Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

.... Σήμερα Σάββατο 23 Νοεμβρίου....ΑΜΦΙΚΛΕΙΑ: Έφυγε από την ζωή ο Γιώργος Τσαπρούνης σε ηλικία 45 ετών, σήμερα στις 12 η κηδεία του στον ΙΝ Εισοδίων της Θεοτόκου Αμφίκλειας.….......

Τρίτη 19 Μαΐου 2020

ΠΟΛΙΤΕΣ στο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ – Τοποθετήσεις σε θέματα του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Δελφών


Στο 1ο δημοτικό συμβούλιο δια ζώσης, μετά από 2 μήνες που «συνεδριάζαμε» δια περιφοράς, η παράταξή μας «ΠΟΛΙΤΕΣ στο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ» τοποθετηθήκαμε (όπως κάθε φορά φυσικά) σε όλα τα θέματα.....


Η στάση που κρατήσαμε, όπως και για ποιούς λόγους σε 4 θέματα, (συναφή ανά δύο) όσο και στην έγκριση του Απολογισμού- Ισολογισμό του 2014

Αιτιολόγηση - Τοποθέτηση Ψήφου
Θέμα: «Έγκριση Απολογισμού, Ισολογισμού και αποτελεσμάτων χρήσεως έτους 2014»

     Κα Πρόεδρε 
Τον Ισολογισμό του 2014 θα τον Καταψηφίσουμε. 
Τον Καταψηφίζουμε για λόγους σοβαρότατους και ουσιαστικούς. Στην χρήση του 2014 στον προϋπολογισμό είναι καταγεγραμμένο έργο για το οποίο είχαμε διατυπώσει επιφυλάξεις μέσα στο δ.σ. τότε και είχαμε καταψηφίσει την εισήγηση για το λόγο αυτό. 
Στην συνέχεια το συγκεκριμένο έργο, που σημειωτέων έπρεπε να το έχει υλοποιήσει και ολοκληρώσει πρώην Καποδιστριακός Δήμος, κληρονομήθηκε σε εμάς, τον Καλλικρατικό Δήμο ΔΕΛΦΩΝ. Συνέχισε να εγγράφετε και στους επόμενους προϋπολογισμούς, για να αποκαλυφθεί στην πορεία πως αφορά υπόθεση κακοδιαχείρισης, σπατάλης και εντέλει ρεμούλας του δημόσιου χρήματος, η οποία σήμερα βρίσκεται στην δικαιοσύνη. 
Την υπόθεση αυτή έχει αναδείξει η παράταξή μας. Εάν μάλιστα δεχτούμε πως υπάρχουν και άλλοι κωδικοί της χρήσης του 2014 που τώρα θέλουμε να εγκρίνουμε, που θα μπορούσαμε να αμφισβητήσουμε αλλά δύσκολα να αποδείξουμε τους ισχυρισμούς μας, για το συγκεκριμένο δεν χωρά δεύτερη κουβέντα και συζήτηση.  
Αδράχνοντας όμως την ευκαιρία που μας δίνεται σήμερα συζητώντας το θέμα αυτό, θέλουμε να στρέψουμε την προσοχή των δημοτικών συμβούλων στον τρόπο και την διαδικασία με την οποία συζητάμε ένα τόσο ουσιαστικό θέμα, «το αποτέλεσμα μιας χρήσης λειτουργίας του Δήμου».
Μία τόσο σοβαρή υπόθεση που αφορά τον τρόπο λειτουργίας του Δήμου και των αποτελεσμάτων αυτού, της οποίας τα συμπεράσματα που εξάγονται μπορούν να αποτελέσουν οδηγό στην συνέχεια για την δημοτική αρχή, καταντά τυπική διαδικασία έχοντας απωλέσει κάθε ουσιαστικό περιεχόμενο. 
Η ερώτησή μας προς τον εισηγητή κές & κοι σύμβουλοι, «ποια χρονική στιγμή έπρεπε το δ.σ. να έχει συζητήσει σύμφωνα με τον νόμο τον Απολογισμό Ισολογισμό του 2014;», δεν ήταν τυχαία. 
Η απάντηση, «πως σύμφωνα με τον Νόμο έπρεπε τον Ισολογισμό του 2014 να τον συζητήσουμε έως τον Οκτώβρη του 2015», είναι απόδειξη της βαρύτητας απέναντι στο κλείσιμο των Οικονομικών Χρήσεων, με την οποία αντιμετωπίζει έως σήμερα η κάθε Δημοτική Αρχή που κυβέρνησε τον Δήμο ΔΕΛΦΩΝ.
Η επίσης εύστοχη ερώτηση του δημοτικού μας συμβούλου Νίκου Σταντζούρη προς τον κο Νικολέτο ορκωτό λογιστή: «ποια είναι η διαβάθμιση του ελέγχου κάθε οικονομικής χρήσης και ποιος επιλαμβάνεται εάν έχουν εντοπισθεί ατασθαλίες;» (απάντηση: το δ.σ., η Αποκεντρωμένη Διοίκηση και το Ελεγκτικό Συνέδριο), μας βοηθά να κατανοήσουμε πως «χάνεται» μέσα στον χρόνο κάθε ουσιαστική δυνατότητα ελέγχου και αξιοποίησης αυτού, ανάλογα με τα αποτελέσματα. 
Οι ορκωτοί λογιστές φυσικά και μας λένε την αλήθεια κοι σύμβουλοι. Την αλήθεια και τα συμπεράσματά τους, τα οποία βγάζουν από τα στοιχεία που τους δίνει η Δημοτική Αρχή. Τα συμπεράσματά τους φυσικά και οι παρατηρήσεις τους θα μπορούσαν να είναι χρήσιμα και είναι, όταν λαμβάνονται υπ’ όψη. Τι θα μπορούσαμε σήμερα να λάβουμε υπ’ όψη μας εμείς από όλα αυτά που μας λένε, όταν έχουν περάσει 6 χρόνια;
Στον Δήμο μας ο Απολογισμός- Ισολογισμός αυτός είναι ο 4ος στην σειρά. Ο κος Νικολέτος διενήργησε τους τρεις στην σειρά, ενώ τον 1ο είχε πραγματοποιήσει ο κος Κούτουλας που σήμερα είναι συνταξιούχος. Οι παρατηρήσεις τους πάντα ήταν εύστοχες και σίγουρα θα βοηθούσαν εάν μπορούσαμε και τις είχαμε εκμεταλλευτεί στην αρχή. Δηλαδή την επόμενη χρονιά της χρήσης που θα είχαν ελέγξει, σύμφωνα με τα στοιχεία που είχαν στην διάθεσή τους.
Σήμερα κερδίζουμε ελάχιστα έως τίποτα ουσιαστικό, παρά μόνο κλείνουμε μια υποχρέωση την οποία έχουμε ως Δήμος σύμφωνα με τον Νόμο, εντελώς τυπικά.
Στο σημερινό δ.σ. οι σύμβουλοι που βρισκόμασταν και στο τότε συμβούλιο είμαστε 7 μαζί με τον Δήμαρχο, ο οποίος δεν θα λάβει μέρος στην ψηφοφορία. Το δ.σ. θα επικυρώσει μία οικονομική χρήση που δεν έζησε, ή μπορεί κάποιοι σύμβουλοι να γνωρίζουν ελάχιστα.
Από τον Νόμο ευθύνες δεν μπορούν να προκύψουν για κανένα δημοτικό σύμβουλο ακόμα και εάν αποδεδειγμένα στην συνέχεια είχαν συμβεί ατασθαλίες.
«Συνεισφέρουν» όμως άθελά τους οι σύμβουλοι στον χρόνο που διεξάγεται η επικύρωση της χρήσης, στην συγκάλυψη των ατασθαλιών! 
Για σκεφτείτε; Ποια διοικητική αρχή θα αμφισβητούσε τα αποτελέσματα μιας χρήσης και την ορθότητά τους, ή θα έμπαινε στην διαδικασία διερεύνησης ενός έργου π.χ. όταν αυτό διαχρονικά εγγράφεται σε προϋπολογισμούς και ψηφίζεται από διαφορετικά δημοτικά συμβούλια άρα και φυσικά πρόσωπα; Θα κατακυρωθεί το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας από όλες τις διοικητικές βαθμίδες- ελέγχους, «τελειώνοντας» τις πιθανότητες διόρθωσης ή απόδοσης ευθυνών, «ξεπλένοντας» οριστικά τα κακώς κείμενα και τους κακώς ενεργούντες.
Οι δημοτικοί σύμβουλοι που εργάζονται σε διοικητικές θέσεις με αντιλαμβάνονται πλήρως.    
Φυσικά, ο Μέγκος παράδειγμα ως δημοτικός σύμβουλος, αποτελεί στην καλύτερη των περιπτώσεων ένα ιδιόρρυθμο τύπο ο οποίος φωνάζει μόνος του επί ετών, «στήνοντας» σενάρια ατασθαλιών και κακοδιαχείρισης. Ποιος τον πιστεύει;
Καταλήγοντας νομίζω πως γίνεται αντιληπτό από όλους με ποιο τρόπο έχει χαθεί η ουσιαστική παραγωγική σημασία της διαδικασίας αυτής και έχει παραμείνει μόνο η τυπική της ταυτότητα, η οποία στην συνέχεια αποτελεί ουσιαστική απόκρυψη των «βρώμικων» δουλειών και απόκρυψη της κακοδιοίκησης. 
……………………………………………………………………………………………
Αιτιολόγηση - Τοποθέτηση Ψήφου
Θέματα 1 & 2  

     Κα Πρόεδρε 
Στο 1ο θέμα την Αναμόρφωση του προϋπολογισμού θέλω να διευκρινίσω πως ψηφίζουμε ΚΑΤΑ την απόφαση με αριθμ. 9 όπως αυτή ήρθε και στην Οικονομική Επιτροπή, ενώ είμαστε ΥΠΕΡ της απόφασης με αριθμ. 10 που αφορά τις δαπάνες για την πανδημία. 
Στο 2ο  θέμα την Τροποποίηση (2η) του Τεχνικού Προγράμματος ψηφίζουμε ΚΑΤΑ. 
Στο θέμα αυτό θα τοποθετηθούμε ως παράταξη, διότι με αφορμή την τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος συντάθηκε η 1η απόφαση της αναμόρφωσης του Προϋπολογισμού.
Σε διάστημα 26 ημερών κα Πρόεδρε ήρθε στην Οικονομική Επιτροπή εισήγηση για 2η τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος (!!!), με επεξεργασία(;;;) σε 50 περίπου κωδικούς, σε 6 αντίστοιχα χρηματοδοτικά προγράμματα.
Σας θυμίζω γιατί έχει σημασία, πως είχαμε διαφωνήσει για την συζήτηση και λήψη απόφασης του συνόλου Τεχνικού Προγράμματος του Δήμου για το 2020, σε συνέλευση του δ.σ. δια περιφοράς λόγο των περιορισμών που είχαν επιβληθεί για τον κορονοϊό COVID-19
Τηλεφωνικά μάλιστα τότε σας είχα επισημάνει πως κάτω από τέτοιες συνθήκες θα μπορούσε το δ.σ. να αποφασίσει για τα επείγοντα θέματα του Τεχνικού Προγράμματος, ενώ για το σύνολό του όταν η κατάσταση θα είχε εξομαλυνθεί. 
Νομίζω σήμερα πως η Δημοτική Αρχή εκτίθεται και σας μεταφέρω αυτούσια αυτά που είπα και στην Οικονομική Επιτροπή για τον τρόπο που αντιμετωπίζει το Ετήσιο Τεχνικό Πρόγραμμα – Δράσης του Δήμου: «Η πρακτική αυτή φανερώνει την προχειρότητα με την οποία κινείται η δημοτική αρχή και ιδιαίτερα η Εκτελεστική και η Οικονομική Επιτροπή. 
Ο τρόπος κατανομής των χρηματικών ποσών στα έργα από τα χρηματοδοτικά προγράμματα, αποδεικνύει ξεκάθαρα πως κινείται στα πλαίσια εκείνα της λογιστικής λογικής ενός ισολογισμού, αποκλειστικά και μόνο. Δεν υπάρχει αναφορά ιδιαίτερα στην απόφαση της Εκτελεστικής Επιτροπής, με πια σειρά κατά σπουδαιότητα προκρίνεται η υλοποίηση του κάθε έργου και γιατί. Ούτε λόγος γίνεται φυσικά, ακόμα και εάν μείνουμε σε ένα στείρο μαθηματικό σκεπτικό, γιατί το (Χ) έργο κοστίζει  το (Α) ποσό και όχι το (Β).»
Τα παραπάνω κες & κοι συνάδελφοι έχουν στην προκειμένη περίπτωση ιδιαίτερη βαρύτητα γιατί το Τεχνικό Πρόγραμμα το εισηγείται η Εκτελεστική Επιτροπή του Δήμου. Δηλαδή έχει συνταχθεί με την επιμέλεια του Δημάρχου, του Γραμματέα και των Αντιδημάρχων, της διοίκησης εν ολίγης του Δήμου!
Αντιλαμβανόμαστε όλοι μας πως εάν το Τεχνικό Πρόγραμμα το οποίο μας είχε προταθεί την 1η φορά, ήταν πράγματι έτοιμο να εφαρμοστεί, δηλαδή είχαμε έργα έτοιμα προς δημοπράτηση και περίμεναν απλά την απόφαση του δ.σ. για να εκκινήσουν, θα ήταν δικαιολογημένη η βιασύνη να εισαχθούν προς ψήφιση. Η 2η Τροποποίηση σε τόσο μικρό χρονικό διάστημα δείχνει ακριβώς το αντίθετο.
Κι όλα αυτά γίνονται μάλιστα, με την συναίνεση της μείζονος αντιπολίτευσης η οποία υπερψήφισε και τις δύο φορές.   
Θέλω όμως να επικεντρώσω και σε ένα-δύο παραδείγματα τα οποία μας δηλώνουν την λογική μέσα στην οποία κινείται η Δημοτική Αρχή για το Τεχνικό Πρόγραμμα. 
Παρατηρούμε στους κωδικούς της συντήρησης των αγροτικών δρόμων και την κοπή – εκρίζωση των αγριόχορτων να κοστολογείτε το ίδιο ποσό στα 12.500€, είτε είναι στην Δ.Ε. Άμφισσας, είτε στην Δ.Ε. Ιτέας, είτε στην Δ.Ε. Παρνασσού! 
Αυτή ακριβώς η κοστολόγηση, αυτό ακριβώς το ποσό, έρχεται στο Τεχνικό Πρόγραμμα προς ψήφιση εδώ και 10 χρόνια. Τρεις (3) «διαφορετικές» Δημοτικές Αρχές κάνουν το ίδιο ακριβώς. Η εγγραφή του συγκεκριμένου έργου γίνεται γιατί μέσα από αυτό εξυπηρετούνται άλλοι σκοποί και υποχρεώσεις. Η τακτική είναι γνώριμη και από όσο φαίνεται αποδοτική. Αλλιώς δεν εξηγείτε. 
Ο ισχυρισμός που προβάλλεται πως: «τα έργα αυτά παραμένουν τα ίδια ακριβώς» είναι αστείος και παιδικός. Ακόμα και αν ένα έργο έχει τα ίδια ακριβώς χαρακτηριστικά εδώ και 10 χρόνια π.χ. μήκος δρόμου, προσβασιμότητα, αναλλοίωτος στον χρόνο; (δεν έχει φθορές) κ.α. είναι πολλές άλλες παράμετροι που αλλάζουν και σίγουρα διαφοροποιούν το κόστος καθαρισμού και συντήρησής τους από χρονιά σε χρονιά. Άρα ο κάθε Δήμος έχοντας αποκομίσει εμπειρία με την πάροδο του χρόνου από την επανάληψη ενός έργου, μπορεί σίγουρα να το εγγράψει στο τεχνικό πρόγραμμα με μεγαλύτερη ακρίβεια σχετικά με την τεχνική του περιγραφή και το ποσό που απαιτείται για την υλοποίησή του. 
Ένα άλλο παράδειγμα που εγείρει ερωτήματα είναι εκείνο που αφορά το Κολυμβητήριο της Ιτέας και τα έργα που απαιτούνται για την εξυπηρέτηση ΑΜΕΑ. Τι άλλαξε εκτός από το χρηματοδοτικό πρόγραμμα και το κόστος του έργου από 30.000€ κοστίζει ακριβώς το διπλάσιο, στις 60.000€; Άλλαξε η Τεχνική μελέτη και οι προδιαγραφές του; Αν ναι πότε έγινε αυτό, τι άλλαξε μέσα 26 μέρες; 
Αυτά και άλλα έργα σε αυτή την τροποποίηση του Τεχνικού Προγράμματος, όπως και στο ίδιο κατά την αρχική εισαγωγή του στο δ.σ., δείχνουν πως τις περισσότερες φορές ο τρόπος που τα θέματα εισάγονται στο συμβούλιό μας, είναι ήδη προαποφασισμένα. 
Αυτό είναι ανησυχητικό τουλάχιστον, γιατί ουσιαστικά είναι προσβλητικό, αφού δηλώνει πως το δ.σ. η Δημοτική (Δημοτικές στην Δήμο μας) Αρχή αντιμετωπίζουν το κορυφαίο όργανο διοίκησης του Δήμου ως διεκπεραιωτικό και όχι ως ουσιαστικό. 
……………………………………………………………………….
Αιτιολόγηση - Τοποθέτηση Ψήφου
Θέματα 5 & 6  

     Κα Πρόεδρε 
Στα δύο αυτά θέματα η παράταξή μας θα ψηφίσει ΚΑΤΑ. 
Σας υπενθυμίζω πως μέσα στην αίθουσα αυτή είχαμε συζητήσει πάλι το θέμα αυτό στην αρχή σχεδόν της δημοτικής θητείας, Οκτώβριο ή Νοέμβριο δεν θυμάμαι καλά. Νοέμβριο. Τότε είχαμε υποστηρίξει την πρόταση της Δημοτικής Αρχής, η οποία μας έλεγε (αναφέρω επιγραμματικά την ουσία): «Αποφασίζουμε την αποκομιδή των σκουπιδιών να την κάνουμε εμείς ως Δήμος Δελφών, παίρνοντας την υπηρεσία αυτή από τον ΦΟΣΔΑ. Για τον λόγο αυτό θα εφαρμόσουμε την διαδικασία που απαιτείται, για να δώσουμε την αποκομιδή των σκουπιδιών σε εργολάβο για τους επόμενους 3 μήνες. Με τον τρόπο αυτό θα κερδίσουμε τον απαιτούμενο χρόνο που απαιτείται, έτσι ώστε να πάρουμε το κατάλληλο προσωπικό με συμβάσεις και να οργανώσουμε την υπηρεσία αυτή να την κάνουμε μόνοι μας». 
Εμείς ως παράταξη στηρίξαμε αυτή την λύση που προτάθηκε εκείνη την στιγμή ως «λύση ανάγκης», για να ξεπεραστεί το αδιέξοδο που είχε δημιουργηθεί, κυρίως από την έλλειψη προσωπικού που είχε ο Δήμος για να μπορεί να εκτελέσει την απαιτούμενη και πολύ σοβαρή αυτή υποχρέωση απέναντι στους δημότες. Αποδεικνύοντας πως δεν παίζουμε με την Υγεία των πολιτών και δεν αντιπολιτευόμαστε για να αντιπολιτευόμαστε. Σημειώνω εδώ πως είχε κάνει εντύπωση η απόφασή μας στους υπόλοιπους συμβούλους και μάλιστα μου είχε εκφράσει την απορία του γι’ αυτή δημοτικός σύμβουλος της μείζονος αντιπολίτευσης.
Είναι σε όλους μας γνωστό πως ο κος Παναγιωτόπουλος είναι υποστηρικτής του ΦΟΣΔΑ από την πρώτη στιγμή και το «όραμά» του είναι την υπηρεσία αυτή της αποκομιδής των σκουπιδιών, ο Δήμος να την παραχωρήσει. Η δική μας παράταξη πιστεύει ακριβώς το αντίθετο και αυτό υποστηρίζουμε από το Σεπτέμβρη του 2014 που ήρθε ως πρόταση στο δ.σ. έως και σήμερα.
Υποστηρίζαμε και συνεχίζουμε να υποστηρίζουμε, πως η υπηρεσία αυτή πρέπει αποκλειστικά να εξυπηρετείται από τον Δήμο. Ύδρευση, Αποχέτευση, Βιολογικοί, Απορρίμματα- Σκουπίδια, Δημοτική Οδοποιία και Δημοτικός Φωτισμός είναι τα αντικείμενα που ο Δήμος δεν πρέπει ποτέ να εκχωρήσει σε κανένα και να τα εξυπηρετεί πάντα ο ίδιος. Αυτή είναι η δουλειά του. Αυτά είναι υποχρεωμένος να τα φέρει σε πέρας. Κι όταν αυτά μπορεί να τα κάνει, ή τα έχει δρομολογήσει σωστά, τότε εάν θέλει ας ασχοληθεί και με τις εκδηλώσεις, ας κάνει και παρελάσεις,….κλπ.
Σήμερα μετά το χρονικό διάστημα που πέρασε, αυτό που ο εισηγητής, ο Αντιδήμαρχος κος Αγαπητός μας προτείνει, είναι ο Δήμος αφού προμηθευτεί όλα τα κατάλληλα εργαλεία για την υλοποίηση της αποκομιδής των σκουπιδιών, της ανακύκλωσης και των στερεών απορριμμάτων και βιοαποβλήτων, να Αναθέσει σε εργολάβο το έργο αυτό! 
Με λίγα λόγια όχι μόνο ο Δήμος ΔΕΝ προετοιμάστηκε και ΔΕΝ οργανώθηκε για τις υπηρεσίες αυτές, αλλά  τις ΕΚΧΩΡΕΙ ΟΛΕΣ σε ιδιώτες εργολάβους για δύο χρόνια. 
Στην ερώτησή μας τι ενέργειες έχει κάνει η δημοτική αρχή για πρόσληψη μόνιμου υπαλληλικού προσωπικού, η απάντηση που ακούσαμε είναι πως περιμένει να βγάλει αντίστοιχη προκήρυξη η Κυβέρνηση. Υπενθυμίζουμε πως τον Σεπτέμβρη ο Δήμος Δωρίδας προσέλαβε 12 μόνιμους και εμείς κανέναν από δική μας αστοχία βέβαια. Στην ερώτησή μας αν γνωρίζει ο εισηγητής πόσοι μόνιμοι υπάλληλοι του δήμου μας συνταξιοδοτούνται, διαπιστώσαμε πως γνωρίζει καλά. 
Ενώ ξέρουν καλά στην Δημοτική Αρχή, πως το πρόβλημα άμεσα θα γίνει ακόμα μεγαλύτερο με την αποχώρηση και άλλων υπαλλήλων μας ανεξάρτητα με την υπηρεσία που καθένας βρίσκεται στον Δήμο, δεν υπάρχει κανένας σχεδιασμός και προγραμματισμός για το άμεσο και το απώτερο μέλλον.  
Αναφέρουμε όλα τα παραπάνω για να γίνει κατανοητό, πως μέλημα της δημοτικής αρχής δεν είναι σε καμία περίπτωση η ανάληψη των πραγματικών υποχρεώσεών της και η εξυπηρέτησή τους, ούτε τώρα ούτε και στο μέλλον.  
Εμείς με την λογική να δώσουμε – παραχωρήσουμε τα εργαλεία του Δήμου, ακριβά εργαλεία μάλιστα και κινητά περιουσιακά μας στοιχεία, σε ιδιώτη εργολάβο, για να προσλάβει εκείνος προσωπικό για να κάνει την δουλειά που πρέπει να κάνει ο Δήμος, είμαστε αντίθετοι.
Για τον λόγο αυτό και όσα προαναφέραμε καταψηφίζουμε τις προτάσεις της εισήγησης στα θέματα 5 & 6 της ημερήσιας διάταξης.  

Παναγιώτης Μέγκος
Επικεφαλής της παράταξης

Δημοτική Κίνηση Πολιτών Δήμου ΔΕΛΦΩΝ
ΠΟΛΙΤΕΣ στο ΠΡΟΣΚΗΝΙΟ




Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.