Translate

ΕΡΩΧΟΣ

ΚΟΙΝΩΝΙΚΑ ΠΕΡΙΟΧΗΣ

....Παρασκευή 29 Μαρτίου σήμερα..... Β Χαιρετισμοί της Παναγίας....

Δευτέρα 15 Αυγούστου 2016

ΟΙ ΔΩΡΙΕΙΣ και η πολις αυτων ΚΥΤΙΝΙΟΝ ΕΚ ΛΙΘΩΝ ΦΘΕΓΓΟΜΕΝΟ - ΒΙΚΤΩΡ ΣΑΜΠΩ - ΜΕΡΟΣ 7ον

Ενδιαφέρον παρουσιάζει για τον καθένα από εμάς, η επιμέρους ιστορία του τόπου που γεννήθηκε, γιατί όποιος την ιστορία του τόπου του δεν γνωρίζει, το πώς και το γιατί από την πανάρχαια εποχή, στις αμάθειας το σκοτάδι μένει, και ζει μονάχα το πέρασμα του από τη μια μέρα στην άλλη της ζωής του.
Βίκτωρ Παν Σαμπώ......
Με συνεχόμενες δημοσιεύσεις κάθε Δευτέρα, θα σας παρουσιάσουμε το πόνημα του Βίκτωρα Π. Σαμπώ από το Παλαιοχώρι ΄΄ ΟΙ  ΔΩΡΙΕΙΣ και η πολις αυτων ΚΥΤΙΝΙΟΝ ΕΚ  ΛΙΘΩΝ ΦΘΕΓΓΟΜΕΝΟ΄΄.
Μετά την τελευταία δημοσίευση στην δεξιά στήλη θα μπορείτε να βρείτε ολόκληρο το πόνημα.....

Μέρος 7ον
  • Η ΣΤΗΛΗ ΜΕ ΤΟ ΕΓΧΑΡΑΓΜΕΝΟ Σ’ ΑΥΤΗ -ΣΤΗ ΔΩΡΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟ- ΚΕΙΜΕΝΟ

Που βρέθηκε στο Λιτώο της Ξάνθου (νυν Γκιουνέκ) της Λυκίας στη Μ.Ασία 
  • ΠΟΙΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΤΙΝΙΟ
  • ΕΠΙΣΗΜΑΝΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΝΤΑΣ ΓΥΡΩ ΑΠΟ ΤΟ ΚΥΤΙΝΙΟ

Η ΣΤΗΛΗ ΜΕ ΤΟ ΕΓΧΑΡΑΓΜΕΝΟ Σ’ ΑΥΤΗ -ΣΤΗ ΔΩΡΙΚΗ ΔΙΑΛΕΚΤΟ- ΚΕΙΜΕΝΟ.

LA STÈLE DES KYTÉNIENS AU LÉTÔON DE XANTHOS

(Σε τέσσερα τμήματα από τη 1 έως τη 110 σειρά)

Τμήμα Α’ από 1 – 22 σειρά.

Τμήμα Γ’ από 46 – 77


Τμήμα Δ’ από 78 – 110 σειρά


 ΑΥΤΟΥΣΙΟ ΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΤΗΣ ΕΥΡΕΘΕΙΣΗΣ ΣΤΗΛΗΣ ΣΤΟ ΛΗΤΩΟ

ΒΑΣΙΛΕΥΟΝΤΟΣ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ ΤΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ ΚΑΙ ΒΕΡΕΝΙΚΗΣ ΘΕΩΝ ΕΥΕΡΓΕΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΥΙΟΥ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ, (ΕΤΟΥΣ) ΙΖ’, ΕΦ’ ΙΕΡΕΩΣ ΘΕΩΝ ΕΥΕΡΓΕΤΩΝ ΚΑΙ ΒΑΣΙΛΕΩΣ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΥ ΑΝΔΡΟΝΙΚΟΥ ΤΟΥ ΠΕΡΛΑΜΟΥ, ΠΡΟ ΠΟΛΕΩΣ ΔΕ ΤΗΠΟΛΕΜΟΥ ΤΟΥ ΑΡΤΑΠΑΤΟΥ, ΜΗΝΟΣ ΑΥΔΝΑΙΟΥ Β’, ΕΚΚΛΗΣΙΑΣ ΓΕΝΟΜΕΝΗΣ, ΕΔΟΞΕΝ ΞΑΝΘΙΟΙΣ ΤΗΙ ΠΟΛΕΙ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΑΡΧΟΥΣΙΝ.
ΕΠΕΙΔΗ ΑΠΌ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΤΩΝ ΑΙΤΩΛΩΝ ΠΑΡΑΓΕΓΟΝΑΣΙΝ ΠΡΕΣΒΕΥΤΑΙ ΔΩΡΙΕΙΣ ΑΠΟ ΜΗΤΡΟΠΟΛΙΟΣ ΕΚ ΚΥΤΕΝΙΟΥ ΛΑΜΠΡΙΑΣ, ΑΙΝΕΤΟΣ, ΦΗΓΕΥΣ, ΨΗΦΙΣΜΑΤΕ ΠΑΡ’ ΑΙΤΩΛΩΝ ΦΕΡΟΝΤΕΣ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΟΛΗΝ ΠΑΡΑ ΔΩΡΙΕΩΝ, ΔΙ’ ΗΣ, ΤΑ ΣΥΜΒΕΒΗΚΟΤΑ ΤΗΙ ΠΑΤΡΙΔΙ ΑΥΤΩΝ ΑΠΟΛΟΓΙΣΑΜΕΝΟΙ, ΚΑΙ ΑΥΤΟΙ ΔΙΑΛΕΓΕΝΤΕΣ ΑΚΟΛΟΥΘΩΣ ΤΟΙΣ ΕΝ ΤΗΙ ΕΠΙΣΤΟΛΗΙ ΓΕΓΡΑΜΜΕΝΟΙΣ ΜΕΤΑ ΠΑΣΗΣ ΣΠΟΥΔΗΣ ΚΑΙ ΦΙΛΟΤΙΜΙΑΣ, ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΙΝ ΗΜΑΣ ΑΝΑΜΝΗΣΘΕΝΤΑΣ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΑΥΤΟΥΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΗΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΣ ΑΠΟ ΤΕ ΘΕΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΜΗ ΠΕΡΙΙΔΕΙΝ ΚΑΤΑΣΚΑΜΜΕΝΑ ΤΗΣ ΠΑΤΡΙΔΟΣ ΑΥΤΩΝ ΤΑ ΤΕΙΧΗ. ΛΗΤΟΥΝ  ΓΑΡ, ΤΗΝ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΑΡΓΗΓΕΤΙΝ ΤΗΣ ΗΜΕΤΕΡΑΣ, ΓΕΝΝΗΣΑΙ ΑΡΤΕΜΙΝ ΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟΛΛΩΝΑ ΠΑΡ’ ΗΜΕΙΝ. ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ ΔΕ ΚΑΙ ΚΟΡΩΝΙΔΟΣ ΤΗΣ ΦΛΕΓΥΟΥ ΤΟΥ ΑΠΟ ΔΩΡΟΥ ΓΕΝΕΣΘΑΙ ΕΝ ΤΗΙ ΔΩΡΙΔΙ ΑΣΚΛΗΠΙΟΝ. ΤΗΣ ΔΕ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΗΣ ΑΥΤΟΙΣ ΠΡΟΣ ΗΜΑΣ ΑΠΟ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΤΟΥΤΩΝ, ΠΡΟΣΑΠΕΛΟΓΙΖΟΝΤΟ ΚΑΙ ΤΗΝ ΑΠΟ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΣΥΜΠΛΟΚΗΝ ΤΟΥ ΓΕΝΟΥΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΝ ΑΥΤΟΙΣ, ΑΠΟ ΤΕ ΑΙΟΛΟΥ ΤΟΥ ΔΩΡΟΥ ΤΗΝ ΓΕΝΕΑΛΟΓΙΑΝ ΣΥΝΙΣΤΑΜΕΝΟΙ, ΕΤΙ ΥΕ ΠΑΡΕΔΕΙΚΝΥΟΝ ΤΩΝ ΑΠΟΙΚΙΣΘΕΝΤΩΝ ΕΚ ΤΗΣ ΗΜΕΤΕΡΑΣ ΥΠΟ ΧΡΥΣΑΟΡΟΣ ΤΟΥ ΓΛΑΥΚΟΥ ΤΟΥ ΙΠΠΟΛΟΧΟΥ ΠΡΟΝΟΙΑΝ ΠΕΠΟΙΗΜΕΝΟΝ ΑΛΗΤΗΝ, ΟΝΤΑ ΤΩΝ ΗΡΑΚΛΕΙΔΩΝ. ΟΡΜΗΘΕΝΤΑ ΓΑΡ ΑΥΤΟΝ ΕΚ ΤΗΣ ΔΩΡΙΔΟΣ ΒΟΗΘΗΣΑΙ ΠΟΛΕΜΟΥΜΕΝΟΙΣ ΚΑΙ ΤΟΝ ΠΕΡΙΕΣΤΗΚΟΤΑ ΚΙΝΔΥΝΟΝ ΛΥΣΑΝΤΑ ΣΥΝΟΙΚΗΣΑΙ ΤΗΝ ΑΟΡΟΣ ΤΟΥ ΧΡΥΣΑΟΡΟΣ ΘΥΓΑΤΕΡΑ. ΚΑΙ ΔΙ’ ΑΛΛΩΝ ΔΕ ΠΛΕΙΟΝΩΝ ΠΑΡΑΔΕΙΚΝΥΟΝΤΕΣ ΤΗΝ ΕΚ ΠΑΛΑΙΩΝ ΧΡΟΝΩΝ ΣΥΝΩΙΚΕΙΩΜΕΝΗΝ ΠΡΟΣ ΗΜΑΣ ΕΥΝΟΙΑΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΝ, ΗΞΙΟΥΝ ΜΗ ΠΕΡΙΙΔΕΙΝ ΤΗΝ ΜΕΓΙΣΤΗΝ ΠΟΛΙΝ ΤΩΝ ΕΝ ΤΗΙ ΜΗΤΡΟΠΟΛΕΙ ΕΞΑΛΕΙΦΘΕΙΣΑΝ, ΑΛΛΑ ΒΟΗΘΗΣΑΙ ΕΙΣ ΤΟΝ ΤΕΙΧΙΣΜΟΝ ΚΑΘ’ ΟΣΟΝ ΑΝ ΔΥΝΑΤΟ[Ν] ΗΜΙΝ ΗΙ, ΚΑΙ ΦΑΝΕΡΑΝ ΠΟΙΗΣΑΙ ΤΟΙΣ ΕΛΛΗΣΙ ΤΗΝ ΕΥΝ[ΟΙΑΝ] ΗΝ ΕΧΟΜΕΝ ΠΡΟΣ ΤΕ ΤΟ ΚΟΙΝΟΝ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ Κ[ΥΤΕ]ΝΙΩΝ ΠΟΛΙΝ, ΣΥΝΑΝΤΙΛΑΒΟΜΕΝΟΥΣ ΑΞΙΩΣ ΤΕ ΠΡ[ΟΓΟ]ΝΩΝ ΚΑΙ ΗΜΩΝ ΑΥΤΩΝ, ΧΑΡΙΕΙΣΘΑΙ ΤΕ ΗΜΑΣ ΥΠΑΚΟΥΣΑΝΤΑΣ ΕΙΣ ΤΑΥΤΑ ΟΥ  ΜΟΝΟΝ ΑΥΤΟΙΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΑΙΤΩΛΟΙΣ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΑΛΛΟΙΣ ΔΩΡΙΕΥΣΙ ΠΑΣΙΝ, ΚΑΙ ΜΑΛΙΣΤΑ ΤΩΙ ΒΑΣΙΛΕΙ ΠΤ[Ο]ΛΕΜΑΊΩΙ ΟΝΤΙ ΣΥΓΓΕΝΕΙ ΔΩΡΙΕΩΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΒΑΣΙΛΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΦ’ ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ ΑΡΓΕΙΑΔΑΣ. ΔΕΔΟΧΘΑΙ ΑΠΟΚΡΙΝΑΣΘΑΙ ΑΥΤΟΙΣ ΟΤΙ ΕΠΙ ΜΕΝ ΤΟΙΣ ΠΕΡΙ ΤΗΝ ΠΟΛΙΝ ΓΕΓΕΝΗΜΕΝΟΙΣ ΑΚΛΗΡΗΜΑΣΙΝ ΠΑΝΤΕΣ ΞΑΝΘΙΟΙ ΣΥΝΗΧΘΕΣΘΗΣΑΝ, ΟΙΟΝΤΑΙ ΔΕ ΔΕΙΝ ΥΠΕΡ ΩΝ ΠΑΡΑΚΑΛΟΥΣΙΝ ΥΠΑΚΟΥΣΑΙ ΠΡΟΘΥΜΩΣ ΔΙΑ ΤΕ ΤΗΝ ΑΠΟ ΤΩΝ ΘΕΩΝ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΗΡΩΩΝ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΟ ΤΟΝ ΒΑΣΙΛΕΑ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΝ ΑΠΟΓΟΝΟΝ ΟΝΤΑ ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ ΑΝΑΦΕΡΕΙΝ ΤΗΝ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΝ ΕΟΙ ΤΟΥΣ ΒΑΣΙΛΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΦ’ ΗΡΑΚΛΕΟΥΣ. ΕΙ ΜΕΝ ΟΥΝ ΜΗ ΣΥΝΕΒΕΒΗΚΕΙ ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΑΣΘΕΝΕΙΝ, ΦΑΝΕΡΟΝ ΑΝ ΤΗΝ ΑΥΤΩΝ ΕΠΟΙΗΣΑΝ ΕΥΝΟΙΑΝ ΥΠΕΡΘΕΜΕΝΟΙ ΠΑΝΤΑΣ ΤΗΙ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΙ. ΕΠΕΙ Δ’ ΟΥ ΜΟΝΟΝ ΤΑ ΚΟΙΝΑ ΚΑΤΑΝΗΛΩΤΑ[Ι] ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝ ΔΕ ΠΛΗΘΟΣ ΥΠΟΓΕΓΟΝΕΝ, ΕΠΙΒΑΛΕΙΝ ΤΕ ΤΟΙΣ ΠΟΛΙΤΑΙΣ ΟΥΔΕΜΙΑΝ ΕΞΕΣΤΙΝ ΕΠΙΒΟΛΗΝ ΔΙΑ ΤΗΝ ΓΕΓΕΝΗΜΈΝΗΝ ΟΙΚΟΝΟΜΙΑΝ ΜΕΤΑ ΨΗΦΙΣΜΑΤΟΣ ΕΙΣ ΕΤΗ ΕΝΝΕΑ, ΟΙ ΤΕ ΔΥΝΑΤΩΤΑΤΟΙ ΤΩΝ ΠΟΛΙΤΩΝ ΜΕΓΑΛΑΣ ΕΙΣΙΝ ΕΙΣΦΟΡΑΣ ΠΕΠΟΙΗΜΕΝΟΙΠΡΟΣΦΑΤΩΣ ΔΙΑ ΤΟΥΣ ΠΕΡΙΣΤΑΝΤΑΣ ΚΑΙΡ[ΟΥΣ], ΥΠΕΡ ΩΝ ΑΠΕΛΙΓΙΟΣΑΜΕΘΑ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΠΡΕΣΒΕΥΤΑΙΣ. ΔΙΑ ΤΑΥΤΑΣ ΤΑΣ ΑΙΤΙΑΣ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ ΠΟΡΟΜ ΜΕΝ ΟΥΘΕΝΑΕΧΟΥΣΗΣ, ΔΕΙΝΟΝ Δ’ ΗΓΟΥΜΕΝΗΣ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΕΠΤΑΙΚΟΤΑΣ ΠΕΡΙΙΔΕΙΝ ΕΝ ΤΗΛΙΚΟΥΤΟΙΣ ΑΚΛΗΡΗΜΑΣΙΝ. ΔΕΔΟΧΘΑΙ ΤΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΔΑΝΕΙΣΑΜΕΝΟΥΣ ΔΟΥΝΑΙ ΤΟΙΣ ΠΡΕΣΒΕΥΤΑΙΣ h Φ’ ΕΙΣ ΤΟΝ ΤΕΙΧΙΣΜΟΝ ΤΗΣ ΠΟΛΕΩΣ, ΠΕΜΨΑΙ Δ’ ΑΥΤΟΊς ΚΑΙ ΞΕΝΙΟΝ ΤΟ ΕΚ ΤΟΥ ΝΟΜΟΥ. ΙΝΑ Δ’ ΗΙ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΕΠΙΓΙΝΟΜΈΝΟΙΣ ΥΠΟΜΝΗΜΑ ΤΗΣ ΠΡΟΣ ΔΩΡΙΕΙΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΗΣ ΟΙΕΙΟΤΗΤΟΣ ΚΑΙ ΤΗΣ ΗΜΕΤΕΡΑΣ ΕΙΣ ΕΚΕΙΝΟΥΣ ΔΙΑ ΤΗΝ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΝ, ΑΝΑΓΡΑΨΑΙ ΤΟΥΣ ΑΡΧΟΝΤΑΣ ΕΙΣ ΣΤΗΛΗΝ ΛΙΘΙΝΗΝ ΚΑΙ ΑΝΑΘΗΝΑΙ ΕΙΣ ΤΟ ΙΕΡΟΝ ΤΗΣ ΛΗΤΟΥΣ ΤΟ ΤΕ ΔΟΓΜΑ ΤΩΝ ΑΙΤΩΛΩΝ ΚΑΙ ΤΗΝ ΕΠΙΣΤΟΛΗΝ ΤΗΝ ΓΡΑΦΕΊΣΑΝ ΥΠΟ ΤΩΝ ΣΤΡΑΤΗΓΩΝ ΚΑΙ ΤΩΝ ΣΥΝΕΔΡΩΝ, ΟΜΟΙΩΣ ΔΕ ΚΑΙ ΤΗΝ ΤΩΝ ΔΩΡΙΕΩΝ ΑΠΟΣΤΑΛΕΙΣΑΝΤΗΙ ΠΟΛΕΙ ΚΑΙ ΤΟ ΨΗΦΙΣΜΑ ΤΟΔΕ. ΔΟΥΝΑΙ ΔΕ ΑΥΤΌ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΠΡΕΣΒΕΥΤΑΙΣ ΚΑΙ ΚΑΛΕΣΑΙ ΑΥΤΟΥΣ ΕΠΙ ΞΕΝΙΑ. «ΕΔΟΞΕ ΤΟΙΣ ΑΙΤΩΛΟΙΣ ΠΡΕΣΒΕΙΑΣ ΔΟΜΕΝ ΤΟΙΣ ΔΩΡΙΕΙΣ ΠΟΤΙ ΤΕ ΤΑΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΑΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΒΑΣΙΚΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟ ΗΡΑΚΛΕΟΣ ΠΤΟΛΕΜΑΙΟΝ ΚΑΙ ΑΝΤΙΟΧΟΝ. ΤΟΥΣ ΔΕ ΑΠΟΣΤΑΛΕΝΤΑΣ ΔΙΑΛΕΓΕΣΘΑΙ ΟΠΩΣ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΑΝ ΠΟΤΙ ΔΩΡΙΕΙΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΝ ΚΑΙ ΔΙΑ ΤΑΝ ΠΟΤ’ ΑΙΤΩΛΟΥΣ ΣΥΝΑΝΤΙΛΑΒΩΝΤΑΙ ΤΟΥ ΤΕΙΧΙΣΜΟΥ ΤΑΣ ΠΟΛΙΟΣ ΤΩΝ ΚΥΤΕΝΙΕΩΝ ΟΠΩΣ ΣΥΝΟΙΚΙΣΘΗΙ ΤΑΝ ΤΑΧΙΣΤΑΝ». ΑΓΕΛΑΟΣ, ΠΑΝΤΑΛΕΩΝ, ΜΟΛΟΣΣΟΣ ΚΑΙ ΟΙ ΣΎΝΕΔΡΟΙ ΤΩΝ ΑΙΤΩΛΩΝ ΞΑΝΘΙΩΝ ΤΑΙ ΒΟΥΛΑΙ ΚΑΙ ΤΩΙ ΔΑΜΩΙ ΧΑΙΡΕΙΝ. Λ[Α]ΜΠΡΙΑΣ, ΑΙΝΕΤΟΣ, ΦΥΓΕΥΣ, ΟΙ ΑΠΟΔΕΔΩΚΟΤΕΣ ΥΜΙΝ ΤΑΝ ΕΠΙΣΤΟΛΑΝ, ΕΝΤΙ ΜΕΝ ΔΩΡΙΕΙΣ ΕΚ ΚΥΤΕΝΙΟΥ, ΠΑΡΑΓΕΓΟΝΑΝΤΙ ΔΕ ΠΟΥ’ ΥΜΕ ΠΡΕΣΒΕΥΟΝΤΕΣ ΠΑΡΑ ΑΙΤΩΛΩΝ ΠΕΡΙ ΤΕΙΧΙΣΜΟΥ ΤΑΣ ΤΩΝ ΚΥΤΕΝΙΕΩΝ ΠΟΛΙΟΣ. ΚΑΛΩΣ ΟΥΝ ΠΟΙΗΣΕΤΕ ΚΑΙ ΕΝΕΚΕΝ ΑΜΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΚΟΙΝΟΥ ΤΩΝ ΑΙΤΩΛΩΝ ΚΑΙ ΤΑΣ ΠΟΤΙ ΔΩΡΙΕΙΣ ΟΙΚΕΙΟΤΑΤΟΣ ΥΜΙΝ ΥΠΆΡΧΟΥΣΑΣ, ΔΙΑΚΟΥΣΑΝΤΕΣ ΑΥΤΩΝ ΜΕΤΑ ΦΙΛΑΝΘΡΩΠΙΑΣ ΚΑΙ ΕΝ ΤΑ ΑΞΙΟΥΜΕΝΑ ΠΡΟΘΥΜΩΣ ΥΠΑΚΟΥΣΑΝΤΕΣ. «ΕΡΡΩΣΘΕ» ΔΩΡ[Ι]ΕΩΝ ΤΩΝ ΑΠΟ ΠΑΤΡΟΠΟΛΙΟΣ ΟΙ ΠΟΛΙΝ ΚΥΤΕΝΙΟΝ ΟΙΚΕΟΝΤΕΣ ΞΑΝΘΙΩΝ ΤΑΙ ΒΟΥΛΑΙ ΚΑΙ ΤΩΙ ΔΑΜΩΙ ΧΑΙΡΕΙΝ. ΑΠΕΣΤΑΛΚΑΜΕΣ ΠΟΥ’ ΥΜΕ ΠΡΕΣΒΕΙΣ ΚΑΙ ΑΜΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΑΙΤΩΛΟΙ ΛΑΜΠΡΙΑΝ [Π]ΑΓΚΛΕΟΣ, ΑΙΝΕΤΟΝ ΠΟΛΥΤΑ, ΦΗΓΕΑ ΣΩΤΙΩΝΟΣ ΤΟΥΣ ΔΙΑΛΕΓΗΣΟΜΕΝΟΥΣ ΠΕΡΙ ΩΝ ΕΧΟΝΤΙ ΤΑΣ ΕΝΤΟΛΑΣ. ΣΥΜΒΑΙΝΕΙ ΓΑΡ ΑΜΩΝ, ΚΑΘ’ ΟΝ  ΚΑΙΡΟΝ Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΑΝΤΙΓΟΝΟΣ ΕΝΕΒΑΛΕ ΕΝ ΤΑΝ ΦΩΚΙΔΑ, ΤΩΝ ΤΕ ΤΕΙΧΕΩΝ ΜΕΡΗ ΤΙΝΑ ΚΑΤΑΠΕΠΤΩΚΕΙΝ ΥΠΟ ΤΩΝ ΣΕΙΣΜΩΝ ΠΑΣΑ ΤΑΜ ΠΟΛΙΟΣ ΚΑΙ ΤΟΥΣ ΝΕΟΤΕΡΟΥΣ ΕΙΣΒΟΑΘΟΗΚΕ[Ι]Ν ΕΝ ΤΩ ΙΕΡΟ[Ν] ΤΟΥ ΑΠΟΛΛΩΝΟΣ ΤΟΥ ΕΝ ΔΕΛΦΟΙΣ. ΠΑΡΑΓΕΝΟΜΕΝΟΣ ΔΕ Ο ΒΑΣΙΛΕΥΣ ΕΝ ΤΑΝ ΔΩΡΙΔΑ ΤΑ ΤΕ ΤΕΙΧΗ ΑΜΩΝ ΚΑΤΕΣΚΑΨΕ ΠΑΣΑΝ ΤΑΜ ΠΟΛΙΩΝ ΚΑΙ ΤΑΣ ΟΙΚΙΑΣ ΚΑΤΕΚΑΥΣΕ. ΑΞΙΑΖΟΜΕΣ ΟΥΝ ΥΜΕ ΜΝΑΣΘΕΝΤΑΣ ΤΑΣ ΣΥΓΓΕΝΕΙΑΣ ΤΑΣ ΥΠΑΡΧΟΥΣΑΣ ΑΜΙΝ ΠΟΘ’ ΥΜΕ ΜΗ ΠΕΡΙΙΔΕΙΝ ΤΑΜ ΜΕΓΙΣΤΑΝ ΤΑΝ ΤΑΙ ΜΑΤΡΟΠΟΛ[Ι ΠΟ]ΛΙΝ ΚΥΤΕΝΙΟΝ ΕΞΑΛΕΙΦΘΕΙΣΑΝ, ΑΛΛΑ ΒΟΑΘΟΗΣΑΙ  ΑΜΙΝ ΕΝ [ΤΟΝ] ΤΕΙΧΙΣΜΟΝ ΤΑΣ ΠΟΛΙΟΣ ΚΑΘ’ Ο ΚΑ ΔΥΝΑΤΟΝ ΗΜΙΝ ΦΑΙΝΗΤΑΙ Ε[Ι]ΜΕΝ, ΚΑΙ ΦΑΝΕΡΑΝ ΠΟΙΗΣΑΙ ΤΟΙΣ ΕΛΛΑΝΟΙΣ ΤΑΜ ΠΑΡ’ ΥΜΩΝ ΕΥΝΟΙΑ[Ν] ΠΟΤΙ ΤΕ ΤΟ ΕΘΝΟ[Σ] ΑΜΩΝ ΚΑΙ ΤΑΜ ΠΟΛΙΝ, ΣΥΝΑΝΤΙΛΑΒΟΜΈΝΟΥΣ ΑΞΙΩΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΠΡΟΓΟΝΩΝ ΚΑΙ ΥΜΩΝ ΑΥΤΩΝ ΚΑΙ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΟΣ ΚΑΙ ΤΩΝ ΑΠΟΓΟΝΩΝ ΑΥΤΟΥ. ΚΑΙ ΑΜΕΙΣ ΔΕ ΧΑΡΙΤΑΣ ΑΠΟΔΩΣΕΙΜΕΣ ΚΑΘ’ Ο ΚΑ ΠΑΡΑΚΑΛΗΤΕ. ΓΙΓΝΩΣΚΕΤΕ ΔΕ ΟΥ ΜΟΝΟΝ ΑΜΙΝ ΕΥΧΑΡΙΣΤΗΣ ΕΟΝΤΕΣ ΑΛΛΑ ΚΑΙ [ΤΟ]ΙΣ ΑΙΤΩΛΟΙΣ ΚΑΙ ΤΟΙΣ ΑΛΛΟΙΣ ΔΩΡΙΕΟΙΣ ΠΑΣΙ ΚΑΙ ΜΑΛΙΑΣΤΑ ΒΑΣΙΛΕΙ ΠΤΩΛΕΜΑΙΩΙ ΔΙΑ ΤΟ ΣΥΓΓΕΝΗ ΑΜΩΝ ΕΙΜΕΝ ΚΑΤΑ ΤΟΥΣ ΒΑΣΙΛΕΙΣ.


Στο κείμενο της στήλης, αναφέρονται και τα ονόματα των απεσταλμένων από το Κυτίνιο πρέσβεων, που πήγαν και ζήτησαν τη βοήθεια, αυτοί, ήταν γόνοι επιφανών οικογενειών του Κυτινίου. [Ο Αινετός, γιος του Πολύτα, του άρχοντα που έδωσε τα προνόμια στον Κλεισθένη το γιο του Αγρομένεος από τη Λαμία (βλέπε 1ο Διάταγμα), ο Φηγεύς, γιος του Σωτίωνος και ο Λαμπρίας, γιος του Παγκλέους] (βιβλίο της Γαλλικής Αρχαιολογικής Σχολής Bulletin de Correspondence Hellenique  CXIV – 1990 με τον τίτλο Les Doriens de la Métropole Nouveaux Documets Épigraphiques et Prosopographie και με τον υπότιτλο Décrets honorifigues de Kyténion).

ΠΟΙΗΜΑ ΓΙΑ ΤΟ ΚΥΤΙΝΙΟ

ΚΥΤΙΝΙΟ

ΚΟΙΤΑΖΑΜΕ ΕΝΑ ΠΡΩΙΝΟ ΓΥΡΩ- ΓΥΡΩ,
 ΤΑ ΑΠΟΜΕΙΝΑΡΙΑ ΑΠ’ ΤΟ ΑΡΧΑΙΟ  ΤΕΙΧΟΣ  Τ’ ΑΪ ΛΙΑ,
ΑΡΧΙΖΟΝΤΑΣ ΑΠΟ ΚΕΙ ΠΟΥ ΚΑΠΟΤΕ ΥΠΗΡΧΕ ΠΟΡΤΑ.

ΜΟΝΟ ΕΝΑ ΟΝΟΜΑ  ΕΙΧΑΜΕ ΣΤΟ ΝΟΥ,
ΚΙ ΑΥΤΟ ΞΕΘΩΡΙΑΣΜΕΝΟ ΚΑΙ ΘΑΜΠΟ,
ΑΠΟΜΕΙΝΑΡΙ ΘΑΥΜΑΣΤΟ ΕΡΜΙΑΣ ΚΑΙ ΜΕΓΑΛΕΙΟΥ.

ΗΤΑΝ ΠΑΝΤΑ ΜΑΖΙ ΜΑΣ, Τ’ ΟΝΟΜΑ ΑΥΤΟ,
ΜΑ Η ΥΠΑΡΞΗ ΤΟΥ ΝΕΚΡΗ.
ΣΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ ΤΗ ΛΗΘΗ.

ΗΤΑΝ ΕΝΑ ΣΗΜΕΙΟ ΣΚΟΤΕΙΝΟ, ΠΟΥ ΤΑΞΙΔΕΥΕ ΜΕΣΑ ΣΤΟ ΧΡΟΝΟ –
ΚΑΙ ΠΟΥ ΤΟ ΒΛΕΠΕΙΣ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΓΕΜΙΖΕΙ.

ΚΙ Ο ΣΤΟΧΑΣΤΗΣ ΑΤΕΝΙΖΟΝΤΑΣ ΤΙΣ ΠΕΤΡΕΣ ΛΕΕΙ.
- ΕΙΝΑΙ ΜΑΖΙ ΜΑΣ - ΟΧΙ ΔΕΝ ΑΠΕΜΕΙΝΕ ΜΟΝΟ ΤΟ ΔΩΡΙΚΟ ΤΟΥ ΒΑΡΟΣ,
ΥΠΑΡΧΕΙ ΚΡΥΜΜΕΝΟ…
ΜΕΣΑ ΣΤΑ ΧΑΛΑΣΜΕΝΑ ΤΟΥΤΑ ΤΕΙΧΗ, Τ’ ΑΪ ΛΙΑ
…ΣΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΪ- ΓΙΩΡΓΗ.

ΧΡΥΣΟΦΟΡΟΣ ΣΤΟΝ ΟΥΡΑΝΟ Ο ΗΛΙΟΣ ΑΝΕΒΑΙΝΕΙ,
ΚΙ ΑΠ’ ΤΟ ΦΩΣ, ΠΕΤΑΧΤΗΚΕ ΜΕΣ’ ΑΠ’ ΤΑ ΧΑΛΑΣΜΑΤΑ
 ΜΙΑ ΠΕΤΑΛΟΥΔΑ ΤΡΟΜΑΓΜΕΝΗ.
…ΚΙ ΑΚΟΥΣΤΗΚΕ ΦΩΝΗ …

‘’ΚΥΤΙΝΙΟ’’
                                                                   – ΕΔΩ ΕΙΜΑΙ ΥΠΑΡΧΩ.
-ΑΚΟΥΣΕΣ ΤΗ ΦΩΝΗ;…ΘΥΜΑΣΑΙ Τ’ ΟΝΟΜΑ;…
ΠΟΥ ΗΤΑΝ ΞΕΧΑΣΜΕΝΟ ΜΕ ΤΟ ΠΕΡΑΣΜΑ ΤΟΥ ΧΡΟΝΟΥ;

ΕΙΝΑΙ ΤΟ ΟΝΟΜΑ… ΠΟΥ ΤΟ ΓΥΡΕΥΟΥΜΕ ΤΟΣΑ ΧΡΟΝΙΑ ΠΡΟΣΕΧΤΙΚΑ,
ΣΤΟΥ  ΠΑΛΙΟΧΩΡΙΟΥ ΤΟ ΜΕΡΟΣ.
ΑΓΓΙΖΟΝΤΑΣ ΠΑΝΤΑ ΜΕ ΤΑ ΔΑΚΤΥΛΑ ΜΑΣ ΑΥΤΕΣ ΤΙΣ ΠΕΤΡΕΣ
ΚΑΙ ΤΑ ΣΠΑΣΜΕΝΑ ΑΓΓΕΙΑ ΣΤΑ ΜΑΡΜΑΡΑ ΚΑΙ ΣΤΟΝ ΑΪ- ΓΙΩΡΓΗ.

                                                                                               ΒΙΚΤΩΡ  ΣΑΜΠΩ
                                                                                                ΙΑΝΟΥΑΡΙΟΣ 2009



Επισήμανση για τους κατοικούντας γύρω από το Κυτίνιο
Ο Δίδυμος ο Αλεξανδρεύς (1ος αι. π. Χ.), αναφέρει στις παροιμίες ΙΙΙ «…δε περί τους Κυτίνιον κατοικούντας ούτως λέγεσθαι διά το λιμώττειν και μοχθηράν έχων ταύτην (την γην)…» μετ.έτσι λένε γι’ αυτούς που κατοικούν γύρω από το Κυτίνιο για έλλειψη τροφών και για την κακιασμένη γη τους.





Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου