Στις 11 Ιουνίου 1965 ξεκίνησε η περιβόητη υπόθεση σκευωρίας
περί δολιοφθοράς των στρατιωτικών οχημάτων της 117 Μοίρας Πεδινού Πυροβολικού,
γνωστή ως «σαμποτάζ του Έβρου»....
Πρωταγωνιστής της σκευωρίας ο Γεώργιος
Παπαδόπουλος, που δυο χρόνια μετά μαζί με τον ταξίαρχο Στυλιανό Παττακό και τον
συνταγματάρχη Νικόλαο Μακαρέζο έκαναν το πραξικόπημα της 21ης Απριλίου.
Τι ήταν το "σαμποτάζ της ζάχαρης”; Στις αρχές
του Ιουνίου 1965, ο Παπαδόπουλος βρισκόταν υπό πίεση λόγω των ανακρίσεων της
στρατιωτικής Δικαιοσύνης για την υπόθεση του Σχεδίου Περικλής, ενώ παράλληλα
είχε ξεσπάσει η υπόθεση ΑΣΠΙΔΑ. Στις 11 Ιουνίου, δύο ημέρες μετά την άσκηση
δίωξης για την υπόθεση του "Σχεδίου Περικλής", ξέσπασε η υπόθεση του
«σαμποτάζ του Έβρου».
Συγκεκριμένα, οχήματα της 117ης ΜΠΠ (Μοίρας Πεδινού
Πυροβολικού), η οποία έδρευε στην Ορεστιάδα και είχε διοικητή τον τότε
αντισυνταγματάρχη Γ. Παπαδόπουλο, είχαν ακινητοποιηθεί λόγω βλαβών από κακή
συντήρηση. Ο Παπαδόπουλος βρέθηκε υπό την πίεση των προϊσταμένων του στρατηγών
Τσολάκα, Μανέτα και Βαρδουλάκη οι οποίοι ζητούσαν εξηγήσεις για τις βλάβες.
Απολογούμενος, ο Παπαδόπουλος απέδωσε τα προβλήματα στην εντατική χρήση των
φορτηγών αλλά και σε ενδεχόμενη δολιοφθορά (σαμποτάζ) για την οποία θα
προχωρούσε σε έρευνες. Στη συνέχεια, έστησε προβοκάτσια σε συνεργασία με το
τμήμα Α2 της μονάδας, αξιωματικός του οποίου παρακίνησε έναν στρατιώτη με γονείς
αριστερών φρονημάτων να προκαλέσει βραχυκύκλωμα σε ένα όχημα. Ο στρατιώτης
συνελήφθη την ώρα της δολιοφθοράς ενώ την επόμενη μέρα συνελήφθησαν και άλλοι
φαντάροι, στα οχήματα των οποίων είχαν παρουσιαστεί βλάβες. Μετά από σειρά
βίαιων ανακρίσεων με χρήση βασανιστηρίων, ο Παπαδόπουλος πρόβαλε τη θεωρία της
κομμουνιστικής συνωμοσίας, οργανωμένης από παράνομο μηχανισμό του ΚΚΕ.
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου
Παρακαλούμε να σέβεστε τους συνομιλητές σας και να αποφεύγετε, τις ύβρεις και τους χαρακτηρισμούς. Να αποφεύγετε να γράφετε ανώνυμα. Όλα τα σχόλια πρέπει να εγκριθούν πριν δημοσιευθούν.