα σε 60 μέρες σε σύγκριση με τον 1,5 και πλέον χρόνο που απαιτείτο στο παρελθόν.
-Ψέματα για δήθεν πρόθεση της Κυβέρνησης να ιδιωτικοποιήσει το νερό, την ώρα που ο Νόμος 5037/2023 περιφρουρεί τον δημόσιο χαρακτήρα του και ενισχύει την εποπτεία, τόσο ως προς την ποιότητα, όσο και ως προς τον περιορισμό της σπατάλης. Την ώρα που για πρώτη φορά ορίζεται ρητά και ξεκάθαρα -με το άρθρο 3 του ίδιου νόμου- ότι οι πάροχοι του νερού είναι δημόσιες και δημοτικές επιχειρήσεις. Την ώρα που ως Κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ, ως Πρωθυπουργός ο κ. Τσίπρας, εκχώρησε την ΕΥΔΑΠ και την ΕΥΑΘ, τις δύο εταιρείες, δηλαδή, ύδρευσης της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης, στο Υπερταμείο για 99 χρόνια. Την ώρα που -όπως δήλωσε ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης- η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας θα σεβαστεί απόλυτα την πρόσφατη απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας και οι δύο αυτές εταιρείες θα φύγουν από το Υπερταμείο και θα επιστρέψουν στον άμεσο έλεγχο του Ελληνικού Δημοσίου.
Ο κ. Τσίπρας καταγγέλλει άλλους για όσα ο ίδιος διαπράττει. Είχαμε επισημάνει εδώ και περισσότερο από ένα χρόνο -και από αυτό εδώ το βήμα- ότι εισήγαγε στην χώρα μας ένα ιδιόμορφο τραμπισμό, τον τραμπισμό αλά γκρέκα. Και αφού δεν έχει καμιά πειστική απάντηση να δώσει σε αυτό, αφού η πολιτική που ακολουθεί, ο πολακισμός, είναι η επιτομή του τραμπισμού α λα γκρέκα, ο κ. Τσίπρας έρχεται με περισσό θράσος να καπηλευτεί το δικό μας επιχείρημα, διαστρεβλώνοντας προκλητικά την πραγματικότητα.
Ενώ κατά πάγια πρακτική όλο αυτό το διάστημα -και κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου- επιμένει στο διχασμό και τον τραμπισμό α λα γκρέκα, ενώ συνεχίζει τις χυδαίες προσωπικές επιθέσεις κατά του Πρωθυπουργού, την ίδια στιγμή καταγγέλλει την τοξικότητα!
Ο κ. Τσίπρας επενδύει στην τοξικότητα και μόνο σε αυτή -αυτή είναι η πραγματικότητα- κλιμακώνοντάς την όσο πλησιάζουμε προς τις κάλπες. Επειδή δεν έχει τίποτα να πει για το αύριο της Πατρίδας, για το αύριο των πολιτών και να εισφέρει στο μέλλον της χώρας, επειδή δεν τον συμφέρει ο τραγικός απολογισμός του κυβερνητικού του έργου, επειδή υπολείπεται οικτρά σε κάθε σύγκριση σε κάθε τομέα πραγματικής πολιτικής με τον Πρωθυπουργό, Κυριάκο Μητσοτάκη, παλεύει να απομακρύνει την πολιτική συζήτηση από τα ουσιαστικά, αυτά που ενδιαφέρουν την κοινωνία, από αυτά που απασχολούν τους ανθρώπους και να την προσαρμόσει στις απαιτήσεις του προσωπικού φανατικού του ακροατηρίου.
Όσο και να αγωνίζεται, η εκμηδενισμένη πολιτική του αξιοπιστία και ο απόλυτος πολακισμός που διακρίνει το λόγο του, δεν θα φέρουν κανένα αποτέλεσμα. Εμείς συνεχίζουμε μπροστά, σταθερά, τολμηρά, με μοναδική μας έγνοια το πώς θα βελτιώσουμε την καθημερινότητα των πολιτών και πώς θα αναβαθμίσουμε τη χώρα μας.
Εμείς θέλουμε και προσπαθούμε ο προεκλογικός διάλογος να είναι καθαυτό πολιτικός, δίχως το παραμικρό ψήγμα μικροπολιτικής και τοξικότητας. Όχι μόνο διότι η πολιτικότητα είναι βασικό μας χαρακτηριστικό, βασική καταστατική μας αρχή, αλλά κυρίως διότι η Κυβέρνησή μας έχει παραγάγει πλούσιο έργο κατά τη διάρκεια αυτής της πρώτης μας τετραετίας, πλούσιο και ευρύ έργο, σε εξαιρετικά δυσμενείς συνθήκες. Έργο για το οποίο θέλουμε να μιλήσουμε, να το εξηγήσουμε, να το υπερασπιστούμε, και εν τέλει να κριθούμε από τους πολίτες για αυτό. Αυτή, άλλωστε, είναι η ουσία της πολιτικής σε ένα δημοκρατικό και φιλελεύθερο Κράτος. Όπως έχουμε πολλές φορές πει, θεωρούμε ότι η πολιτική είναι η επίλυση προβλημάτων και ο πραγματισμός είναι η θεμελιώδης αρχή ενός σύγχρονου πολιτικού. Ο ΣΥΡΙΖΑ πασχίζει με ψέματα, με κατασκευασμένα γεγονότα να επιβάλλει μια ατζέντα τοξικότητας, έναν αγώνα απολύτως καταστροφικό και καθόλου δημιουργικό.
Η σκανδαλολογία και τα fake news του ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορούν και δεν θα μείνουν αναπάντητα, γιατί κάτι τέτοιο θα άφηνε σκιές, θα δημιουργούσε υποψίες οι οποίες θα γιγαντώνονταν. Ο ΣΥΡΙΖΑ, όμως, πρέπει να αντιληφθεί ότι οφείλει στην κοινωνία των πολιτών ο προεκλογικός διάλογος να γίνει επί των γεγονότων και της πραγματικότητας, γιατί οι πολίτες περιμένουν συζήτηση και απαντήσεις στα προβλήματα, περιμένουν διέξοδο στις αγωνίες τους. Όσο συνεχίζει στη γραμμή του ψέματος και της τοξικότητας, το ρήγμα του με την κοινωνία των πολιτών τόσο περισσότερο θα βαθαίνει.
Είναι εμφανές σε κάθε ψύχραιμο, έντιμο, δημοκρατικό πολίτη ότι ο δρόμος που πορευόμαστε πολιτικά δεν τέμνεται πουθενά με το αδιέξοδο μονοπάτι που βαδίζει ο κ. Τσίπρας. Το μόνο που τον ενδιαφέρει είναι το κομματικό του ακροατήριο και η εξασφάλιση της παρουσίας του για πάνω από 15 χρόνια στην ηγεσία του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.
Για το κόμμα Κασιδιάρη
Σε ό,τι αφορά τις πρωτοβουλίες για τον αποκλεισμό εγκληματικών οργανώσεων με το μανδύα κόμματος στις εκλογές η θέση μας ήταν και είναι ξεκάθαρη, σε αντίθεση, δυστυχώς, με άλλα κόμματα που είτε από αντιπολιτευτικό μένος, είτε από μικροκομματικούς μαθηματικούς υπολογισμούς, είτε γιατί θέλουν να ψαρέψουν στα θολά νερά της ακροδεξιάς, αντιδρούν, αδιαφορώντας όμως για τις συνέπειες των επιλογών τους αυτών τόσο σε πολιτικό, όσο και σε εθνικό επίπεδο.
Με πρόσφατη νομοθετική παρέμβαση δημιουργήθηκε επαρκές θεσμικό πλαίσιο, το οποίο δίνει τη δυνατότητα στον Άρειο Πάγο να απαγορεύσει τη συμμετοχή σε εκλογική διαδικασία σε εγκληματικές οργανώσεις. Και το πλαίσιο αυτό δεν αφήνει καμία απολύτως αμφιβολία ως προς τον προσδιορισμό των πραγματικών προθέσεων, αλλά και της πραγματικής ηγεσίας οργανώσεων που με τον μανδύα κομμάτων προσπαθούν να ξεγελάσουν τους θεσμούς και την κοινωνία, επιστρατεύοντας ακόμη και πρώην δικαστικούς ως επικεφαλής αυτών των εγκληματικών οργανώσεων με το μανδύα πολιτικού κόμματος. Η πρωτοβουλία της Κυβέρνησής μας είναι απολύτως στο πλαίσιο των συνταγματικών της υποχρεώσεων, κορυφαία των οποίων είναι η θωράκιση των δημοκρατικών θεσμών και η απόκρουση κάθε τυχόν επιβουλής της.
Για την περαιτέρω ενίσχυση του θεσμικού πλαισίου κατατέθηκε την Παρασκευή στη Βουλή τροπολογία που περιέχει δύο αλλαγές σε σχέση με την αρχική ρύθμιση. Η πρώτη είναι ότι η ανακήρυξη ή όχι θα γίνεται όχι από ένα υποσύνολο του Α1 τμήματος του Αρείου Πάγου αλλά από την πλήρη σύνθεση του τμήματος αυτού, και από τους 10 δικαστές που συμμετέχουν.
Η δεύτερη αλλαγή είναι ότι υπομνήματα προς τεκμηρίωση θα μπορούν να υποβάλλονται στον Άρειο Πάγο ενόψει της ανακήρυξης και από άλλες δικαστικές Αρχές ή από κάθε διοικητική Αρχή. Αυτό που θέλουμε να κάνουμε τώρα με αυτήν την πρόσθετη νομοθετική ρύθμιση είναι να ενισχύσουμε τη δικαστική κρίση, να τη θωρακίσουμε ώστε αυτή -όποια και να είναι- να μην έχει κανένα περιθώριο αμφισβήτησης. Σε κάθε περίπτωση δεν αλλάζει οτιδήποτε σε σχέση με τις ουσιαστικές προϋποθέσεις που απαιτούνται και που προβλέπονται από τη ρύθμιση που έχει ήδη ψηφιστεί και επίσης δεν επηρεάζεται σε τίποτα η σύνθεση του Α1 Τμήματος, η οποία είναι έτσι και αλλιώς δεδομένη.
Η στάση του ΣΥΡΙΖΑ για ένα τέτοιο ζήτημα είναι ακατανόητη και επικίνδυνη. Ο ΣΥΡΙΖΑ επιβάλλεται να αφήσει τα μισόλογα και την ηθελημένη ασάφεια, καθώς το ζήτημα αυτό είναι εξόχως σοβαρό και αγγίζει τον σκληρό πυρήνα της Δημοκρατίας μας. Κάθε εργαλειοποίηση της θεσμικότητας γύρω από το ζήτημα αυτό είναι και ανεπίτρεπτη και ασυγχώρητη.
Ευχαριστώ πολύ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.
Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, θα ήθελα το σχόλιό σας για την παραίτηση του κ. Τζανερίκου.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν έχω κανένα σχόλιο. Πληροφορήθηκα κι εγώ πριν από λίγο την παραίτηση του κ. Τζανερίκου, του οποίου νομίζω η θητεία, λόγω ορίου ηλικίας, έληγε σε δύο μήνες από σήμερα.
ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Αν μου επιτρέπετε: Ο κ. Τζανερίκος παραιτείται γιατί θεωρεί ότι η Κυβέρνηση με όλο αυτό που περιγράψατε, κάνει παρέμβαση στη λειτουργία του Αρείου Πάγου και, άρα, της ανεξάρτητης Δικαιοσύνης. Δεν είναι, δηλαδή, μια τυχαία…
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σας το είπε;
ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Εμένα, προσωπικά, όχι, αλλά αυτό λένε οι δημοσιογραφικές πληροφορίες.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν το ξέρω, δεν έχω δει κάποια δήλωση, δεν έχω να κάνω οποιοδήποτε σχόλιο. Σας είπα, προηγουμένως: Πληροφορήθηκα και εγώ την παραίτηση. Ξέρω ότι λόγω ορίου ηλικίας έληγε η θητεία του σε δύο μήνες από τώρα. Να πω με κάθε σαφήνεια ότι δεν υπάρχει η παραμικρή παρέμβαση της Κυβέρνησης, στην οποιαδήποτε στιγμή αυτής της περιόδου, στο έργο της Δικαιοσύνης πουθενά.
Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, πριν από λίγο, το «Documento» δημοσίευσε πως εκτός από την νομοθέτηση της Κυβέρνησης, έχει επιχειρηθεί παρέμβαση και με άλλον τρόπο. Ο κ. Γεραπετρίτης φέρεται να είχε συνάντηση με τον κ. Τζανερίκο. Είναι θεμιτό να συναντά ο Υπουργός Μεταφορών έναν ανώτατο δικαστή, ο οποίος κιόλας μόλις παραιτήθηκε;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν υπάρχει καμία παρέμβαση της Κυβέρνησης στο έργο της Δικαιοσύνης σε καμία φάση αυτής της περιόδου. Είναι έξω από το αξιακό μας πλαίσιο, έξω από τη λογική μας, έξω από τη βασική μας και θεμελιώδη αρχή περί διάκρισης των εξουσιών. Εκείνο που είναι σαφές κι εκείνο που συμβαίνει είναι ότι στο πλαίσιο της συγκεκριμένης νομοθετικής πρωτοβουλίας, δεδομένου ότι υπάρχουν και δικονομικά ζητήματα λειτουργίας του Δικαστηρίου, η Κυβέρνηση είχε μια προηγούμενη διαβούλευση με την ηγεσία του Αρείου Πάγου. Αυτό, όμως, δεν συνιστά σε καμία περίπτωση την οποιασδήποτε μορφής παρέμβαση. Αντίθετα, θα έλεγα, είναι θεσμικά επιβεβλημένο.
Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Είναι θεσμική η συνάντηση που είχαν;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σας είπα ότι η Κυβέρνηση θεσμικά ενημέρωσε, υπήρχε διαβούλευση με την ηγεσία του Αρείου Πάγου, για το συγκεκριμένο πλαίσιο της νομοθετικής μας πρωτοβουλίας, δεδομένου ότι το πλαίσιο αυτό, είχε και μια σειρά από δικονομικά ζητήματα λειτουργίας του Δικαστηρίου. Οπότε ήταν θεσμικά επιβεβλημένο να υπάρχει μια διαβούλευση με την ηγεσία του Αρείου Πάγου. Αυτό ήταν και καμία απολύτως παρέμβαση.
Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Η Αξιωματική Αντιπολίτευση σας καταλογίζει ότι φτάσατε, έφτασε η Κυβέρνηση, στην κατάθεση συμπληρωματικής διάταξης, γιατί δεν υιοθετήθηκε η δική της πρόταση και, μάλιστα, σας κατηγορεί, μιλάει για παρωδία. Ο ΣΥΡΙΖΑ θα είναι παρών, όπως λέει, κατά την ψήφιση, αλλά δεν θα την υπερψηφίσει. Πώς το σχολιάζετε;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πιστεύω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ πρέπει να αφήσει τα πολλά λόγια, τις υπεκφυγές και την ασάφεια γύρω από το ζήτημα αυτό. Είναι υπέρ του να αποτραπεί σε εγκληματική οργάνωση, με τον οποιονδήποτε μανδύα, να συμμετέχει στην εκλογική διαδικασία; Ναι ή όχι; Τα πολλά λόγια είναι φτώχεια. Ο ΣΥΡΙΖΑ οφείλει να τοποθετηθεί και στη Βουλή και απέναντι στην ελληνική κοινωνία. Θέλει να συμμετάσχουν οι μαχαιροβγάλτες, οι φασίστες, οι νεοναζί, οι ακροδεξιοί, οι καταδικασμένοι για εγκληματική οργάνωση στις εθνικές εκλογές; Ναι ή όχι; Εδώ που είμαστε τώρα η ασάφεια, οι υπεκφυγές, τα μεγάλα λόγια, το να πετάει τη μπάλα στην εξέδρα δεν βοηθούν. Ίσα-ίσα θυμίζουν άλλες σκηνές από το παρελθόν. Τότε, που την ίδια στιγμή που δεν βρίσκονταν αίθουσες για να γίνει η δίκη της Χρυσής Αυγής, βρίσκονταν άκρη για να διαμορφωθούν κοινοβουλευτικές πλειοψηφίες στη Βουλή, για την ψήφιση του εκλογικού νόμου. Αλλά, εν πάση περιπτώσει, δεν είναι τώρα ώρα να τα θυμηθούμε αυτά. Είναι ώρα ομόθυμα, το πολιτικό σύστημα να υψώσει το ανάστημά του, να θωρακίσει τους θεσμούς και να αποτρέψει τις εγκληματικές οργανώσεις -μέσα στα όρια του Συντάγματος, η ελληνική Δικαιοσύνη, με τα θεσμικά εργαλεία που τους δίνει η ελληνική Βουλή- από τη συμμετοχή τους στις εθνικές εκλογές. Να αφήσουν, λοιπόν, τα μεγάλα λόγια, τις πολλές κουβέντες και την ασάφεια και να απαντήσουν: Είναι υπέρ του να αποκλειστούν από τη συμμετοχή στις εθνικές εκλογές καταδικασμένοι για δράση και συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση; Ναι ή όχι; Όλα τα υπόλοιπα είναι απολύτως περιττά.
Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Αυτή την ερώτηση που θέτετε στο ΣΥΡΙΖΑ -το ναι ή όχι- γιατί, λοιπόν, δεν αφήνετε το λαό να αποφασίσει το ναι ή όχι, από τη στιγμή που η Οργάνωση αυτή, δεν έχει καταδικαστεί αμετάκλητα, όπως είχε γίνει και το 2012; Δηλαδή, τότε που η Χρυσή Αυγή είχε στους κόλπους της μέλη εγκληματικών οργανώσεων και ανθρώπους που είχαν διαπράξει και αξιόποινες πράξεις και δολοφονίες ένα σωρό. Γιατί δεν αφήνετε το λαό να αποφασίσει και προχωράτε συνεχώς σε νομοθετικές παρεμβάσεις;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Το 2012 δεν υπήρχε καμία δικαστική απόφαση για οτιδήποτε. Δεύτερον, η Κυβέρνηση οφείλει θεσμικά, είναι συνταγματική της υποχρέωση να θωρακίσει τους θεσμούς απέναντι στην οποιαδήποτε επιβουλή. Και είναι επιβουλή, καταδικασμένοι για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση να προσπαθούν να ξεγελάσουν και τους θεσμούς και το λαό, για να συμμετέχουν σε μια εκλογική διαδικασία. Και την ίδια στιγμή, οφείλουμε πολιτικά, με τη δράση μας, όλα τα κόμματα να οδηγήσουμε και στο περιθώριο την οποιαδήποτε τέτοια αντίληψη, ήθελε εκφραστεί μέσω αυτών των κομματικών σχηματισμών. Γι’ αυτό επιμένουμε και αποτέλεσε και βασικό σημείο και της σημερινής μας ενημέρωσης. Αλλά και επιμένουμε και θα επιμείνουμε σ’ αυτή τη γραμμή. Η πολιτική αντιπαράθεση κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου να είναι προγραμματική, να είναι πάνω στον απολογισμό αυτών που κάναμε αυτή τη περίοδο. Να κριθούμε, να εξηγήσουμε, να υπερασπιστούμε, να απαντήσουμε στη κριτική και σε επιφυλάξεις για το έργο μας και να συγκρίνει ο ελληνικός λαός την κυβερνητική μας θητεία με την κυβερνητική θητεία άλλων πολιτικών σχηματισμών και πολιτικών προσώπων, καθώς και την αξιοπιστία της πρότασης μας για την Ελλάδα της επόμενης μέρας, σε σχέση με αυτά που εύκολα ακούγονται στο δημόσιο διάλογο την περίοδο αυτή.
ΧΡ. ΚΡΑΤΣΗ: Αυτά που περιγράψατε μόλις, δηλαδή, η θωράκιση των θεσμών και η προσπάθεια να μείνουν απ’ έξω αυτοί οι άνθρωποι -που έχουν καταδικαστεί- είναι κάτι πάρα πολύ σοβαρό. Γιατί η Κυβέρνηση το άφησε τελευταία στιγμή, στην κυριολεξία την τελευταία μέρα λειτουργίας της Βουλής να ψηφιστεί;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Θυμίζω ότι η Κυβέρνηση δεν το άφησε τελευταία στιγμή. Υπάρχει μια διαβούλευση με τα κόμματα, ήδη, από την περίοδο πριν από τα Χριστούγεννα. Ήρθε πολύ έγκαιρα, πριν ακόμα προκηρυχθούν εθνικές εκλογές για ψήφιση στη Βουλή, η ουσία της τροπολογίας, δηλαδή οι λόγοι για τους οποίους η ελληνική Δικαιοσύνη μπορεί να απαγορεύσει τη συμμετοχή εγκληματικών οργανώσεων σε εκλογές. Ποιοι είναι αυτοί, δηλαδή; Η καταδίκη για εγκληματική οργάνωση και η οποιαδήποτε απόπειρα εμπαιγμού της Δικαιοσύνης ή της κοινωνίας, με ανθρώπους οι οποίοι επί της ουσίας θα αποτελούν το προκάλυμμα, το μανδύα, ενώ η πραγματική ηγεσία θα είναι άλλη. Αυτό που έγινε τώρα κρίθηκε αναγκαίο για τους λόγους, που εξηγήθηκαν και κατά τη κατάθεση της τροπολογίας και που σας είπα προηγουμένως έτσι ώστε, να θωρακιστεί ακόμη περισσότερο και να μην τεθεί υπό οποιαδήποτε αμφισβήτηση η κρίση της Δικαιοσύνης, όποια και αν είναι αυτή, όπου και αν καταλήξουν με τη συμμετοχή του συνόλου του Τμήματος και όχι ενός υποσυνόλου του Τμήματος, η σύνθεση του οποίου, μάλιστα, δεν αλλάζει καθόλου. Δεν γίνεται οποιαδήποτε παρέμβαση εκεί.
Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να ρωτήσω, είναι δυνατόν -μόνο το Α1 -ένα από τα Τμήματα του Αρείου Πάγου να αποφασίζει με Ολομέλεια και τα υπόλοιπα Τμήματα να αποφασίζουν με το υποσύνολο; Εγώ σας μεταφέρω ένα ερώτημα που κάνουν οι ίδιοι οι δικαστικοί. Πως είναι δυνατόν αυτό να γίνει, να περάσει μια τέτοια διάταξη; Ένα από τα Τμήματα να αποφασίζει με την Ολομέλεια και τα υπόλοιπα να αποφασίζουν με το υποσύνολο των πέντε Δικαστών, που ορίζονται από τον Πρόεδρο.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεδομένου του ιδιαίτερου χαρακτήρα του ζητήματος αυτού κρίθηκε αναγκαία να υπάρχει αυτή η δυνατότητα και η θεσμική διάταξη.
ΣΠ. ΓΚΟΥΤΖΑΝΗΣ: Επειδή είπατε να γίνει πραγματικός διάλογος στα προβλήματα και λοιπά, τοποθετήσεις από αρμόδια χείλη έναν μήνα πριν από τις εκλογές ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θέλει νεκρό, νομίζετε ότι συμβάλλουν σε έναν νηφάλιο και εποικοδομητικό διάλογο;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Εκείνο, πάντως, που σίγουρα δεν συμβάλλει είναι να ρίχνουμε λάδι στη φωτιά και διαρκώς να μην βρίσκουμε, όχι μόνο κατά τη διάρκεια της προεκλογικής περιόδου, αλλά και όλη την προηγούμενη περίοδο, μια κουβέντα να πούμε για τους άντρες και τις γυναίκες των Σωμάτων Ασφαλείας, της ΕΛ.ΑΣ. στις επιθέσεις που δέχονται. Αντιθέτως, να έχουμε πολύ μεγάλο δισταγμό έως και άρνηση να καταδικάσουμε τέτοιου είδους τραμπούκικες επιθέσεις με μολότοφ, με πέτρες, με γκλόμπ, με κατάληψη βιβλιοθηκών, με κατάληψη χώρων εστίας που ήταν να μένουν φοιτητές, αλλά χρησιμοποιούνταν για άλλους λόγους. Εκείνο που ρίχνει λάδι στη φωτιά και που δημιουργεί απογοήτευση είναι να καλύπτουμε δηλώσεις διαφόρων ανθρώπων ότι οι άντρες και οι γυναίκες του Ελληνικού Λιμενικού δεν σώζουν ζωές στο Αιγαίο, αλλά, αντίθετα, απαγάγουν μετανάστες, τους γδύνουν, τους παίρνουν τα κινητά τους, τους πετάνε στη θάλασσα, περίπου τους πνίγουν. Όλα αυτά ρίχνουν λάδι στη φωτιά. Η Ελληνική Αστυνομία κάνει τη δουλειά της με βάση την εκπαίδευση που έχει, με βάση τα επιχειρησιακά σχέδια που εκπονούνται. Αυτά τα επιχειρησιακά σχέδια πρέπει με ψυχραιμία να εκτελούνται και να υλοποιούνται. Προφανώς, υπάρχουν στιγμές κατά τη διάρκεια της επιχειρησιακής της δράσης που γίνονται λάθη. Τα λάθη αυτά πρέπει να αναδεικνύονται, προφανώς πρέπει να διορθώνονται. Και υπάρχουν και τομείς της δράσης της που όλοι περιμένουμε πολύ καλύτερα αποτελέσματα. Άλλο, όμως, αυτό και άλλο το να μην βρίσκεται μια κουβέντα στο πλαίσιο της συντεταγμένης Πολιτείας, της νομιμότητας, της Δημοκρατίας, να αποδοκιμάζονται οι επιθέσεις που δέχεται η ΕΛ.ΑΣ. και να καταδικάζεται η δράση εκείνων που τις προκαλούν, επιδιώκοντας τη μέγιστη κοινωνική ένταση ιδιαίτερα στην περίοδο που είμαστε.
Β. ΣΑΜΑΡΑ: Σήμερα είχαμε ακόμα ένα περιστατικό σε σχολείο στον Βόλο που έπεσαν σοβάδες από το ταβάνι και δεν είναι μεμονωμένο περιστατικό. Είχαμε πρόσφατα ένα αναλυτικό ρεπορτάζ στο «News 247» για αντίστοιχα περιστατικά σε πολλά σχολεία της χώρας. Γιατί συμβαίνει αυτό και τι θα κάνετε;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όπως γνωρίζετε, η ευθύνη για τη συντήρηση των σχολείων της χώρας είναι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Η Τοπική Αυτοδιοίκηση σε συνεργασία με το Υπουργείο Παιδείας και με τους φορείς της γενικής Κυβέρνησης οφείλει να αντιμετωπίζει όλα αυτού του είδους τα ζητήματα των κτιριακών υποδομών και της ασφάλειας και της ποιότητας της εκπαίδευσης σε όλη την Επικράτεια. Είναι σίγουρο ότι οτιδήποτε φτάνει στην κεντρική Κυβέρνηση και χρειάζεται η συνδρομή της αντιμετωπίζεται. Υπάρχει η χρηματοδότηση. Καθ’ όλη τη διάρκεια της περιόδου υπήρχε από το Υπουργείο Εσωτερικών. Οι Δήμοι νομίζω ότι και αυτοί προσπαθούν με τις δυνατότητες που έχουν να ανταποκριθούν στην αποστολή τους. Προφανώς οι εγκαταστάσεις και οι υποδομές είναι μείζον θέμα και όποιο τέτοιο γεγονός έρχεται στην επιφάνεια οφείλουμε αμέσως να το αντιμετωπίζουμε, πρωτίστως για λόγους ασφαλείας των παιδιών που κάνουν μαθήματα στις αίθουσες, και των εκπαιδευτικών, αλλά και για λόγους ποιότητας. Άλλωστε, πρέπει να συμβαδίζουν και τα δύο πράγματα. Πολύ πρόσφατα είχαμε από το Ταμείο Ανάκαμψης τη δυνατότητα και την επιτυχία να μεταβούμε από την εποχή του μαυροπίνακα στην εποχή του διαδραστικού πίνακα σε 36.000 τμήματα όλης της χώρας. Δεν θα υπάρχει τμήμα Γυμνασίου, Λυκείου, πέμπτης και έκτης Δημοτικού σε όλη την Ελλάδα που θα υπάρχει πλέον μαυροπίνακας με κιμωλία, αλλά θα υπάρχει διαδραστικός πίνακας, κάτι που συντονίζει την εκπαίδευση με τον κόσμο που έρχεται και δίνει πολύ περισσότερες δυνατότητες και στα παιδιά και στους εκπαιδευτικούς. Αυτό προφανώς πρέπει να συμβαδίσει και με τη βελτίωση των υποδομών και για την αντιμετώπισή τους για λόγους ασφάλειας, αλλά και για λόγους ποιότητας παντού στη χώρα.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Για τον Υπουργό Προστασίας του Πολίτη. Το «Documento» του Σαββατοκύριακου δημοσίευσε νέα στοιχεία για τη συγκάλυψη της υπόθεσης του υιού του. Φαίνεται με διαδικασίες εξπρές να έκλεισε η πειθαρχική διερεύνηση των καταγγελιών και μάλιστα να μην κλήθηκε καν ο καταγγέλλων αξιωματικός. Έχει δώσει ο κ. Θεοδωρικάκος εξηγήσεις στην Κυβέρνηση για τα νέα στοιχεία;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Εγώ δεν είδα νέα στοιχεία. Είδα μία ανακύκλωση πραγμάτων που έχουν ξαναπροβληθεί και που έχουν απαντηθεί στο παρελθόν. Δεν υπάρχει κάτι καινούργιο που να προσκομίζουν.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Δεν υπάρχει θέμα για σας;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όχι.
ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να ρωτήσω για το κόμμα του κ. Κανελλόπουλου, για τον κ. Κανελλόπουλο, μάλλον. Ο κ. Κανελλόπουλος έχει δηλώσει ότι αν δεν κατέβει με τους «Έλληνες», αν αποκλειστεί δηλαδή, αν αποκλειστούν οι «Έλληνες» από τις εκλογές, θα δοκιμάσει με το δικό του κόμμα το «ΕΑΝ». Εκεί θα χρειαστεί νέα νομοθετική πρωτοβουλία, στις δεύτερες εκλογές; Για να αντιμετωπιστεί η κάθοδος του κ. Κανελλόπουλου ή όχι;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Αυτό θα το κρίνει η Δικαιοσύνη.
ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν θα το κρίνει η Βουλή, δηλαδή. Δεν προτίθεστε να φέρετε κι άλλη διάταξη;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η Δικαιοσύνη κρίνει ποια κόμματα εμπίπτουν στο πλαίσιο του νόμου που υπάρχει. Ποια κόμματα είναι στην ουσία μανδύας, για να καλύψουν εγκληματικές οργανώσεις ή πρόσωπα που έχουν καταδικαστεί για συμμετοχή σε εγκληματική οργάνωση.
ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν θα έχετε, λοιπόν, άλλη διάταξη, δεν πρόκειται να φέρετε άλλη τεχνική διόρθωση σε αυτό το θέμα, δεν πρόκειται να παρέμβετε ξανά.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Να θυμίσω ότι οι εργασίες της Βουλής ολοκληρώνονται αύριο. Οπότε, υπάρχει επαρκές θεσμικό πλαίσιο, για να πετύχει αυτό που η Δημοκρατία μας απαιτεί και χρειάζεται και η υποχρέωσή μας απέναντι στο Σύνταγμα επιβάλλει. Να τη θωρακίσουμε απέναντι σε επιβουλές ορισμένων που θεωρούν ότι η Δικαιοσύνη, οι θεσμοί, η Δημοκρατία, η κοινωνία είναι αφελείς. Η τροπολογία της Κυβέρνησης, η νομοθετική της ρύθμιση πρώτα και η πρόσθετη τροπολογία τώρα, αυτό ακριβώς κάνουν. Προσδιορίζουν με απόλυτη σαφήνεια, ποιοι είναι οι λόγοι για τους οποίους μια εγκληματική οργάνωση ή πρόσωπα που έχουν καταδικαστεί σε εγκληματική οργάνωση, δεν μπορούν να συμμετάσχουν με τον οποιονδήποτε τρόπο, εικονικής ή πραγματικής ηγεσίας, σε εκλογικές διαδικασίες.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, μια διευκρίνιση. Αν κατάλαβα καλά, επιβεβαιώνετε τη συνάντηση του κ. Γεραπετρίτη με τον κ. Τζανερίκο. Με ποιον ρόλο συναντήθηκε ο κ. Γεραπετρίτης; Υπήρξε κάποια ανακοίνωση σχετικά, στο πλαίσιο των διαβουλεύσεων που λέτε;
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Αυτό που σας είπα είναι ότι η Κυβέρνηση στο πλαίσιο της νομοθετικής πρωτοβουλίας, για το συγκεκριμένο ζήτημα, δεδομένου ότι υπήρχαν και ζητήματα δικονομικής λειτουργίας του δικαστηρίου, είχε διαβούλευση με την ηγεσία του Αρείου Πάγου.
Β. ΣΑΜΑΡΑ: Χθες ο ΣΥΡΙΖΑ ανακοίνωσε ένα μέρος των υποψηφίων του, μεταξύ αυτών και την υποψηφιότητα με τον ΣΥΡΙΖΑ του κ. Ευάγγελου Αντώναρου, ο οποίος γνωρίζουμε ότι είχε συγκεκριμένη θέση στη διακυβέρνηση του κ. Κώστα Καραμανλή. Ένα σχόλιο θα ήθελα γι’ αυτό σας παρακαλώ, αλλά και κάτι άλλο. Τι απαντάτε στις επικρίσεις του ΣΥΡΙΖΑ για τα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας, όπου ουσιαστικά, λένε, ότι θα μπορούσατε, για παράδειγμα, να έχετε και τον κ. Πάτση στα ψηφοδέλτια και είναι ιδιαιτέρως επικριτικοί.
Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο κ. Πάτσης δεν είναι στα ψηφοδέλτια, το έχουμε πει. Δεύτερον, τα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας έχουν ανακοινωθεί, έχουν συγκεκριμένα χαρακτηριστικά, με πολύ αυξημένη συμμετοχή ανθρώπων, που για πρώτη φορά συμμετέχουν σε εκλογικές διαδικασίες, με πολύ αυξημένη συμμετοχή και νέων και γυναικών. Δύο σχόλια σε ό,τι αφορά στην ερώτησή σας. Πρώτον, διαπιστώνω ότι, παρά το γεγονός ότι πλησιάζουμε πολύ προς τις εκλογές, στα ψηφοδέλτια της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης υπάρχουν καμιά πενηνταριά-εξηνταριά κενά, ακόμα. Προφανώς θα έχουν τους λόγους τους.
Τώρα, στο θέμα της υποψηφιότητας του κ. Αντώναρου, μιλάει από μόνη της, δεν έχω κανένα σχόλιο να κάνω.
Ευχαριστώ πολύ.
Στα χρόνια των παθών έχουμε μπει, έπρεπε να πει. Όσο για την υποψηφιότητα Αντωναρου, του φάνηκε περίεργη, ενώ Αδωνη, Βοριδη, Πλευρη, φυσιολογικές.
ΑπάντησηΔιαγραφή