Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα, Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, τιμάται η μνήμη των: Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου . .....

Πέμπτη 23 Ιουνίου 2022

ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΤΟΥ ΒΙΒΛΙΟΥ - CD "ΣΤΙΣ ΟΧΘΕΣ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ" ΤΟΥ ΛΑΜΙΩΤΗ ΔΑΣΚΑΛΟΥ ΚΑΙ ΣΤΙΧΟΥΡΓΟΥ ΓΙΑΝΝΗ ΓΙΑΒΑΡΑ


 Σας προσκαλούμε στην παρουσίαση του βιβλίου – CD «ΣΤΙΣ ΟΧΘΕΣ ΤΩΝ ΟΝΕΙΡΩΝ – στίχοι της ψυχής και του έρωτα» του Λαμιώτη Δασκάλου – Στιχουργού  Γιάννη Γιαβάρα, τη Δευτέρα 27 Ιουνίου 2022 και ώρα 20.30 , στο προαύλιο του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας (Γαλανέικα), που διοργανώνουν ο Όμιλος Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων, οι Χρόνος Εκδόσεις, ο Πολιτιστικός Σύλλογος Αμφιθέας Λαμίας και το Ωδείο Κώστα Νέλλα.....

   Θα μιλήσουν οι :

- Βασιλική Νικοπούλου, ποιήτρια – εκδότρια

- Κώστας Τσιαλαφούτας, πρόεδρος του Ομίλου Φθιωτών Λογοτεχνών και Συγγραφέων

- Νίκος Πιτλόγλου, μουσικοσυνθέτης

- Γιώργος Σταυρόπουλος, εκπαιδευτικός – συγγραφέας

   Θα απαγγείλουν :

- Οδυσσέας Γκοτζαμάνης, φιλόλογος – ερασιτέχνης ηθοποιός

- Γιάννα Φουντούκη, φιλόλογος – ερασιτέχνης ηθοποιός

   Θα ακολουθήσει συναυλία με τραγούδια, σε μουσική του Νίκου Πιτλόγλου και στίχους του Γιάννη Γιαβάρα, που θα ερμηνεύσουν ο Βασίλης Λέκκας, ο Μανώλης Χατζημανώλης, η Εβελίνα Αγγέλου, η Άννα Καραγεωργιάδου, ο Κων/νος Χανιάς και ο Νίκος Αναγνωστόπουλος, τα οποία συμπεριλαμβάνονται στο νέο CD που συνοδεύουν το βιβλίο. Τραγούδια του επίσης, θα ερμηνεύσουν συνεργάτες του Ωδείου Κώστα Νέλλα.

    Την εκδήλωση θα συντονίσει ο Νίκος Κοντογιάννης, Δ/ντής του 1ου Δημοτικού Σχολείου Λαμίας.

   Σε περίπτωση κακοκαιρίας η εκδήλωση θα πραγματοποιηθεί στην αίθουσα εκδηλώσεων του σχολείου.

Βραδινό σινιάλο*

Ξεθωριάζουνε τα χρώματα της μέρας,
μόνη συντροφιά μου ο αγέρας
και καθώς η νύχτα φτάνει, με τρομάζει.
Τίποτα πια τώρα δεν αλλάζει.

Σ' έχω δίπλα μου μονάχα με τη σκέψη
σ' ό,τι πίστεψα κι είχα λατρέψει.
Μαγικό κλειδί ν' ανοίξεις τα όνειρά μου,
νά βρω τα χαμένα τα φτερά μου.

Βραδινό σινιάλο έρημου φάρου,
σε ζητώ στην καύτρα του τσιγάρου.
Απ' τα χείλη σου να κρέμομαι μ' αφήνεις
κι ύστερα μεμιάς την πόρτα κλείνεις.

Μια γεννιέμαι, δύο ζω και τρεις πεθαίνω.
Αδιάφορα η μοίρα μου σφυρίζει.
Του ολέθρου μου τη σκάλα κατεβαίνω
κάθε που η θύμησή σου με ραγίζει.

Δραπετεύουν οι ελπίδες μου, το σκάνε.
Έχουν κουραστεί να τριγυρνάνε.
Κι εγώ βρίσκομαι στο μάτι του κυκλώνα
ζώντας μες στην άνοιξη χειμώνα.


* Μελοποιήθηκε από τον Δημήτρη Παπαδημητρίου και ερμηνεύτηκε από την Βίκυ Μο-
σχολιού. Περιλαμβάνεται στο cd "Βραδινό σινιάλο", που κυκλοφόρησε το 2004. Πρό-
κειται για το τελευταίο τραγούδι που ερμήνευσε η αείμνηστη Βίκυ Μοσχολιού μπροστά
στο κοινό, στην απονομή των βραβείων "Αρίων" την άνοιξη του 2005.





Άγγελος του νόστου*

Ένα καράβι που σαλπάρισε
είναι η σκέψη μου και πάει,
καιρός ποτέ δεν την μπατάρισε,
σ' όλα τα πέλαγα γυρνάει!

Μέσα στ' αμπάρι τα μεράκια μου
σαν κόρη οφθαλμού φυλάω,
μ' όλα τα όνειρα ναυτάκια μου
γερό τιμόνι να κρατάω!

Όσοι στο σήμερα βολεύονται,
έχουνε τ' αύριο χαμένο,
μα όσοι για τ' αύριο παιδεύονται
θέλουν τον κόσμο αδελφωμένο!

Σκύψε, ουρανέ μου κι αφουγκράσου με,
είμ' ένας άγγελος του νόστου,
άνοιξε δρόμο να περάσουμε,
δώσε του κόσμου γέλιο, δώστου!

Φυσάει αγέρας περιπλάνησης
μες στης ψυχής τα καλντερίμια
και στους ρυθμούς της κάθε ανάμνησης
γίνεται το παρόν συντρίμμια!


* Μελοποιήθηκε από τον Δημήτρη Παπαδημητρίου και ερμηνεύτηκε από τον Δημήτρη
Μητροπάνο. Περιλαμβάνεται στο cd «Στης ψυχής το παρακάτω», που κυκλοφόρησε το
2001.
GIAVARAS THS PSYXHS_Layout 1 30/05/2022 12:30 μ.μ. Page 9







Ουράνιο τόξο*

Κλωνάρι ελιάς,
πουλί της ειρήνης,
αχτίδας χαράς,
τα ίχνη σου αφήνεις σε μας.

Λουσμένη στο φως
η γη των προγόνων.
Πυθίας καπνός
στο πέρασμα τόσων αιώνων.

Στενό το κορμί μου κελί
για όνειρα, ιδέες, συνήθειες.
Στο τόξο μετά τη βροχή
καινούριες θα ψάξω αλήθειες.

Καινούριοι καιροί,
τον άνθρωπο δείτε.
Για νέα αρχή
τη δύναμη βρείτε στη ζωή.

Του ανέμου η πνοή
με ψίθυρο μοιάζει.
Με γέλιο κι ορμή
ο κόσμος για πάντα αλλάζει.


* Μελοποιήθηκε από τον Νίκο Πιτλόγλου και ερμηνεύτηκε από τον Βασίλη Λέκκα.
Περιλαμβάνεται στο cd "Όρθιοι", που κυκλοφόρησε το 2005.
GIAVARAS THS PSYXHS_Layout 1 30/05/2022 12:3





Στενά μου σύνορα*

Στενά μου σύνορα που πια δεν με χωράτε,
τ' απομεσήμερα ο νους μου συλλογάται,
μα την απάντηση, που μάταια γυρεύει,
πώς να τη βρει που εδώ κανέναν δεν βολεύει.

Ανάγκη που 'γινες φιλότιμο να ζήσεις,
να ζητιανεύω τις δικές μου αναμνήσεις
είν' η κατάληξη, μα πια δεν με κρατάει
τούτο τ' ασπρόμαυρο που πλέον δεν μου πάει.

Αυτόν τον κόσμο θα γκρεμίσω,
σπάζω του χρόνου το κλειδί.
Πληγές και γέφυρες θα κλείσω,
κανείς μπροστά μου μη σταθεί.

Φτάνουν τα ψέματα που καίνε,
οι ψευδαισθήσεις που πονούν.
Άλλο τα μάτια μου δεν κλαίνε,
τα χείλη μου άλλο δεν μιλούν.
.
Τόσο καιρό μες στον ιστό σας μπερδεμένος,
ποτέ δεν πίκρανα, μα πάντα πικραμένος.
Τα όνειρά μου χρόνια αντίκριζα απ' το πλάι,
εδώ κατάματα κανένας δεν κοιτάει.

Μα τώρα μια και δυο τα πόδια μου στην πλάτη
κι ίσια τραβώ για το κρυφό κου μονοπάτι.
Δεν στρέφω πίσω μου το βλέμμα μου καθόλου,
μέρος δεν είμαι πια και θύμα του συνόλου.


* Μελοποιήθηκε από τον Δημήτρη Παπαδημητρίου και ερμηνεύτηκε από τον Δημήτρη
Μητροπάνο. Περιλαμβάνεται στο cd "Στης ψυχής το παρακάτω" που κυκλοφόρησε το
2001.
GIAVARAS THS PSYXHS_Layout 1 30/05/2022 12:30 μ.μ. Page 79




Λόγια και φιλιά*

Λόγια και φιλιά κρυμμένα
μια για μένα, δυο για σένα
τρεις για τ' όνειρο που βγαίνει
και γιορτάζει ό,τι σωπαίνει!

Κείνο που σωπαίνει χρόνια
να, γλυκολαλεί στα κλώνια
μ' αγκαλιές και χάδια μύρια
στ' ουρανού τα παραθύρια!

Φως μου, της ψυχής πορφύρα
δεν μας μύρανε η μοίρα,
τι ήμουν δέντρο φυτεμένο
σ' έναν τόπο ερημωμένο.

Η αγάπη έχει υφάνει
ολομέταξο στεφάνι
και στα χείλη έχει περάσει
κατακόκκινο κεράσι!
Και χαμογελούν οι μέρες
στου ονείρου τους αιθέρες!

Φως μου, της ψυχής πορφύρα
τώρα άλλαξε η μοίρα
μ' αγκαλιές και χάδια μύρια
στ' ουρανού τα παραθύρια!


* Μελοποιήθηκε από τον Δημήτρη Παπαδημητρίου και ερμηνεύτηκε από την Φωτεινή
Δάρρα. Περιλαμβάνεται στο soundtrack της τηλεοπτικής σειράς "Φεύγα", που προβλή-
θηκε απ' το MEGA το 2002.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου