Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Σήμερα, Πέμπτη 25 Απριλίου 2024, τιμάται η μνήμη των: Αποστόλου και Ευαγγελιστού Μάρκου . .....

Πέμπτη 25 Απριλίου 2019

"Εξέδυσάν με τα ιμάτιά μου...Έθηκαν επι την κεφαλήν μου στέφανον εξ ακάνθων"

Γιώργος Βιδάκης
Το ιδιόμελο «Εξέδυσάν με τα ιμάτιά μου", ήχος πλ.Β', είναι το δοξαστικό των αίνων
της Ακολουθίας των Αχράντων Παθών, η οποία τελείται την Μεγάλη Πέμπτη
εσπέρας.  Το τροπάριο ανάγεται...


κατά τον 6ο ή 7ο αιώνα  και ποιητής του θεωρείται ο  Σωφρόνιος Ιεροσολύμων.
Το δοξαστικό είναι ποιητική απόδοση του εμπαιγμού του Χριστού από
τους στρατιώτες όπως περιγράφεται στα Ευαγγέλια Ματθαίου, Μάρκου και
Ιωάννου.

Υμνος συνοδεία παραδοσιακών οργάνων.
Διασκεύασαν με λαϊκά μουσικά όργανα ο Δημήτρης Αποστολάκης και ο Γιώργος Αρχοντάκης, μέλη του συγκροτήματος «Χαΐνηδες».


Απόδοσις: Ιωάννης Δαμαρλάκης πρωτοψάλτης της Αρχιεπεσκοπής Κρήτης
Απο το CD "Κύματι Θαλάσσης. Από το Πάθος στην Ανάσταση"
Μουσικοί : Δημήτριος 
᾿Αποστολάκης, Γεώργιος Σταυράκης,  Αμίν Αλαγκαμπού, Γεώργιος Αρχοντάκης

Το Βίντεο είναι από την ταινία του Πιέρ Πάολο Παζολίνι «ΤΟ ΚΑΤΑ ΜΑΤΘΑΙΟΝ ΕΥΑΓΓΕΛΙΟ»



Εξέδυσαν με τα ιμάτιά μου 
και ενέδυσαν χλαμύδα κοκκίνην.
Έθηκαν επί την κεφαλήν μου στέφανον εξ ακανθών
και επί την δεξιάν μου χείρα έδωκαν κάλαμον,
ίνα συντρίψω αυτούς ως σκεύη κεραμέως.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου