Οριστική και βιώσιμη λύση στο ζήτημα της διακοπής των δρομολογίων στην παλιά γραμμή από την Τιθορέα στο Λιανοκλάδι, αλλά και στο σκέλος Λιανοκλάδι-Στυλίδα δίνει η Κυβέρνηση...... Η εξέλιξη αυτή συζητήθηκε στην σημερινή συνάντηση εργασίας του Υπουργού Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή, με τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ, Κυβερνητικό Εκπρόσωπο και Βουλευτή Φθιώτιδας, Γιάννη Οικονόμου. Η λύση προκύπτει με την υπογραφή της συμφωνίας με την ΤΡΑΙΝΟΣΕ για την επιδότηση των άγονων σιδηροδρομικών γραμμών. Η σύμβαση των ΥΔΥ (Υπηρεσίες Δημόσιας Υποχρέωσης) αξίας 50 εκατ. ευρώ ετησίως συνολικά, υπογράφεται μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου (Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών) και της Σιδηροδρομικής επιχείρησης ΤΡΑΙΝΟΣΕ και συμπεριλαμβάνονται τα δρομολόγια που επιδοτούνται από το Κράτος. Η σύμβαση πέρασε από τον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου και θα υπογραφεί τις επόμενες μέρες.
Για τη Φθιώτιδα και συγκεκριμένα για τη γραμμή Τιθορέα-Στυλίδα στο σχέδιο της ΥΔΥ προβλέπονται καθημερινά 4 ζεύγη δρομολογίων. Αυτό σημαίνει 4 αναχωρήσεις από Τιθορέα και αντίστοιχα 4 αναχωρήσεις από Στυλίδα, συνολικά δηλαδή 8 δρομολόγια καθημερινά τα οποία το Κράτος επιδοτεί. Η γραμμή θα εξυπηρετεί μια σειρά από σταθμούς (Τιθορέα-Αμφίκλεια-Μπράλο-Λιανοκλάδι-Καλύβια-Αγία Μαρίνα-Στυλίδα κ.α.)
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ μετά την υπογραφή της συγκεκριμένης σύμβασης είναι υποχρεωμένη να υλοποιεί τουλάχιστον τα 8 δρομολόγια προκειμένου να τηρείται η σύμβαση.
Η παραπάνω πρόβλεψη, να συμπεριληφθούν τα συγκεκριμένα δρομολόγια στις ΥΔΥ, εξασφαλίζει καθημερινά 4 δρομολόγια από Τιθορέα και 4 από Στυλίδα και είναι πολύ σημαντική γιατί λύνει το πρόβλημα των κατοίκων των περιοχών της παλιάς γραμμής του ΟΣΕ. Στην προηγούμενη σύμβαση που είχε υπογραφεί το 2017 υπήρχε μόνο η πρόβλεψη για 2 δρομολόγια στη γραμμή Λιανοκλάδι-Στυλίδα.
Σημαντικό είναι, επίσης, το γεγονός ότι, σε αντιθεση με το παρελθον, στην τωρινη σύμβαση προβλέπονται συγκεκριμένες διαδικασίες ελέγχου της εκτέλεσης των δρομολογίων, κάτι που συνιστά επιπλέον διασφάλιση.
Έτσι, σε σύντομο χρονικό διάστημα από την υπογραφή της σύμβασης, όχι μόνο δεν θα εξαρτάται πλέον από την ΤΡΑΙΝΟΣΕ αν θα προγραμματίσει δρομολόγια, αλλά στη Φθιώτιδα θα λειτουργεί στην ουσία ένας εσωτερικός προαστιακός που θα συνδέει Τιθορέα-Αμφίκλεια-Λιανοκλάδι-Λαμία-Στυλίδα.
Η Κυβέρνηση επιλύει με επιτυχία ένα πολύ σημαντικό πρόβλημα για τους πολίτες της Φθιώτιδας, τους κατοίκους της Στυλίδας, της Λαμίας και ιδιαίτερα για τους κατοίκους της Λοκρίδας που βγαίνουν με τον τρόπο αυτό από τη συγκοινωνιακή απομόνωση. Κλειδί αυτής της εξέλιξης ήταν η μεθοδική και σχεδιασμένη δουλειά που έγινε από την πλευρά της Κυβέρνησης και συγκεκριμένα του αρμόδιου Υπουργείου. Η δουλειά αυτή απαίτησε χρόνο, ο στόχος όμως ήταν η λύση να έχει διάρκεια και να εδράζεται σε μια σύμβαση με ισχυρές δεσμεύσεις και όχι σε έωλες και αποσπασματικές ενέργειες που συχνά παρήγαγαν θέαμα αλλά δεν είχαν ουσία.
ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ . Ας γίνει παρακαλώ μια προσπάθεια καλύτερης διατύπωσης και σαφέστερης διευκρίνησης για να καταστεί ευκολότερα κατανοήσιμο, το ποια ακριβώς είναι η λύση που δόθηκε. Επειδή στην ανακοίνωση γίνεται λόγος για «Φθιωτικό προαστιακό» αυτό σημαίνει πως :
ΑπάντησηΔιαγραφήΑ) στην Τιθορέα θα υπάρχει ανταπόκριση και μετεπιβίβαση σε «τοπικό τρένο» που θα κινείται στην παλιά γραμμή και θα εξυπηρετεί Τιθορέα - Αμφίκλεια – Λιλαία – Μπραλο – Λιανοκλάδι - Λαμία - Στυλίδα ??
Β) Μήπως αμαξοστοιχία με τα ίδια τοπικά χαρακτηριστικά που αναφέραμε παραπάνω , από Τιθορεα μέσω Αμφίκλειας – Μπράλου κλπ μέχρι Λιανοκλάδι κι από εκεί πάλι μετεπιβίβαση και συνέχιση μέχρι το σταθμό Στυλίδας με άλλο τρένο??
Γ) Τρένο που θα ξεκινά από Αθήνα και το ίδιο, μετά την Τιθορέα, θα συνεχίζει μέσω Αμφίκλειας - Μπράλου κλπ μέχρι και την Στυλίδα ??
Ποιο ακριβώς απ τα σενάρια αυτά είναι τελικώς εγγύτερο της ρύθμισης που αποφάσισε η Κυβέρνηση και το αρμόδιο Υπουργείο ?? Ώστε να υπάρχει μια ξεκάθαρη κι όχι μια περίπλοκη στην ερμηνεία και την κατανόησή της , ή και εικαζόμενη, εκδοχή περί της λύσεως που δόθηκε. Και βεβαίως όσο τουλάχιστον εγώ αντιλαμβάνομαι ( εξ όσων διαβάζω) τα δρομολόγια αυτά, είτε με αφετηρία την Αθήνα, είτε την Τιθορεα ( ως τοπικός προαστιακός όπως περιγράφεται ), μέσω της παλιάς γραμμής θα έχουν ως ακροτελεύτιο σταθμό την Στυλίδα και στην αντίθετη φορά τους την Αθήνα . Σωστά ?? Επίσης αντιλαμβάνομαι ότι πλέον τα δρομολόγια αυτά επί της παλαιάς σιδηροδρομικής γραμμής θα είναι ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΑ και μάλιστα ΟΚΤΩ (8)!!. Όπερ μεθερμηνευόμενον αυτό σημαίνει τέσσερα(4) δρομολόγια στην άνοδο, δηλαδή προς Λιανοκλάδι - Στυλίδα . Και άλλα τέσσερα (4) στην κάθοδο προς Τιθορεα , πάντα μέσω της παλιάς γραμμής . Σωστά κατάλαβα ή όχι ?? Κι αν όχι , πως θα είναι τέλος πάντων ?? Τελικά στην Ελλάδα μάλλον παρά τα παθήματά μας επιμένουμε να επαναλαμβανόμαστε προσκολλημένοι στις κακές πρακτικές του παρελθόντος . Δηλαδή , είτε ΔΕΝ θα κάνουμε απολύτως τίποτα , είτε θα κάνουμε κάτι καθ` υπερβολήν . Αν πράγματι τα δρομολόγια είναι 8 ημερησίως απ την παλιά γραμμή , το θεωρώ υπερβολικό και βέβαια αχρείαστο και άσκοπα δαπανηρό. Και μην μού πείτε ότι δεν πειράζει, άλλοι πληρώνουν , γιατί κάπως πανόμοια φτάσαμε το 2009 στην χρεωκοπία !! Και ο ΟΣΕ και η χώρα . ΘΑΝΑΣΗΣ ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.