Αναδημοσίευση από την ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Εργο
συγκλονιστικό «Η ζωή εν τάφω» του Στράτη Μυριβήλη, αφήνει βαθιά τα ίχνη της
στην ψυχή και τη σκέψη του αναγνώστη. ....
Αν η μνήμη των μισών έστω αναγνωστών (και
τη «Ζωή εν τάφω» την έχουν διαβάσει εκατοντάδες χιλιάδες) είχε συγκρατήσει κάτι
από τις συγκεκριμένες σελίδες, ίσως δεν θα ήταν τόσο εύκολο στους κάπηλους του
πατριωτισμού –ιεράρχες, κομματάρχες, τέως στρατάρχες κ.ο.κ.– να διακινούν και
να επιβάλλουν μαζικά τα ανιστόρητα κλισέ τους για τους «γυφτοσκοπιανούς» που,
όπως απεφάνθη τουιτερικώς και τρανό στέλεχος της ΟΝΝΕΔ, «όταν εμείς κάναμε
εγκαίνια στην Ακρόπολη, αυτοί είχαν ουρά και πηδούσαν από δέντρο σε δέντρο». Το
μόνο που δεν πρόσθεσε είναι ότι τα «εγκαίνια» ξεκίνησαν με τον Βασίλη Καρρά να
τραγουδάει το «Μακεδονία ξακουστή». Αρκέστηκε να διαβεβαιώσει πως «οι κρεμάλες
στο Σύνταγμα για τους εθνοπροδότες είναι έτοιμες και περιμένουν». Αν ήταν
εφικτός ο απαγχονισμός φαντασμάτων, δεν θα τη γλίτωνε ο Μυριβήλης. Αλλά
μπορούμε πάντα να κάψουμε τη «Ζωή εν τάφω». Εχει ξαναγίνει. Επί Μεταξά.
Είμαστε
λοιπόν στα χρόνια του Α΄ Παγκοσμίου πολέμου, ο Μυριβήλης, μάχιμος στα
χαρακώματα του μακεδονικού μετώπου από τον Μάιο του 1917 έως τον Απρίλιο του
1918. Το «μακεδονίτικο χωριό», όπου έμεινε για να αναρρώσει ο λοχίας Κωστούλας,
η Βελούσινα , βρίσκεται στην ΠΓΔΜ, πολύ κοντά στα σύνορά της με την Ελλάδα,
χρωστάει δε το όνομά της στη Βέλικα Ελεούσα, τον ναό της Θεοτόκου Μεγάλης
Ελεούσας, που χτίστηκε τον 4ο-5ο αιώνα, επί Θεοδοσίου του Β΄.
Αντλώ λοιπόν
από την πρόσφατη έκδοση της «Εστίας», με την οποία παραδίδεται το κείμενο χωρίς
απαλοιφές ή προσαρμογές στις απαιτήσεις της «εθνικής ορθότητας», οι οποίες
επιβλήθηκαν στις δεκαετίες που ακολούθησαν τη συγγραφή και τις πρώτες εκδόσεις
της «Ζωής», απαλοιφές που επέτρεψαν στους μάστορες της εθνικόφρονης ψευδολογίας
να διατείνονται ότι ουδέποτε έγραψε τέτοια πράγματα ο Μυριβήλης.
«Από προχτές
βρίσκουμαι κάτου από στέγη. Ανάμεσα πια σ’ αθρώπους που δε ζούνε ξυλιασμένοι
κάτου απ’ την ψυχρή πνοή της στρατιωτικής πειθαρχίας. Ο γιατρός δήλωσε πως για
να μου περάσει το πόδι πρέπει πρώτα απ’ όλα να σηκωθώ απ’ το χώμα κι απ’ την
υγρασία τ’ αντίσκηνου. Και επειδής δε δέχτηκα με κανέναν τρόπο να πάω στο
Νοσοκομείο, ο λοχαγός μου φρόντισε και μ’ έβαλε εδώ, σ’ ένα σπίτι του κοντινού
χωριού. Οι χωριάτες με δέχτηκαν ανοιχτόκαρδα κι απλά. Και σαν απόμεινα
ολομόναχος μαζί τους, άρχεψαν να μου μιλάνε σχεδόν όλοι μαζί, με τη γλώσσα τους
που δεν την καταλάβαινα. Μα καταλάβαινα πολύ ξάστερα πως ήτανε ένας κόσμος
απλός και δουλευτής. Ενας κόσμος ίσιος. Και τα λόγια τους ήτανε όλα λόγια
αγαθά, άδολα σαν το ψωμί τους και μοσκοβολισμένα από συμπάθεια και συμπόνεση.
[...]
»Η μάννα
τους δουλεύει στον αργαλειό. Τα μεγάλα της τ’ άσπρα πόδια ανεβοκατεβαίνουν
γυμνά πάνου στις πατήτρες, και συχνά μαλώνει γελώντας τις μικρές μου φιλενάδες,
που κάνουν ολάκερη συνδιάσκεψη, σοβαρή και φωνακλάδικη, συζητώντας γύρου στο
εθνόσημο του κασκέτου μου. Είναι Γκρρτς ή Σρρπ. Ρωμέικο για Σέρβικο. Κι η μάννα
τους φαίνεται τους λέει πως είμαι ένας “Γκρρτς”, ένας “ντόμπρο Γκρρτς”, ένας
“ντόμπρο κριστιάν” και... να προσέχουν το πονεμένο πόδι μου. [...] Η βαθιά
ανάγκη που με σπρώχνει να επικοινωνήσω πιο καλά με την πρωτόγονη ψυχήν αυτονών
των ανθρώπων, μ’ έκανε να πολεμώ πεισμωμένα να μπω μες στο νόημα του γλωσσικού
τους ιδιώματος. Είναι ένα σλαβικό παρακλάδι με πολλά τούρκικα και ρωμέικα
στοιχεία. [...] Αυτοί εδώ οι χωριάτες, που τη γλώσσα τους την καταλαβαίνουν
περίφημα κι οι Βουργάροι κι οι Σέρβοι, αντιπαθούνε τους πρώτους γιατί τους
πήρανε τα παιδιά τους στο στρατό. Μισούν τους δεύτερους που τους
κακομεταχειρίζουνται για Βουργάρους. Και κοιτάνε με αρκετά συμπαθητική
περιέργεια εμάς τους περαστικούς Ρωμιούς επειδή είμαστε οι γνήσιοι πνευματικοί
υπήκοοι του Πατρίκ, δηλαδή του “Ορθόδοξου Πατριάρχη της Πόλης”. Γιατί η ιδέα
του απλώνεται ακόμα, τυλιγμένη μέσα σε μια θαμπή μυστικοπάθεια πολύ παράξενη,
πάνου σ’ αυτό τον απλοϊκό χριστιανικό κόσμο. Επειτα οι τάφοι των παλιώ τους
προεστών έχουνε πάνω στις πέτρες σκαλισμένα ελληνικά γράμματα. Τα ίδια γράμματα
που ’ναι γραμμένα πάνου στα σκεβρωμένα κονίσματά τους, και στα παλιά
εκκλησιαστικά βιβλία των εκκλησιώ τους. Ωστόσο, δε θέλουν να ’ναι μήτε
“Μπουλγκάρ”, μήτε “Σρρπ”, μήτε “Γκρρτς”. Μοναχά “Μακεντόν ορτοντόξ”».
Καμία
επιστήμη ή τέχνη δεν είναι άμοιρη ιδεολογίας. Η φιλολογία, η γλωσσολογία, η
αρχαιολογία και η ιστοριογραφία, και η λογοτεχνία βέβαια, έχουν συρθεί
πάμπολλες φορές και σε πάμπολλες χώρες (ανάμεσά τους και η Ελλάδα και η FYROM)
για να υπηρετήσουν τα «δίκαια» που κάθε λαός διδάσκεται να τα θεωρεί αυτονόητα
και αναμφισβήτητα, αν όχι θεοπροστάτευτα, εξού και οι εθνικισμοί, οι αλυτρωτισμοί,
οι πόλεμοι. Η «Ζωή εν τάφω», έργο ΜΗ ΑΡΙΣΤΕΡΟΥ, γκρεμίζει εξαρχής τον σημερινό
δογματισμό μας, αφού μας πληροφορεί για κάποιους γείτονές μας που μιλούν το
δικό τους «ιδίωμα», μας συμπαθούν, και «μολαταύτα» δεν θέλουν να είναι Ελληνες,
ούτε Σέρβοι ή Βούλγαροι. Από το «μολαταύτα» θα ’πρεπε να ξεκινάει η συζήτηση..
πηγή. ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ
Γιά την αναδημοσίευση Ν.Σ
Η άποψη ενός φωτισμένου ανθρώπου της τέχνης και το κάλεσμα σήμερα του ιερέα μας και άλλων τοπικών "παραγοντων"να κατέβουν 20 πούλμαν "γιατί μας χτυπούν από παντού ".Η αληθινή αγάπη που πρεσβεύει η εκκλησία μας σε όλο της το μεγαλείο! !
ΑπάντησηΔιαγραφήΠοιοί άραγε μας κτυπούν από παντού ? Καλό θα ήταν να μας διεκρινήσει τι εννοεί με αυτά του τα λόγια ο αιδεσιμότατος. Όχι για κανέναν άλλο λόγο , αλλά για να παίρνουμε και εμείς, το ποίμνιον του, τα μέτρα μας και να φυλαγόμαστε από τους κακούς, αλλά επιπροσθέτως και για να τον ευχαριστήσουμε γι αυτήν του τη συμβουλή.
ΑπάντησηΔιαγραφήΠ.Κ
Εμπλεκόμενος σε μίζες και σκάνδαλα με χρυσό ο «εκλεκτός» της Εκκλησίας για το συλλαλητήριο
ΑπάντησηΔιαγραφήΟμιλητής στο συλλαλητήριο της Κυριακής στο Σύνταγμα για το «Μακεδονικό» από πλευράς Εκκλησίας θα είναι μητροπολίτης εμπλεκόμενος σε υπόθεση μιζών και στο σκάνδαλο με τον χρυσό της Τήνου. Ο λόγος για τον μητροπολίτη Σύρου, Δωρόθεο.
Πριν λίγες ημέρες, η Εκκλησία της Ελλάδος, δια στόματος μάλιστα του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου κατά τη συνάντηση που είχε με τους διοργανωτές του συλλαλητήριου, ανακοίνωσε την επιλογή ως «επικεφαλής της τριμελούς αντιπροσωπείας των Ιεραρχών που θα εκπροσωπήσουν την Εκκλησία της Ελλάδος», τον μητροπολίτη Σύρου και αντιπρόεδρο της Δ.Ι.Σ, Δωρόθεο. Δίπλα του θα σταθούν ο μητροπολίτης Δράμας, Παύλος και Χίου, Μάρκος.
Ο Δωρόθεος, όπως έχει προγραμματιστεί, θα διαβάσει σχετική ανακοίνωση της ΔΙΣ για το θέμα του ονόματος της πΓΔΜ. Ποιος είναι όμως πραγματικά ο μητροπολίτης Σύρου;
Οι αποκαλύψεις του Hot Doc και του Documento για την εμπλοκή Πολυκανδριώτη Δωρόθεου Σταύρου του Χρήστου, όπως είναι το πραγματικό του όνομα, στο πολύκροτο σκάνδαλο με το χρυσό της Παναγιάς της Τήνου είναι «καυτές». Η επιλογή του ως ομιλητή και εκπρόσωπο της Εκκλησίας στο συλλαλητήριο της Κυριακής είναι σίγουρα ενδιαφέρουσα όπως ακριβώς είναι και η ανακοίνωσή του ονόματός του από τον ίδιο τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο.
Τον Νοέμβριο του 2015 κυκλοφόρησε το τεύχος 88 του περιοδικού Hot Doc με πρωτοσέλιδο «Λαθρεμπόριο χρυσού και εκβιασμοί, η εμπλοκή Εκκλησίας και ΣΔΟΕ. Ποιους δεν άγγιξε η έρευνα παρά τα στοιχεία».
Το δημοσίευμα αποκάλυπτε λαθρεμπόριο χρυσού και εκβιασμούς με εμπλοκή της Εκκλησίας και στελεχών του ΣΔΟΕ καθώς και το ότι η μέχρι τότε ανακριτική διαδικασία δεν είχε αγγίξει το θέμα της Εκκλησίας, η οποία εμφανιζόταν ως πυρήνας λαθρεμπορίου. Επίσης το δημοσίευμα ζητούσε να ερευνηθεί τυχόν συγγενική σχέση του Γιάννη Στασινόπουλου με τον τότε ειδικό γραμματέα του ΣΔΟΕ Στέλιο Στασινόπουλο.
Την ίδια περίοδο ο κοριός της ΕΥΠ κατέγραφε τις συνομιλίες των εμπλεκομένων στη συγκεκριμένη υπόθεση. Οι απομαγνητοφωνημένες πλέον συνομιλίες επιβεβαιώνουν τα όσα ανέφερε το περιοδικό Hot Doc. Αυτό που προκύπτει από τις παρακάτω συνομιλίες είναι η εμπλοκή του μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεου.
«Αυτός ο Βαξεβάνης θέλει γαμ..., θέλει ξύλο»
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με όσα αναφέρει ο εμπλεκόμενος στο κύκλωμα Πάνος Μπαμπάμτσης στον Γιάννη Στασινόπουλο, ο μητροπολίτης Σύρου φέρεται να του τηλεφώνησε αμέσως μετά το δημοσίευμα του περιοδικού, ενώ όπως υποστηρίζει ο Μπαμπάμτσης τους «χαλάει τη δουλειά με την Εκκλησία» και γενικότερα τις «δουλειές». Το εντυπωσιακό βέβαια εδώ είναι ότι ενώ ο μητροπολίτης Σύρου φέρεται να μιλά με τον Μπαμπάμτση, εντούτοις στις απομαγνητοφωνημένες συνομιλίες που καταγράφει ο κοριός της ΕΥΠ δεν υπάρχει καμία τέτοια συνομιλία.
Οι εμπλεκόμενοι εμφανίζονται επίσης αναστατωμένοι με το δημοσίευμα και απειλητικοί απέναντι στον εκδότη του Hot Doc και της εφημερίδας Documento Κώστα Βαξεβάνη. Χρησιμοποιούν χυδαίους χαρακτηρισμούς εναντίον του και επαναλαμβάνουν διαρκώς ότι θα τον «γαμ…» επειδή τους χαλάει τις σχέσεις με την Εκκλησία.
Τον Νοέμβριο του 2017, η εφημερίδα Documento αποκάλυπτε σε ρεπορτάζ της, τις μίζες και τις μπίζνες από Μπαμπάμτση, Παπουτσάκη, Στασινόπουλο με τις ευλογίες του μητροπολίτη Δωρόθεου.
Η ομάδα του Πάνου Μπαμπάμτση είναι αυτή που διαχειρίζεται τα πολύτιμα μέταλλα από τα τάματα στην Παναγία της Τήνου.
Ο Μπαμπάμτσης, καταδικασμένος σε οκτώ χρόνια φυλάκιση για εκβιασμό, μαζί με τον καταδικασμένο για εμπόριο ναρκωτικών Μανώλη Παπουτσάκη που συνελήφθη την Πέμπτη και τον συνέταιρό τους Γιάννη Στασινόπουλο έχουν αναλάβει να παραλαμβάνουν τα τιμαλφή από το Ιερό Ίδρυμα Ευαγγελιστρίας της Τήνου, να τα μεταφέρουν στην Τουρκία όπου τα λιώνουν και να επιστρέφουν στο ίδρυμα ράβδους χρυσού. Το σκανδαλώδες δεν είναι μόνο πως αυτή η διαδικασία έχει ανατεθεί σε ποινικούς με ευθύνη και του μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεου, αλλά ότι είναι διαβλητή και, όπως αναφέρει το πόρισμα του ΣΔΟΕ, περιλαμβάνει μίζες και στημένους διαγωνισμούς, κατά παραδοχή των τριών............................................
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμπλεκόμενος σε μίζες και σκάνδαλα με χρυσό ο «εκλεκτός» της Εκκλησίας για το συλλαλητήριο
Η ΣΥΝΕΧΕΙΑ.....
.....Η ανάθεση της διαχείρισης των πολύτιμων μετάλλων της Παναγίας της Τήνου γίνεται θεωρητικά με πλειοδοτικό διαγωνισμό. Όπως παραδέχεται όμως ο ίδιος ο Μ. Παπουτσάκης σε κατάθεσή του στην εισαγγελέα στις 29 Μαρτίου 2017, «ο κ. Μπαμπάμτσης ισχυρίστηκε σε μένα ότι είχε τη δυνατότητα να μεσολαβήσει στο Πανελλήνιο Ιδρυμα Ευαγγελιστρίας Τήνου για να αναλάβω ως επιχειρηματίας την επεξεργασία χρυσού και ευγενών μετάλλων που βρίσκονται στην κατοχή του Ιδρύματος… χωρίς καν τη διενέργεια διαγωνισμού». Ο Παπουτσάκης στη συνέχεια υποστηρίζει ότι τελικώς πήρε τη δουλειά με διαγωνισμό, αλλά έχει σημασία τι προκύπτει από τις συνομιλίες μεταξύ της… αγίας τριάδας, των Μπαμπάμτση, Παπουτσάκη και Στασινόπουλου.
«Μάνα, ο παπάς ο μεγάλος θέλει μίζα»
Στις συνομιλίες μεταξύ τους οι τρεις συνέταιροι περιγράφουν τον μητροπολίτη Σύρου Δωρόθεο ως αυτόν στον οποίο δίνουν μίζα. Στις 5 Σεπτεμβρίου 2015 ο Μανώλης Παπουτσάκης τηλεφωνεί στη μητέρα του και την ενημερώνει ότι στην ιστορία του χρυσού έχει ο ίδιος το πάνω χέρι: «Εγώ είμαι, μάνα. Εγώ, ο Σχοιναράκης που έχει βάλει τα λεφτά βέβαια, αλλά εγώ έχω το πάνω χέρι με τον Πάνο (Μπαμπάμτση) και τον Γιάννη τον Στασινόπουλο… Ο Πάνος κανονίζει με τους παπάδες, μάνα, και αυτά που θέλουμε ότι θέλουμε να κάνουμε. Ο παπάς ο μεγάλος προχθές μας ζήτησε 10 χιλιάρικα μίζα». Ο Στασινόπουλος προσδιορίζει τον ρόλο του: «Εγώ είμαι υπεύθυνος απέναντι στο ίδρυμα», με το οποίο μάλιστα φέρεται να έχει υπογράψει εμπιστευτικό δεσμευτικό έγγραφο.
Στις 2 Οκτωβρίου 2015 συνομιλεί ο Π. Μπαμπάμτσης με τον Μ. Παπουτσάκη για τη μίζα του «Δωρό», που σύμφωνα με το πόρισμα του ΣΔΟΕ είναι ο μητροπολίτης Δωρόθεος.
Νηστεία και προσευχή αντί απαντήσεων
Αντί να απαντήσει επί της ουσίας για την εμπλοκή του στην πολύκροτη υπόθεση, ο μητροπολίτης Δωρόθεος αποφάσισε να προσφύγει σε... νηστείες και προσευχές.
Ειδικότερα, χρησιμοποίησε το Ιερό Βήμα του ναού των Ταξιαρχών της Σύρου για να αποφύγει να απαντήσει στο ρεπορτάζ του Documento.
Ο Δωρόθεος απέδωσε όλο το ρεπορτάζ –χωρίς να αναφερθεί ονομαστικά στην εφημερίδα Documento - σε δόλο και κακούς ανθρώπους που σε αντίθεση με τον ίδιο που θέλει το καλό του κόσμου, εκείνοι προσπαθούν να δηλητηριάσουν τις ανθρώπινες συνειδήσεις.
Ο Μητροπολίτης Σύρου διαψεύδει τα πάντα διά της σιγής και παράλληλα αρνείται οποιαδήποτε δικαστική συνδρομή, μήνυση, αγωγή ή αποζημίωση.
Η απάντηση θα είναι μόνον διά της προσευχής, όπως ο ίδιος λέει, προφανώς για να σώσει τις ψυχές των «κατηγόρων» του:
«Μόνο προσεύχομαι γι’ αυτούς τους ανθρώπους για τα όσα άδικα αυτές τις ημέρες προσπαθούν να φορτώσουν στη ζωή μου. Και πρέπει να σας πω ότι είναι μεγάλος και βαρύς ο σταυρός της αδικίας και της συκοφαντίας όταν ξέρεις ότι είσαι εντάξει απέναντι στον Θεό και στους ανθρώπους και προσπαθούν να σε πληγώσουν και να σε καταρρακώσουν».
«Η Εκκλησία της Ελλάδος, που διαχρονικά βρίσκεται στο πλευρό του Έθνους, στηρίζει κάθε έκφραση υπεράσπισης των δικαίων της Μακεδονίας, αρκεί αυτή να είναι γνήσια, ανιδιοτελής και μακριά από κομματικούς χρωματισμούς,ΧΑ,ΧΑ! Σέβεται τον διαχωρισμό κράτους-Εκκλησίας ΧΑ,ΧΑ,ΧΑ,ΧΑ!!!αλλά και τις ανησυχίες του κλήρου και των πολιτών. Γι' αυτόν τον λόγο δεν μπορεί να αποδεχθεί τον όρο Μακεδονία ή οποιοδήποτε άλλο παράγωγο ως συστατικό τού ονόματος άλλου κράτους» τόνισε ο μητροπολίτης Σύρου στην ομιλία του σήμερα!
ΑπάντησηΔιαγραφή