Στην τελική ευθεία μπαίνει η προετοιμασία της
κυβέρνησης για την προώθηση του αντιασφαλιστικού νομοσχεδίου, καθώς
αύριο, Δευτέρα 20/1, .....
ο υπουργός Εργασίας αναμένεται να πάει στο Μέγαρο Μαξίμου
για συνάντηση με τον πρωθυπουργό (είχε οριστεί για την περασμένη Παρασκευή αλλά
αναβλήθηκε), ενώ τις επόμενες μέρες προγραμματίζεται το τελικό σχέδιο να δοθεί
σε «δημόσια διαβούλευση» και αμέσως μετά να κατατεθεί στη Βουλή.
Κλιμακώνοντας την αποπροσανατολιστική προπαγάνδα
τους για το αντιλαϊκό περιεχόμενο του νομοσχεδίου, όπως συμβαίνει πάντα πριν
από κάθε χτύπημα στο Ασφαλιστικό, τα κυβερνητικά στελέχη όλο το τελευταίο διάστημα
επιχειρούν να κάνουν το μαύρο άσπρο, κάνοντας λόγο για ένα «θετικό νομοσχέδιο»
που θα δώσει τις «πρώτες αυξήσεις στις συντάξεις μετά από 10 χρόνια»...
Ο νόμος - λαιμητόμος μετονομάζεται πλέον
σε νόμο Κατρούγκαλου - Βρούτση
Αυτό που επιχειρούν με κάθε
τρόπο να συσκοτίσουν είναι ότι το «νέο Ασφαλιστικό» που φέρνουν, θα θωρακίσει
το νόμο - λαιμητόμο του Κατρούγκαλου, προωθεί προσαρμογές για να τον
καταστήσουν ακόμα πιο γρήγορο και αποτελεσματικό στην ισοπέδωση συντάξεων και
δικαιωμάτων, προετοιμάζοντας παράλληλα το έδαφος για τα επόμενα χτυπήματα.
Αποκαλύπτοντας το πραγματικό
περιεχόμενο του «νέου Ασφαλιστικού» το ΠΑΜΕ σε ανακοίνωσή του σημειώνει
χαρακτηριστικά: «Η ΝΔ εφαρμόζει κατά γράμμα το νόμο Κατρούγκαλου,
προσπαθώντας να ξεπεράσει τα νομικά κενά. Η αρχιτεκτονική του νόμου
Κατρούγκαλου παραμένει απαράλλαχτη. Ο νόμος Κατρούγκαλου αποτέλεσε έως και
σήμερα την κορύφωση της αντιασφαλιστικής επίθεσης, καθώς ενσωμάτωσε όλες τις
ανατροπές σε βάρος ασφαλισμένων και συνταξιούχων. Σήμερα έρχεται η ΝΔ να
θωρακίσει αυτόν το νόμο, να κλείσει νομικά κενά ώστε να μη βγαίνουν παράνομες
και αντισυνταγματικές οι διατάξεις του, να τον εφαρμόσει επιθετικά και γρήγορα
για να ισοπεδώσει συντάξεις και δικαιώματα. Να ανοίξει το δρόμο σε νέα
επιδρομή, με τους τρεις πυλώνες του συστήματος Πινοσέτ. Η κυβέρνηση της ΝΔ,
δηλαδή, όχι μόνο τον διατηρεί αλλά τον προχωρά ένα βήμα παραπέρα, βαφτίζοντας
το κρέας ψάρι και το νόμο - λαιμητόμο νόμο - σωτηρία. Ο νόμος
Κατρούγκαλου απέκτησε και δεύτερο νονό και μετονομάζεται σε νόμο Κατρούγκαλου -
Βρούτση».
Το ψέμα για «αυξήσεις στις συντάξεις»...
με μείωση της συνταξιοδοτικής δαπάνης!
Ο κάλπικος ισχυρισμός για
«αυξήσεις στις συντάξεις για πρώτη φορά μετά από δέκα χρόνια» επιχειρεί να
παγιδεύσει συνταξιούχους και ασφαλισμένους, να δημιουργήσει κλίμα ψευδαισθήσεων
και αναμονής ότι μετά από τόσα χρόνια περικοπών και ανατροπών κάτι καλύτερο
έχουν τάχα να περιμένουν...
Με ορισμένες
επιμέρους προσαρμογές - «τυράκια», η κυβερνητική προπαγάνδα επιχειρεί να
επιβάλει τη λογική «περασμένα - ξεχασμένα» για όλες τις τεράστιες περικοπές και
ανατροπές του νόμου Κατρούγκαλου και των προηγούμενων αντιασφαλιστικών
χτυπημάτων που ενσωματώνει και θωρακίζει με το νέο νομοσχέδιο.
Επιχειρεί η κυβέρνηση να
συσκοτίσει το ότι η γρήγορη και αποτελεσματική εφαρμογή του νόμου
Κατρούγκαλου που διασφαλίζει με το «νέο Ασφαλιστικό» θα φέρει σε όλους τους
νέους συνταξιούχους λεπίδα πολύ μεγαλύτερη από τα όποια «τυράκια» διαφημίζει
σήμερα.
Για να στηρίξει την απάτη, η
κυβερνητική προπαγάνδα επικαλείται τα εξής: Μια αύξηση των ποσοστών αναπλήρωσης
στον υπολογισμό της κύριας σύνταξης για ασφαλισμένους πάνω από 30 χρόνια και τη
δήθεν «αποκατάσταση των αδικιών» του νόμου Κατρούγκαλου, την κατάργηση των
περικοπών στις επικουρικές στις περιπτώσεις συνταξιούχων που το άθροισμα κύριας
και επικουρικής ήταν πάνω από 1.300 ευρώ - σύμφωνα και με τη σχετική απόφαση
του Συμβουλίου της Επικρατείας (Οκτώβρης 2019) - μαζί και την επιστροφή των
αναδρομικών από τον ίδιο μήνα (και όχι από την επιβολή των περικοπών), τη
δημιουργία ενός «μόνιμου μηχανισμού στήριξης χαμηλοσυνταξιούχων», τη μείωση του
«πέναλτι» (ποινή) που επιβάλλεται στις συντάξεις των συνταξιούχων οι οποίοι
αναγκάζονται να εργάζονται (σήμερα ανέρχεται στο 60% της αποδιδόμενης σύνταξης)
και τη δημιουργία του e-ΕΦΚΑ, με την ενοποίηση του ΕΦΚΑ και του ΕΤΕΑΕΠ
(επικουρική σύνταξη και εφάπαξ).
Μόνο που όλες αυτές οι
«αλλαγές» που ανακοινώνει η κυβέρνηση σε καμία περίπτωση δεν οδηγούν σε
«αυξήσεις των συντάξεων», όπως ισχυρίζεται.
Τα ίδια τα στοιχεία του
κρατικού προϋπολογισμού και του προϋπολογισμού του ΕΦΚΑ για το 2020 «κάνουν
σκόνη» την κυβερνητική προπαγάνδα: Με βάση τον προϋπολογισμό του ΕΦΚΑ
για φέτος, το κονδύλι για τις κύριες συντάξεις αναμένεται να μειωθεί παραπέρα,
κατά 155 εκατ. ευρώ, επιβεβαιώνοντας όχι μόνο ότι δεν θα υπάρξουν
αυξήσεις, αλλά και ότι η τάση μείωσης των συντάξεων συνεχίζεται
απρόσκοπτα. Οσον αφορά στις επικουρικές, και εδώ το συνολικό κονδύλι
για το 2020, όπως προκύπτει και από τον κρατικό προϋπολογισμό, θα μειωθεί κατά
71 εκατ. ευρώ σε σύγκριση με το 2019! Κατά συνέπεια, στην καλύτερη
περίπτωση θα έχουμε μια ανακατανομή της συνολικής δαπάνης, η οποία σε κάθε
περίπτωση βαίνει μειούμενη. Αυτό αποτυπώνεται και στους προϋπολογισμούς (στον
κρατικό και του ΕΦΚΑ) που διαμορφώνονται για τη συνολική πορεία των συντάξεων.
Επιβεβαιώνεται και από τα επίσημα ντοκουμέντα της ΕΕ, στα οποία εκτιμάται
ότι η συνολική συνταξιοδοτική δαπάνη ως ποσοστό του ΑΕΠ θα μειωθεί από
17,3% το 2016 στο 14% το 2020, στο 13% το 2025 και στο 12,5% το 2030!
Σε πλήρη εφαρμογή το λεπίδι και
προετοιμασία εδάφους για τα επόμενα...
Γίνεται λοιπόν φανερό ότι
ορισμένα «μερεμέτια» που επιχειρεί η κυβέρνηση της ΝΔ στον νόμο - λαιμητόμο του
Κατρούγκαλου, όπως η περιορισμένη αύξηση των συντελεστών αναπλήρωσης στις
κύριες συντάξεις, μόνο γι' αυτούς που έχουν πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης, δεν
καλύπτουν σε καμία περίπτωση το χάσμα των τεράστιων περικοπών που άνοιξε η
εφαρμογή του 4387/2016 για το σύνολο των συνταξιούχων, σε σχέση με το παλιό
σύστημα (υπολογισμός συντάξεων πριν από τις 13/5/2016) ακόμα και αν η
σύγκριση γίνει με τα ποσά όπως είχαν διαμορφωθεί μετά τις περικοπές που είχαν
προηγηθεί. Αυτό αποδεικνύεται περίτρανα στα ποσά των συντάξεων μετά τον
επανυπολογισμό τους και τις λεγόμενες «προσωπικές διαφορές» που προέκυψαν, όπως
προέβλεπε και ο νόμος Κατρούγκαλου.
Μιλούν προκλητικά για
«δικαιότερα ποσοστά αναπλήρωσης» για πάνω από 30 χρόνια ασφάλισης, όταν η
διαρκής γενίκευση της «ευελιξίας» και της υποαπασχόλησης, η πολύχρονη υψηλή
ανεργία κατά τη διάρκεια της κρίσης αλλά και στη φάση της ανάκαμψης καθιστούν
τη συγκέντρωση αυτών των ενσήμων όνειρο θερινής νυκτός για τεράστια τμήματα των
εργαζομένων, που θα συμπιέζονται όλο και περισσότερο στα ψίχουλα της «εθνικής
σύνταξης»...
Τα ίδια ισχύουν και στην
περίπτωση των επικουρικών, καθώς η περιορισμένη επιστροφή περικοπών
σε αυτές για έναν αριθμό παλιών συνταξιούχων με βάση την απόφαση του ΣτΕ δεν
καλύπτει σε καμία περίπτωση την ολοκληρωτική «σφαγή» των επικουρικών όλα τα
προηγούμενα χρόνια, που επισφραγίστηκε με τον νόμο Κατρούγκαλου. Επιπλέον,
παραμένουν σε ισχύ και οι αντιασφαλιστικές παρεμβάσεις του νόμου 4152/2012 για
τη δημιουργία του ΕΤΕΑ, επί της προηγούμενης θητείας Βρούτση, και βέβαια του
νόμου 4387/2016, που μετέτρεψαν τις επικουρικές σε ψίχουλα, επιβάλλοντας το
σύστημα των «καθορισμένων εισφορών», στο πλαίσιο της κεφαλαιοποίησης και του
«ατομικού κουμπαρά».
Αλλωστε, όπως προκύπτει και
από τις μέχρι τώρα τοποθετήσεις των στελεχών του υπουργείου Εργασίας, το όποιο
επιπλέον κόστος προκύψει είτε από την εφαρμογή δικαστικών αποφάσεων είτε για
την περιορισμένη αλλαγή των συντελεστών αναπλήρωσης στις κύριες συντάξεις, αλλά
και για τη δημιουργία του λεγόμενου «μηχανισμού στήριξης των
χαμηλοσυνταξιούχων», αυτό θα καλυφθεί μόνο από το κονδύλι που είχε δοθεί πέρυσι
το Πάσχα και βαφτίστηκε ψευδεπίγραφα από τον ΣΥΡΙΖΑ «13η σύνταξη». Μια
«σύνταξη» η δαπάνη για την οποία αντιστοιχούσε μόλις στο 40% της κανονικής, για
την καταβολή της οποίας και ο ΣΥΡΙΖΑ με τη σειρά του είχε χρησιμοποιήσει τα
ποσά που στέρησε από τους χαμηλοσυνταξιούχους με την κατάργηση του ΕΚΑΣ...
Αντίστοιχα
προκλητική είναι και η προπαγάνδα που παρουσιάζει ως... «αύξηση» (!) τη μείωση
του «πέναλτι» στις συντάξεις όσων συνταξιούχων εργάζονται. Αυτό
που δεν λένε βέβαια είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία των συνταξιούχων που
αναγκάζονται να εργάζονται καταφεύγει σε μια τέτοια απόφαση ακριβώς επειδή το
εισόδημα από τη σύνταξη δεν φτάνει για να ζήσει αξιοπρεπώς. Αυτό που
παρουσιάζεται ως «διευκόλυνση» των συνταξιούχων, είναι στην πραγματικότητα μια
ακόμα αντιλαϊκή κατεύθυνση της ΕΕ, του ΟΟΣΑ κ.ο.κ., για να διασφαλίσει το
κεφάλαιο άλλη μια δεξαμενή «ευέλικτης» και ειδικευμένης εργατικής δύναμης,
ανάλογα με της ανάγκες του.
Τέλος, η «ενοποίηση»
ΕΦΚΑ - ΕΤΕΑΕΠ και η δημιουργία του e -ΕΦΚΑ γίνονται για να
διευκολυνθεί σε επόμενη φάση η προώθηση της ιδιωτικής επικουρικής σύνταξης και
να αντιμετωπιστεί το «κόστος μετάβασης», που έτσι κι αλλιώς θα φορτωθεί στο
λαό. Οπως δήλωνε και ο μέχρι πρότινος αρμόδιος υφυπουργός Ν. Μηταράκης,«η
ψηφιακή ενοποίηση σε κάθε περίπτωση θα δημιουργήσει μια πολύ ισχυρή διοικητική
βάση για τη μετάβαση στη νέα κεφαλαιοποιητική επικουρική σύνταξη, η οποία θα
τεθεί σε ισχύ από 1/1/2021, καθώς βάζει τέλος στην όποια συζήτηση γινόταν για
πιθανές αστάθειες του κόστους μετάβασης».
Επιβεβαιώνεται λοιπόν ότι η
κυβέρνηση της ΝΔ όχι μόνο δεν καταργεί τον νόμο Κατρούγκαλου, αλλά τον
θωρακίζει παραπέρα και βάζει τις βάσεις για το επόμενο βήμα, για την υλοποίηση
της αξίωσης του κεφαλαίου για πλήρη ιδιωτικοποίηση της επικουρικής ασφάλισης
που με τη σειρά της θα αποτελέσει την πρόβα τζενεράλε για την ιδιωτικοποίηση
και της κύριας ασφάλισης και όλου του συστήματος Κοινωνικής Ασφάλισης, Υγείας
και Πρόνοιας!
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.