Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα Τετάρτη 24 Απριλίου.....

Κυριακή 11 Αυγούστου 2019

Παραδοσιακό Μικράς Ασίας - Ο ΤΖΑΚΙΤΖΗΣ, Çakıcı, (İzmir'in Kavakları) - Αντρέας Ρούσης

Γιώργος Βιδάκης
Τσακιτζή, παληκαρά,
πέρασε κι απ' τα Βουρλά,
πέρασε κι από τη Σμύρνη
γιαρ φινταν μποϊλού
να παντρέψεις ορφανά.....

Yasar Kemal,Ο Τσακιτζής- Cakircali Efe (Τσακίρτζαλη Μεχμέτ Εφέ), 
που γεννήθηκε το 1872 και σκοτώθηκε το 1912
Είναι ο πιο φημισμένος λησταντάρτης(Ρομπέν των δασών)της Ανατολής των αρχών του αιώνα μας. Η ανταρσία του εναντίον της οθωμανικής εξουσίας, η ζωηρή δράση του εναντίον της πλουτοκρατίας και η ευεργετική στάση του απέναντι στους Φτωχούς,τον ανέδειξαν σε θρυλικό λαϊκό ήρωα.
Τον αποκάλεσαν «ιππότη της Ανατολής» και η φήμη του διαδόθηκε σ’ Ανατολή και Δύση. Η ζωή του, οι περιπέτειες και οι έρωτές του πήραν διαστάσεις μύθου και τροφοδότησαν τη λαϊκή μυθολογία, το θέατρο σκιών, το θέατρο και τον κινηματογράφο, τόσο της νεότερης Τουρκίας όσο και της Ελλάδας.
Τσακιτζή, παληκαρά, πέρασε κι απ' τα Βουρλά, πέρασε κι από τη Σμύρνη γιαρ φινταν μποϊλού να παντρέψεις ορφανά. Τσακιτζή, κατέβα πια απ' της Ασίας τα βουνά, πήγαινε και στ' Οδεμήσι γιαρ φιντάν μποϊλού να παντρέψεις ορφανά Δεν είν' αυγή να σηκωθώ και να μη συλλογιστώ, Τσακιτζή μου, να μην κλάψω γιαρ φιντάν μποϊλού τον άδικό σου το χαμό. Αποποίηση: Το βίντεο δεν προορίζεται για παραβίαση πνευματικών δικαιωμάτων. Το ακουστικό περιεχόμενο δεν ανήκει σε εμένα και δεν έχω κέρδος από αυτό το βίντεο. Δεν είμαι κύριος πνευματικών δικαιωμάτων του περιεχομένου. Είναι από την προσωπική μου συλλογή και είναι καθαρά για Διασκέδαση.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου