Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Παρασκευή 29 Μαρτίου σήμερα..... Β Χαιρετισμοί της Παναγίας....

Παρασκευή 3 Σεπτεμβρίου 2021

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ του Βουλευτή Φωκίδας, κ. Ιωάννη Μπούγα

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

     Όπως είναι γνωστό, η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ με το νόμο Γαβρόγλου κατάργησε «εν μια νυκτί» την τεχνολογική εκπαίδευση στην Ελλάδα, διαλύοντας ταυτόχρονα το βιώσιμο Τμήμα, που λειτουργούσε στην Άμφισσα.....

     Στο αρχικό κείμενο του νόμου Γαβρόγλου δεν προβλεπόταν στο νομό μας πανεπιστημιακό τμήμα. 

     Υπό το βάρος των κατακραυγών, των πιέσεων από τους πολίτες και τα τοπικά ΜΜΕ, για ν΄αποφύγουν την εκλογική συντριβή στις εκλογές του 2019, αναγκάστηκαν πανικόβλητοι να δημιουργήσουν σε λίγες ημέρες, ενδεχομένως και ώρες, όπως - όπως 2 Τμήματα ΑΕΙ του Γεωπονικού Πανεπιστημίου στην Άμφισσα.

     Χωρίς κανένα διάλογο, χωρίς να γνωρίζουν ποιες ανάγκες καλύπτουν, το ειδικότερο γνωστικό τους αντικείμενο, τα προγράμματα σπουδών, και το σπουδαιότερο χωρίς επαγγελματικά δικαιώματα για τους αποφοίτους. Ήξεραν πολύ καλά ότι ήταν αδύνατο να λειτουργήσουν. Ας μην υποκρίνονται. Δεν ενδιαφέρονταν για την λειτουργία τους. Σκοπός τους ήταν να κατασκευάσουν «επί χάρτου» εκλογικό αφήγημα.

     Αυτό φάνηκε αμέσως από το πρώτο χρόνο λειτουργίας του Τμήματος. Παρά την στήριξή του από το Γεωπονικό, έδειξε τις εγγενείς αδυναμίες του. Οι φοιτητές που εισήχθησαν είχαν χαμηλή βαθμολογία, όπως και στα περισσότερα νέα τμήματα που ιδρύθηκαν και λειτούργησαν με το νόμου Γαβρόγλου, με ό,τι αυτό συνεπάγεται. Έκαναν μεν την εγγραφή τους για ν΄αποκτήσουν τα φοιτητικά προνόμια, πλην όμως δεν συμμετείχαν στις εξετάσεις, ενώ ελάχιστοι –ενδεχομένως κανένας- αναζήτησαν στέγη κατοικίας στην Άμφισσα. 

     Επομένως και το επιχείρημα της στήριξης της τοπικής οικονομίας του ΣΥΡΙΖΑ κατ΄ουσίαν δεν υφίσταται για την Άμφισσα. 

     Η Ελάχιστη Βάση Εισαγωγής δεν προκάλεσε, απλά αποκάλυψε το πρόβλημα, το οποίο για την Άμφισσα προέκυψε τον Ιανουάριο του 2019, που ψηφίστηκε ο νόμος Γαβρόγλου. 

     Οι εκπρόσωποι του ΣΥΡΙΖΑ που σήμερα διαμαρτύρονται, υποκρινόμενοι ότι ενδιαφέρονται για την Tριτοβάθμια Eκπαίδευση στην Φωκίδα είναι υπεύθυνοι, γιατί οι δικές τους απαράσκευες και επιπόλαιες επιλογές οδήγησαν στην διάλυση του Τ.Ε.Ι και στην απαξίωση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Φωκίδα. Οι αποφάσεις τους και ο πρόχειρος τρόπος που ελήφθησαν δείχνουν περιφρόνηση προς τον τόπο και προσβολή στους κατοίκους του.

     Πιστεύω ακράδαντα στην αναβάθμιση της Τριτοβάθμιας Εκπαίδευσης στην Χώρα μας. Αναβάθμιση όμως δεν συνιστά η πλήρης ελευθερία πρόσβασης στα Πανεπιστήμια, η βραχυχρόνια ικανοποίηση των νέων μας και των οικογενειών τους, ότι έλαβαν μια θέση σε A.E.I., χωρίς να μας ενδιαφέρει τι θα σπουδάσουν, πότε και αν θα αποφοιτήσουν, αν θα μπορέσουν ποτέ να βρουν δουλειά σε επαγγέλματα υπερκορεσμένα ή χωρίς αντίκρισμα στην αγορά εργασίας. 

     Ως βουλευτής Φωκίδας, έχω δείξει έμπρακτα το ενδιαφέρον μου για την τριτοβάθμια εκπαίδευση στην Φωκίδα κι έχω αγωνιστεί –περισσότερο ίσως από κάθε άλλον- για να «ριζώσει» το Πανεπιστήμιο. Αναφέρω ενδεικτικά τρεις κρίσιμες κατά την άποψή μου περιπτώσεις: α) Όταν το 2006 διαπιστώθηκε η αδυναμία συνέχισης κατασκευής του κτηρίου, λόγω αδυναμίας εφαρμογής της μελέτης, ζήτησα από τον τότε Υφυπουργό Παιδείας κ. Ταλιαδούρο την απένταξη του έργου από το Γ΄ΚΠΣ, την εκπόνηση νέας μελέτης και την ένταξή του στο Δ΄ΚΠΣ, αναλαμβάνοντας πλήρως την ευθύνη και το πολιτικό κόστος από τον κίνδυνο ματαίωσης κατασκευής του. Σήμερα έχουμε από τις καλύτερες και πιο σύγχρονες εγκαταστάσεις AEI στην Ελλάδα, β) το 2005, για να αντιμετωπιστεί ο κίνδυνος παύσης λειτουργίας του Τμήματος Τουριστικών Επαγγελμάτων, εξαιτίας της βαθμολογικής βάσης του 10, μετά από διαδικασία μηνών και έκδοση προεδρικού διατάγματος, με πλήρη επεξεργασία και εμπεριστατωμένη αιτιολογία από το αρμόδιο Τμήμα του Συμβουλίου της Επικρατείας, άλλαξε το γνωστικό αντικείμενο σε «Εμπορίας-Διαφήμισης», που κατέστησε βιώσιμο το Τμήμα και γ) το Δεκέμβριο 2019, η Υπουργός Παιδείας υπέγραψε τις 6 θέσεις ΔΕΠ για το Τμήμα της Άμφισσας του Γεωπονικού Πανεπιστημίου.

     Με βάση τα νέα δεδομένα στην κοινωνία, την αγορά εργασίας και τo νέο θεσμικό πλαίσιο που διέπει την τριτοβάθμια εκπαίδευση, θα εργαστούμε με συνέπεια και σοβαρότητα για να σχεδιάσουμε το νέο χάρτη της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στην πόλη μας, λέγοντας την αλήθεια στους συμπολίτες μας. Δεν έχουμε εκλεγεί για να δώσουμε φρούδες ελπίδες στους πολίτες και ιδιαίτερα στους νέους μας. Δεν έχουμε εκλεγεί για ν΄αναπαράγουμε και διαιωνίζουμε παθογένειες.

     Βασικές αρχές και γνώμονες των ενεργειών μου είναι αφενός η παροχή πραγματικών διεξόδων στους νέους μας, για να τους βοηθήσουμε να ακολουθήσουν τις κλίσεις και τις δεξιότητές τους και όχι να χάσουν πολύτιμα χρόνια από την ζωή τους, επειδή πέρασαν σε ένα τμήμα που τυχαία επέλεξαν από τα εκατοντάδες που είχαν δικαίωμα να δηλώσουν στο μηχανογραφικό, αφετέρου το συμφέρον της Φωκίδας, που υπηρετείται μόνο από την παρουσία βιώσιμων δομών Tριτοβάθμιας Eκπαίδευσης. Δομών, που θα διαθέτουν κύρος και θα επιλέγονται συνειδητά από τους μαθητές και όχι Τμημάτων ευκαιρίας, που θα δημιουργούν ψευδαισθήσεις και αυταπάτες λειτουργίας πανεπιστημιακής εκπαίδευσης.

     Στο πλαίσιο αυτό, όπως εγκαίρως ζήτησα, ιδρύθηκαν και από το τρέχον ακαδημαϊκό έτος λειτουργούν 6 ΔΙΕΚ (περισσότερα από κάθε άλλο νομό στην Στερεά Ελλάδα) που μπορούν να δηλώσουν υποψήφιοι απ΄ όλη την χώρα στο μηχανογραφικό, με σύγχρονες και ελκυστικές ειδικότητες, όπως προκύπτει από τις βάσεις εισαγωγής. Πρόκειται για τα Δημόσια ΙΕΚ:

1) Βοηθών Εργοθεραπείας, 15 θέσεις

2) Στελεχών Μηχανογραφημένου Λογιστηρίου – Φοροτεχνικού Γραφείο, 15 θέσεις.

3) Τεχνικών Εφαρμογών Πληροφορικής (Πολυμέσα web/designer –developer-video games), 15 θέσεις

4) Φυλάκων Μουσείων και Αρχαιολογικών χώρων, 15 θέσεις

5) Βοηθών Νοσηλευτικής Γενικής Νοσηλείας, 15 θέσεις 

6) Τεχνικών Τουριστικών Μονάδων και Επιχειρήσεων και Φιλοξενίας (Υπηρεσία Αποδοχής – Υπηρεσία Ορόφων – Εμπορευματογνωσία).

     Σε ό,τι αφορά το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο θα αναμένουμε την πρότασή του για το Τμήμα και στην συνέχεια, με βάση όσα ανέφερα παραπάνω, θα εργαστούμε από κοινού (Δήμος, Περιφέρεια, φορείς, πολίτες) για τον ανασχεδιασμό της παρουσίας της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στον τόπο μας, με συγκεκριμένες προτάσεις προς την Κυβέρνηση.

     Οι προτάσεις οφείλουν να είναι ρεαλιστικές και να υποστηρίζουν την βιώσιμη λειτουργία του Τμήματος.

     Η θέση του ΣΥΡΙΖΑ και των λοιπών κομμάτων της Αντιπολίτευσης για την κατάργηση, και μάλιστα αναδρομικά, της Ελάχιστης Βάσης Εισαγωγής, απευθύνεται σε μια μικρή εκλογική τους πελατεία και απορρίπτεται από την συντριπτική πλειοψηφία του Ελληνικού Λαού και ιδιαίτερα των νέων μας.


ΙΩΑΝΝΗΣ Δ. ΜΠΟΥΓΑΣ

Βουλευτής Φωκίδας

Γεν. Γραμματέας Κ.Ο. Ν.Δ.

 


Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου