Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Παρασκευή 29 Μαρτίου σήμερα..... Β Χαιρετισμοί της Παναγίας....

Τετάρτη 9 Σεπτεμβρίου 2020

Η ΕΛΜΕ ΦΩΚΙΔΑΣ ΓΙΑ ΤΟ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ

ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ – ΓΟΝΕΙΣ - ΜΑΘΗΤΕΣ ΜΑΖΙ
ΓΙΑ ΤΟ ΑΣΦΑΛΕΣ ΑΝΟΙΓΜΑ ΤΩΝ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!
Η ΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΥΓΕΙΑ ΚΑΙ ΠΑΙΔΕΙΑ ΝΙΚΑ ΤΗΝ ΠΑΝΔΗΜΙΑ! 
Οι μαθητές μας, οι συνάδελφοι εκπαιδευτικοί και η προστασία της τοπικής κοινωνίας θα πρέπει να είναι πάνω από το οποιοδήποτε κόστος. ....

Λίγες μέρες μετά τις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας και των «ειδικών» σχετικά με το άνοιγμα των σχολείων και τα μέτρα προστασίας λόγω εξέλιξης της πανδημίας, καθηγητές, μαθητές  και  γονείς διακατεχόμαστε από ακόμα μεγαλύτερο αίσθημα ανησυχίας και αγωνίας. 

Με τα κρούσματα να είναι καταφανώς περισσότερα από όσα τον Μάιο,  κυβέρνηση και Υπουργείο Παιδείας (ΥΠΑΙΘ) ανακοινώνουν το άνοιγμα των σχολείων σε πλήρη λειτουργία με 27 μαθητές ανά τμήμα, ανά 2 σε θρανίο, με  δύο  μόνο πάνινες μάσκες και ένα παγουρίνο (!!!) για κάθε παιδί. Το Μάιο, με μερικές δεκάδες διαπιστωμένα κρούσματα σε όλη τη χώρα, το «επιστημονικά ενδεδειγμένο» ήταν να ανοίξουν τα σχολεία με 15 μόνο μαθητές ανά τάξη, ενώ σήμερα- με τριψήφιο νούμερο κρουσμάτων καθημερινά- τα σχολεία ανοίγουν και θα συνυπάρξουν σε καθημερινή βάση για ένα εξάωρο 25 και  27 μαθητές/τριες σε αίθουσες των…25 τμ.!!! με μόνο προστατευτικό μέσο  τη μάσκα! Τη στιγμή μάλιστα που τα περιοριστικά μέτρα σε χώρους εστίασης αυστηροποιούνται,  θεωρείται ασφαλές το στίβαγμα στις τάξεις. 

Η υπουργός Παιδείας, Κεραμέως,  με  τις αλχημείες περί μέσου όρου 17 μαθητών στις τάξεις (αθροίζει τους 7 μαθητές των Φούρνων Ικαρίας, της Ανάφης, της Σερίφου, της Κιμώλου κλπ  με τους 27  στοιβαγμένους μαθητές των αστικών κέντρων  ώστε 7+27=34:2=17!) εξαφανίζει  τις  χιλιάδες τάξεις στις οποίες στοιβάζονται κατά κανόνα  πάνω από 25 μαθητές  σε ακατάλληλες  και μικρές αίθουσες  ή κοντέινερ (το 74% των μαθητών φέτος έκαναν μάθημα σε τμήματα με περισσότερα από 17 άτομα). Χωρίς καμία αναστολή, όμως, προχώρησε  στην αύξηση του αριθμού μαθητών 25 ανά τάξη σε Νηπιαγωγεία και Δημοτικά  με το ν. 4692/20 που ψήφισε κατακαλόκαιρο με τα σχολεία κλειστά. 
 Τι συνέβη άραγε  και οι μαθητές  θεωρούνται τώρα ασφαλής ομάδα, όταν το Μάρτιο  θεωρούνταν «υγειονομικές βόμβες»; 
Πως γίνεται οι 25 νέοι στην πλατεία να αποτελούν κίνδυνο για τη δημόσια υγεία και να αντιμετωπίζονται ακόμα και με καταστολή (ΜΑΤ) ενώ οι 25 μαθητές στον κλειστό χώρο της τάξης να μπορούν να κάνουν κανονικά το μάθημα απλά φορώντας μάσκα!!! 
Το Υπουργείο  θεωρεί φυσιολογική τη διδασκαλία 6-7 ωρών με χρήση μάσκας(η ίδια η Κεραμέως στην πρώτη συνέντευξη της με μάσκα αναγκάστηκε να την κατεβάσει στα πρώτα λεπτά ομιλίας), υποτιμώντας και τη φύση της μαθησιακής διαδικασίας  που απαιτεί ένταση, χρώμα φωνής , κίνησης προσώπου κλπ. και  τιμωρώντας,  μάλιστα, το μαθητή με αποβολή αν ξεχάσει να φορέσει τη μάσκα; 
Ο κορονοϊός μπορεί «να πάρει αποβολή» από όλα τα σχολεία! 
Όχι οι μαθητές μας!
Κυβέρνηση και υπουργείο Παιδείας αγνόησαν  και δεν υλοποίησαν καμία από  τις προτάσεις των εκπαιδευτικών σωματείων και των Συλλόγων Γονέων που κατατέθηκαν εγκαίρως, από  την περίοδο της πρώτης φάσης της επιδημίας. Προτάσσοντας την  «ατομική ευθύνη» αποποιούνται τη δική τους ευθύνη την οποία μετακυλύουν στις πλάτες εκπαιδευτικών, μαθητών και των οικογενειών τους.
Σπατάλησαν το χρόνο μετά την πανδημία χωρίς  τη λήψη ουσιαστικών μέτρων  :
Για την ενίσχυση του δημόσιου συστήματος υγείας  με μαζικές  προσλήψεις μόνιμου προσωπικού, δημιουργία  Μονάδων Εντατικής Θεραπείας (ΜΕΘ) και δωρεάν διενέργεια τεστ σε όλους . Μισό εκατομμύριο κάτοικοι της περιφέρειας Στερεάς συνεχίζουν να εξυπηρετούνται από 12 κρεβάτια ΜΕΘ στη Λαμία!
Για την ασφαλή  επανέναρξης των σχολείων, τη στήριξη και προστασία εκπαιδευτικών, μαθητών και γονιών. Το όφελος από τον περιορισμό του ιού το θυσίασαν στα μηδαμινά οικονομικά αποτελέσματα των τουριστικών επιχειρήσεων που οδήγησε φυσικά στην  κατακόρυφη αύξηση κρουσμάτων.
Για την ανάπτυξη των σχολικών υποδομών και την δημιουργία νέων σχολικών τάξεων είτε αξιοποιώντας σχολεία που έκλεισαν τα προηγούμενα χρόνια είτε με την εξεύρεση  άλλων κατάλληλων χώρων. 
Για να εξασφαλίσουν μόνιμο και επαρκές προσωπικό καθαριότητας για όλα τα σχολεία. Μόλις 29 καθαρίστριες προσελήφθησαν στο Δήμο Δελφών φέτος ( μία πλήρους ωραρίου και οι υπόλοιπες  τρίωρης απασχόλησης) για να καθαρίζονται τα 25 σχολεία του Δήμου με τους όρους του ΕΟΔΥ σε δύο βάρδιες , όταν την προηγούμενη χρονιά είχαν προσληφθεί 31 ! 
Και βέβαια για την πρόσληψη του απαιτούμενου και αναγκαίου αριθμού εκπαιδευτικών  για να μπορέσουν να λειτουργήσουν στα σχολεία τάξεις με 12-15 μαθητές αλλά και να καλύψουν τα τεράστια κενά μαθημάτων. Προσλήφθηκαν φέτος πανελλαδικά μόλις 21.000 αναπληρωτές όταν την προηγούμενοι χρονιά προσλήφθηκαν 38.000. Αντίστοιχα στη Φωκίδα ήρθαν φέτος μόνο 30 αναπληρωτές εκπαιδευτικοί όταν πέρσι ήρθαν πάνω από 80 και χωρίς να έχουν καλυφθεί όλα τα κενά.
Στο αίτημα εκπαιδευτικών και γονέων για μείωση των μαθητών στα τμήματα- κανένα τμήμα με πάνω από 15 μαθητές, απαντούν με το εξωφρενικό «επιχείρημα» ότι θα διασπαρεί κι άλλο ο ιός αν χωρίσουμε τα τμήματα!!!  Όταν μια σειρά χώρες όπως Ιταλία-Ισπανία-Γαλλία, Φιλανδία, Κύπρος κ.α. προχώρησαν στο σπάσιμο  των τάξεων και προσέλαβαν επιπλέον εκπαιδευτικούς (η Ιταλία 40.000 μόνιμους ). 
Από την άλλη, εξάντλησαν όλη τους την προσπάθεια στη νομοθέτηση αλλεπάλληλων αντιλαϊκών- αντιεκπαιδευτικών νόμων και εκτρωματικών διατάξεων (πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία ν. Κεραμέως 4692/20, νόμος για τα ιδιωτικά σχολεία, για την απαγόρευση των διαδηλώσεων, τροπολογία και ΠΝΠ για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση -που αποδείχθηκε περίτρανα ότι σε καμία περίπτωση δεν μπορεί να αντικαταστήσει το ζωντανό μάθημα στην τάξη και τις κάμερες στην τάξη- που σύσσωμα η εκπαιδευτική κοινότητα απέρριψε  κ.α.). 

 Η ίδια η υπουργός Παιδείας αποκάλυψε στη Βουλή: οι προσλήψεις εκπαιδευτικών και η δημιουργία νέων υποδομών «κοστίζουν» και τα δημοσιονομικά του κράτους «δεν αντέχουν». 
Εμείς απαντάμε
Τα σχολεία μας δεν είναι  παρκινγκ  για  τη φύλαξη των μαθητών, ώστε να λειτουργήσει απρόσκοπτα η «αγορά» με το λιγότερο κόστος και το μεγαλύτερο κέρδος για τις επιχειρήσεις.  
Η δημόσια δωρεάν υποχρεωτική εκπαίδευση για όλα τα παιδιά καθώς και η ασφαλής πρόσβαση σε αυτή είναι δικαίωμα των μαθητών και των εκπαιδευτικών  κι υποχρέωση του κράτους.
Άλλωστε εκπαιδευτικούς που περιμένουν χρόνια στην ουρά για να διοριστούν έχουμε σε υπεραφθονία. 
Και χρήματα επίσης, αλλά επιλέγουν να τα δίνουν αλλού
950.000 ευρώ για να στηθεί ξανά η αποτυχημένη Τράπεζα Θεμάτων στα σχολεία
72 δις από την ΕΕ για τις επιχειρήσεις- τα 2 από αυτά θα αρκούσαν για υγεία –παιδεία
63 εκατ. για τον ανθρωποφράχτη  στον Έβρο αλλά και
μπόλικα δις για την αγορά πολεμικών αεροπλάνων από τη Γαλλία….

Καλούμε γονείς, μαθητές, εκπαιδευτικούς να διεκδικήσουμε από κοινού  :
  • Καθημερινή λειτουργία των σχολείων με ολιγομελή τμήματα από 12-15 μαθητές ανάλογα με το μέγεθος της αίθουσας ώστε να τηρούνται οι αποστάσεις.
  • Διενέργεια μαζικών επαναλαμβανόμενων  δωρεάν τεστ σε όλους τους εκπαιδευτικούς και τους μαθητές.
  • Μόνιμους  διορισμούς επιπλέον εκπαιδευτικών άμεσα για την κάλυψη όλων των αναγκών.
  • Εύρεση\ διαμόρφωση \χρήση των απαραίτητων δημόσιων χώρων για την κάλυψη των αυξημένων αναγκών που δημιουργούνται.
  • Επανακαθορισμό  δρομολογίων για τη μεταφορά των μαθητών με τους αναγκαίους όρους υγιεινής και ασφάλειας.
  • Εξασφάλιση όλου του απαραίτητου αριθμού μόνιμων εργαζομένων στην καθαριότητα των σχολείων, ώστε να διασφαλίζονται οι υγειονομικοί όροι καθ’ όλη τη διάρκεια της λειτουργίας του σχολείου.
  • Πρόσληψη   σχολιάτρων, σχολικών νοσηλευτών καθώς και ψυχολόγων και κοινωνικών λειτουργών για την αναγκαία επικοινωνία με το οικογενειακό περιβάλλον
  • Κατάργηση του αντιεκπαιδευτικού νόμου (4692/20) , ο οποίος ανάμεσα στα άλλα αντιεκπαιδευτικά  μέτρα προβλέπει  αύξηση ορίου μαθητών στους 25-27 μαθητές ανά τμήμα.
  •  Κατάργηση της τροπολογίας και της ΠΝΠ που αφορά τις κάμερες και την εξ αποστάσεως «εκπαίδευση» . Το μάθημα είναι ζωντανή διαδικασία και απαιτεί διδασκαλία
  • Δημιουργία όλων των απαραίτητων δομών ενισχυτικής διδασκαλίας (παράλληλη, κατ΄ οίκον, πρόσθετη) για τους μαθητές που δε μπορούν λόγω πανδημίας να παρακολουθήσουν τη δια ζώσης διαδικασία και παραμένουν περιορισμένοι στο σπίτι.
  • Δωρεάν διενέργεια τεστ σε μαθητές και εκπαιδευτικούς , διάθεση του αναγκαίου υλικού προστασίας στα σχολεία (μάσκες ειδικά  «ανεμπόδιστης επικοινωνίας» όπου φαίνονται τα χείλη- ιδιαίτερα για τους εκπαιδευτικούς- γάντια, αντισηπτικά, υλικά καθαριότητας, θερμομετρήσεις). Έκτακτη επιχορήγηση στις σχολικές επιτροπές.
  • Έγκριση όλων των τμημάτων ολιγομελών στα ολοήμερα σχολεία καθώς και σε ΓΕΛ και ΕΠΑΛ .
  • Αύξηση των δαπανών για την παιδεία  με έκτακτο κονδύλι από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Έκτακτη οικονομική ενίσχυση των οικογενειών με άνεργους γονείς μαθητών -τριων. 
                                                                                                                                     Σεπτέμβριος 2020

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου