Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Κυριακή 20 Απρλίου σήμερα.....

Κυριακή 19 Ιουλίου 2020

ΔΗΜΟΤΙΚΟ-ΓΥΜΝΑΣΙΟ ΔΕΣΦΙΝΑΣ ΚΑΙ ΝΗΠΙΑΓΩΓΕΙΟ ΔΕΛΦΩΝ ΠΙΛΟΤΙΚΑ ΣΧΟΛΕΙΑ!

Αφορά στην εφαρμογή των «Εργαστηρίων Δεξιοτήτων» στο νέο σχολικό έτος....

Δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης η απόφαση με την οποία ορίζονται  218  Νηπιαγωγεία, Δημοτικά και Γυμνάσια  για την εφαρμογή της πιλοτικής δράσης «Εργαστήρια Δεξιοτήτων» στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Ανάμεσα στις σχολικές αυτές μονάδες από τη Φωκίδα περιλαμβάνονται το Νηπιαγωγείο Δελφών, το Δημοτικό Σχολείο Δεσφίνας και το “Μελέτειο” Γυμνάσιο με λυκειακές τάξεις της Δεσφίνας.
Τα Εργαστήρια Δεξιοτήτων αποτελούν καινοτόμο διδακτική και εκπαιδευτική δράση, η οποία συνίσταται στην πιλοτική προσθήκη νέων θεματικών κύκλων στο Νηπιαγωγείο και στο υποχρεωτικό ωρολόγιο πρόγραμμα του Δημοτικού και του Γυμνασίου, αξιοποιώντας μεθόδους διερευνητικής – ανακαλυπτικής μάθησης.
Στόχος είναι η ενίσχυση της καλλιέργειας ήπιων δεξιοτήτων, δεξιοτήτων ζωής και δεξιοτήτων τεχνολογίας και επιστήμης στους μαθητές και στις μαθήτριες, σε συνδυασμό με τη διαμόρφωση ενός σύγχρονου πλαισίου προγράμματος με δομή Ανοικτών, Ζωντανών Προγραμμάτων Σπουδών και Διαδικασιών.
Κατά την πιλοτική εφαρμογή και για το σχολικό έτος 2020-21, θα ερευνηθεί η ένταξη των νέων θεματικών κύκλων, θα εξεταστούν το ωρολόγιο πρόγραμμα των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων, οι ειδικότητες των εκπαιδευτικών στους οποίους δύναται να ανατίθεται η διδασκαλία των νέων θεματικών κύκλων και ενοτήτων, ο τρόπος αξιολόγησης των μαθητών/-τριών και κάθε άλλο θέμα σχετικό.
Η πιλοτική εφαρμογή συνοδεύεται από επιμορφωτικές δράσεις.
Με την ολοκλήρωση της πιλοτικής δράσης και την αποτίμησή της, το ΙΕΠ συντάσσει έκθεση αποτελεσμάτων και γνωμοδοτεί ως προς την εισαγωγή ή μη των Εργαστηρίων Δεξιοτήτων σε όλες τις σχολικές μονάδες Νηπιαγωγείου, Δημοτικού και Γυμνασίου, ή άλλως τη διενέργεια ή μη νέας πιλοτικής δράσης.
Το δείγμα των σχολικών μονάδων που αποτελεί το πεδίο της πιλοτικής εφαρμογής ορίζεται από το ΥΠΑΙΘ, έπειτα από σχετική εισήγηση από τις Διευθύνσεις Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, και πληροί τα κάτωθι κριτήρια:
Κατά την υλοποίηση της πιλοτικής δράσης καλλιεργούνται οι παρακάτω κύκλοι δεξιοτήτων: 
Α) Κύκλος των δεξιοτήτων μάθησης – Κριτική σκέψη: Επικοινωνία, Συνεργασία, Δημιουργικότητα
Β) Κύκλος των δεξιοτήτων ζωής: Αυτομέριμνα, Κοινωνικές Δεξιότητες, Πολιτειότητα, Ενσυναίσθηση και ευαισθησία, Προσαρμοστικότητα, Ανθεκτικότητα, Υπευθυνότητα, Πρωτοβουλία, Οργανωτική ικανότητα, Προγραμματισμός και Παραγωγικότητα.
Γ) Κύκλος των δεξιοτήτων της τεχνολογίας και της επιστήμης: Δεξιότητες Μοντελισμού και προσομοίωσης – Πληροφορικός γραμματισμός, Ψηφιακός γραμματισμός, Τεχνολογικός γραμματισμός, Γραμματισμός στα Μέσα, Ευχέρεια στην Ηλεκτρονική Διακυβέρνηση, Ψηφιακές Ανθρωπιστικές Επιστήμες, Ασφαλής πλοήγηση στο διαδίκτυο, Προστασία από εξαρτητικές συμπεριφορές στις τεχνολογίες, Δεξιότητες δημιουργίας και διαμοιρασμού ψηφιακών δημιουργημάτων, Συνδυαστικές δεξιότητες ψηφιακής τεχνολογίας, επικοινωνίας και συνεργασίας, καθώς και Δεξιότητες ανάλυσης και παραγωγής περιεχομένου σε έντυπα και ηλεκτρονικά μέσα – Δεξιότητες διεπιστημονικής και διαθεματικής χρήσης των νέων τεχνολογιών.
Δ) Κύκλος των δεξιοτήτων του νου: Στρατηγική σκέψη, Επίλυση προβλημάτων, Μελέτη περιπτώσεων (case studies) – Κατασκευές και Πλάγια σκέψη.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου