Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Παρασκευή 29 Μαρτίου σήμερα..... Β Χαιρετισμοί της Παναγίας....

Δευτέρα 1 Οκτωβρίου 2018

ΣΥΛΛΟΓΟΣ ΝΕΩΝ ΠΟΛΥΔΡΟΣΟΥ: Αγώνας υπεραπόστασης Ultra Tihiorace 112 km - ΠΑΡΝΑΣΣΟΣ – ΔΕΛΦΟΙ – ΤΕΙΧΙΟ

Με μεγάλη μας χαρά σας ανακοινώνουμε την συνεργασία του Συλλόγου Νέων Πολυδρόσου με την tihiorace.gr . Στις 20/10/2018 θα πραγματοποιηθεί αγώνας ULTRA TIHIORACE 112 km με αφετηρία τη πλατεία του χωριού μας στην Πολύδροσο με διαδρομή προς το Χ/Κ ΠΑΡΝΑΣΣΟΥ .....
και περνώντας από τους Δελφούς θα καταλήγει στο Τείχιο Δωρίδος .
Για περισσότερες πληροφορίες αλλά κ πως θα δηλώσετε συμμετοχή μπορείτε να μπείτε στο επίσημο site του αγώνα .
Σας ευχαριστούμε
Σύλλογος Νέων Πολυδρόσου

Πολύδροσο – Χ.Κ. Παρνασσού – Λιάκουρα – Γεροντόβραχος – Δελφοί – Σερνικάκι – Αγ. Ευθυμία – Βουνιχώρα – Μαλανδρίνο – Βράιλα – Ποτιδάνεια – Παλαιοξάρι - Τείχιο
Εκτός από τους αγώνες της άνοιξης στο Τείχιο κάθε φθινόπωρο διοργανώνεται και ένας αγώνας υπεραπόστασης (ultra). Για πρώτη χρονιά το 2017 η διαδρομή ήταν 75χλμ. και ένωνε το Τείχιο με τους Δελφούς από αρχαίο μονοπάτι. Απώτερος στόχος είναι το 2020 να έχουν ενωθεί όλα τα μονοπάτια της περιοχής σε έναν μεγάλο κύκλο που θα περιλαμβάνει τα τρία μεγάλα βουνά. Η Γκιώνα τα Βαρδούσια και ο Παρνασσός αγγίζουν τα 2500μ. σε ύψος και είναι από τα πιο «άγρια» της χώρας μας. Η τελική διαδρομή θα είναι περίπου 250χλμ. και θα περνά από όλες τις κορυφές τους.

Για το 2018 προστέθηκε ο Παρνασσός και η διαδρομή έγινε 112χλμ. Η εκκίνηση θα δοθεί στο γραφικό Πολύδροσο (υψόμετρο 380μ.) στους πρόποδες του Παρνασσού και πλάι στην κοιλάδα του Βοιωτικού Κηφισού. Το Εθνικό Μονοπάτι 22 θα αποτελέσει την πρώτη ανάβαση και θα οδηγήσει τους αθλητές στο Χ.Κ. Παρνασσού στο 12ο χλμ. Χωματόδρομος και στη συνέχεια μονοπάτι θα οδηγήσει στη βάση του κώνου της Λιάκουρας (Λυκώρεια κατά την αρχαιότητα). Η ανάβαση στην κορυφή (18ο χλμ.) θα γίνει από κοινό μονοπάτι με την κατάβαση. Τα 2457μ. είναι και το ψηλότερο σημείο της διαδρομής και με απίστευτη θέα προς το βορά. Έπειτα θα συνεχίσουμε δυτικά από σχεδόν ασαφές μονοπάτι προς το Γεροντόβραχο που με τα 2367μ. είναι η δεύτερη ψηλότερη κορυφή. Η θέα επίσης εντυπωσιακή αλλά προς το νότο και τον κόλπο της Ιτέας.

Η κατάβαση αρχικά έχει βόρεια κατεύθυνση μέχρι το 22,9χλμ. όπου στρεφόμαστε δυτικά πλησιάζοντας στο μικρό χιονοδρομικό του Αθηναϊκού Συλλόγου. Αφού προσπεράσουμε φτάνουμε στο Καταφύγιο Δέφνερ στο 24,5χλμ. Από εδώ θα εισέλθουμε σε ελατοσκέπαστο μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στα Λιβάδια Αράχοβας. Στο 29χλμ. περνάμε κάθετα τον ασφαλτόδρομο και ακολουθούμε χωματόδρομο που θα μας οδηγήσει δυτικά προς το Δασικό Φυλάκιο (κάτω από το Κωρύκειο Άνδρο). Στο 33ο χλμ. αρχίζει ξανά ήπια κατηφορικό χωμάτινο μονοπάτι. Στο 37,5χλμ. ξεκινά το αρχαίο πετρόχτιστο μονοπάτι που είναι αρκετά φαρδύ και με θέα τον αρχαιολογικό χώρο των Δελφών. Επίσης εντυπωσιακή και η κοιλάδα του Πλειστού ποταμού με τους ελαιώνες μέχρι τη θάλασσα.

Το μονοπάτι που ακολουθούμε είναι το Ευρωπαϊκό Ε4 και μας οδηγεί στο κέντρο των Δελφών (40,5χλμ.). Από εκεί θα ακολουθήσουμε επίσης αρχαίο μονοπάτι προς το χωριό Χρυσό (43χλμ.). Συνεχίζουμε κατηφορικά σε χωμάτινο μονοπάτι και φτάνουμε στον ελαιώνα στο 45,5χλμ. όπου και το χαμηλότερο υψόμετρο της διαδρομής μας (40μ.) Από ήπιους μικρούς τρακτερόδρομους (που χρησιμεύουν μόνο για τη συλλογή του ελαιοκάρπου) θα διασχίσουμε τον ελαιώνα και ανεβούμε σταδιακά μέχρι το χωριό Σερνικάκι (52χλμ.). Από εδώ ανηφορικό μονοπάτι θα μας οδηγήσει σε ένα στήθωμα από κάθετα βράχια. Το μόνο πέρασμα είναι οι γνωστές «Πόρτες» (54χλμ.) από όπου θα διέλθουμε στον μικρό κάμπο της Αγ. Ευθυμίας. Το παλιό μονοπάτι έχει γίνει πια μικρός χωματόδρομος στο μεγαλύτερο μέρος του και μας οδηγεί στο χωριό Αγ. Ευθυμία (57χλμ.) με ήπια ανηφόρα.

Κατηφορίζουμε στον πάτο του χωριού και από χωματόδρομο με ξερολιθιές εκατέρωθεν εισερχόμαστε στον κάμπο «Γαρδίκι». Σύντομα μπαίνουμε σε ρεματιά με το μονοπάτι να είναι σχεδόν επίπεδο. Στο 63χλμ. περνάμε ασφαλτόδρομο και στο 64χλμ. φτάνουμε στο κέντρο της Βουνιχώρας.

Από εδώ ξεκινά μια επίπονη ανάβαση στο όρος Κοκκινάρι (τμήμα του όρους Γκιώνα). Για ένα χιλιόμετρο ακολουθούμε άσφαλτο και στα τελευταία σπίτια στρίβουμε δεξιά σε μικρό ανηφορικό αγροτικό δρόμο. Μετά από 500μ. τον αφήνουμε και ακολουθούμε μονοπάτι μέσα σε ρεματιά. Κατά διαστήματα συναντάμε το χωματόδρομο. Στο 70χλμ. φθάνουμε στο ψηλότερο σημείο στα 1310μ. με εξαιρετική θέα τη λίμνη του Μόρνου. Στη συνέχεια θα κατηφορίσουμε σε μικρό δασικό δρόμο και έπειτα σε μονοπάτι. Από το 70,7χλμ. μέχρι και το 72χλμ. θα συναντήσουμε το πιο τεχνικό μονοπάτι της διαδρομής. Το τερέν είναι σαθρό και απαιτείτε προσοχή κατά την κατάβαση καθώς η κλίση είναι σχετικά έντονη. Βγαίνουμε σε ασφάλτινο δρόμο και στρίβουμε δεξιά (βόρεια) για να φτάσουμε στο κέντρο του Μαλανδρίνου (72,4χλμ. και 600μ. υψόμετρο).

Ακολουθεί μια εύκολη διάσχιση του κάμπου του Μαλανδρίνου. Κατηφορίσουμε από το χωριό προς τον κάμπο και περνάμε κάθετα την Παλιά Εθνική Οδό Ιτέας – Λιδορικίου. Μικρός αγροτικός δρόμος θα μας οδηγήσει σε μονοπάτι μέχρι το χωριό Βραίλα (78,2χλμ. με υψόμετρο 550μ.).

Ακολουθούμε την άσφαλτο για ένα κατηφορικό χιλιόμετρο με νότια κατεύθυνση. Στρίβουμε δεξιά (δυτικά) ανηφορίζοντας σε χωματόδρομο. Μπροστά μας δυο λόφοι (Βούνι και Αετοβούνι) «φράζουν» το δρόμο. Ανάμεσά τους το ρέμα Βαθύρεμα. Στη νότια όχθη του ρέματος ένα εντυπωσιακό μονοπάτι έχει σκαλιστεί από τα αρχαία χρόνια και δίνει διέξοδο προς την ορεινή Δωρίδα. Τρέχουμε δίπλα στο ρέμα από το 81χλμ. μέχρι και το 83,5χλμ. Εκεί στρίβουμε βόρεια (δεξιά) και με έντονη ανηφόρα θα φτάσουμε σε χωματόδρομο μετά από ένα χιλιόμετρο. Για άλλο ένα χιλιόμετρο ακολουθούμε το χωματόδρομο και τον αφήνουμε για μονοπάτι που θα μας ανεβάσει στην ανώνυμη κορυφή 1178μ. με το ξωκλήσι της Παναγιάς και τη θέα της λίμνη του Μόρνου. Εδώ είμαστε στο 86χλμ.

Η κατάβαση από την κορυφή είναι όμορφο μονοπάτι που θα μας οδηγήσει στη Ράχη Μπούχωρη (87,5χλμ.) πάνω από τα χωριά Μηλιά και Στύλια (σε υψόμετρο 1000μ.) Το διάσελο αυτό έχει όμορφη θέα προς όλα τα γύρο βουνά αλλά και τη θάλασσα της Ερατεινής. Από εδώ ξεκινά και η τελευταία μεγάλη ανάβαση του αγώνα. Το εκπληκτικό δρυοδάσος της περιοχής σίγουρα θα την κάνει να φανεί πιο εύκολη. Το ήπιο χωμάτινο μονοπάτι θα μας οδηγήσει στο 91,5χλμ. σε χωματόδρομο. Τον ακολουθούμε περνώντας από την πρώτη ανεμογεννήτρια. Αμέσως μετά ξαναπιάνουμε το μονοπάτι σε αλπικό πια τερέν. Στο 93,6χλμ. έχουμε φτάσει στη κορυφή από το όρος Τρίκορφα με υψόμετρο 1530μ. Η θέα εντυπωσιακή προς τα μεγάλα βουνά της Ρούμελης (Γκιώνα, Βαρδούσια) αλλά και προς τον Κορινθιακό κόλπο στα νότια και τα βουνά της Πελοπονήσσου (Χελμός, Ζήρεια, Ερύμανθος, Παναχαικό).

Ένα υπέροχο κατηφορικό μονοπάτι μέσα στα έλατα δίνει τη δυνατότητα για μεγάλες ταχύτητες σε όσους έχουν δυνάμεις. Μικρή ανηφόρα οδηγεί στο ξωκλήσι του Αγ. Κωνσταντίνου και συνεχίζουμε πάλι σε κατηφόρα. Φτάνουμε στο χωριό Ποτιδάνεια στο 100χλμ. (υψόμετρο 815μ.)

Ανηφορίζουμε σε καλογραμμένο μονοπάτι που μας βγάζει σε τσιμεντένια δεξαμενή (101,3χλμ. & υψόμετρο 1054μ.) Εκεί μπαίνουμε δεξιά (δυτικά) σε μονοπάτι που έχει μικρές ανηφοροκατηφόρες. Κινούμαστε μέσα σε όμορφο δάσος με δρυς και πεύκα. Μετά από 4χλμ. συναντάμε κεντρικό χωματόδρομο. Έπειτα από 200μ. μας οδηγεί δεξιά σε μικρό παλιό χωματόδρομο. Μια εύκολη και γρήγορη κατηφόρα μας οδηγεί στο χωριό Παλιοξάρι στο 106,5χλμ. (υψόμετρο 720μ.).

Ακολουθούμε άσφαλτο μέσα στο χωριό και μετά ένας συνδυασμός από μονοπάτια και δασικούς δρόμους μας οδηγεί στο χωριό Τείχιο (109,8χλμ. & υψόμετρο 580μ.) Λίγο μετά το χωριό ένα ακόμα όμορφο φλατ μονοπάτι θα μας οδηγήσει στον τελικό χωματόδρομο. Ανηφορικός όμως μας οδηγεί στο «Θεατράκι» που είναι και ο τερματισμός μετά από 112 κουραστικά αλλά όμορφα χιλιόμετρα!

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ

ΧΡΗΣΙΜΕΣ ΠΛΗΡΟΦΟΡΙΕΣ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΣΥΜΜΕΤΕΧΟΝΤΕΣ ΣΤΑ 112 ΚΜ ΠΟΛΥΔΡΟΣΟ – ΔΕΛΦΟΙ – ΤΕΙΧΙΟ:
  • Ώρα έναρξης του αγώνα είναι 11.00 πμ.
  • Η εκκίνηση θα δοθεί από το χωρίο Πολύδροσο Φωκίδας.
  • Η οργανωτική επιτροπή του αγώνα προτίθεται να εξυπηρετήσει με τον καλύτερο δυνατό τρόπο τους συμμετέχοντες.
  • Η οργανωτική επιτροπή θα βάλει πούλμαν από Αθήνα για Πολύδροσο το Σάββατο 20-10-2018 (ώρα αναχώρησης και τόπος θα ανακοινωθούν σύντομα).
  • Επίσης θα υπάρχει πούλμαν από Τείχιο για Πολύδροσο το Σάββατο ήμερα έναρξης του αγώνα για όποιον επιθυμεί να έρθει με ΙΧ και να το αφήσει στο Τείχιο.
  • Μέτα το πέρας του αγώνα αθλητές θα φιλοξενηθούν στο Τείχιο μέχρι να τελειώσει ο αγώνας και να γίνουνε οι απονομές.
  • Γεύμα μετά το τέλος του αγώνα.
  • Μέτα το πέρας του αγώνα δεν θα υπάρχει μεταφορά από Τείχιο για Πολύδροσο.
  • Πλήρες πρόγραμμα και περισσότερες πληροφορίες θα ανακοινωθούνε σύντομα.