Άρθρο του Ηλία Τσίγκα στην Εφημερίδα Εν Δελφοίς και στο iparnassos.gr
“Αυτή είναι η Ελλάδα” είναι η φράση από τα τότε πρωθυπουργικά χείλη που στοίχειωσε την τραγωδία με το πολύνεκρο ναυάγιο του “Εξπρές Σάμινα”. Και όμως το 2000 δεν μοιάζει καθόλου μακρινό στην χώρα μας, 23 χρόνια μετά. Την πολύνεκρη τραγωδία στα Τέμπη θα στοιχειώνει για πάντα η φράση “πάμε και όπου βγει”, παρόλο που η φράση αυτή προφανώς και δεν ειπώθηκε από τον πρωθυπουργό, αλλά από έναν μηχανοδηγό στον ασύρματο, σύμφωνα με αυτόπτη μάρτυρα-επιβάτη του μοιραίου συρμού......
Τρεις
εκτροχιασμοί μέσα σε 2,5 μήνες!
Αν όσοι επιβιβάστηκαν στη μοιραία αμαξοστοιχία ήταν οι
δυστυχείς της υπόθεσης συνάνθρωποί μας, τυχεροί, αντίθετα, φαίνεται πως
στάθηκαν οι χρήστες των σιδηροδρομικών συγκοινωνιών στη Στερεά Ελλάδα. Ιδίως
όταν όλες οι ενδείξεις που συνόδευαν την ακραία δυσλειτουργία του “τρένου του τρόμου”
της Hellenic Train τους τελευταίους μήνες συνέκλιναν πως είναι ζήτημα χρόνου να
συμβεί κάποιο πολύ σοβαρό τροχαίο σε κάποιο σημείο του δικτύου της χώρας.
Σε διάστημα μικρότερο των τριών μηνών στη Φθιώτιδα, και πιο
συγκεκριμένα στην ακτίνα Λιανοκλάδι-Τιθορέα, έλαβαν χώρα τρεις (!) εκτροχιασμοί
τρένων. Στις 2 Αυγούστου η 1521 αμαξοστοιχία που εκτελούσε το δρομολόγιο στην
παλιά γραμμή Λιανοκλάδι-Κ. Τιθορέα με τελικό προορισμό την Αθήνα μπαίνοντας
ακριβώς στη νέα γραμμή εκτροχιάστηκε στις 9 και 10 το πρωί. Ο εκτροχιασμός του
τρένου οφειλόταν σε λάθος χειρισμό αλλαγής κλειδιών, όπως ανέφερε το επιτόπιο
ρεπορτάζ του iparnassos.gr, που πρόσθετε ότι το τρένο που
εκτροχιάστηκε στην Τιθορέα είχε χτυπήσει αγελάδα (!!) κοντά στο Ελευθεροχώρι,
χωρίς να δημιουργηθούν ωστόσο άλλα προβλήματα και συνέχισε το ταξίδι του, μέχρι
τον εκτροχιασμό στην Τιθορέα.
Στις 10 Οκτωβρίου είχε σημειωθεί εκτροχιασμός προαστιακής
αμαξοστοιχίας στο Λιανοκλάδι, ενώ νέος εκτροχιασμός έλαβε χώρα στις 21
Οκτωβρίου, πάλι στην Τιθορέα, για λόγους που δεν έγιναν γνωστοί ποτέ.
Αν τα περιστατικά αυτά είναι η κορυφή απλά του παγόβουνου,
κι ευτυχώς χωρίς θύματα, εξίσου τραγική είναι η απουσία, ουσιαστικά, σιδηροδρομικής
συγκοινωνίας σε όλο το παραπαρνάσσιο πεδίο, η οποία έχει καταδικάσει επί
τριετία την περιοχή σε απομόνωση, αν και βρίσκεται στην καρδιά της Ελλάδας. Μια
περιοχή για την οποία η σιδηροδρομική συγκοινωνία και η σύνδεση με Αθήνα και
Θεσσαλονίκη είναι η μόνη επιλογή εδώ και δεκαετίες και η χρήση του τρένου
τρόπος ζωής εμπεδωμένος σε τρεις τουλάχιστον γενιές.
Όλο αυτό το διάστημα, ιδίως εδώ και ενάμιση χρόνο, οι
παραστάσεις διαμαρτυρίας και οι μαζικές κινητοποιήσεις είναι μόνιμο καθεστώς,
με συνδιοργάνωση των δήμων Αμφίκλειας-Ελάτειας και Δελφών και πάνω από 50
συλλόγους από όλο το συγκεκριμένο χωρικό πεδίο. Δεν θα επιμείνουμε αναλυτικά,
καθώς η Εν Δελφοίς έχει αναδείξει συστηματικά και με πρωτογενή και επί του
πεδίου ρεπορτάζ όλο αυτό το χρονικό διάστημα το θέμα, ούτε θα επεκταθούμε στην
ιλαροτραγωδία του “Λευκού Βέλους” (sic)!
Θα τονίσουμε μόνο ότι οι κάτοικοι της περιοχής πληρώνουν
μέσα από τους φόρους τους που καταλήγουν στην ετήσια κρατική επιδότηση προς την
Hellenic Train για να έχουν τρένο, αλλά συγκοινωνία μέσω τρένου ουσιαστικά δεν
έχουν, χωρίς κανένας να έχει αναλάβει την ευθύνη της λογοδοσίας που πήγαν αυτά
τα χρόνια τα λεφτά τους!
Και θα καταλήξουμε με το ότι μόνο πριν 4 μέρες, προεκλογικά
δηλαδή (!!), ανακοινώθηκε επαναφορά καθημερινού δρομολογίου στη γραμμή
Τιθορέα-Αθήνα, για απροσδιόριστο χρονικό διάστημα και καταφανέστατα προκειμένου
να εξυπηρετηθεί το θεαθήναι ενόψει εκλογών στους…υπηκόους της περιοχής και το
επάρατο και θανάσιμο πλέον “κατόπιν ενεργειών μου”, τη μάστιγα αυτή της πολιτικής
και κοινωνικής μας ζωής.
Μα μην είστε πικρόχολοι,ο αρμόδιος πρώην υπουργός πριν μερικές μέρες μας διαβεβαίωσε ότι τα τρένα μας είναι απολύτως ασφαλή .Εξ άλλου τι να έλεγε, δεν είναι, τότε δεν θα έμπαινε κανένας,οπως μας είπε χθές και ο φίλος του Άδωνις.Βέβαια αυτοί δεν μπαίνουν σε τρένο,μόνο εμείς και τα παιδιά μας,όταν περνάει από τα μέρη μας,καμιά φορά.
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν πλήρωσαν όλοι το βαρύτατο «συμμορφωτικό» κόστος των μνημονίων. Το παραδέχτηκε εκ των υστέρων ο ίδιος ο κ. Ντάισελμπλουμ: «Σώσαμε τις τράπεζες εις βάρος των Ελλήνων φορολογουμένων».
ΑπάντησηΔιαγραφή